Transit 2015 ongelmia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
V-Pkoo
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Loka 2021 11:42

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja V-Pkoo »

Hill start assist not available teksti tulee minulla uudemman Transitin näytölle aina kun olen käyttänyt lisälämmitintä liian vähän aikaa. Sitä selviteltiin pariinkin ottteeseen liikkeessä kunnes asia selvisi. En välttämättä muista oikein mutta kun kaksi ilmeisesti lämpötila-anturia antaa toisistaan poikkeavan tuloksen niin sen vuoksi tuo teksti tulee näkyviin. Ongelma jos sitä voi siksi kutsua poistuu kun antaa lisälämmittimen lämmittää riittävästi ennen ajoon lähtöä. Jos siis lisälämmitin on ollut käytössä ja autoa käynnistettäessä moottori lämpötilamittarin viisari ei nouse heti normaaliin niin Hill start ilmestyy varmuudella. Ei siis välttämättä mikään ongelma vaan ominaisuus.
Custom_vikaa
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Elo 2022 19:55

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Custom_vikaa »

Custom 2014 kokemuksia.
Eberiä käytettäessä ja lähdettäessä ajoon on luistonesto mennyt päältä, lämpömittari nolliin ja mäkilähtökommentti kuten aikaisemmissa viesteissä. Vika korjaantunut sammuttamalla ja käynnistämällä. Vian aiheuttajana on ollut alhainen akun jännite. Akun jännitettä seuraa jänniteanturi ja jos esim. on tullut vaihtaneeksi akun, pitää anturi kalibroida. Sitä on merkkiliike yrittänyt tuloksetta. Paras konsti löytyi Youtubesta hakusanalla battery probe. Anturin voi kalibroida auton omista nappuloista. Virta päälle jonka jälkeen 10 sekunnin sisällä pitää aloittaa nappulointi, joka tarkoittaa 5 painallusta takasumuvalojen nappulaa ja sen jälkeen 3 kertaa hätävilkkujen nappulaa. Omassani loppui latauksen huilailu sen jälkeen. Lataustapahtumat olivat ennen tosi lyhyitä, käynnistyksen jälkeen hetken ja sen jälkeen moottorijarrutuksissa. Nyt kalibroinnin jälkeen Eber ei enää sekoittanut systeemejä, joka on herkkä alijännitteelle. Vika voi esiintyä jos Eberiä käyttää usein ja ajomatkat ovat lyhyitä.
Vastaavaa vikaa on esiintynyt myös erään tutun BMW:ssä ja sekin korjaantui jänniteanturin kalibroinnilla

Imuilman lämpötila-anturi on joskus jouduttu vaihtamaan Vaihto tehtiin merkkiliikkeessä korvauksetta. Anturi aiheutti vikatilan joka alensi moottorin tehoja.
TTK62
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Kesä 2023 09:11

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TTK62 »

Moi,
kyseessä 2015 Custom ja samat luistonesto, mäkilähtö ym häiriöt on tuttuja ja ne poistuu virrat pois ja käyntiin systeemillä, nyt ilmestyi uusi ongelma mihin ei löydy mitään vikakoodia, 1500 rpm ja 2000 välillä ei vääntöä ollenkaan ja 2000rpm jälkeen meno maistuu loistavasti, olen vaihtanut/ turbo-välijäähdytin putket kun epäiltiin putki vuotoa, eli tällähetkellä luistonesto ym häriöt ei vaivaa ja tehot löytyy yli 2000 kierroksilla mutta sen alle aika kuollut laite. Auto on alunperin 125hp ja ohjelmoitu tällähetkellä 185hp, ohjelmointi ei tuonut mitään uutta asiaan, onko hyviä vihjeitä mitä osaa seuraavaksi ennekuin aletaan uusimaan suuttimia tai pumppua mitä jo ehdoteltiin minulle?
Vastaa Viestiin