HCS mistä koneeseen osia??
HCS mistä koneeseen osia??
Kaipaan tietoa mistä saisin kyseiseen 1.3 escort vm90 HCS koneeseen nokka-akselin???...
Uusia vaikka tuolta. https://www.burtonpower.com/
...mutta luulis löytyvän myös http://www.autoracing.fi/ tai http://www.rallyracefin.fi/
Ja foorumin Osto/Myynti palstaa kannattaa myös käyttää.
...mutta luulis löytyvän myös http://www.autoracing.fi/ tai http://www.rallyracefin.fi/
Ja foorumin Osto/Myynti palstaa kannattaa myös käyttää.
Fordilta saa Fordin osia.
Viimeksi muokannut JesseT, 18 Loka 2005 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuinka etsit?pete-85 kirjoitti:en mistään noista löytäny sitä... jos jollaa on varmaa tietoa niin ilmottakaa...
Soititko kentie, vai ihmettelitkö vain nettisivuja?
Kyllä tuolla ainakin on joku piperin nokka escortin HCS koneeseen...
http://www.rallyracefin.fi/pipercams/Pi ... kselit.pdf
Minkälainen on HCS kone?? ihan ensikerran kuulenkin mokomasta.. miten eroaa CVH:sta?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
ai sellanen samanlainen moukari kun megadolla on?
opin taas uutta..
opin taas uutta..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Eli tarkoitat että Valencian uudempi painoslalli69 kirjoitti: Kentin uudempi painos, tunnetaan myös nimellä Valencia
mm. jakajaton sytytys ja muuta pientä.
Valenciahan on melkein suora kopio takavetoisten Kent (takaveto escortit cortiinat yms )moottorista jota on esim ekoissa fiestoissa (siis valenciaa)ja ne on kyllä ihan normijakajalla ja ohv
Ehei mulla on 1.8 Endura-DE TDVolmari kirjoitti:ai sellanen samanlainen moukari kun megadolla on?
opin taas uutta..
Jälleen kerran lainaan erästä tekstiä joka on hyvä esimerkki.
"[pilknus]
Jahas... Valenciahan tuli vuonna ´76 Fiestaan, ja on tarkoitettu etuvetoisiin foordeihin. Valencialla ei ole mitään tekemistä kenttiläisen kanssa, ja niitä ei siis pidä sotkea keskenään. Se on periaatteiltaan samanlainen kuin Kent, työntötankokoneita molemmat, mutta mikään osa ei ole vaihtokelpoinen (poikkeus jälleen vahvistaa säännön, virranjakajat ovat yhteensopivia ja kenttiläisen voi siis varustaa 1,3 valencian kärjettömällä jakajalla). Etuvetoisissa Escorteissa EI siis ole ollut IKINÄ kenttiläistä, vaan ko. työntötankomoottorit ovat valencioita.
Ensimmäisenä tulivat, siis 1976, 1,0 ja 1,1 litran kokoiset, kolmella runkolaakerilla varustetut moottorit. 1,0:sta oli myös matalapuristeinen versio. 1,1 litraista versiota alettiin käyttää escortissa mk3:n ilmestyttyä vuonna 1981.
1,3 litran valencia, joka on varustettu viidellä runkolaakerilla, tuli vasta vuonna 1986 mk4 escoon joka korvasi mallistossa mk3:n 1,1 valencian. Mk3 1,3 CVH sitten korvautui mk4 1,4 CVH:lla. 1,3 valenciaa ei koskaan asennettu fiestoihin, vaikka se on täysin yhteensopiva pienempien moottoreiden kanssa. Fiestan 1,3 litrainen moottori oli kenttiläinen, kuten myös xr2 mallin 1,6 litrainen. Moottori uusiutui 1989 ja uuden version nimeksi tuli HCS (High Combustion Swirl). 1,3 HCS peri 1,3 litraisen valencian sylinteri mitat, mutta moottorisarjan pienemmät varsiot olivatkin pienemmällä porauksella, valencialaisissa iskutilavuus taas muuttui iskunpituudella, porauksen siis ollessa sama. Vielä tuoreempi painos pannusta on Endura-E, jota on käytetty fiestoissa ja Ka:ssa.
1,3 litraisessa valenciassa on korkeampi lohko kuin 1,0/1,1 mallleissa, johtuen suuremmasta iskun pituudesta. Perusmoottoreissa suurin osa osista on yhteensopivia eri tilavuuksien kesken, mm. männät. Kansissa palotilojen koko vaihtelee iskutilavuuden mukaan, joten helppo tapa inostaa puristussuhdetta 1,3:n on laittaa siihen 1,1:n kansi. Pakoventtiilit ovat kaikissa saman kokoiset, 1,1 ja 1,3 malleissa imuventtiili ja imukanava ovat suuremmat kuin 1,0:n.
Valenciat ovat ainakin omasta mielestäni suhteellisen kestäviä ja vääntäviä kokoisikseen. Perinteisesti niissä alkaa venttiilikoneisto ääntämään, mutta sen on lähinnä ominaisuus, ei vika, koska ei vaikuta toimivuuteen.

[/pilknus]"
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Siis KENT vai valencia. Kenttiähän ei etuvetoiseen kovin pienellä vaivalla saa johtuen jo siitä että siihen ei tahdo saada koneenkorvia etuvetotyyliin kiinniMegado kirjoitti:Fiestan 1,3 litrainen moottori oli kenttiläinen, kuten myös xr2 mallin 1,6 litrainen.
Ja periaatteessahan kent ja valencia on ihan sama asia paitsi että niistä ei tosiaan käy edes pultit ja mutterit päikseen. Tai itseasiassa jakajan lisäksi venttiilin nostimet käy ainakin 711M lohkoisiin kentteihin
Tuossahan lukee että KenttiläinenVesQ kirjoitti: Siis KENT vai valencia. Kenttiähän ei etuvetoiseen kovin pienellä vaivalla saa johtuen jo siitä että siihen ei tahdo saada koneenkorvia etuvetotyyliin kiinni
Ja periaatteessahan kent ja valencia on ihan sama asia paitsi että niistä ei tosiaan käy edes pultit ja mutterit päikseen. Tai itseasiassa jakajan lisäksi venttiilin nostimet käy ainakin 711M lohkoisiin kentteihin

Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Re: HCS mistä koneeseen osia??
Anteeksi vanhan aiheen nostaminen, mutta miten on. Onkohan mk3 korimallin 1.1 ja 1.3 koneisissa fiestoissa nokka, työntötangot, venttiilit, nostimet vaihtokelpoisia keskenään? Toisinsanoen siis koko venttiilikoneisto? Onko samaa tavaraa vai eri?