Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Oman autoni sain perjantaina ja 500km ajojen perusteella hyvältä vaikuttaa. Noi pakoputken / moottorin murinat oli aika hauskoja, auto kuulostaa aavistuksen ralliautolta Sport modella ja liukkaalla ajoittain turhankin agressiivinen kapine
Saako tuosta jostain näkyviin hetkellisen tarkan bensankulutuksen? Olen löytänyt ainoastaan palkin joka liikkuu, mutta siinä ei näy tarkkaan tuo kulutus. Nyt joutuu kikkailemaan tuolla ajotietokoneella ja nollaamaan sen useammin. Maantiellä tasaisella rullauksella näyttää n.4 litraa ja seka-ajossa 6.4l. 155hp versio kyseessä.
Vanhaan 2019 St line versioon suurimmat erot tehossa ja varusteluissa. Onnistunut kokonaisuus kaikinpuolin. Nyt sitten PHEV versiota odotellessa...
Saako tuosta jostain näkyviin hetkellisen tarkan bensankulutuksen? Olen löytänyt ainoastaan palkin joka liikkuu, mutta siinä ei näy tarkkaan tuo kulutus. Nyt joutuu kikkailemaan tuolla ajotietokoneella ja nollaamaan sen useammin. Maantiellä tasaisella rullauksella näyttää n.4 litraa ja seka-ajossa 6.4l. 155hp versio kyseessä.
Vanhaan 2019 St line versioon suurimmat erot tehossa ja varusteluissa. Onnistunut kokonaisuus kaikinpuolin. Nyt sitten PHEV versiota odotellessa...
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
ilmeisesti sulla on se täysin digitaalinen mittaristo, mutta vanhassa mittaristossa ajotietokoneen asetuksista sen muistaakseni sai päälle. Ajotietokone näyttää ne neljä eri lukemaa, jotka voi kyseisen näkymän asetuksista vaihtaa. Yksi vaihtoehdoista on hetkellinen kulutus. Uskoisi digimittaristosta myös löytyvän näkymän asetuksista eri vaihtoehtoja.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Jep, tässä on tämä täysin digitaalinen versio ja tästä en sitä vielä ole löytänyt. Mittaristo on kyllä todella hieno ja tosi paljon voi muokkailla mutta kaipaisin vieläkin enemmän mahdollisuuksia modata tuota.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Joo, ei siinä taida hetkellistä kulutusta varten olla kuin tuo palkkinäyttö ja sekin on muistaakseni jaettu vähän oudosti 7,5 l väleihin.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Joo ihan paska palkkinäyttö, 0-30L asteikolla. Koitappa siitä tihrustaa onko se 5 vai 7l
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
No miltä on Focus mhev auton ajaminen tuntunut ? Onko hyvä ajaa ja toimiiko tekniikka niin kuin pitääkin ?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Ainakin itse olen ollut tyytyväinen ST-line versiooni, vaikka kyllähän tässä odottelee kesäkelejä, jotta pääsisi kunnolla testaamaan tuota ajettavuutta.
Vähän sitä aina miettii onko noissa eri ajotiloissa (varsinkin Eco) mitään järkeä, mutta toisaalta onhan se hyvä, että auton käytös aukeasti muuttuu tilojen mukaan.
Vähän sitä aina miettii onko noissa eri ajotiloissa (varsinkin Eco) mitään järkeä, mutta toisaalta onhan se hyvä, että auton käytös aukeasti muuttuu tilojen mukaan.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
1000km takana ja oikein hyvältä vaikuttaa.
Noilla ajotiloilla tosiaan on vaikutusta toisin kuin edellisessä 2019 vehkeessä. Sportin ja normaalin eron huomaa selvästi.
Tässä 155hp versiossa tuo ohituskiihtyvyys on kyllä mainio verrattuna edelliseen 125hp versioon. Vaikea sanoa paljonko tuo sähkömoottori tuohon sitten vaikuttaa, mutta kiihtyvyydessä vanhaan on kyllä iso ero kaikilla nopeus/kierrosalueilla. En tiedä kuvittelenko, mutta tuo vääntö tuntuu vähän samalta kuin dieselissä.
Vääntö vanhassa 125hp koneessa 170Nm ja tässä 155mhev koneessa 240, joten onhan tuo iso ero.
Paljonkohan eroa on todellisuudessa tuohon 1.5l koneeseen?
Noilla ajotiloilla tosiaan on vaikutusta toisin kuin edellisessä 2019 vehkeessä. Sportin ja normaalin eron huomaa selvästi.
Tässä 155hp versiossa tuo ohituskiihtyvyys on kyllä mainio verrattuna edelliseen 125hp versioon. Vaikea sanoa paljonko tuo sähkömoottori tuohon sitten vaikuttaa, mutta kiihtyvyydessä vanhaan on kyllä iso ero kaikilla nopeus/kierrosalueilla. En tiedä kuvittelenko, mutta tuo vääntö tuntuu vähän samalta kuin dieselissä.
Vääntö vanhassa 125hp koneessa 170Nm ja tässä 155mhev koneessa 240, joten onhan tuo iso ero.
Paljonkohan eroa on todellisuudessa tuohon 1.5l koneeseen?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Minusta "äijä-äänet" ST autossa on kyllä ihan kivat. Tulee ihan mieleen kasariautojen äänet peltisarjoilla ja monikurkkuisilla kaasuttimilla. Nyt kun on taas tullut oikea talvi niin olen huomannut lumen ja jään kertyvän pyöränkoteloihin enemmän kuin edellisessä Focuksessa, vm 2018, ei hyvä.
Olisi kiva jos Sport tilaan pääsisi pelkästään kaasun pohjaan painamisella kuten joissain kilpailijoiden autoissa, vähän hidasta roplaa napilla haluttu ajo-tila kun pitäisi antaa hanaa tiukassa paikassa.
Lämmityspiuhan stöbä on asennettu raivostuttavasti aivan alahuulen reunaan, nyt lumikelillä todella veemäinen käyttää kun on koko ajan lumesta ja jäästä tukossa.
Takaluukun moottorikäyttö on tosi kätevä mutta jos katolle on jäänyt lunta / jäätä niin luukun avautuessa ne jää katon ja luukun väliin aiheuttaen mahtirutinan. Toivottavasti kattoon ei jää jälkiä tästä.
Kesäisempiä kelejä odotellessa.
Olisi kiva jos Sport tilaan pääsisi pelkästään kaasun pohjaan painamisella kuten joissain kilpailijoiden autoissa, vähän hidasta roplaa napilla haluttu ajo-tila kun pitäisi antaa hanaa tiukassa paikassa.
Lämmityspiuhan stöbä on asennettu raivostuttavasti aivan alahuulen reunaan, nyt lumikelillä todella veemäinen käyttää kun on koko ajan lumesta ja jäästä tukossa.
Takaluukun moottorikäyttö on tosi kätevä mutta jos katolle on jäänyt lunta / jäätä niin luukun avautuessa ne jää katon ja luukun väliin aiheuttaen mahtirutinan. Toivottavasti kattoon ei jää jälkiä tästä.
Kesäisempiä kelejä odotellessa.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Yleensä kaasupoljin pohjaan painettuna moottori antaa maksimitehon ajotilavalinnasta riippumatta. Näin ainakin autolehtien mittausten perusteella. Kaasuvastehan siinä muuttuilee, ei moottorin maksimiteho. Tiedä sitten onko Ford keksinyt hybridimalleihin jotain muuta.
Moottoripyörien maailmassa tilanne on toinen ja esim. rain mode tarkoittaa miedomman kaasuvasteen ja moottorijarrun lisäksi oikeasti alennettua maksimitehoa.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Missä on auto joka siirtyy sport modeen painamalla kaasun pohjaan? Oletan, että tällä ei tarkoiteta automaattivaihteiston kickdownia.
Kaikissa omistamissani autoissa joissa on sport mode, se on vaikuttanut myös alustaan ja ohjaukseen ja se erikseen valitaan nappulasta keskikonsolissa. Näin Fordin lisäksi mm BMW, Mersu, Audi. Semmoisen aktivoituminen kaasua painamalla voisi olla jopa vaarallista koska ohjaustuntuma muuttuu.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
No ainakin rellun capture plugarissa sport mode menee päälle runttaamalla kaasun pohjaan. En sitten tiedä mihin muuhun ajotilan vaihtuminen tuossa jäteöljynvatkaimessa vaikuttaa mutta jos auto lähtee käsistä sen takia niin kannataa siirtyä polkuautoon.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Missä autoissa sport tila vaikuttaa alustaan? Ei varmaan missään perus kipossa?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Skoda Scala, Qamiq, jne.
Vaatii tietty lisävarusteisen mukautuvan iskunvaimennuksen.
Vaatii tietty lisävarusteisen mukautuvan iskunvaimennuksen.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Kokemuksia 155hv mallista? Youtube videossa näyttää 222kmh kulkevan. Miten normaali ajossa liikku verrattuna muihin malleihin?
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Nosta nopeukyselyistä ne taitaa ollaa jäänne jostain 60-70 luvulta.Vuonna 1968 autokoulussa ne siirtotaipaleet sai ajaa sitä normi 170km/h viellä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Sitähän tässä kysyin että miten kulkee normaali ajossa. Ei tuo huippunopeus paljon auta työmatkalla, mutta fiilis ja ohituskiihtyvyys vaikuttaa.
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Totta millainen alavääntö on ja kiihtyvyys 0-120 km/h. Monesti tehtaat tuota hiuppunopeutta mainostaa vain, varmaan jostain jäänne. Pitäsi lukea riittävästi kuten Rolsissa( Rolls Royce)hepoista.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Aika tarkkana saa olla pienten vaihteiden kohdalla ettei kierrokset nouse rajoittimelle asti kun kiihdyttää täysillä, silloin nimittäin veto loppuu kuin seinää.
Ilmastointi tuntuu näin +30 helteellä aika tehottomalta jos ilmavirran jakaa jaloille ja keskisuuttimiin.
Kulutus on nyt 5.7 enkä ole mitenkään tientukkeena ollut vaan antanut mennä ihan reippaasti, tämä positiivisena yllärinä. Edellisellä 125 hV EB:lla kulutus oli yli 7 litraa joten kehitys kehittyy...
Ilmastointi tuntuu näin +30 helteellä aika tehottomalta jos ilmavirran jakaa jaloille ja keskisuuttimiin.
Kulutus on nyt 5.7 enkä ole mitenkään tientukkeena ollut vaan antanut mennä ihan reippaasti, tämä positiivisena yllärinä. Edellisellä 125 hV EB:lla kulutus oli yli 7 litraa joten kehitys kehittyy...
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Tuli heitettyä 125hv MHev Focuksella pikku lenkki. 1030km ja keskikulutus maltillinen 5.5l/100km. Matkavauhti reipas,sport mode päällä ja aika reilusti hitaampien ohituksia. Kyydissä neljä matkustajaa ja kontti pullollaan tavaraa. Pitäisin aika kelpo kulutuksena
Re: Focus 1.0 EcoBoost Mhev 2020
Onko täällä roiskeläppien käyttäjiä? Alkuperäisiä läppiä ei ilmeisesti saa vieläkään St-Line eikä St malleihin. Ebaysta kun tilaa läpät niin niitä saa olla uusimassa joka vuosi vaikka hintakin on kyllä 10€ luokkaa. Olisi kiva kuulla jos joku on löytänyt istuvat ja kestävät läpät joita voisi kokeilla. Joustavat mallit olisi parhaat koska läpät hajoaa yleensä pakkasella kun aura-auto jättää tien liittymiin sohjovallin.