Ford KA tyhjäkännin ryntääminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
larza
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Touko 2005 16:09

Ford KA tyhjäkännin ryntääminen

Viesti Kirjoittaja larza »

Moro!

Olisi autossa ilmeisesti tyyppivika, eli vaiihteita vaihtaessa kytkin pohjassa tyhjäkäynti tuppaa kiertämään aika kovilla kierroksilla.

Vuosimalli 1997/1998, moottorina Endura-E 60 Hp.

Tyhjäkäynnin säätöventtiili putsattu, ei takellellut ihmeemmin eikä poistanut vikaa.

Kun irrottaa kaasun asennon ilmaisimen (TPS) piuhat, vika häviää. Mitkähän tämän resistanssit / jännitteet ääriasennoissa pitäisi olla? Itsellä oli 0,9...4,5 volttia ja jotakin 350 - 3500 ohm.

Nettiviitteet viittaisivat että vikana voisi olla "hign resistance in wiring loom" tms. No otettiin liitin kokonaan pois ja juotettiin johdot TPS:n pinnoihin, vika ei poistunut vieläkään.

Missä tämmöinen vika oikein asustaa ja mitä moottorin ohjausyksikkö oikein tulkitsee, kun haluaa nostaa kierroksia, mutta vain auton liikkuessa?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

katseleppa noita aiempia keskusteluita Zetecistä..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Ford-KAmopo
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Maalis 2020 20:27

Re: Ford KA tyhjäkännin ryntääminen

Viesti Kirjoittaja Ford-KAmopo »

Itsellä sama vika, tyhjäkäynti aika kova välillä ajon jälkeen, mutta putoaa normaaliksi hetken kuluttua. Korjaantuu varmaankin kun vaihtaa kaasuläpän asentotunnistimen.
Ford-KAmopo
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Maalis 2020 20:27

Re: Ford KA tyhjäkännin ryntääminen

Viesti Kirjoittaja Ford-KAmopo »

Tyhjäkäynti voi säätyä suuremmallekin välillä tyhjäkäynnillä heti ajon jälkeen, ilmoittelen joku päivä poistuiko ongelma kaasuläpän tunnistimen vaihdolla.
Vastaa Viestiin