Tytölle hankittiin Focus ecoboost 1.0 -13 n. 200.000 ajettu, vuosi sitten ja sen kanssa on ollut ongelmia...
Huomattiin parin kuukauden päästä että jäähdytysnesteet vähenee ja sitä piti kiihtyvässä tahdissa lisätä, kun ei kerennyt heti otta työn alle. Ei nyt kuitenkaan mahdottomia hävinnyt ja ei näkynyt mitään mihin vuosi. Joten arvasin että pitää vaihtaa kannentiiviste. Vuodenvaihteen aikoihin alkoi tulemaan käyntiongelmia, käynnistyi huonosti ja kävi myös huonommin kuin normaalisti. Muutaman päivän jälkeen ei käynnistynyt ollenkaan

Mitään hälytyksiä ei näkynyt tavallisilla vikakoodinlukijalla.
Vuodenvaihteen jälkeen otin työn alle. Ajattelin että olisiko sillä jotain tekemistä vuodon kanssa... Vaihdoin tiiviste, hammashihna, pumppu mitä nyt pitää samalla vaihtaa. Venttiilikansi näytti olevan hyväkuntoinen ja laitoin kasaan. Piti tietenkin hankkia niitä ajoitustyökaluja kun tämä on niitä moottoreita jossa ei ole kiilaa kampiakselissa.
Mutta kun kasauksen jälkeen yritti käynnistää niin ei vaan mitenkään käyntiin. Pyöritti hyvin eikä sen kummempaa huomattu. Vikoja kasauksen jälkeen tietenkin oli liuta kun paljon antureita ollut irti mutta kuittauksen jälkeen tuli polttoaine paineesta vikakoodi (nyt en ulkoa muista mikä koodi

No, tilasin käytetyn pumpun muttei auttanut, aivan sama. Otin suuttimet "penkille" moottorin päälle, ja hyvin näytti tulevan suuttimista suihkut. Tulpat antaa myös jonkunlaisen kipinän. Puristuspainemittarilla mitattu 140 - 150 psi, eli ei voi olla väärin ajoituskaan

Imupuolen venttiili myös pakotettu auki että ilmaa ainakin tulisi, ei vaikutusta. Kokeiltu myös laittaa käynnistys sprayta suoraan ennen imupuolen venttiiliä muttei ei aikomustakaan käynnistyä !

Eli kun ei edes eetterillä käynnisty niin täytyy olla jotain sytytyksen kanssa

On niitä moottereita avattu ja ainakin tähän asti saatu vielä käynnistymään mutta saa nähdä

Jos olisi vihjeitä niin olisin kiitollinen
