Moro!
Olisi autossa ilmeisesti tyyppivika, eli vaiihteita vaihtaessa kytkin pohjassa tyhjäkäynti tuppaa kiertämään aika kovilla kierroksilla.
Vuosimalli 1997/1998, moottorina Endura-E 60 Hp.
Tyhjäkäynnin säätöventtiili putsattu, ei takellellut ihmeemmin eikä poistanut vikaa.
Kun irrottaa kaasun asennon ilmaisimen (TPS) piuhat, vika häviää. Mitkähän tämän resistanssit / jännitteet ääriasennoissa pitäisi olla? Itsellä oli 0,9...4,5 volttia ja jotakin 350 - 3500 ohm.
Nettiviitteet viittaisivat että vikana voisi olla "hign resistance in wiring loom" tms. No otettiin liitin kokonaan pois ja juotettiin johdot TPS:n pinnoihin, vika ei poistunut vieläkään.
Missä tämmöinen vika oikein asustaa ja mitä moottorin ohjausyksikkö oikein tulkitsee, kun haluaa nostaa kierroksia, mutta vain auton liikkuessa?
Ford KA tyhjäkännin ryntääminen
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 18 Maalis 2020 20:27
Re: Ford KA tyhjäkännin ryntääminen
Itsellä sama vika, tyhjäkäynti aika kova välillä ajon jälkeen, mutta putoaa normaaliksi hetken kuluttua. Korjaantuu varmaankin kun vaihtaa kaasuläpän asentotunnistimen.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 18 Maalis 2020 20:27
Re: Ford KA tyhjäkännin ryntääminen
Tyhjäkäynti voi säätyä suuremmallekin välillä tyhjäkäynnillä heti ajon jälkeen, ilmoittelen joku päivä poistuiko ongelma kaasuläpän tunnistimen vaihdolla.