Sierran lämpeäminen?
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 09 Huhti 2005 21:10
Sierran lämpeäminen?
Kuinka pitkän matkaa joudutte ajamaan että Sierran lämpö mittari on normaalilla... ite Saan ajaa melkee 15km Ennenku on normaali...
yks mun vanha sierra ei lämmenny sitte juuri ollenkaan.. ei auttanu termarin vaihdot eikä mikään.. yritin kennostakin laskee vettä läpi, tuli paljon paskaa, mutta ei auttanu lämpeämiseen yhtään.. eli kai se kennosto jotenki vaan kuoleentuu/tukkeutuu ajan myötä.
jep, eli puhuttiinki koneen lämpenemisestä.. hyvin taas luettu
joskus oon vaihtanu vedenlämpöanturin, sitte alko mittari näyttää oikein.
jep, eli puhuttiinki koneen lämpenemisestä.. hyvin taas luettu

joskus oon vaihtanu vedenlämpöanturin, sitte alko mittari näyttää oikein.
Focus Ecoboost 1.6 -14
Sierra 2.0 3d -85
Sierra 2.0 3d -85
Re: Sierran lämpeäminen?
Riippuen hieman säästä joudun ajamaan omallani 7-10 kilometriä semmoista 80 nopeutta ennenkuin termostaatti aukeaa. Keulaa ei ole tukittu edes talvella.faksipuhelin kirjoitti:Kuinka pitkän matkaa joudutte ajamaan että Sierran lämpö mittari on normaalilla... ite Saan ajaa melkee 15km Ennenku on normaali...
Koneena 2.0 DOCH (kaasutin).
-M
Enpä ole kyl koskaa miettiny kuinka kauan saa ajaa et lämmöt on normaalit mut kauan.
Mulla se mittari on kyl hieman kummallinen välillä, nykyää se on siinä puolen välin yläpuolella mut jossain vaihees hyvä et just ja just mittari normaalirajalle nousi ja kone kyllä ihan kuumana kävi. Termostaattikin pitäis olla ihan kunnossa. Tästä nyt tuli mieleen et onko muilla sellasta "ongelmaa" kun talvella auto on lämmin siis sisältä ja käy vaikka kaupassa ja viipyy siellä 5-10 minuuttia niin auto on jo ihan kylmä? 8)

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 09 Huhti 2005 21:10
ei ole ollut koska se on ehjä. jos se on paskana niin silloin vedet virtaa termarin ohi kokoajan ja moottori ei lämpene normaalisti.faksipuhelin kirjoitti:Termostaatin olen vaihtanut kuukaus sitte... hetken pelas hyvin ja taas kylmeni... Onko muilla ollu ongelmaa sen kumi renkaan kanssa mikä tulee termarin alle.???
Itselläni oli kanssa samaa ongelmaa viime talvena tuon ohc sierran kanssa. Vaihdoin termostaatin ja johan alkoi lämpenemään 8) Seuraavana aamuna lähdin sitten töihin, kerkesin ajamaan sellaisen 10km ja kyllä oli lämmintä sisällä ja mittarikin näytti sellaista puoliväliä. Sitten yhtäkkiä lämpimän ilman tulo sisälle lakkasi. Tien reunaan pysähdyksiin... oli kone ottanut ja keittänyt oikein kunnolla... kansi vissiin meni kieroon koska ei ainakaan koskaan tuon jälkeen pysynyt enää nesteet sisällä
Myin auton jollekkin äijälle joka aikoi tehdä siihen moottoriremontin, näin auton myynnissä tässä kuukausi takaperin eräässä autokaupassa ja pakkohan se oli käydä koeajamassa. Ei sille mitään remppaa oltu tehty sama mylly siellä vieläkin nakutti... Termari oli ilmeisesti poistettu kokonaan ja asennettu kiinteä flekti joka pyöri koko ajan keulalle
Eli kannattaa myös tarkistaa sen lämpömittarin toiminta, ettei käy niin kuin eräälle. Tuossa nykyisessäkin sierrassa mittari näyttää melkein koko ajan normaalin alareunaa vaikka kone on aivan lämmin. Joskus olen saanut helteillä lämmöt nousemaan jopa melkein puoliväliin


Eli kannattaa myös tarkistaa sen lämpömittarin toiminta, ettei käy niin kuin eräälle. Tuossa nykyisessäkin sierrassa mittari näyttää melkein koko ajan normaalin alareunaa vaikka kone on aivan lämmin. Joskus olen saanut helteillä lämmöt nousemaan jopa melkein puoliväliin

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Juu noissa voorteissa on nuo lämpömittarit vähän mitä sattuu. Samalla anturilla itsellä talvella ei viisari nouse edes asteikolle vaikka meinaa keitää ja kesällä kun käyttää minuutin niin on jo yli asteikon ja normaalilämpöisenä menee sinne "piiloon" asti se viisari. Tuo nyt on järkevin anturi mitä olen löytänyt (niitäkin vaikka kuinka paljon) eli kylmänä ja kuumana viisarista saa selkoa. Jollain muulla anturilla tavella ei liikahdakkaan ja kesällä näyttää normaalisti ja sitten toisin päin
Sellaisen kivan huomion myös tehnyt että lämpömittarin viisarin asento vaikuttaa jonkin verran bensamittarin näyttämään. Kylmiltään kun täräyttää käyntiin niin bensamittari näyttää vaikka tasan puolta tankkia niin kun lämpiää niin näyttää about 2-3mm vähemmän ja taas kun antaa jäähtyä kunnolla niin näyttää puolta tankkia
Sellaisen kivan huomion myös tehnyt että lämpömittarin viisarin asento vaikuttaa jonkin verran bensamittarin näyttämään. Kylmiltään kun täräyttää käyntiin niin bensamittari näyttää vaikka tasan puolta tankkia niin kun lämpiää niin näyttää about 2-3mm vähemmän ja taas kun antaa jäähtyä kunnolla niin näyttää puolta tankkia

Mulla tuo XR ei lämmenny kyllä millään tässä kun töihin ajeli, tietysti vaikutusta voi olla myös puuttuvalla termarilla ja jatkuvasti huutavilla flekteillä
, oli tuossa pientä lämpöongelmaakin, aluks olikin termari jumissa, otin pois, taas hetken mentiin komeesti, sitten flektejen anturi poiki, taas nousi lämmöt, nyt lähtee fletkit päälle, kun on sytkävirta päällä. Ja tiedän, ei välttämättä paras systeemi, mutta jotain piti laittaa väliaikasesti.

Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Mun Sierrasta kosahti lämpötila-anturi, musta sellainen. Samanlainen tilalle ja mittarin uudeksi vakioosoittamaksi tuli puolivälin ja ylärajan välimaasto. Aika tarkkaan siinä 3/4 kohdalla on. Ennen oli kuin naulattuna puolivälissä.
Aiheeseen liittyen - kuinka monilla on huonoja kokemuksia tarvikekennoista? Lueskelin niistä vasta sitten kun olin moisen ostanut... Ei meinaan toimi läheskään niin tehokkaasti kuin alkuperäinen (ennen kuin meni tukkoon:).
Tuo 1,8 oli aikoinaan hyvinkin lämmin ja lämpeni nopeasti. Tänään kun oli viitisen astetta pakkasta tutkailin taas käyttäytymistä ja lämppärin meno- ja paluuletkut kun alkoivat olla arviolta noin 30 asteisia, ei sisälle tullut vielä havaittavasti lämmennyttä ilmaa. Termari toimii kuten pitääkin.
Onko se tarvikekenno vaan niin surkea lämmönjohtavuudeltaan, vai mikäköhän siinä mättää? Keljuttaa sen verran, että on varmaan pakko nähdä se ***vetinmoinen vaiva ja vaihtaa kenno uudelleen - alkuperäiseen. Vivustot yms. toimivat kuten pitääkin, on tarkastettu kerran jos toisenkin.
Vertailun vuoksi - Sierran lämppäri alkaa nykyisellään antamaan lämpimän tuntuista ilmaa siinä kohtaa työmatkaa missä Scorpion puhallin alkaa jo tiputtelemaan nopeuttaan kun säädetty 24 astetta alkaa olla lähellä...
Aiheeseen liittyen - kuinka monilla on huonoja kokemuksia tarvikekennoista? Lueskelin niistä vasta sitten kun olin moisen ostanut... Ei meinaan toimi läheskään niin tehokkaasti kuin alkuperäinen (ennen kuin meni tukkoon:).
Tuo 1,8 oli aikoinaan hyvinkin lämmin ja lämpeni nopeasti. Tänään kun oli viitisen astetta pakkasta tutkailin taas käyttäytymistä ja lämppärin meno- ja paluuletkut kun alkoivat olla arviolta noin 30 asteisia, ei sisälle tullut vielä havaittavasti lämmennyttä ilmaa. Termari toimii kuten pitääkin.
Onko se tarvikekenno vaan niin surkea lämmönjohtavuudeltaan, vai mikäköhän siinä mättää? Keljuttaa sen verran, että on varmaan pakko nähdä se ***vetinmoinen vaiva ja vaihtaa kenno uudelleen - alkuperäiseen. Vivustot yms. toimivat kuten pitääkin, on tarkastettu kerran jos toisenkin.
Vertailun vuoksi - Sierran lämppäri alkaa nykyisellään antamaan lämpimän tuntuista ilmaa siinä kohtaa työmatkaa missä Scorpion puhallin alkaa jo tiputtelemaan nopeuttaan kun säädetty 24 astetta alkaa olla lähellä...
mistähän vika
eli perinteinen lämpömittari ei toimi sierrassa kone dohc oisko lämpömittarin anturi missäpäin konetta?
laittakaa joku vaik priva jos käy
laittakaa joku vaik priva jos käy
Ford Sierra Cosworth 2wd
Ford Sierra 2,0 dohc ghia
Ford Sierra 2,0 dohc ghia
Sierran lämmitys
Joo !!!!! Voisikohan joku viisas sanoa miksi lämmityskennosta alkaa kuulua pirummoinen mulina kun saan auton käyntiin, ja lämmintä ei meinaa pakkasella riittää kajuuttaan.
Nimimerkillä:pakkaseen kyllästynny.
Nimimerkillä:pakkaseen kyllästynny.
Re: Sierran lämmitys
ilmalukko...???kaahari kirjoitti:Joo !!!!! Voisikohan joku viisas sanoa miksi lämmityskennosta alkaa kuulua pirummoinen mulina kun saan auton käyntiin, ja lämmintä ei meinaa pakkasella riittää kajuuttaan.
Nimimerkillä:pakkaseen kyllästynny.


auttaiskohan kennon ilmaaminen..
eli ylempi letku irti ja siitä nestettä sisään...
joskus autto kun vaihto letkut päikseen...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Re: mistähän vika
Edestä katsoen vasemmalla termostaattikotelon takana, laturin päällä.jaskaz kirjoitti:eli perinteinen lämpömittari ei toimi sierrassa kone dohc oisko lämpömittarin anturi missäpäin konetta?
laittakaa joku vaik priva jos käy
Ei voi missata.
-M
Re: Sierran lämmitys
Jos DOHC koneella niin 85% varmuudella kansi jostain kohtaa halki ja lämmetessään rako puristuu umpeen. Saattaa toimia vaikka sata vuotta tai sitten eikaahari kirjoitti:Joo !!!!! Voisikohan joku viisas sanoa miksi lämmityskennosta alkaa kuulua pirummoinen mulina kun saan auton käyntiin, ja lämmintä ei meinaa pakkasella riittää kajuuttaan.
Nimimerkillä:pakkaseen kyllästynny.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Sierran lämmitys
Termostaatti vaihtoon ja kunnon ilmaus sinne jäähdytysjärjestelmään. Eli keula ylös, auto käyntiin ja painesäiliön korkki auki ja puristelemaan letkuja. Kyllä se siitä...VesQ kirjoitti: Jos DOHC koneella niin 85% varmuudella kansi jostain kohtaa halki ja lämmetessään rako puristuu umpeen. Saattaa toimia vaikka sata vuotta tai sitten ei
Sierra 2.3i 16v
sierran lämpiäminen
Joo !!! Nyt se pirun mulina loppu, kun nostin nokan ylös ja ilmasin järjestelmän vinkkien avulla ja korjasin termarin. Lämmintä muuten pukkaa ja elämä loistaa 

Re: sierran lämpiäminen
Ja viikon päästä kirjoitat taas kun mulina on vain kaksinkertaistunutkaahari kirjoitti:Joo !!! Nyt se pirun mulina loppu, kun nostin nokan ylös ja ilmasin järjestelmän vinkkien avulla ja korjasin termarin. Lämmintä muuten pukkaa ja elämä loistaa


Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Lämpeää
Kokeilin tänään tuota lämpenemistä....
Ajattelin ajon jälkeen että annan käydä pihassa muutaman minuutin ja menin sisään.
Viiden TUNNIN jälkeen huomasin että Sierra jolkottaa pihassa...lähti muuten lumet moottorin alta ja oli sisällä lämpöä riittävästi kun kävin jäähdyttämässä konetta maantiellä.
Ajattelin ajon jälkeen että annan käydä pihassa muutaman minuutin ja menin sisään.
Viiden TUNNIN jälkeen huomasin että Sierra jolkottaa pihassa...lähti muuten lumet moottorin alta ja oli sisällä lämpöä riittävästi kun kävin jäähdyttämässä konetta maantiellä.
-M