Äänentoisto Fiesta 2021

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
6219
Viestit: 14
Liittynyt: 11 Marras 2015 20:28

Äänentoisto Fiesta 2021

Viesti Kirjoittaja 6219 »

Tuli käytyä merkkihuollossa kysymässä hinta etuovikaiuttimen vaihtamisesta,alkuperäiset on todella huonoääniset.Fordin lisävaruste sivuista löytyy parempilaatuiset Pioner kaiuttimet ja hinta kohtuulinen.Mutta jäi kyllä kaiuttimet päivittämättä kun työvastaanottaja kertoi että vaihto kestää yli tunti per ovi.250€ työ+kaiuttimet 109€.Että kyllä on mailma muuttunut,joskus nuoruudessa vaihtoi itse ovikaiuttimet,ovipahvit oli nopeasti irti kaiutin paikoleen ja pahvit takaisin.Ovet nykyään varmaan täynnä kaikenlaista elektroniikkaa,siitä se pitkä asennusaika varmaan johtuu.
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: Äänentoisto Fiesta 2021

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

käy kysymässä jostain autohifiliikkestä. Merkkiliikkeen tuntitaksa on iso ja ohjeaika reilu. Ei ne ovet sen kummallisemmat ole kuin vanhemmassakaan.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
Robert
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Heinä 2022 10:29

Re: Äänentoisto Fiesta 2021

Viesti Kirjoittaja Robert »

^Joo, samaa mieltä. Autoäänentoistoon erikoistuneet ovat yleensä asialle omistautuneita. Hinnan voi sopia etukäteen, ja kannattaa ottaa oviin samalla vähän vaimennustapettia. Olen vaihdattanut viimeisen 8 vuoden aikana kahdesti. Toinen teki työt ja pani vaimennintakin, satasella. Toinen teki bruttona yli kuusi tuntia töitä, nettonakin varmaan yli 4 tuntia, olin paikalla - ja sovittu hinta piti.

En ole varma Pioneerien äänenlaadusta. Itse suosisin merkkejä, jotka ovat keskittyneet autokaiuttimien valmistamiseen, mutta voin olla toki aivan väärässäkin.
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Äänentoisto Fiesta 2021

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

On siinä jonkun verran hommaa, ehkei tuntia per ovi kuitenkaan. Oon kahteen Focukseen vaihtanu ite kaiuttimet ja soittimet. Ovet puretaan tod näk samalla tapaa joka autossa:
-kahvan kohdalta muovi kammetaan irti ja tulee esiin ruuvi tai pari. Kahva irti.
-ovimuovi on kiinni muoviklipseillä mitkä on tiukassa ja menee herkästi rikki. Niitä on useita per ovi. Kannattaa käyttää tähän tarkoitettuja korityökaluja.
-sitten alkuperäinen kaiutin on popniiteillä kii ovessa ja ne niitit pitää porata läpi.
-Fordilta tai audiotarvikeliikkeestä pitää ostaa muoviset ovisovitteet sille kaiutinkoolle mitä olet laittamassa.
-kaiutinjohdolle pitää ostaa valmisadapteri.
-oven sisään voi laittaa vettymätöntä äänenvaimennusmattoa. Sit lätkiin oven peltiin kans jos on tilaa.
-sit ruuvaa adapterin ja kajarin kii oveen.

Kasaus sitten kuten yllä, niitit kii muoviin ja naksauttaa ne kii hyvin jne jne.

Pioneer on autosoitinmerkkinä yksi parhaista, kun ei ota halvinta. Kaiuttimien osalta suosittelisin kanssa jotakin vielä parempaa. Tuosta vähän yli satasen pari saa ihan laadukkaita elementtejä.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Vastaa Viestiin