2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Minkälainen homma mahtaa olla 2010 bensa-focuksen (1.6 farkku) jakopään hihnan ja vesipumpun vaihto verrattuna esim. -99 1.8 TD;hen?
Onko pahempi, helpompi vai suunnilleen sama?

Mietin tässä auton vaihtoa, ja vaihtoehtoina ovat tällä hetkellä 2011-vuoden 1.6 (bensa, ei-ecoboost) ja siihen olisi melko varmasti vaihdettava hihna ja vesipumppu heti alkuunsa.
Onkos siinä kampiakselin hihnapyörässä kiila?

Toisena vaihtoehtona olisi 2009-vuoden 1.8 bensa-farkku.
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja tursas »

Hommasta en tiedä, tuolta näet ne hinnat, eiköhän ne ole suhteutettu työn määrään.
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... focus.html
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Vaikuttaisi aika samanlaiselta. Se juju tässä on se itse tekeminen.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Renee »

https://m.youtube.com/watch?v=uepvLDT8vtA
Onko tutun näköinen konehuone

Tässä on tuoreemasta hyvä setti vaihtoon.
http://replace-timing-belt.com/how-to-r ... -2007-2011_/
Kuten huomasit jos auto on vm 2010 jakohihnan vaihtoväli on tuo 8v/160tkm kumpi tulee ensiksi täyteen eli olisi pitänyt 2018 jo vaihtaa.
Viimeksi muokannut Renee, 07 Elo 2019 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja tursas »

Näin se hihna vaihetaan ite..
https://www.youtube.com/watch?v=mzWi69m1O1A
..tota miksi se ei toi toimi noin ? :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja focst »

turboruuvi kirjoitti: 06 Elo 2019 11:21 Minkälainen homma mahtaa olla 2010 bensa-focuksen (1.6 farkku) jakopään hihnan ja vesipumpun vaihto verrattuna esim. -99 1.8 TD;hen?
Onko pahempi, helpompi vai suunnilleen sama?

Mietin tässä auton vaihtoa, ja vaihtoehtoina ovat tällä hetkellä 2011-vuoden 1.6 (bensa, ei-ecoboost) ja siihen olisi melko varmasti vaihdettava hihna ja vesipumppu heti alkuunsa.
Onkos siinä kampiakselin hihnapyörässä kiila?

Toisena vaihtoehtona olisi 2009-vuoden 1.8 bensa-farkku.
Ei kiilaa kampiakselilla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Renee kirjoitti: 07 Elo 2019 19:40 https://m.youtube.com/watch?v=uepvLDT8vtA
Onko tutun näköinen konehuone

Tässä on tuoreemasta hyvä setti vaihtoon.
http://replace-timing-belt.com/how-to-r ... -2007-2011_/
Joo, aika samanlainen homma, kuin -99 1.8 TD:ssä oli. Kiitoksia!
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

tursas kirjoitti: 07 Elo 2019 20:52 Näin se hihna vaihetaan ite..
https://www.youtube.com/watch?v=mzWi69m1O1A
..tota miksi se ei toi toimi noin ? :roll:
:-D
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

focst kirjoitti: 07 Elo 2019 21:04 Ei kiilaa kampiakselilla.
Tuo tekee homman hiukan hankalaksi. Pitää varmaankin saada pultti ihan h...tin kireälle, ettei hihnapyörä luista vahingossakaan.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja focst »

turboruuvi kirjoitti: 07 Elo 2019 21:30 Tuo tekee homman hiukan hankalaksi. Pitää varmaankin saada pultti ihan h...tin kireälle, ettei hihnapyörä luista vahingossakaan.
Ajoitustappi kampiakselille niin sen kanssa pärjää..vaihtaa jotkut ilmankin mutta en suosittele.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

focst kirjoitti: 07 Elo 2019 21:33 Ajoitustappi kampiakselille niin sen kanssa pärjää..vaihtaa jotkut ilmankin mutta en suosittele.
Ai niin,,, tosiaan...
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.

Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.

Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?

Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

RENNIE kirjoitti: 23 Syys 2022 20:56 Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.

Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.

Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?

Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Tuossa mun kirjottama ohje-topic aiheesta:

viewtopic.php?t=59199

Siellä vastaukset aika lailla kaikkiin noihin kysymyksiin :) Kuten näkyy olosuhteet eivät olleet itsellä hääppöiset ;)

Kuva

Autolla menty rempan jälkeen n. 50tkm eli puolessä välissä suurin piirtein elinkaarta jakopäänosille.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja focst »

RENNIE kirjoitti: 23 Syys 2022 20:56 Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.

Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.

Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?

Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Aivan huoletta voi kiristää tappia vasten..kyllä se noin pienet momentit kestää..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

focst kirjoitti: 23 Syys 2022 21:14
RENNIE kirjoitti: 23 Syys 2022 20:56 Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.

Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.

Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?

Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Aivan huoletta voi kiristää tappia vasten..kyllä se noin pienet momentit kestää..
Ei kannata. Se loppu 90 astetta on muuten aika tiukassa. Jos ei sitten halua että tappi katkeaa alakerran sisään?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja focst »

duckworth kirjoitti: 23 Syys 2022 21:17
focst kirjoitti: 23 Syys 2022 21:14

Aivan huoletta voi kiristää tappia vasten..kyllä se noin pienet momentit kestää..
Ei kannata. Se loppu 90 astetta on muuten aika tiukassa. Jos ei sitten halua että tappi katkeaa alakerran sisään?
Jokainen tyylillään reilut 20v kestänyt vetää tappia vasten mutta kerta se on ensimmäinenkin.. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

focst kirjoitti: 23 Syys 2022 21:37
duckworth kirjoitti: 23 Syys 2022 21:17

Ei kannata. Se loppu 90 astetta on muuten aika tiukassa. Jos ei sitten halua että tappi katkeaa alakerran sisään?
Jokaine tyylillään reilut 20v kestänyt vetää tappia vasten mutta kerta se on ensimmäinenkin.. :thumbup:
Vaan pitäähän kampiakselinpultti saada aukikin kotikonstein ;)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja focst »

duckworth kirjoitti: 23 Syys 2022 21:44
focst kirjoitti: 23 Syys 2022 21:37
Jokaine tyylillään reilut 20v kestänyt vetää tappia vasten mutta kerta se on ensimmäinenkin.. :thumbup:
Vaan pitäähän kampiakselinpultti saada aukikin kotikonstein ;)
Joo aukasuun on lukitus v pyörällä hyvä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

focst kirjoitti: 23 Syys 2022 21:45
duckworth kirjoitti: 23 Syys 2022 21:44

Vaan pitäähän kampiakselinpultti saada aukikin kotikonstein ;)
Joo aukasuun on lukitus v pyörällä hyvä..
Mikä on v-pyörä?
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

RENNIE kirjoitti: 29 Syys 2022 17:35
focst kirjoitti: 23 Syys 2022 21:45
Joo aukasuun on lukitus v pyörällä hyvä..
Mikä on v-pyörä?

Mut nyt tajusin tossa yks päivä, että eihän tätä voi pitää mitenkään kiinni hihnapyörästä, koska on vapaasti pyörivä. Eli ainoa vaihtoehto on lukita kampiakseli. Ja se onnistuu laittamalla tarttimoottorin tilalle se kapula, joka menee hammaskehälle.

Niin kysynpä tässä nyt samalla, kun kamoja tässä oon hankkimassa. Nuo työkalut, eli ajoitussetti (tappi + latta) ja vauhtipyörän lukitustyökalu tulis Virosta alle neljään kymppiin, niin onko kellään kokemusta ak24.fi -verkkokaupasta? Uskaltaako tilata? Oon hankkinu hihnat yms. hilppeet jo muun romppeen yhteydessä aeromotorsilta, mutta siellä ei kohtuuhintaisia erikoistyökaluja ollut.
V-pyörä = vauhtipyörä = vauhtis = flywheel :D

Toolfiniltä saisit halvalla ainakin ajoitustyökalut:

https://toolfin.com/autotyokalut/ajoitu ... gKwyvD_BwE

Tuo lukitustyökalu:

https://www.tooloutlet.fi/product/42886 ... okalu-ford

On tosin Suomessa "tyyriimpi" mutta uskosin että maksaa itsensä takaisin, kun tekee omiin ja kavereiden autoihin remppaa ;)


Kannattaa lukee toi mun linkkaama ohje-topic :)

EDIT: Ahaa luitkin jo :mrgreen:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duckworth kirjoitti: 29 Syys 2022 17:41
RENNIE kirjoitti: 29 Syys 2022 17:35

Mikä on v-pyörä?

Mut nyt tajusin tossa yks päivä, että eihän tätä voi pitää mitenkään kiinni hihnapyörästä, koska on vapaasti pyörivä. Eli ainoa vaihtoehto on lukita kampiakseli. Ja se onnistuu laittamalla tarttimoottorin tilalle se kapula, joka menee hammaskehälle.

Niin kysynpä tässä nyt samalla, kun kamoja tässä oon hankkimassa. Nuo työkalut, eli ajoitussetti (tappi + latta) ja vauhtipyörän lukitustyökalu tulis Virosta alle neljään kymppiin, niin onko kellään kokemusta ak24.fi -verkkokaupasta? Uskaltaako tilata? Oon hankkinu hihnat yms. hilppeet jo muun romppeen yhteydessä aeromotorsilta, mutta siellä ei kohtuuhintaisia erikoistyökaluja ollut.
V-pyörä = vauhtipyörä = vauhtis = flywheel :D

Toolfiniltä saisit halvalla ainakin ajoitustyökalut:

https://toolfin.com/autotyokalut/ajoitu ... gKwyvD_BwE

Tuo lukitustyökalu:

https://www.tooloutlet.fi/product/42886 ... okalu-ford

On tosin Suomessa "tyyriimpi" mutta uskosin että maksaa itsensä takaisin, kun tekee omiin ja kavereiden autoihin remppaa ;)


Kannattaa lukee toi mun linkkaama ohje-topic :)

EDIT: Ahaa luitkin jo :mrgreen:
:D
No kyllähän noille työkaluille tosiaan Suomesta tulisi noin 50 euroa hintaa, mutta jäähän siinä varmaan silti se 250 euroa vielä säästöä kun vertaa pajajampan hommaa. Ja pääsee kiroilemaan auton alle. Vaikka laskisi niinkin, että menee viisi päivää hommassa, niin silti jäisi vielä 50 euroa päivälle. Kyllähän tuolla hinnalla kestelisi näitä toki kotimaastakin hankiskella.

Jos homma onnistuu, ettei riko koko moottoria vituille. No kylläpä nämä isommat hommat on niin, että siinä tehdessä kiroilee, mutta homman valmistuttua on fiilis, että olipa mahtava juttu. Niin kuin varmaan missä tahansa harrastuksessa. On nousuja ja laskuja.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jep, sinällään tuo jakopää ainakaan Mk1:ssä ei ole kovin ahdas tehdä, koneentukikorvakko taisi vähän vaatia pujottelua. Opelin V6:een tehdessä oli huomattavasti enemmän mustelmia ja raapaisuja käsissä :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Nuo linkitetyt Toolfinin työkalut on siinä mielessä parempia, että niillä tekee monta erilaista Fordin konetta, dieseleitäkin. Ak24 halvimmilla malleilla vain kyseessä olevan moottorin ja sen pienemmät versiot.
Ak24:n kanssa ei ole ollut ongelmia, pikkuhilpetöörikin on tullut perille. Tosin niiden haalimiseen menee siellä päässä vähän aikaa, mikä on ymmärrettävää. On niitä harvoja nettikauppoja, joista vaikka mitä pikkutarviketta voi ostaa yksin kappaleinkin.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Vastaa Viestiin