Ford Focus
Re: Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost M6 182hv 2019
Tämä sininen on kyllä ehdottoman komia väri tähän koriin. ST-Line pääsee ihan eri tavalla oikeuksiin tämän värin kanssa kuin vaikkapa valkoisen 

Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost M6 182hv 2019
Mun mielestä noi mittarinvalot ovat häiritsevän kirkkaat ja toi läppäri haittaa näkyvyyttä oik.et... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost M6 182hv 2019
Niin. Onko tuo tabletti kantillaan semmoista, että autotehtailijana kehtaisi tuoda uutta mallia esille? Meikäkin varmaan tuommosen parissa viikossa istuttaisi, saati sitten joku asentajataustainen kaveri, sille varmaan riittäisi pari tuntia
En ole uutta ostamassa, mutta tiedoksi, että tuossa on yksi piirre millä pääsee no-listalle.

Re: Ford Focus
Tuli liisattua tuossa pääsiäisen jälkeen uusi Focus. Ja kivalta se tuntui, - ja pienin epäröinnein - sanon kai samaa yhä. Mutta jo kesäkuuhun tultaessa auton start/stop -toiminto meni pois toiminnasta, eli näyttöön iskeytyy aina "s/s ei käytettävissä". Missään vaiheessa en ollut kytkenyt sitä käsin pois, ja vaikka kokeilin toki rämpyttää sitä ajatuksella, että josko palautuisi käyttöön kun kytkintä rapsuttelee, - niin ei. Ei apua.
Sitten tulivat tämän kesän superhelteet, ja trooppiset yöt, jolloin lämpö ei alle +20 asteen käynyt. Ja kas kummaa, start/stop -toiminto palautui itsestään käyttöön. Ja toimi virheettä niin kauan kuin helteitä riitti.
Ilmat viilenivät normaaleiksi, ja kas s/s -toiminto lakkasi taas. Vein auton takuuhuoltoon, jossa vastattiin, että juu, akun varaustila oli vain 55 %:n tasolla. Se ladattiin, ja nyt toiminto on käytettävissä. Ihmettelin, että oliko auto sitten luovutettu minulle vajaasti ladatulla akulla, ja vakuutettiin, että ei, että akun lataus kuuluu luovutushuoltoon, ja siksi akut ladataan aina täyteen.
Ajan vuodessa melko vähän, tuollaiset 7000 km. Nytkin, ennen tätä huoltoa olin päässyt vain 1880 kilometriin, sekin 80 %:sti kaupunkiajoa. Nyt huolto väitti: että juu, tää johtuu siitä, kun ajoa on niin vähän.
Mutta väitteestähän seuraa, että
1) Ford Focus 1,0 ei ole auto, jolla voi ajaa vain "vähän"
2) jo ennen kesän kääntymistä varaukseltaan vajaa akku palautui auringon voimasta täyteen iskuun? Sillä miten muuten on selitettävissä helleajan moitteeton toiminta?
Minusta noista seurauspäätelmistä ei kumpikaan voi olla mahdollinen. Mitä mieltä olette - onko huolto vain laiskotellut, ja todellinen vika on syvemmällä, esimerkiksi laturissa?
Sitten tulivat tämän kesän superhelteet, ja trooppiset yöt, jolloin lämpö ei alle +20 asteen käynyt. Ja kas kummaa, start/stop -toiminto palautui itsestään käyttöön. Ja toimi virheettä niin kauan kuin helteitä riitti.
Ilmat viilenivät normaaleiksi, ja kas s/s -toiminto lakkasi taas. Vein auton takuuhuoltoon, jossa vastattiin, että juu, akun varaustila oli vain 55 %:n tasolla. Se ladattiin, ja nyt toiminto on käytettävissä. Ihmettelin, että oliko auto sitten luovutettu minulle vajaasti ladatulla akulla, ja vakuutettiin, että ei, että akun lataus kuuluu luovutushuoltoon, ja siksi akut ladataan aina täyteen.
Ajan vuodessa melko vähän, tuollaiset 7000 km. Nytkin, ennen tätä huoltoa olin päässyt vain 1880 kilometriin, sekin 80 %:sti kaupunkiajoa. Nyt huolto väitti: että juu, tää johtuu siitä, kun ajoa on niin vähän.
Mutta väitteestähän seuraa, että
1) Ford Focus 1,0 ei ole auto, jolla voi ajaa vain "vähän"
2) jo ennen kesän kääntymistä varaukseltaan vajaa akku palautui auringon voimasta täyteen iskuun? Sillä miten muuten on selitettävissä helleajan moitteeton toiminta?
Minusta noista seurauspäätelmistä ei kumpikaan voi olla mahdollinen. Mitä mieltä olette - onko huolto vain laiskotellut, ja todellinen vika on syvemmällä, esimerkiksi laturissa?
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:00
Re: Ford Focus
En pitäisi mahdottomana sitäkään, että uudessa autossa on viallinen akku. Työpaikalleni liisatuissa pakettiautoissa on ollut niiden kanssa murheita jo alle vuoden ikäisinä, ja aika yleinen näkemys tuntuu olevan, että akkujen laatu voi nykyään olla ihan mitä vaan. Ei se autotehdaskaan ensiasennusakuksi laita parasta, vaan halvimman mahdollisen.
Re: Ford Focus
Niinpä. Huono akku on kyllä yksi vaihtoehto. Se tullee todistetuksi aika pian, jos sama toistuu.
Re: Ford Focus
Osaisko joku auttaa? Elikkä ford mondeosta loppui akku ja otettiin toisesta autosta virtaa jonka jälkeen radio ei ole mennyt päälle. Eikä radio valikkoa edes näy enää mittariston näytöllä. Vm -08 radio 6000 alkuperäinen
Sulakkeet katottu
Sulakkeet katottu
Re: Ford Focus
Onko se ihan pimeä ettei ole Code ja vaatii oikea koodia.
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=260
Akussa johdot kunnossa myös radion.Jos kaapeleilla on toimittu vähän huolimattomasti
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=260
Akussa johdot kunnossa myös radion.Jos kaapeleilla on toimittu vähän huolimattomasti
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali