Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
EeroH kirjoitti: ↑15 Touko 2021 18:00
Öljyt motonetista ja suodattimet autodocista, vie merkkarille laitettavaksi niin tippuu hinta puoleen.
Tää on kova, näin toimisin minäkin jos kehtaisin.
Mua ainakin kyrsii maksaa näistä perus öljynvaihtohuolloista satoja euroja. Tekisin itse jos takuu säilyisi.
Fordin huoltohinnoissa on ollut aina vaihtelua, huoltopaikasta riippuen. Itsellä on tuonne Tampereelle matkaa about 100km, mutta edellisellä kerralla paikallisen vs RS-huollon hintaerolla maksoi matkat ja vielä jäi 50€ enemmän lompakkoon.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Onko kellään tietoa meneekö farkku Focuksen katolle täyspitkä (n. 230 cm) suksiboksi ja istuuko vieläpä jotenkin järkevästi? Thuleja lähinnä kattellu...
Ok, samaista ajatellut itsekin tai pykälää leveämpikin kävisi.
Vähän makuasia, mutta istuuko fiksusti vaaka-asennossa, jos asentaa niin taakse että just kontti aukeaa? Kattolinjahan laskee takana, joten herkästi boksi "keulii". Toisaalta boksin vieminen eteen auttais, mutta on sekin vähän urpon näköinen (jos nyt boksit ylipäätään on kovin fiksun näköisiä ), jos tulee kovin pitkä lippa...
Freeze kirjoitti: ↑15 Touko 2021 11:07
Oma kaara lähtee 60 tkm huoltoon loppukuusta, listatut ongelmat:
- vaatii talvisin paljon lisälatausta
- Webasto pätki viime talvena, luullen täyttä tankkia tyhjäksi
- äänimerkki on yksiääninen
Odotan mielenkiinnolla, paljonko pyytämäni automaattilaatikon öljynvaihto kustantaa. Se kuulema voidaan todennäköisesti tehdä, riippuen jostain konstruktiosta joita on kaksi erilaista. Pitää kysellä myöhemmin ennen huoltoa tarkemmin, oli puhelimeen vastaajalle itsellekin epäselvää kun ei ollut Wetterin Ford-spezialisti. Itse perushuolto maksaa 580€.
Kiinnostaa tietää mitä huolto sanoi sinulle kori- ja maalipinnan tarkastuksessa.
Käytin talvella omaa 5 vuotiasta mk3.5 Focusta huollossa ja kiveniskemistä huomautettiin koritarkastuksen pöytäkirjassa. Selvityksen mukaan koritakuu raennut korin osista joissa huomautettavaa. Ford Passista puuttuu myös merkintä läpäistystä kori- ja maalipinnan tarkastuksesta. Edellisenä vuonna on läpäisty merkintä. Huomasin Fordin sivuilta, että koritakuu on nykyään maksimissaan 12v. Näillä perusteilla juuri missään Suomalaisessa Fordissa ei ole koritakuuta voimassa.
Tampereella Autokeskuksessa on nykyään aika lailla samat määräikaishuoltohinnat kun RS-huollossa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
mopomies kirjoitti: ↑19 Touko 2021 19:48
Onkos Vignale poistunut mallistosta tai ainakin maahantuonnista? Hinnastoa ei löydy eikä mallia mainita Suomen Fordin sivuilla enää ollenkaan...
Vignale ja ST poistuneet valikoimasta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Kokemusta onko 2l vs 1.5 dieselissä iso ero? Jossain koeajossa mainittiin ettei käytännössä juurikaan eroa. Tehoa vain 30hv ja vääntöä 70nm enemmän isossa koneessa. Hintaero n. 3000€ jota ei vaihtoon viedessä saa takaisin.
Ihan uteliaisuudesta, miten paljon kulutuksessa lienee eroa matka-ajossa?
Ei ole kokemusta matka-ajosta puolitoistalitraisella mutta omalla kaksilitraisella todellinen kulutus koko 33000km alkutaipaleella on 5,1l/100km webaston polttoineen. Lapin reissut kesäolosuhtaissa menee 4,2-4,5 lukemilla reippaalla marssinopeudella. Noi on ihan samoja lukemia kuin edellisellä 1,6tdci focuksella.
Manuaali on tosiaan ja se sopii mielestäni todella hyvin alhaalta vääntävän kaksilitraisen jatkoksi.
Toi on kyllä jo todella pieni kulutus.
Omalla mittasin joskus muutaman sadan kilometrin pätkän kun ajelin pikkuteitä 70-80km/h nopeuksilla ja silloin kulutus oli muistaakseni 3,8.
Mutta kun pitää gps-nopeutena 110km/h ja ohittelee rekat reippaasti niin kyllä siihen se puoli litraa tulee lisää.
Freeze kirjoitti: ↑20 Touko 2021 15:16
Oman kulutus koko historialta on 5,6 eli vaihtelua löytyy
En minäkään tietysti jokaista tankillista ole ole laskemalla laskenut.
Mutta niin monta tankillista kuitenkin, että voin sanoa ajotietokoneen näyttävän desin tarkkuudella oikein omassa auto-yksilössä.
Talvella se alusta asti raksuttanut keskikulutus kävi 5,2 litrassa mutta webastokauden päätyttyä putosi takaisin 5,1:een.
EeroH kirjoitti: ↑19 Touko 2021 20:52
Kokemusta onko 2l vs 1.5 dieselissä iso ero? Jossain koeajossa mainittiin ettei käytännössä juurikaan eroa. Tehoa vain 30hv ja vääntöä 70nm enemmän isossa koneessa.
Isompi diesel todella sivistynyt käynniltään ja huipputeho alkaa alempaa kuin pikkudieselissa. Tämähän on miedonnettu 190hp versiosta joka esmes mondeossa.
Koeajossa oli minulla aikanaan 1.5dA ja nyt 2L automaattina ja kyllä ero on suuri. Suurempi kuin mitä kiihtyvyysluvuista voisi päätellä. 2L :ssa automaatti osaa käyttää vääntöä hyödyksi hyvin, kickdownilla ei juuri leikatun tehon vuoksi iloa tule. Sivistyneisyys ja vaivattomuus kuvaa minusta tätä voimalinja. Raketti ei silti todella ole.
EeroH kirjoitti: ↑19 Touko 2021 20:52
Kokemusta onko 2l vs 1.5 dieselissä iso ero? Jossain koeajossa mainittiin ettei käytännössä juurikaan eroa. Tehoa vain 30hv ja vääntöä 70nm enemmän isossa koneessa.
Isompi diesel todella sivistynyt käynniltään ja huipputeho alkaa alempaa kuin pikkudieselissa. Tämähän on miedonnettu 190hp versiosta joka esmes mondeossa.
Samainen löytyy myös diesel-ST:stä. Voisin kuvitella, että pienellä menee tämäkin normi ajossa. Kenkimiset erikseen.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Nyt on lämmityslaitteen kenno vaihdettu ja termostaatti. Mutta edellen normaalilämpö vasta noin 13km jälkeen?
2021 trendi mallissa näkyy jätetyn muoviosia ja tiivisteitä pois ja mitä muuta?
Jonde kirjoitti: ↑22 Touko 2021 17:58
Nyt on lämmityslaitteen kenno vaihdettu ja termostaatti. Mutta edellen normaalilämpö vasta noin 13km jälkeen?
2021 trendi mallissa näkyy jätetyn muoviosia ja tiivisteitä pois ja mitä muuta?
Mulla lisälämmitin versio mutta ilman lämmitystä pitkään saa ajaa että lämmöt normaalissa. Olen kanssa miettinyt että onko vika vai ominaisuus? No talvella lisälämmitin huolehtii että lämpöä riittää. Mutta jos lämpenisi nopeammin niin ei lisälämmitystä juuri tarvitsisi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Jonde kirjoitti: ↑22 Touko 2021 17:58
Nyt on lämmityslaitteen kenno vaihdettu ja termostaatti. Mutta edellen normaalilämpö vasta noin 13km jälkeen?
2021 trendi mallissa näkyy jätetyn muoviosia ja tiivisteitä pois ja mitä muuta?
Tiivisteitä pois?
Ei luulis olevan vara enää hirveesti karsia mitään.
Jonde kirjoitti: ↑22 Touko 2021 17:58
Nyt on lämmityslaitteen kenno vaihdettu ja termostaatti. Mutta edellen normaalilämpö vasta noin 13km jälkeen?
Täysin normaalia. Omassa autossa obd-liittimessä jatkuvasti kiinni lisämittari, joka näyttää mm. veden lämmöt.
6 km kauppamatkan aikana nousee kesäkelissä sinne 55...60 °C.