Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Terve!
Osaisiko kukaan sanoa mitä on korjaamolla mennyt pieleen kun on tämä kytkin vauhtipyöräsetti laitettu ja nyt pitää mekaanista hinkkaavaa ääntä ja kytkin ei irrota. Kytkimessä ei oikeen myöskään tuntumaa. Samalla uusittu painelaakeri. Olisiko painelaakeri pitänyt olla jotenkin erilainen?
Auto haettu pois korjaamolta
https://www.trodo.fi/kytkinpaketti-rymec-sf1044
Osaisiko kukaan sanoa mitä on korjaamolla mennyt pieleen kun on tämä kytkin vauhtipyöräsetti laitettu ja nyt pitää mekaanista hinkkaavaa ääntä ja kytkin ei irrota. Kytkimessä ei oikeen myöskään tuntumaa. Samalla uusittu painelaakeri. Olisiko painelaakeri pitänyt olla jotenkin erilainen?
Auto haettu pois korjaamolta
https://www.trodo.fi/kytkinpaketti-rymec-sf1044
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Tuli mieleen , että voisiko kytkinlevy olla asennettu väärinpäin?
Siinä tyypillisesti lukee kumpi puoli tulee vaihteistoon päin.
Siinä tyypillisesti lukee kumpi puoli tulee vaihteistoon päin.
-
- Viestit: 2074
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
ettei ois ilmaa työsylinterissä?
Korjaamon pitäis moinen hoitaa takuuna oli sitten mikä oli.
Korjaamon pitäis moinen hoitaa takuuna oli sitten mikä oli.
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Tuo kytkinpakettihan on muunnossarja kaksoismassavauhtikselta kiinteään, eikös vain? Ja työsylinteri/painelaakeri hankittiin erikseen? Onko se varmasti oikea; onko auto 5- vai 6 vaihteinen?0d3_ kirjoitti: ↑26 Loka 2021 13:15 Terve!
Osaisiko kukaan sanoa mitä on korjaamolla mennyt pieleen kun on tämä kytkin vauhtipyöräsetti laitettu ja nyt pitää mekaanista hinkkaavaa ääntä ja kytkin ei irrota. Kytkimessä ei oikeen myöskään tuntumaa. Samalla uusittu painelaakeri. Olisiko painelaakeri pitänyt olla jotenkin erilainen?
Auto haettu pois korjaamolta
https://www.trodo.fi/kytkinpaketti-rymec-sf1044
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2074
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
sarja näyttää olevan 5 vaihteiseen
https://www.autodoc.fi/rymec/12064361
Aika halpa...280 eur autodoc appilla.
https://www.autodoc.fi/rymec/12064361
Aika halpa...280 eur autodoc appilla.
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Osat vaikuttaa oikeilta.... Sitten jää nuo asennusvirheet, joista jo ylempänä puhuttiin.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Ennen lootan uudelleen irroitusta etc, varmaan kytkin kannattaa ilmailla vielä kertaalleen
Parissakin Fordissa käynyt niin ettei uusi työsylkkä ole ilmaantunut kerrasta kunnolla, käytetty yhdessä Transitissä ihan imuvaihtajaa ja Focuksessa "poljin pohjaan-miltä tuntuu-mitä-onko poljin ylhäällä- ei kuulu" menetelmää, mutta silloinkin tuli toisella kerralla muistaakseni hyvä
Parissakin Fordissa käynyt niin ettei uusi työsylkkä ole ilmaantunut kerrasta kunnolla, käytetty yhdessä Transitissä ihan imuvaihtajaa ja Focuksessa "poljin pohjaan-miltä tuntuu-mitä-onko poljin ylhäällä- ei kuulu" menetelmää, mutta silloinkin tuli toisella kerralla muistaakseni hyvä
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Komppaan tätä. Yhdessä Focuksessakin pumpattiin 30-50 painalluksen sarjoja polkimella, olikohan 3 kertaa, ja välillä ilmat ulos nipasta. Sitten vasta tuli hyvä.duckworth kirjoitti: ↑27 Loka 2021 12:02 Ennen lootan uudelleen irroitusta etc, varmaan kytkin kannattaa ilmailla vielä kertaalleen
Parissakin Fordissa käynyt niin ettei uusi työsylkkä ole ilmaantunut kerrasta kunnolla, käytetty yhdessä Transitissä ihan imuvaihtajaa ja Focuksessa "poljin pohjaan-miltä tuntuu-mitä-onko poljin ylhäällä- ei kuulu" menetelmää, mutta silloinkin tuli toisella kerralla muistaakseni hyvä
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Hei onko vikasyy selvinnyt, tuliko korjaamo yhtään vastaan?0d3_ kirjoitti: ↑27 Loka 2021 10:39 5vaihteinen manuaali. On kyseessä
Ja tämä painelaakeri https://m.autodoc.fi/abs/7794477
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia Rymecistä. Minulla on myös 1.8 TDCi 5-v manuaali, mihin Rymec lienee ainoa sopiva SMF-konversio kitti. Millainen auto on nyt ajaa kaupungissa ja maantiellä? Onko tyhjäkäynnillä tai ~1500 rpm alueella kovasti jyrinää?
EDIT: Googlasin että 5-vaihteiseen löytyy myös Valeo 828563 Clutch Kit KIT2P (SMF konversio kit). Edellinen omistaja oli vaihtanut uuden DFM:n n.200 tkm kohdilla ja minulla nyt 90 tkm ajettuna jo vähän ääntää autoa sammutettaessa. Eli jossain vaiheessa vaihto on edessä ja SMF-konversio kiinnostaisi josko se kestäisi auton loppuiän, kunhan ajettavuus ei täysin romutu. Etenkin alhaisilla kierroksilla ajettaessa DMF vaimentaa dieselin värinää ja samalla myös erityisesti kuluu.
Viimeksi muokannut foop, 30 Loka 2021 12:19. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
En ole tehnyt vielä asialle mitään mutta infoan mitä löytyy kun saan motivaatiota tehdä.
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Tuosta merkistä ei ole kokemusta mutta parista muusta kylläkin. Tuntuma on enemmän välitön kun ei ole jousia niin paljon välissä. Ajan käytännössä aina yli 1500rpm jolloin ylimääräisiä värinöitä ei häiritsevässä määrin esiinny.foop kirjoitti: ↑29 Loka 2021 17:01Hei onko vikasyy selvinnyt, tuliko korjaamo yhtään vastaan?0d3_ kirjoitti: ↑27 Loka 2021 10:39 5vaihteinen manuaali. On kyseessä
Ja tämä painelaakeri https://m.autodoc.fi/abs/7794477
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia Rymecistä. Minulla on myös 1.8 TDCi 5-v manuaali, mihin Rymec lienee ainoa sopiva SMF-konversio kitti. Millainen auto on nyt ajaa kaupungissa ja maantiellä? Onko tyhjäkäynnillä tai ~1500 rpm alueella kovasti jyrinää?
EDIT: Googlasin että 5-vaihteiseen löytyy myös Valeo 828563 Clutch Kit KIT2P (SMF konversio kit). Edellinen omistaja oli vaihtanut uuden DFM:n n.200 tkm kohdilla ja minulla nyt 90 tkm ajettuna jo vähän ääntää autoa sammutettaessa. Eli jossain vaiheessa vaihto on edessä ja SMF-konversio kiinnostaisi josko se kestäisi auton loppuiän, kunhan ajettavuus ei täysin romutu. Etenkin alhaisilla kierroksilla ajettaessa DMF vaimentaa dieselin värinää ja samalla myös erityisesti kuluu.
Vanhassa TDDI-Focuksessa oli kiinteällä vauhtipyörällä oleva kytkin (alkuperäinen..?) ja se toimi hyvin sekä tarkasti.
Jos haluaa vedättää moottoria alhaisilla kierroksilla niin sitten DMF.
Tuossa on jokin halpa tarvikemerkki kytkinsarjasta:
https://tinyurl.com/23db4yrn
Tosin kaksoismassatkin ovat hyvin halpoja Mondeoon joten sellainen toimii varmasti
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Kiva kuulla kokemuksia Juu Mondeon DMF:t ovat edullisia, mutta sen joutuu tod.näk. vaihtamaan 100-200 tkm välein, taitaa olla reilun tonnin työ? SMF kestäisi pidempään, ajotyyliä sitten muokattava että ajaa korkeammilla kierroksilla.
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
No jaa, 100tkm aikana voi mielikin jo muuttua ja auto vaihtua...?
Työn hinnasta en osaa Mondeon kohdalla sanoa tarkkaan mutta eräs tuttu vaihdatti japanilaiseen bensa-autoon kytkinpaketin ja tuossa työn osuus monimerkkikoijaamossa oli 550€.
Joten suoraan laskettuna se olisi sen tonnin luokkaa osineen.
Meillä on dieseli johon vaihdoin kiinteän muutossarjan hinnan vuoksi mutta tuohon autoon DMF olisi maksanut osien puolesta noin 800€ ja kiinteä sarja 430€.
Jos olisi ollut pienempi hintaero niin tämänhetkisen kokemuksen perusteella valitsisin tunnetun valmistajan DMF:n. Mukavuus on todennäköisesti parempi.
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Heips, joko ratkaisu ongelmaan on löytynyt?
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Kytkin levy oli ainakin oikeinpäin, flywheelside teksti oli koneeseen päin. Vauhtipyörä on vierä irroittamatta.
https://aijaa.com/AtuSaz
https://aijaa.com/57REIc
https://aijaa.com/yRTHT9
Näyttääkö tuo painelaakeri normaalilta?
https://aijaa.com/AtuSaz
https://aijaa.com/57REIc
https://aijaa.com/yRTHT9
Näyttääkö tuo painelaakeri normaalilta?
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Eipä tuo painelaakeri tosiaan ehjä ollut. Jotain murtunutta muovia sieltä tuli sisältä. Mikähän tuon on voinut rikkoa vai onko valmistusvirhe
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Pääasia, että vika löytyi! Uutta painelaakeria takuuseen ja uudestaan kiinni. Toivotaan että nyt tulee kuntoon!
Viallinen osa tai laatikon asennusvaiheessa osunut johonkin...Kuka tietää.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2074
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Kunnon korjaamolla on takuu työlleen....
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Ääni asennusvirheelle. Jos painelaakerisetti ei ole ollut booreissaan kun vaihteistoa on kiinnitetty moottoriin niin niillä massoilla murjoutuu osa kappaleiksi hyvin helposti.
Siinä on helposti 200kg terästä, rautaa ja alumiinia odottamassa kohtaamista.
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Moi joko auto pelittää? Kokemuksia Rymecistä olisi mielenkiintoista kuulla Saitko osasta takuupalautusta tai antoiko asennusfirma rahallista kompensaatiota?
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Re: Mondeo 1.8tdci -08 Qyba
Saitko auton toimimaan tuolla 235mm rymec kytkimellä ja 5 vaihteisen irroittusmekanismilla?