Kerronpa tänne miten on mennyt taival Focuksen kanssa. Itse en ole sitä sorttia, että auto vaihtuu uuteen uuden mallinS-P-H kirjoitti:Vähän päälle 80tkm mittarissa ja periaatteessa uusia vaivoja ei ole tullut.
Ilmastoinnin kompuran pyörä (magneettikytkin) on jossain määrin rikki ja pitäs vaihtaa. Ehkä maanantaikappale,
kun oli rikki jo 55tkm kohdalla. Pitää helvetinmoista meteliä kostealla kelillä kylmällä koneella. Melko kallis
remppa 500-600€. Taka-akselistosta poikittaisten pienten alatukivarsien puslat on rikki ja oli myös jo 55tkm kohdalla.
Totakin pidän aika huonona laatuna tai sattumaa.
Muutenhan auto on jopa piristynyt omassa ajossa. Kiihtyy paremmin ja tullu vähän lisää sitkeyttä. On se vaan
köröttely myrkkyä moottoreille.
Kulutus on 1.8 bensalla ihan persiistä. Tässä ei-edes-niin-kovin kaupunkipyörityksessä laskettu kulutus
pyörii jossain 8.5-9 litraa sadalla. Matka-ajossa ihan hyvä, 6-7 litraa sadalla.
tultua markkinoille. Ensisijaisesti siksi, että en halua olla uusien vikojen koekäyttäjä ja toiseksi että ei ole varaa niin nopeaan
autonvaihtosykliin. Siksi varmatoiminen auto on itselle tärkeä.
Nyt 174000km mittarissa ja auto täyttää lokakuussa 10v. Auto ei ole jättänyt kertaakaan tien varteen ja on ollut kaiken
kaikkiaan edullista ajoa. Yllättäviä vikoja ei ole ollut ja kun seuraa tämän foorumin seuraavan korimallin 1.0 ja 1.6 EB vikoja,
olen ihan tyytyväinen, että valitsin aikonaan vielä luotettavaksi tiedetyn koneen.
Miinuksena voi sanoa et etupään pyöränlaakerit olis voineet kestää vähän pidempään.
Toinen takajarrusatula tuli tiensä päähän just tässä noin 170tkm kohdalla. Luulin, että mäntä olisi ollut sisältä ruosteessa, mutta
siellä olikin pari kiveä mitkä oli raapinu mäntään ja satulaan naarmut. Ei luonnollisesti liikkunut, koska tiivisteen välistä oli päässyt
hiekkaa sisään. Tiivisteessä en huomannut mitään vekkiä. Asensin paikalle uuden Brembon tarvikesatulan, joka ei ole hiekkapuhallettu ja huollettu
vaan heidän omaa replika ATE:n satulasta. Jarrulevy oli kuumentuessaan myös mennyt kieroksi ja pala kulunut. Vaihdoin siispä levyt ja palat myös taakse.
Muutoin auto on kulunut ja ikääntynyt "käsikirjoituksen mukaan" ja olen voinut hyvin ennakoida tulevat huoltotarpeet.
Seuraavaksi ajattelin vaihtaa moottorin vasemmanpuolen ylätuennan, koska moottori elää ja vapisee mielestäni liikaa.
Aika ajoin on käynyt mielessä josko olisi aika hankkia uudempi Focus, mutta viimevuosina esiin tulleet Ecoboostin viat ovat rauhoittaneet
alkuinnostusta. Dieseliä en hanki. Tällä hetkellä joutuisi katselemaan muuta merkkiä tai odotella vielä pari vuotta miten nuo Mk4 Focusten
ecoboostit kestää. En ole myöskään kolmisylinterisen fani ja sekin on vienyt kiinnostusta pois toisiin merkkeihin. Harmi, Focus on hyvä auto.