03 Transit
03 Transit
Terve!
Nyt alkaa olemaan omat ideat loppu, josko täältä löytyisi apuja niin sain auton taas liikenteeseen.
Elikkäs vikaa on seuraavan laisesti. Kyseessä 03 Transit kevyt k-a Ilman rajoitinta 125hp koneella. Auto käy vaihtelevasti 3 ja 4 pytyllä. kun käy 4 niin vedot kuitenkin kateissa.Ei haise eikä savuta. vikaa tutkittu sen verran ahto letkut on ehyet, ilmansuodatin puhdas. Suuttimissa ei ohivuotoa(ei siis tippaakaan) mikä on oman tietämyksen mukaan aika outoa. Siirto pumppun toimivuus testattu.
Vikakoodeja löytyy vastaavasti (delphi)
-P0403 Pakokaasujen takaisinkierrätyksen ohjausvirtapiiri
-P0404 Pakokaasujen takaisinkierrätyksen ohjausvirtapiiri alue/lukema
-P0149 Polttoaineen ajoitus virhe
-C1304
-P0304 Sylinteri 4 sytytyskatkos havittu
-P0401 Pakokaasun takaisinkierrätys havittu riittämätön virtaus
-C0953
-P1564 Polttoaineruiskutuspumppu vaatii vähennettyä polttoainejakelua
-C1315
-C2400
-P007F
Autolla ajettu 440tkm joista viimeiset 10tk minun toimesta. Tänä aikana auto toimut muuten hyvin. EGR tukittu jo enne minun aikaa. Ahtopaine anturi varmaan kannattaisi kokeilla/mitata. Sattuuko joku tietämään sille arvoja?
Kiitos jo etukäteen
Nyt alkaa olemaan omat ideat loppu, josko täältä löytyisi apuja niin sain auton taas liikenteeseen.
Elikkäs vikaa on seuraavan laisesti. Kyseessä 03 Transit kevyt k-a Ilman rajoitinta 125hp koneella. Auto käy vaihtelevasti 3 ja 4 pytyllä. kun käy 4 niin vedot kuitenkin kateissa.Ei haise eikä savuta. vikaa tutkittu sen verran ahto letkut on ehyet, ilmansuodatin puhdas. Suuttimissa ei ohivuotoa(ei siis tippaakaan) mikä on oman tietämyksen mukaan aika outoa. Siirto pumppun toimivuus testattu.
Vikakoodeja löytyy vastaavasti (delphi)
-P0403 Pakokaasujen takaisinkierrätyksen ohjausvirtapiiri
-P0404 Pakokaasujen takaisinkierrätyksen ohjausvirtapiiri alue/lukema
-P0149 Polttoaineen ajoitus virhe
-C1304
-P0304 Sylinteri 4 sytytyskatkos havittu
-P0401 Pakokaasun takaisinkierrätys havittu riittämätön virtaus
-C0953
-P1564 Polttoaineruiskutuspumppu vaatii vähennettyä polttoainejakelua
-C1315
-C2400
-P007F
Autolla ajettu 440tkm joista viimeiset 10tk minun toimesta. Tänä aikana auto toimut muuten hyvin. EGR tukittu jo enne minun aikaa. Ahtopaine anturi varmaan kannattaisi kokeilla/mitata. Sattuuko joku tietämään sille arvoja?
Kiitos jo etukäteen
-
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 03 Transit
Onko tuo vikalista tullut nollauksen jälkeen vai onko joukossa ikivanhoja?
EGR perusteisia on aika monet....
Siinä lienee tuo perus egr...eli https://www.autodoc.fi/ridex/8153036
ei olis kovin kallis koittaa laittaa toimiva egr...tai putsata se vanha toimintaan.
Ja katsoa sitten mitä koodia tulee sen jälkeen.
Onko egr tulppa ehjä?...jos on huonoa matskua ja puhjennut ja imee täysillä pakokaasua...
EGR perusteisia on aika monet....
Siinä lienee tuo perus egr...eli https://www.autodoc.fi/ridex/8153036
ei olis kovin kallis koittaa laittaa toimiva egr...tai putsata se vanha toimintaan.
Ja katsoa sitten mitä koodia tulee sen jälkeen.
Onko egr tulppa ehjä?...jos on huonoa matskua ja puhjennut ja imee täysillä pakokaasua...
Re: 03 Transit
Hetkessä tulee kaikki nuo takaisin nollauksen jälkeen. Ainakin kovin saman näköinen tuo linkin egr kuin mikä konehuoneessa. Hääty sen toiminen ja tulpan kunto vielä varmistaa. Toki sen käyttänyt auki muutama tuhat kilsaa sitten ihan piruuttani ja sillo ainakin kaikki oli ok
Re: 03 Transit
Jostakin syystä oma TDCI-Mondeo käyntiääni muuttui melko rumaksi ja ajoittain alkoi kuulua todella rumaa kolinaa kevyellä kuormalla noin 1800rpm kohdilla.mikezsu kirjoitti: ↑02 Elo 2022 16:18 Hetkessä tulee kaikki nuo takaisin nollauksen jälkeen. Ainakin kovin saman näköinen tuo linkin egr kuin mikä konehuoneessa. Hääty sen toiminen ja tulpan kunto vielä varmistaa. Toki sen käyttänyt auki muutama tuhat kilsaa sitten ihan piruuttani ja sillo ainakin kaikki oli ok
Kun poistin EGR-tulppauksen niin käynti siistiytyi heti.
Kannattaa kokeilla, muutaman minuutin homma.
Re: 03 Transit
Egr tulpan poistolla ei ollut vaikutusta käyntiin. Tulppakin oli ehjä ja egr venttilikään ei ollut jumissa ja toimi niinkuin pitää. Koodeja ei poistunut tai tullut lisää.Mk3Mondeo kirjoitti: ↑02 Elo 2022 17:16Jostakin syystä oma TDCI-Mondeo käyntiääni muuttui melko rumaksi ja ajoittain alkoi kuulua todella rumaa kolinaa kevyellä kuormalla noin 1800rpm kohdilla.mikezsu kirjoitti: ↑02 Elo 2022 16:18 Hetkessä tulee kaikki nuo takaisin nollauksen jälkeen. Ainakin kovin saman näköinen tuo linkin egr kuin mikä konehuoneessa. Hääty sen toiminen ja tulpan kunto vielä varmistaa. Toki sen käyttänyt auki muutama tuhat kilsaa sitten ihan piruuttani ja sillo ainakin kaikki oli ok
Kun poistin EGR-tulppauksen niin käynti siistiytyi heti.
Kannattaa kokeilla, muutaman minuutin homma.
Re: 03 Transit
Asiasta enempää tietämättä, mikä voisi olla kyseisen
-P0149 Polttoaineen ajoitus virhe
koodin merkitys?
-P0149 Polttoaineen ajoitus virhe
koodin merkitys?
Re: 03 Transit
Käykö tyhjäkäynnillä tai ylipäätään ilman kolinoita tai kilinöitä?
Jos varustettu kaksoismassavauhtipyörällä niin todennäköisesti kampiakselin asentotunnistimen kehä on vauhtipyörällä. Jos tuolta kehältä tuleva signaali ei ole synkassa nokka-akselin kanssa niin silloin on varmuudella käyntihäiriöitä.
Jos olisi automaatti niin voisi arvata vetolevyn hajoamista mutta kaksoismassavauhtipyörän hajoamisen seurausta en tuossa mallista osaa arvioida. Muutoin kuin metallisilppua kerännyt asentoanturi.
Siinä voisi olla syy P0149 polttoaineen ajoitusvirheelle.
Ainakin kampiakselin asentotunnistimen voisi tarkastaa silmääräisesti koska joissakin malleissa hajoavasta kaksoismassavauhtipyörästä siis irtoaa metallisilppua joka kertyy asentotunnistimeen piikkisikaa muistuttavalla tavalla.
Re: 03 Transit
Mk3Mondeo kirjoitti: ↑14 Elo 2022 23:09Käykö tyhjäkäynnillä tai ylipäätään ilman kolinoita tai kilinöitä?
Jos varustettu kaksoismassavauhtipyörällä niin todennäköisesti kampiakselin asentotunnistimen kehä on vauhtipyörällä. Jos tuolta kehältä tuleva signaali ei ole synkassa nokka-akselin kanssa niin silloin on varmuudella käyntihäiriöitä.
Jos olisi automaatti niin voisi arvata vetolevyn hajoamista mutta kaksoismassavauhtipyörän hajoamisen seurausta en tuossa mallista osaa arvioida. Muutoin kuin metallisilppua kerännyt asentoanturi.
Siinä voisi olla syy P0149 polttoaineen ajoitusvirheelle.
Ainakin kampiakselin asentotunnistimen voisi tarkastaa silmääräisesti koska joissakin malleissa hajoavasta kaksoismassavauhtipyörästä siis irtoaa metallisilppua joka kertyy asentotunnistimeen piikkisikaa muistuttavalla tavalla.
Tyhjäkäynti on ok. Tuo kampiakselin asento tunnistin oli keräänyt kyllä paljon metalli mujua. Sen puhdistin ja kävin koe ajolla, korttelin verran auto toimi normaalisti. Sitten taas tehot hävisi. Anturi irti ja näky oli sama kuin ekalla kerralla irrottaessa. Eikös täästä voisi päätellä että vika olisi tässä taitaa olla tuo kaksoismassa tiensä päässä.... Mitä tuossa nopeaa googlasin niin motonetistä saa tähän vehkeeseen tuon yksimassaisen vauhtipyörän. Kellään kokemusta moisesta vaihdosta?
Re: 03 Transit
Ei ole kokemusta Transitin kaksoismassan vaihdosta mutta useista muista kyllä. Asennettaessa on syytä olla SAC-erikoistyökalu jos itsesäätyvä kytkin koska paineasetelmaa EI SAA asentaa vedättämällä ulkokehän ruuveja perinteiseen tapaan.
Hyvä että ainakin joku vika löytyi.
Kiinteän vauhtipyörän asennushan on ihan perinteinen ja toimii varmasti hyvin mutta käynti muuttuu hieman enemmän traktorimaiseksi ja vetoalue kapenee kun kaksoismassa ei enää vaimenna alakierrosten värinöitä.
Meillä on henkilöautodiesel jossa on muutossarja ja noin 1500rpm+ on pienin käytännöllinen kierrosluku, mieluummin vielä yli 1800rpm. Jos uudestaan laittaisin niin alkuperäistä vastaavan kaksoismassa-paketin.
Hyvä että ainakin joku vika löytyi.
Kiinteän vauhtipyörän asennushan on ihan perinteinen ja toimii varmasti hyvin mutta käynti muuttuu hieman enemmän traktorimaiseksi ja vetoalue kapenee kun kaksoismassa ei enää vaimenna alakierrosten värinöitä.
Meillä on henkilöautodiesel jossa on muutossarja ja noin 1500rpm+ on pienin käytännöllinen kierrosluku, mieluummin vielä yli 1800rpm. Jos uudestaan laittaisin niin alkuperäistä vastaavan kaksoismassa-paketin.
-
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 03 Transit
jos orkkis kesti 400tkm niin jos nyt vaihtaa toisen niin tuskin tarvii toiseen kertaan enää vaihtaa...
Re: 03 Transit
Voisikohan olla ECU vika. Minulla on Opel Astra ja kun kone kuumeni, tuli vikakoodi nokka-akselin asentotunnistimesta. Erinäisten kokeilujen jälkeen sain vinkin, että ehkä ECU. Testasin sitten niin, että kun vikakoodi tuli, suihkutin ECUN päälle kylmää vettä, jolloin vikakoodi hävisi.
Vaihdoin uuden (käytetyn) ECUn ja nyt toimii.
Vaihdoin uuden (käytetyn) ECUn ja nyt toimii.
Re: 03 Transit
Nonii, nyt auto toimii taas.
Vika oli sitten kuitenkin pumpussa ja kun sen vaihdoin niin alko pelaan. Kiitos kaikille vastaineille
Vika oli sitten kuitenkin pumpussa ja kun sen vaihdoin niin alko pelaan. Kiitos kaikille vastaineille