Focus 2010 avain Kiinasta

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Täältä ajattelin tilata uuden avaimen.
https://www.aliexpress.com/item/3305646 ... mainSearch

On kolme eri vaihtoehtoa chipille. Mikähän niistä olisi oikea.
4D60
4D6340bit
4D6380bit
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

On sitten aivan tuuria että toimiiko noi kiinan avaimet. Välillä saattaa olla hyviä ja välillä vaikka oikea avain niin ei toimi.
tikola
Viestit: 255
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja tikola »

Minä olen yhden Kiinanavaimen ostanut Opelin - se toimi hyvin. Eli tuo väite, että se olisi ihan lottoa ei pidä paikkansa. Oikea avain lähtökohtaisesti toimii, mutta se sitten on lottoa miten hyvin myyjä on osannut myymänsä tuotteen kuvaamaan ja kuinka monta variaatiota niistä on tarjolla.

Eli jos hinta on halpa tai mitätön, niin ainahan tuon voi kokeilla, eikä siinä paljoa häviä. Minä avaisin vanhan avaimen ja katsoisin mikä chppi siellä on ja vertaisin sitä tuohon myyjän valikoimaan ja valkkaisin siltä pohjalta. Omassa tapauksessani siirsin chipin vanhasta risasta avainrungosta.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja focst »

tikola kirjoitti: 09 Helmi 2022 14:21 Minä olen yhden Kiinanavaimen ostanut Opelin - se toimi hyvin. Eli tuo väite, että se olisi ihan lottoa ei pidä paikkansa. Oikea avain lähtökohtaisesti toimii, mutta se sitten on lottoa miten hyvin myyjä on osannut myymänsä tuotteen kuvaamaan ja kuinka monta variaatiota niistä on tarjolla.

Eli jos hinta on halpa tai mitätön, niin ainahan tuon voi kokeilla, eikä siinä paljoa häviä. Minä avaisin vanhan avaimen ja katsoisin mikä chppi siellä on ja vertaisin sitä tuohon myyjän valikoimaan ja valkkaisin siltä pohjalta. Omassa tapauksessani siirsin chipin vanhasta risasta avainrungosta.
Suosittelen kans että siru vanhasta uuteen ainakin toimii.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Eli ohan lottoa edelleen toimiiko kiinan avaimet, tietenkin se orkkis sirulla toimii. Lähinnä että toimiiko se uusi uudella sirulla ohjelmoituna UUTENA avaimena!
Kloonattu avain on eri kuin uusi. Joissakin autoissa kun on esim penkkien ja ratin säädöt muistissa eri avaimille.
komford
Viestit: 90
Liittynyt: 25 Syys 2015 21:42

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja komford »

4D63 on, mutta en saanut enää varmistettua kummanko ostin. Ehkä 80.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Netistä löytyy sekä 40 että 80bit tietoa. Tilasin 40bit mallisen. Otin valokuvat ja lähetin tilauksen liitteeksi. Hinta n. 17,- euroa.
Raportoin sitten, kun avain tulee perille.
Minulla on nykyään kaksi avainta. Tilaan tuon kolmannen varalle ja sen paikka on pysyvästi kesämökillä. Pointti on, että Focuksesta menee ovet välillä itsekseen lukkoon vaikka avain on virtalukossa. Jos olen mökillä ja toinen avain on kotona Vantaalla, niin hankala juttu.
tikola
Viestit: 255
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja tikola »

17 euroa ei ole paha hinta lotosta vaikka menisikin pieleen. Sitäpaitsi eikö tuohon tarpeeseen riitä sirutonkin avain, eli jos vain saa mökillä oven lukon mekaanisesti auki oikean avaimen ollessa auton sisällä, niin matkahan jatkuu?

Eli pelkkä avaimen rautaosa riittäisi tuohon tarpeeseen? Minun edellinen Kia teki tuota samaa - aloin olla jo vainoharhainen ovatko avaimet auton sisällä vai ulkona.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Juu. Tässä on juurikin tärkeää, että saa mekaanisesti oven auki lukosta. Jos vielä avaimen eektroniikka toimii, niin se on boonusta.
Ovien itsestään sulkeutuminen on ilmeisen yleistä Minulla oli aikoinaan 2010 mallin Toytota Corolla, niin siinäkin meni kerran lukkoon. Onneksi olin pihalla ja hain sisältä toiset avaimet. Katsastuskonttorilla oli tästä viimeksi juttua. Sanoi katsastaja, että veivaa aina kuskin puolen ikkunan auki heti alkuunsa, koska aina silloin tällöin mennyt ovia itsekseen lukkoon.
Katsoin äsken Aliexpressistä tilannetta. Avain on lähtenyt tänä aamuna jo kuljetukseen.
Taunusautomaatti
Viestit: 2005
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

ne taitaa lähes aina ruuvata ikkunan auki...
se on päivä pilalla katsurilla jos auto lukitsee itsensä nosturilla.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Nyt tuli avain Kiinasta. Ovi aukeaa ulkoa ja menee virtalukkoon ja virrat tulee päälle, mutta ei käynnisty.
Koodaus on kaksivaiheinen. Ensin pitää koodata kauko-ohjaus. Se onnistui omistajan käsikirjan ohjeella:

Uuden kauko-ohjaimen
ohjelmointi
1. Asettakaa avain virtalukkoon.
2. Kiertäkää avain asennosta 0 asentoon II ja takaisin asentoon 0 neljä kertaa kuudessa sekunnissa.
3. Jättäkää avain asentoon 0 ja painakaa jotakin kauko-ohjaimen painiketta 10 sekunnin kuluessa. Äänimerkki tai LED-valomerkki vahvistaa ohjelmoinnin onnistumisen.

Ajoneston koodaukseen löytyy netistä erilaisia versioita, en ole vielä onnistunut. Forscanlla koitin, mutta pitäisi olla ilmeisesti maksettu lisenssi.
Mutta avain toimii tällaisenakin hyvin. Pääasia, että pääsee autoon sisälle.
Täytyy vielä jatkaa harjoittelua
tikola
Viestit: 255
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja tikola »

kaihakki kirjoitti: 03 Maalis 2022 11:49
Ajoneston koodaukseen löytyy netistä erilaisia versioita, en ole vielä onnistunut. Forscanlla koitin, mutta pitäisi olla ilmeisesti maksettu lisenssi.
Mutta avain toimii tällaisenakin hyvin. Pääasia, että pääsee autoon sisälle.
Täytyy vielä jatkaa harjoittelua
Mikäs se toinen softa oli - ELMConfig vai mikä, jolla pystyi tekemään noita konfigurointeja. Osaisiko se, koska ForScan on ehkä enemmän diagnosointi kuin konffaustyökalu.

Opelissa missä olen itse tuon tehnyt käytin OPComia ja vain lisäsin sinne yhden avaimen vanhojen lisäksi ja kaikki toimi sen jälkeen hienosti. Eli jotenkin siihen tapaan se pitää sinunkin nyt saada konffattua.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Forscaniin saakin ilmaisen lisenssin 2 kuukaudeksi. Hain sen ja sain Forscanin toimimaan. Avaimen konffaus lähti hyvin käyntiin, mutta sitten jonkin ajan päästä ilmoitti, että failed. Eli jostain syystä ei onnistu. Täytyy jossain vaiheessa koittaa selvitellä lisää. Mutta minulle riittää, että sillä saa kuskin puolen oven manuaalisesti avattua ja siinä se toimii.
Voihan olla, että olisi pitänyt tilata 80 bittisellä chipillä. Toisaalta kuitenkin kauko-ohjaimen konffaus onnistuu ja ovet aukeaa ja siten 40 bittinen chippi ainakin kommunikoi auton kanssa.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Oli chip väärässä paikassa. Löysin oikeanpaikan ja nyt Forscan löysi avaimen. Mutta ilmoitti " PATS reported about success, but counter of programmed keys has not been increased yet"
Koitin useaman kerran, mutta sama herja. Eli muutoin ok, mutta avainten lukumäärä ei lisäänny ja siten avain ei starttaa.
Mikähän mahtaisi olla vikana.
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Kiinan siru.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Kiinan siru juu. Tilasin tänään toisen sirun 4D6380bit. Kokeillaan tällä 80 bittisellä. Ei maksa paljoa, n. 4,50 euroa

https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... -recommend
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Se on välillä ihan lottoa noiden kanssa. Jotkut toimii toiset ei. Vaikka olisi "samoja" ne varmaan ravistaa jostain hatusta noita pakettiin.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Tuli 80 bittinen siru Kiinasta. Laitoin avaimeen, mutta ei toimi. Samat herjat kuin 40 bittisellä.
No ei haittaa, avaimella saa kuitenkin oven mekaanisesti auki, joka olikin tärkein juttu.
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Niin siis sehän pitää ohjelmoida se siru, ei se muuten toimi. Se kun tulee tyhjänä kiinasta.
Rfid ohjelmointi laitteen kanssa ohjelmointi, avain tai siru ohjelmointi kelan sisään ja koodaus sillä. Autossa ei onnistu jos täysin blankko siru.

Edit: jos taas lukisi ajatuksella, niin sullahan oli Forscan käytössä, pitäisi onnistua autossa sillä.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2010 avain Kiinasta

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Juu. Forscanilla koitin ohjelmoida avaimen. Löytyy hyvä videokin Forscan ohjelmoinnista.
https://www.youtube.com/watch?v=df9K56YY-Ic
Vastaa Viestiin