Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
nestori kirjoitti: ↑16 Elo 2022 13:11
Jokos muilla Kugan ovisaumat kuggii? Löysin apukuskin oven alasaunasta ruostekuplaa. Hienoa että Ford pitää perinteistään kiinni, aiemmat kaksi focusta kävi ovistaan korjattavana samasta syystä.
Oli pakko tsekata oma auto läpi ja ovet kaikki täysin ruosteettomia. Mulla on ollut uutena hankittu 2016, 2017 ja 2019 Focus, 2021 ja 2022 Kuga ja suvussa lisäksi uusi Puma ja Fiesta Active.
Yhdessäkään noista ei ole ollut ruostetta ovissa. Toki autot on vaihtuneet aika tiuhaan, mutta olin vahvasti siinä käsityksessä, että nää käsiin ruostuvat Fordit olis mennyttä aikaa ja nykyään tilanne toinen…
Hyvä kuulla ettei kaikki ruostu. Ei minullakaan kyllä Pumassa ollut ruostetta kun sen kaksi vuotiaana eteenpäin vaihdoin. Focukset oli 2000 ja 2006.
Käytin omaa Kugaa (vm 2020, liikenteessä 4/2021 lähtien) eilen vuosihuollossa ja mainitsin oven ruostekuplista. Tarkastuksessa kuplaa löytyi myös kuskin oven saumasta, tai no tarkemmin sauman vierestä. Maalissa näkyy siis pientä kuplaa, ei ole vielä maalin läpi tullut. Maahantuoja kuulemma ilmoittelee parin kuukauden sisällä korjataanko ovia. En keksi miksi ei korjattaisi kun takuu on voimassa ja eka huolto vasta.
Muuten huollossa ei mitään erityistä, tekivät kolme tehtaan kampanjaa pois, joku tuulilasin piuhoihin liittyvä korjaus, testerin softapäivitys ja heinäkuussa Fordpassiin kummittelemaan tullut ”HEV underhood fires” joka oli myöhemmin muuttunut vähemmän raflaavaksi ”moottoritilaan tehtäviksi päivityksiksi” Lisäksi taustapeilit pyydin herkisteltäviksi kun liikkuvat auki/kiinni nykien, toinen tuli kuntoon.
- Neljä läpimärkää valoumpiota vaihdettu takuuseen.
- kolme päivytyskampanjaa, tehty.
- Moottori vapisee aika voimakkaasti tyhjäkäynnillä. Kuulemma ominaisuus, vaikea uskoa.
- Mysteerisiä itsestään hajonneita listakiinnikkeitä
- ilmastoinnin kompura pitää karmeeta metakkaa lämpimillä keleillä ensimmäiset minuutit. Kuulemma ominaisuus.
- Noin joka viides kerta kun auton ottaa latauksesta se herjaa latausasemavikaa.
- Paras suoritus pelkällä sähköllä täydellä akulla, eco-asetuksella, optimioloissa 60km. Kyseiseen autoon vaihdettu akut takuuna, silloin kun niitä urakalla vaihdeltiin.
Ruostetta ei ole ovissa, mutta Fordin huoltovideon perusteella alustan komponentit on huolestuttavan ruosteessa huomioiden, että auto on vain reilun vuoden ikäinen. Erittäin vahva suositus ruostesuojaukselle jos meinaa pitää autoa pidempään.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Viikkus kirjoitti: ↑24 Elo 2022 10:11
- ilmastoinnin kompura pitää karmeeta metakkaa lämpimillä keleillä ensimmäiset minuutit. Kuulemma ominaisuus.
- Noin joka viides kerta kun auton ottaa latauksesta se herjaa latausasemavikaa.
- Paras suoritus pelkällä sähköllä täydellä akulla, eco-asetuksella, optimioloissa 60km. Kyseiseen autoon vaihdettu akut takuuna, silloin kun niitä urakalla vaihdeltiin.
Itse luulin sitä metakkaa (kuvasin kovaksi pärinäksi) flektiksi, mutta huolto kertoi, että onkin ilmastoinnin kompura ja kuuluu asiaan.
Pelkällä sähköllä ajosta itsellä kokemusta, että neljällä hengellä n. 50km maantienopeuksia (80-100) ja taajamassa yli 60km vaikuttaisi realistiselta, mutta ei ole tullut akkua tyhjäksi ajettua hitaammilla nopeuksilla. Nämä kesäkeleillä, talvesta ei vielä kokemusta.
Sinänsä tyytyväinen kuitenkin autoon, nuo ovet nyt sylettää vaikka uskon ne takuuseen menevänkin. Ihan mukava ajaa ja omilla ajoilla polttoaineen keskikulutus on nyt (ajotietokoneesta) 1.8l/100km, ajoa tullut 6000km kesällä, eli aika vähällä mennään.
Tuli taas eka kerran viime talven jälkeen kokeiltua tuota auton esilämmitystä tuon fordpassin kautta kun lasit oli jäässä ja pakkasta pari astetta mutta eipä tuo toiminut kuitenkaan nytkään ns.sähköllä vaan polttomoottori hurahti heti käyntiin ja kävi sen 5 min joka oli itsellä siihen valittuna.Auton akku oli täynnä ja latausjohtokin oli vielä autossa kiinni ja sähköajomoodi oli autossa valittuna kuten se on ollut jo koko kevään ja kesän ajan.Tähän ongelmaan ei taida Fordilta löytyä mitään apua eikä ehkä haluakaan korjata tätä asiaa jonka saivat aikaan keväällä autoon tehdyllä ns.päivityksellä. Eihän se noilla alueilla missä nuo pakkaset ovat aika mietoja ole samanlainen tarve autoja esilämmittää kuten täällä pohjolassa.Harmittaa kun sotkivat tuon aiemmin mainiosti toimineen sähköisen esilämmityksen.Taitaa tuo auton polttomoottori olla aika kovilla kun sen joutuu taas tulevana talvena laittamaan kovilla pakkasilla ilman minkäänlaista esilämmitysta käyntiin. Yksi talvihan tuota jo harjoiteltiin kun auto oli koko talven siinä latauskiellossa.
hessuko kirjoitti: ↑22 Syys 2022 17:51
Tuli taas eka kerran viime talven jälkeen kokeiltua tuota auton esilämmitystä tuon fordpassin kautta kun lasit oli jäässä ja pakkasta pari astetta mutta eipä tuo toiminut kuitenkaan nytkään ns.sähköllä vaan polttomoottori hurahti heti käyntiin ja kävi sen 5 min joka oli itsellä siihen valittuna.Auton akku oli täynnä ja latausjohtokin oli vielä autossa kiinni ja sähköajomoodi oli autossa valittuna kuten se on ollut jo koko kevään ja kesän ajan.Tähän ongelmaan ei taida Fordilta löytyä mitään apua eikä ehkä haluakaan korjata tätä asiaa jonka saivat aikaan keväällä autoon tehdyllä ns.päivityksellä. Eihän se noilla alueilla missä nuo pakkaset ovat aika mietoja ole samanlainen tarve autoja esilämmittää kuten täällä pohjolassa.Harmittaa kun sotkivat tuon aiemmin mainiosti toimineen sähköisen esilämmityksen.Taitaa tuo auton polttomoottori olla aika kovilla kun sen joutuu taas tulevana talvena laittamaan kovilla pakkasilla ilman minkäänlaista esilämmitysta käyntiin. Yksi talvihan tuota jo harjoiteltiin kun auto oli koko talven siinä latauskiellossa.
Vai että tällaistakin mukavuutta mahdollisesti tiedossa. Sitähän nämä sähköautoilun edut poistuu sitä mukaa kun kelit kylmenee. Täällä ei ole vielä pakkaselle päästy.
Täällä on kovasti kateltu uudehkon plugari Kugan perään ja mielenkiinnolla lukenut kommentteja ja kokemuksia. Havaintona on, että autokauppiaat on viime aikoina uittaneet ruotsista ja osin saksasta about vuoden ajettua autoja myyntiin. Harmikseni on vaan kovin laihoilla varusteilla, eli perus titanium talvipaketilla. Saksantuonneissa ei taida olla edes tuota talvipakettia. Tuommoista kävin vilkaisemassa ja jäi hieman karu tunnelma juurikin varusteista johtuen. Että kun uudempaan siirtyy, niin olisi ne adaptiiviset vakkarit yms mukana. Takuuasiat noissa tuontiautoissa myös kiinnostaisi tietää. Tehdastakuu, joo, mutta kuinka menee käytännössä.
Ruotsin markkinaa olen muutenkin seuraillut pidempään kun vuosia sitten hain flexifuel Mondeon ja Blocket.se:n selaaminen jäi tavaksi. Mondeolla mennään edelleen, mutta nyt tekisi mieli jo vaihtaa aidosti tuoreempaan. Mielenkiinnolla katoin ford.se:stä että myyvät HEV versiota flexifuelina. Heräsi heti kysymys, miksi plugaria ei saa flexina kun kerran samasta moottorista on kyse. Vai onko se vaan bitin kääntö softasta ja menoksi. Toisekseen miksi meille ei tuoda noita flexejä ollenkaan?
Nyt on koeajo suoritettu. Voimalinja on kyllä loistava. Kaupungilla sähköllä ajelu sai suun hymyyn ja motarille lähdettäessä sai voimaa menoon kun painoi reilusti pedaalia. Mielenkiitoista on nähdä mihin malliin tuo voimalinja laitetaan. Voisi kuvitella, että farkku Focus tällä setillä menisi kovasti kaupaksi. Tällä kertaa ei tullut Kugasta kauppoja. Ruotsiauto, mikä ei sinändä ole ongelma, mutta kun varusteet oli mallia karvalakki eli winter packet eikä vetokoukkuakaan löytynyt. Lähtöhinta oli suht kova ja vaihtaritarjous oli huono vitsi, niin eipä siinä auta kun jatkaa etsintöjä.
mekabyte kirjoitti: ↑04 Loka 2022 08:49
Nyt on koeajo suoritettu. Voimalinja on kyllä loistava. Kaupungilla sähköllä ajelu sai suun hymyyn ja motarille lähdettäessä sai voimaa menoon kun painoi reilusti pedaalia. Mielenkiitoista on nähdä mihin malliin tuo voimalinja laitetaan. Voisi kuvitella, että farkku Focus tällä setillä menisi kovasti kaupaksi. Tällä kertaa ei tullut Kugasta kauppoja. Ruotsiauto, mikä ei sinändä ole ongelma, mutta kun varusteet oli mallia karvalakki eli winter packet eikä vetokoukkuakaan löytynyt. Lähtöhinta oli suht kova ja vaihtaritarjous oli huono vitsi, niin eipä siinä auta kun jatkaa etsintöjä.
Focukseen tuskin tulee, olin lukevinani jostain, että sekin malli siirtyy historiaan 2025.
mekabyte kirjoitti: ↑04 Loka 2022 08:49
Nyt on koeajo suoritettu. Voimalinja on kyllä loistava. Kaupungilla sähköllä ajelu sai suun hymyyn ja motarille lähdettäessä sai voimaa menoon kun painoi reilusti pedaalia. Mielenkiitoista on nähdä mihin malliin tuo voimalinja laitetaan. Voisi kuvitella, että farkku Focus tällä setillä menisi kovasti kaupaksi. Tällä kertaa ei tullut Kugasta kauppoja. Ruotsiauto, mikä ei sinändä ole ongelma, mutta kun varusteet oli mallia karvalakki eli winter packet eikä vetokoukkuakaan löytynyt. Lähtöhinta oli suht kova ja vaihtaritarjous oli huono vitsi, niin eipä siinä auta kun jatkaa etsintöjä.
Focukseen tuskin tulee, olin lukevinani jostain, että sekin malli siirtyy historiaan 2025.
Samaa luin itsekkin..myös golf on siirtymässä historiaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
mekabyte kirjoitti: ↑04 Loka 2022 08:49
Nyt on koeajo suoritettu. Voimalinja on kyllä loistava. Kaupungilla sähköllä ajelu sai suun hymyyn ja motarille lähdettäessä sai voimaa menoon kun painoi reilusti pedaalia. Mielenkiitoista on nähdä mihin malliin tuo voimalinja laitetaan. Voisi kuvitella, että farkku Focus tällä setillä menisi kovasti kaupaksi. Tällä kertaa ei tullut Kugasta kauppoja. Ruotsiauto, mikä ei sinändä ole ongelma, mutta kun varusteet oli mallia karvalakki eli winter packet eikä vetokoukkuakaan löytynyt. Lähtöhinta oli suht kova ja vaihtaritarjous oli huono vitsi, niin eipä siinä auta kun jatkaa etsintöjä.
Focukseen tuskin tulee, olin lukevinani jostain, että sekin malli siirtyy historiaan 2025.
Jokseenkin omituista, luulis että tarvittaisiin vastaava kampe markkinoille kuten esim Kia XCeed plugari. No plugin fiesta voisi olla myös mielenkiintoinen konsepti. Hieman pihalla tulevista malleista, mutta rakas Mondeo lienee leikkurissa ainakin Euroopassa?
Focukseen tuskin tulee, olin lukevinani jostain, että sekin malli siirtyy historiaan 2025.
Jokseenkin omituista, luulis että tarvittaisiin vastaava kampe markkinoille kuten esim Kia XCeed plugari. No plugin fiesta voisi olla myös mielenkiintoinen konsepti. Hieman pihalla tulevista malleista, mutta rakas Mondeo lienee leikkurissa ainakin Euroopassa?
Mondeon valmistus loppui jo maaliskuussa. Se on kyllä iso harmi, aivan mahtava auto. Poikkeuksellisen hieno verrattuna kilpailijoiden luisupulkkiin missä näyttää että konepelti on jäänyt auki. Pienellä päivityksellä pohjalevyyn, olis piilottanu hybridin akut paremmin niin taatusti ostaisin seuraavankin mondeon. Korotettu kevytmaasturi ei oikein nappase mondeon kokoluokassa.
Plugari Mondeo kelpaisi kovasti. Nyt mennään Ruotsista haetulla MK4 flexifuelilla ja muuten tykkään kovasti, mutta polttoainekulut ja ja huoltotarve alkaa jo hiema rassaamaan.
Samaa mieltä, plugari Mondeo olisi ollut itsellenikin paras ratkaisu farmarina. Fordillahan oli joskus suunnitelmia tehdä Mondeon pohjalle crossover-malli mutta sekin taidettiin keskeyttää.
Itselle on tulossa joskus plugari Kuga. Tilasin sen keväällä mutta toimitus nähtävästi siirtyy ensivuoden puolelle. Jotain positiivista kuitenkin toimituksen viivästyksestä tuli sillä kun myyjä viimeksi ilmoitti toimituksen siirtyvän joulu-tammikuulle niin samalla hän kertoi, että minulle on tulossa 2023 facelift malli. Tästä mallista ei nähtävästi ole mitään virallista julkaisua vielä saatavilla. Itsellä olisi toiveissa, että se 12V akku olisi sijoitettu johonkin järkevämpään paikkaan ja samalla takakontin tilavuus kasvaisi samalle tasolle kuin HEV mallissa.
Itsellä on tässä autoa odotellessa tullut vähän kaksijakoiset tunnelmat. Sähköllä ajo toki kiinnostaa. Työmatkakin on sopivasti passeli 20km suuntaansa kaupungin läpi ja niin kotona kuin töissä on latausmahdollisuus.
Nykyisessä Kuuggelissa on tavaratila juuri ja juuri riittävä mökkireissuille kun on 80kg koiria mukana mutta tässä plugarimallissa takakontti pienempi. Tosin luin jostain, että takapenkkiä voi siirtää eteenpäin. Tilasin autoon tehdasasennettavan koirakalterin, onko kellään teistä tietoa estääkö tämä kalteri penkin siirtämistä eteenpäin?
Etuveto huolettaa myös talvikeleillä varsinkin nyt kun lueskelin jostakin foorumilta huonoja kokemuksia etenemiskyvystä talvikeleillä. Onkohan se oikeasti sellainen issue, että joutuu pikaisesti palaamaan neliveto autoon? Pohjois-Suomessa asuessa olosuhteet on aina astetta haastavammat talvikeleillä.
Tilattu: Ford Kuga PHEV ST-Line X
Ajossa: Ford Kuga ST-Line 2.0 TD 2017
EX: Mazda CX-5 2016, Mondeo 2.0TD 2015, Ford Kuga 2.0TD 2011, Mondeo 1.6 2008…..Ford Taunus
Viime talvi oli luminen ja kelit välillä haastavia. Etenemiskyvyssä sinänsä en huomannut mitään ongelmaa. Kitkarenkailla ei kertaakaan tullut tilannetta, ettei olisi päässyt eteenpäin. Taisin jopa erikseen hehkuttaa jonkun kerran viime talvena, kuinka levollista Kugalla on ajaa maantiellä huonollakin kelillä.
Hybridi Kugan alusta sen sijaan kerää lunta ja loskaa pohjaan ja lokareiden taakse todella herkästi. Aika usein piti olla potkimassa helmoja kun maavara on aika vaatimaton akkujen takia. Mulla on st-line malli ja tässä ongelma ehkä vielä korostuu kun alusta taitaa olla sentin vakiota matalampi. Pohjassa on jotain ihme kuitumattoa johon märkä lumi junttaa todella kovaa kiinni ja sitä kerääntyy ajan kanssa pohjaan paljon.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Lataus on turvallista sateella on kun myös se paikka mistä otetaan virtaa ok
Virallinen lausunto
Latauksen turvatoimenpiteet.
Suojakytkin, joka löytyy sekä akusta että täydellisesti eristetystä latauskaapelista, takaa turvallisen lataamisen myös sateella. Lataus alkaa vasta, kun kaapelin molemmat pistokkeet on liitetty ja sekä laturin että auton taholta on varmistettu, että yhteys on turvallinen. Vasta sen jälkeen virta alkaa kulkea, joten lataus on turvallista myös sateella.
att5 kirjoitti: ↑16 Loka 2022 21:14
Moikka. Tuli hommattua kuga phev ja siitä kysyisinkin että kestääkö sukoon laitettava kotilaturi ulkona vesisateessa?
Onnittelut uudesta menopelistä!
Satunnaisesti käytettäessä ei tuohon suojaksi mitään tarvita mutta jos on tarkoitus pitää laturia jatkuvasti taivasalla niin jokin laatikko tai pussi sen ympärille tekee hyvää. Kyllähän se varmasti kestää mutta talven tullen sellainen kestokuorrute jäätä ja hyytynyttä räntää ei ainakaan edistä sen kestoa. Itselläni myös auto pihalla ja laitoin säädettävän (8-16A) matkalaturin lukittavaan postilaatikkoon lämmitystolpan kylkeen. Mötikkä säältä ja yksinkertaisilta rosmoilta suojassa. Piuha aina valmiina eikä laturiin kytkentä/irroitus ota kuin sen 10 sek.
mekabyte kirjoitti: ↑04 Loka 2022 21:20
Jokseenkin omituista, luulis että tarvittaisiin vastaava kampe markkinoille kuten esim Kia XCeed plugari. No plugin fiesta voisi olla myös mielenkiintoinen konsepti. Hieman pihalla tulevista malleista, mutta rakas Mondeo lienee leikkurissa ainakin Euroopassa?
Mondeon valmistus loppui jo maaliskuussa. Se on kyllä iso harmi, aivan mahtava auto. Poikkeuksellisen hieno verrattuna kilpailijoiden luisupulkkiin missä näyttää että konepelti on jäänyt auki. Pienellä päivityksellä pohjalevyyn, olis piilottanu hybridin akut paremmin niin taatusti ostaisin seuraavankin mondeon. Korotettu kevytmaasturi ei oikein nappase mondeon kokoluokassa.
Itsekin kyllä tykkään Mondeon ulkoisesta lookista mutta infotainment ja mittaristo on vähän vanhanaikainen mielestäni. Onko niissä missään edes digitaalimittaristoa?
Mondeon valmistus loppui jo maaliskuussa. Se on kyllä iso harmi, aivan mahtava auto. Poikkeuksellisen hieno verrattuna kilpailijoiden luisupulkkiin missä näyttää että konepelti on jäänyt auki. Pienellä päivityksellä pohjalevyyn, olis piilottanu hybridin akut paremmin niin taatusti ostaisin seuraavankin mondeon. Korotettu kevytmaasturi ei oikein nappase mondeon kokoluokassa.
Itsekin kyllä tykkään Mondeon ulkoisesta lookista mutta infotainment ja mittaristo on vähän vanhanaikainen mielestäni. Onko niissä missään edes digitaalimittaristoa?
Eikös kaikissa mk5 mondeoissa ole täysi digitaalinen mittaristo.Ainakin omassani on..
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Nythän tuo nollakeleillä meinaa väkisin polttomoottoria käynnistää aamuisin, vaikka esilämmittäisi laturi kiinni Fordpassista ajastamalla ja edellinen ajotila on ollut sähkö. Joku aiemmin mainitsi että auto pitäisi käynnistää kaksi vaiheisesti, ensin pelkkää Start nappia painaen ja sitten EV napista painallus, varmistus että pelkkä sähkö käytössä ja sitten vasta jarru pohjassa Start nappia. Muilla kokemuksia tästä?
Hankala testata kun jotenkin satunnaisesti tätä tekee.
Brittifoorumilla oli ”tieto” että vajaa 12V akku voisi myös aiheuttaa tätä, joten pitääpä latailla sekin.
Sama homma täällä. Nollakelistä alkaen poikkeuksetta laittaa polttomoottorin päälle. Ei auta vaikka laittaa virrat päälle ja tarkistaa että on sähkömoodi päällä. Esilämmitys ym ei tunnu vaikuttavan asiaan. Aika turhauttavaa kun lyhyellä matkalla kulutus on aika kova ja helposti pääsisi sähköllä. Vai onko tuohon joku muu keino vaikuttaa? Asetus?
Saako muuten niitä ilmoituksia kuitattua muuten kuin ok:lla? Nehän vissiin kanssa varmasti käynnistää polttiksen. Nuolella ym ei lähde, odottamalla toki. Siinähän lukee jotain "moottori käynnissä, syy järjestelmän toiminta".
Pasi123 kirjoitti: ↑25 Loka 2022 10:16
Sama homma täällä. Nollakelistä alkaen poikkeuksetta laittaa polttomoottorin päälle. Ei auta vaikka laittaa virrat päälle ja tarkistaa että on sähkömoodi päällä. Esilämmitys ym ei tunnu vaikuttavan asiaan. Aika turhauttavaa kun lyhyellä matkalla kulutus on aika kova ja helposti pääsisi sähköllä. Vai onko tuohon joku muu keino vaikuttaa? Asetus?
Tähän on olemassa kiertotie jota itse käytän... Ford on luvannut korjata ongelman vaan eipä ole vielä kuulunut.Alla oleva jippo pitää tehdä jos aikoo nollakeleillä ja kylmemmällä ajella pelkällä sähköllä. Tämä murhe tuli viimeisimmässä kampanjassa jossa päivitettiin puolet autosta.
- Laita ensin virrat päälle painamatta jarrua
- Selaa EV-napilla ajotilat läpi uudelleen Täyssähkötilaan (tilat pitää selata läpi, ei riitä jos tila on valmiiksi Täyssähköllä)
- Tämän jälkeen oranssi "kellosymboli" mittariston oikeassa alareunassa on muuttunut siniseksi "kellosymboliksi"
- Nyt käynnistä auto jarrun kanssa ja kas, nyt polttis pysyy hiljaa
Perc:stä mutta mitäs muutakaan voit siihen asti kunnes Fordin softahiipparit saavat päivityksen...
Pasi123 kirjoitti: ↑25 Loka 2022 10:16
Sama homma täällä. Nollakelistä alkaen poikkeuksetta laittaa polttomoottorin päälle. Ei auta vaikka laittaa virrat päälle ja tarkistaa että on sähkömoodi päällä. Esilämmitys ym ei tunnu vaikuttavan asiaan. Aika turhauttavaa kun lyhyellä matkalla kulutus on aika kova ja helposti pääsisi sähköllä. Vai onko tuohon joku muu keino vaikuttaa? Asetus?
Tähän on olemassa kiertotie jota itse käytän... Ford on luvannut korjata ongelman vaan eipä ole vielä kuulunut.Alla oleva jippo pitää tehdä jos aikoo nollakeleillä ja kylmemmällä ajella pelkällä sähköllä. Tämä murhe tuli viimeisimmässä kampanjassa jossa päivitettiin puolet autosta.
- Laita ensin virrat päälle painamatta jarrua
- Selaa EV-napilla ajotilat läpi uudelleen Täyssähkötilaan (tilat pitää selata läpi, ei riitä jos tila on valmiiksi Täyssähköllä)
- Tämän jälkeen oranssi "kellosymboli" mittariston oikeassa alareunassa on muuttunut siniseksi "kellosymboliksi"
- Nyt käynnistä auto jarrun kanssa ja kas, nyt polttis pysyy hiljaa
Perc:stä mutta mitäs muutakaan voit siihen asti kunnes Fordin softahiipparit saavat päivityksen...
Kiitoksia. Pitääpä kokeilla. On varmaan jäänyt tuo tilojen selaaminen tekemättä.