HCS mistä koneeseen osia??

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
pete-85
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Loka 2005 21:48
Paikkakunta: Pyhtää

HCS mistä koneeseen osia??

Viesti Kirjoittaja pete-85 »

Kaipaan tietoa mistä saisin kyseiseen 1.3 escort vm90 HCS koneeseen nokka-akselin???...
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

autopurkaamoilta ym. romiksilta saattaapi löytyä.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Uusia vaikka tuolta. https://www.burtonpower.com/

...mutta luulis löytyvän myös http://www.autoracing.fi/ tai http://www.rallyracefin.fi/

Ja foorumin Osto/Myynti palstaa kannattaa myös käyttää.
pete-85
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Loka 2005 21:48
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja pete-85 »

en mistään noista löytäny sitä... jos jollaa on varmaa tietoa niin ilmottakaa...
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Fordilta saa Fordin osia.
Viimeksi muokannut JesseT, 18 Loka 2005 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pete-85
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Loka 2005 21:48
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja pete-85 »

joo auto on Ford Escort STW 1.3cl sillä HCS koneella...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

pete-85 kirjoitti:en mistään noista löytäny sitä... jos jollaa on varmaa tietoa niin ilmottakaa...
Kuinka etsit?
Soititko kentie, vai ihmettelitkö vain nettisivuja?

Kyllä tuolla ainakin on joku piperin nokka escortin HCS koneeseen...

http://www.rallyracefin.fi/pipercams/Pi ... kselit.pdf
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Minkälainen on HCS kone?? ihan ensikerran kuulenkin mokomasta.. miten eroaa CVH:sta?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Volmari kirjoitti:Minkälainen on HCS kone?? ihan ensikerran kuulenkin mokomasta.. miten eroaa CVH:sta?
Kentin uudempi painos, tunnetaan myös nimellä Valencia
mm. jakajaton sytytys ja muuta pientä.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ai sellanen samanlainen moukari kun megadolla on?

opin taas uutta..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
pete-85
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Loka 2005 21:48
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja pete-85 »

Isot kiitokset lalli69:lle.. :)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

lalli69 kirjoitti: Kentin uudempi painos, tunnetaan myös nimellä Valencia
mm. jakajaton sytytys ja muuta pientä.
Eli tarkoitat että Valencian uudempi painos

Valenciahan on melkein suora kopio takavetoisten Kent (takaveto escortit cortiinat yms )moottorista jota on esim ekoissa fiestoissa (siis valenciaa)ja ne on kyllä ihan normijakajalla ja ohv
pete-85
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Loka 2005 21:48
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja pete-85 »

joo niistä ei ole tietoa mutta hcs koneessa ei ole jakajaa
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Volmari kirjoitti:ai sellanen samanlainen moukari kun megadolla on?

opin taas uutta..
Ehei mulla on 1.8 Endura-DE TD

Jälleen kerran lainaan erästä tekstiä joka on hyvä esimerkki.

"[pilknus]
Jahas... Valenciahan tuli vuonna ´76 Fiestaan, ja on tarkoitettu etuvetoisiin foordeihin. Valencialla ei ole mitään tekemistä kenttiläisen kanssa, ja niitä ei siis pidä sotkea keskenään. Se on periaatteiltaan samanlainen kuin Kent, työntötankokoneita molemmat, mutta mikään osa ei ole vaihtokelpoinen (poikkeus jälleen vahvistaa säännön, virranjakajat ovat yhteensopivia ja kenttiläisen voi siis varustaa 1,3 valencian kärjettömällä jakajalla). Etuvetoisissa Escorteissa EI siis ole ollut IKINÄ kenttiläistä, vaan ko. työntötankomoottorit ovat valencioita.
Ensimmäisenä tulivat, siis 1976, 1,0 ja 1,1 litran kokoiset, kolmella runkolaakerilla varustetut moottorit. 1,0:sta oli myös matalapuristeinen versio. 1,1 litraista versiota alettiin käyttää escortissa mk3:n ilmestyttyä vuonna 1981.
1,3 litran valencia, joka on varustettu viidellä runkolaakerilla, tuli vasta vuonna 1986 mk4 escoon joka korvasi mallistossa mk3:n 1,1 valencian. Mk3 1,3 CVH sitten korvautui mk4 1,4 CVH:lla. 1,3 valenciaa ei koskaan asennettu fiestoihin, vaikka se on täysin yhteensopiva pienempien moottoreiden kanssa. Fiestan 1,3 litrainen moottori oli kenttiläinen, kuten myös xr2 mallin 1,6 litrainen. Moottori uusiutui 1989 ja uuden version nimeksi tuli HCS (High Combustion Swirl). 1,3 HCS peri 1,3 litraisen valencian sylinteri mitat, mutta moottorisarjan pienemmät varsiot olivatkin pienemmällä porauksella, valencialaisissa iskutilavuus taas muuttui iskunpituudella, porauksen siis ollessa sama. Vielä tuoreempi painos pannusta on Endura-E, jota on käytetty fiestoissa ja Ka:ssa.

1,3 litraisessa valenciassa on korkeampi lohko kuin 1,0/1,1 mallleissa, johtuen suuremmasta iskun pituudesta. Perusmoottoreissa suurin osa osista on yhteensopivia eri tilavuuksien kesken, mm. männät. Kansissa palotilojen koko vaihtelee iskutilavuuden mukaan, joten helppo tapa inostaa puristussuhdetta 1,3:n on laittaa siihen 1,1:n kansi. Pakoventtiilit ovat kaikissa saman kokoiset, 1,1 ja 1,3 malleissa imuventtiili ja imukanava ovat suuremmat kuin 1,0:n.

Valenciat ovat ainakin omasta mielestäni suhteellisen kestäviä ja vääntäviä kokoisikseen. Perinteisesti niissä alkaa venttiilikoneisto ääntämään, mutta sen on lähinnä ominaisuus, ei vika, koska ei vaikuta toimivuuteen. :roll:

[/pilknus]"
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Megado kirjoitti:Fiestan 1,3 litrainen moottori oli kenttiläinen, kuten myös xr2 mallin 1,6 litrainen.
Siis KENT vai valencia. Kenttiähän ei etuvetoiseen kovin pienellä vaivalla saa johtuen jo siitä että siihen ei tahdo saada koneenkorvia etuvetotyyliin kiinni

Ja periaatteessahan kent ja valencia on ihan sama asia paitsi että niistä ei tosiaan käy edes pultit ja mutterit päikseen. Tai itseasiassa jakajan lisäksi venttiilin nostimet käy ainakin 711M lohkoisiin kentteihin
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

VesQ kirjoitti: Siis KENT vai valencia. Kenttiähän ei etuvetoiseen kovin pienellä vaivalla saa johtuen jo siitä että siihen ei tahdo saada koneenkorvia etuvetotyyliin kiinni

Ja periaatteessahan kent ja valencia on ihan sama asia paitsi että niistä ei tosiaan käy edes pultit ja mutterit päikseen. Tai itseasiassa jakajan lisäksi venttiilin nostimet käy ainakin 711M lohkoisiin kentteihin
Tuossahan lukee että Kenttiläinen :lol:
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Tate
Viestit: 36
Liittynyt: 27 Syys 2006 11:03
Paikkakunta: Klaukkala

Re: HCS mistä koneeseen osia??

Viesti Kirjoittaja Tate »

Anteeksi vanhan aiheen nostaminen, mutta miten on. Onkohan mk3 korimallin 1.1 ja 1.3 koneisissa fiestoissa nokka, työntötangot, venttiilit, nostimet vaihtokelpoisia keskenään? Toisinsanoen siis koko venttiilikoneisto? Onko samaa tavaraa vai eri?
Vastaa Viestiin