Mondeo tdci 07 vikatila

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mondeo07
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Elo 2022 19:09

Mondeo tdci 07 vikatila

Viesti Kirjoittaja Mondeo07 »

Morjesta,mulla mk3 2.0 tdci,asennettu uus ohjausohjelma ja toimii moitteettomasti aina 20-50 km yhtäjaksoisessa ajossa,esim motarilla,sit ahdot tai syöttö tai molemmat putoaa ettei kulje tai kiihdy kun tonninen fiesta,virta pois muutama sekka vauhdissa ja avot taas mennään,mikään moottorivalo tai muu syty,mistä etsiä ,egr?nokipönttö tai joku muu,kiitos etukäteen asiallisista vastauksista
Akkiim
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Heinä 2022 14:00

Re: Mondeo tdci 07 vikatila

Viesti Kirjoittaja Akkiim »

Menee vikatilaan eli ohjauslaite rajoittaa moottoritehoja. Virtat pois käyttämällä tuleekin taas toimia. Outoa ettei sytytä vikavaloa.
Ilman lisäinfoa mahdoton lähteä arvailemaan. Paras kun kävisit luetuttamassa vikakoodit tai luet ne itse.
Mk3Mondeo
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Mondeo tdci 07 vikatila

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Mondeo07 kirjoitti: 10 Elo 2022 19:23 Morjesta,mulla mk3 2.0 tdci,asennettu uus ohjausohjelma ja toimii moitteettomasti aina 20-50 km yhtäjaksoisessa ajossa,esim motarilla,sit ahdot tai syöttö tai molemmat putoaa ettei kulje tai kiihdy kun tonninen fiesta,virta pois muutama sekka vauhdissa ja avot taas mennään,mikään moottorivalo tai muu syty,mistä etsiä ,egr?nokipönttö tai joku muu,kiitos etukäteen asiallisista vastauksista
Ei ole käynyt mielessä poistaa sitä vian aiheuttavaa ohjelmaa? Jos kerran vakiokuntoisena toimii hyvin?

Itsellä on ajoittain suuria vaikeuksia pitää kunnossa ihan vakioautotkin kun nekin tahtovat mennä rikki.

Todennäköisesti se ohjelma pyytää enemmän painetta kuin systeemi kykenee tuottamaan ja siksi menee vikatilaan. Helpoin ja halvin tapa poistaa ongelma (jos se ohjelma pitää olla) on tarkistaa korkeapainepumpun paineensäätöventtiilin (IMV) O-renkaat jotka joskus vuotavat niin ulospäin dieseliä kuin sisäänpäin ilmaa. Edelleen ilmavuotoa voi aiheuttaa polttoainesuodattimen O-renkaiden huono kunto.

Toinen halvemmasta päästä on IMV-venttiili edelleen korkeapainepumpussa, kolmas tasavertaisina kuluneet suuttimet ja lopuksi itse korkeapainepumppu.

Mitään noista ei voi asettaa ykköseksi ennen tarkempaa tutkimista (O-renkaat vuoto, suuttimien ohivirtausmittaus ja testerillä näkyvät kp-pumpun toimintapaineet.
Vastaa Viestiin