Celtic Tuning tehopäivitykset...
Celtic Tuning tehopäivitykset...
Onko porukalla kokemuksia Celtic Tuningin ohjelmista? Näyttäis olevan allekirjoittaneenkin Mondeo 2.0 TDCi 140hv/320Nm saatavilla Stage 2 jolla 203hv/420Nm. Himppusen polttelis hommata moinen. Jälleenmyyjät sanoo jotta CT softat on olleet turvallisia ja moottorien toleranssin sisällä hyvin, ei oo konerikkoja niiden takia tullut normaalikäytössä. Rääkäten saatu toki hajoamaan normitehoinenkin kone.
Mut riittääköhän MK4 Mondeossa orggisjarrut noihin tehoihin? Tai Tulisko ongelmia esim PowerShift-automaatin kytkimen kanssa? Muutosleimalle vietävä softauksen jälkeen niin ei sit enää utsis alkaa rakennella jarruja uusiks tms...
Mut riittääköhän MK4 Mondeossa orggisjarrut noihin tehoihin? Tai Tulisko ongelmia esim PowerShift-automaatin kytkimen kanssa? Muutosleimalle vietävä softauksen jälkeen niin ei sit enää utsis alkaa rakennella jarruja uusiks tms...
Viimeksi muokannut mutti82, 15 Syys 2016 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
A) kyllä nykyautoissa jarrut riittää näihin ohjelmointeihin
B) mihin helvetin muutosleimalle, en ole kuullut koskaan kenenkään käyttäneen. Eikä taida ihan pienellä vaivalla saada sitä edes läpi..
B) mihin helvetin muutosleimalle, en ole kuullut koskaan kenenkään käyttäneen. Eikä taida ihan pienellä vaivalla saada sitä edes läpi..
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Milloin on tarvinnut muutoskatsastaa kun ei siinä varmaan turboa vaihdeta isompaan ?
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Niin ei varmaan monikaan käytännössä oo muutoskatsastanu vaikka noissa tehomuutoksissa se kuuluis tehdä lain mukaan. Itsehän ajattelen asiaa siltä näkökulmalta jotta jos aiheutat liikenteessä onnettomuuden esim auton vauhdissa hajoamisen takia niin ei oo yks eikä kolme kertaa ku vakuutusyhtiöt pesee kätensä jos autoa on muunneltu eikä oo muutoskatsastettu. Sanovat ettei oo ollu laillinen peli ja kaikki viulut menee omaan piikkiin. Tokihan tuo näyttäis Trafin sivuiltakin löytyvän pätkä Suomen laista. Sen satasen saatan viitsiä maksaa muutoskatsastuksesta, siitä tää ei oo kiinni... mut valintojahan nää vain. 
Eikä oo ilmeisesti edes isokaan juttu saada läpi, meinaan esim Turbotecin Q&A osiossa mainitaan ettei pelkällä softauksella pakokaasuarvotkaan muutu kovinkaan kummoisesti.
Mut jos riittävän moni sanoo ettei tarvii muutoskatsastaa niin mene tiedä vaik tähänkin kalloon se iskostuis.

Eikä oo ilmeisesti edes isokaan juttu saada läpi, meinaan esim Turbotecin Q&A osiossa mainitaan ettei pelkällä softauksella pakokaasuarvotkaan muutu kovinkaan kummoisesti.
Mut jos riittävän moni sanoo ettei tarvii muutoskatsastaa niin mene tiedä vaik tähänkin kalloon se iskostuis.

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Onko tuohon tullut joku muutos, oma käsitys on se että pelkillä karttamuutoksilla ei tarvi autoa muutoskatsastaa, saahan kaasareitakin vaihtaa jenkkeihin ilman että sitä pitää konttorille viedä heti. Tuskin kolarin jälkeen auto dynolle viedään ?
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
No jos auto ei vastaa enää rekisteriotteessa olevia tietoja (teho tässä tapauksessa) niin eikös se sillon kuuluisi muutoskatsastaa...
Finlexissä puhutaan moottorinvaihdosta, mutta siinä 20% raja tehon nostolle
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992 ... idp3754720
Jotain juttua
http://www.moottorit.net/forum/viewtopic.php?p=207
http://www.turbotec.com/henkiloautot/ch ... sastus.php
Finlexissä puhutaan moottorinvaihdosta, mutta siinä 20% raja tehon nostolle
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992 ... idp3754720
Jotain juttua
http://www.moottorit.net/forum/viewtopic.php?p=207
http://www.turbotec.com/henkiloautot/ch ... sastus.php
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Nonniii näppärästi laitoitkin just ne linkit mitä itse tuossa jo kaavailin...Deippa kirjoitti:No jos auto ei vastaa enää rekisteriotteessa olevia tietoja (teho tässä tapauksessa) niin eikös se sillon kuuluisi muutoskatsastaa...
Finlexissä puhutaan moottorinvaihdosta, mutta siinä 20% raja tehon nostolle
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992 ... idp3754720
Jotain juttua
http://www.moottorit.net/forum/viewtopic.php?p=207
http://www.turbotec.com/henkiloautot/ch ... sastus.php

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Juu, noi rajat ja moottorien painot on tarkkaan säädelty, mutta nykyaikaiseen auto jonku karttamuutoksen takia, päästölappu on varmaan se oleellisin juttu. Mutta omassa päässä on tosiaan niin vanhaa tietoa että siihen ei voi luottaaDeippa kirjoitti:No jos auto ei vastaa enää rekisteriotteessa olevia tietoja (teho tässä tapauksessa) niin eikös se sillon kuuluisi muutoskatsastaa...
Finlexissä puhutaan moottorinvaihdosta, mutta siinä 20% raja tehon nostolle

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Tuo moottori.netin linkki oli hyvä, siitä kyllä selkis ainakin jotta saa virittää max 20% yli tehokkaimman moottorivaihtoehdon niin menee muutoskatsastuksesta siltä osin läpi. Jarrujen osaltakaan ei ongelmaa kun ovatkin samat ku 2.2 TDCi 200 heppaisessa tehdastavarana. Pakokaasuarvojen osalta riittää softaajalta saatu todistus ja CT softat on ilmeisesti tehty niin jotta pakokaasunormit täyttyy. Tylsänä lainkuuliaisena kansana aion käyttää auton muutoskatsastuksessa, simple as that. Mut jos jollain ois itsessään risuja/ruusuja tuon Celticin softausten lopputuloksista.
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Sitten kun päätät minkä softan ajat sisälle niin heitäppä päivitys koko muutos prosessista tänne. Monia varmaan kiinnostais kuinka yksinkertainen tai vaikea se homma oli
"harder" is not a very good safeword
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
No niin, päätetty on. Tiistaina 20.9 tulee tuohon turbokiisseliini sit Stage 2 softa eli se 201bhp / 420Nm. Kyselin riskeistä ja kokemuksista suoraan Celtic Tuningilta briteistä. Lähtökohta tosiaan on jotta myös viritysohjelmat suunniteltu niin jotta auto on muuten täysin vakio. 2010-2014 2.0 TDCi Mondeot on kaikki lähtökohtaisesti täysin samanlaisia teknisesti ja 163 heppaisia, ohjelmistolla vaan rajoitettu sit joko 140 tai 115 heppaisiks. Eli käytännössä "normaalitehoiseen" nähden lisäystä tulee se about 40 heppaa ja vääntöä 80Nm joka on täysin siedettävä korotus auton voimansiirrolle ja moottorille NORMAALIIN PÄIVITTÄISKÄYTTÖÖN. Ovat huomioineet ohjelmistoja tehdessään myös korkeilla ajokilometreillä olevat vehkeet, teho- ja vääntökäyrät sen mukaan trimmattu etteivät revi kytkintä paskaks ellei se ole jo muutenkin täysin vaihtokuntoinen. PowerShift-laatikko on turvassa kun max.vääntö on alle 450Nm. Muutenkin säädöt tulee olemaan hyvin auton toleranssien sisällä eikä läheskään äärimmillään. Pakokaasuarvojen suhteen no worry, eivät muutu ku muutamalla g/km ja niistä tulee todistus muutoskatsastusta varten. Softaus tapahtuu OBD-pistokkeen kautta ja kestää about 1h. Tämmöstä tähän asti.
Varmistelen vielä huomenna A-Katsastukselta muutoskatsastuksen jipot ja infoilen tänne. Softan asennuksen ja ajokokemuksen osalta lisää tiistaina illemmalla.
UPDATE 1: A-Katsastukselta kyselty muutoskatsastuksesta, todistuksia tarvii seuraavasti:
- Dokumentti uusista tehoista (penkitystodistus tai muu vastaava)
- Nykyiset jarrut oltava tehdasvalmisteisena saman korimallin vastaavan tehoisessa (203PS) Mondeossa (Ford-liikkeestä, taitavat onneks olla samat kaikissa MK4 Mondeoissa, catcar.info vrt esim 2.2 TDCi 200PS, 2.5 Duratec-ST 220PS tai MK5 2.0 EcoBoost 203PS)
- Pakokaasuarvot läpäisee nykyiset Euro5 - normit (todistus pitäis vissiin tulla softaajalta eikä niiden pitäis kyllä edelleenkään oleellisesti muuttua)
UPDATE 2: Vielä asiaa lisää selvitettyäni, muutoskatsastus olis täysin mahdollista tuohon autoon kyllä saada sen softapäivityksen jälkeen muihin rakenteellisiin juttuihin katsoen... MUTTA... Euro5-todistuksen pakokaasupäästöjen 2 litraiselle 200 heppaiseks tehopäivitetylle turbokiisselille vaatis ilmeisesti VTT:n tekemän tyypityksen hintaan 1000€+. Ei kiitos! Ja sitä myöten ei kiitos koko helevetin muutoskatsastukselle, uskotaan uskotaan!
Mut jos joku kaipaa vielä kokemuksia itsessään tuosta Celticin stage 2 päivityksen vaikutuksista niin toki voin sellaisia laitella.
Varmistelen vielä huomenna A-Katsastukselta muutoskatsastuksen jipot ja infoilen tänne. Softan asennuksen ja ajokokemuksen osalta lisää tiistaina illemmalla.
UPDATE 1: A-Katsastukselta kyselty muutoskatsastuksesta, todistuksia tarvii seuraavasti:
- Dokumentti uusista tehoista (penkitystodistus tai muu vastaava)
- Nykyiset jarrut oltava tehdasvalmisteisena saman korimallin vastaavan tehoisessa (203PS) Mondeossa (Ford-liikkeestä, taitavat onneks olla samat kaikissa MK4 Mondeoissa, catcar.info vrt esim 2.2 TDCi 200PS, 2.5 Duratec-ST 220PS tai MK5 2.0 EcoBoost 203PS)
- Pakokaasuarvot läpäisee nykyiset Euro5 - normit (todistus pitäis vissiin tulla softaajalta eikä niiden pitäis kyllä edelleenkään oleellisesti muuttua)
UPDATE 2: Vielä asiaa lisää selvitettyäni, muutoskatsastus olis täysin mahdollista tuohon autoon kyllä saada sen softapäivityksen jälkeen muihin rakenteellisiin juttuihin katsoen... MUTTA... Euro5-todistuksen pakokaasupäästöjen 2 litraiselle 200 heppaiseks tehopäivitetylle turbokiisselille vaatis ilmeisesti VTT:n tekemän tyypityksen hintaan 1000€+. Ei kiitos! Ja sitä myöten ei kiitos koko helevetin muutoskatsastukselle, uskotaan uskotaan!

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Stage 1 kiinnostaisi, kun oli "tarjouksessa" yhdessä paikkaa.. eli 130hp -> 182 heppaiseksi, joten kokemuksia ottaisin vastaan. Vähän tuntuu kyllä hurjalta nousulta ja kestääköhän Aisinin laatikko tuollaista vääntöä (420nm). Muut lupailevat noin 160 hp, joten mistäköhän nuo +20 heppaa revitään turvallisesti?
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Pientä testitulosta Celticin piireistä.
Taustaa:
Ostin yli 30v autoilun jälkeen elämäni ensimmäisen dieselin; rallicosworthin & trailerin hätäveturiksi (saa hinata 2000 kg, nämä yht. 1900 kg) ja perheen kakkosautoksi. Mondeo Titanium Sport Exclusive 2.0 TDCI 103 kw / 140 hv / 320 nm automaatti stw -10, jonka hain ruotsista. Reilut 200 tkm ajettu. Täällä ei Sportteja juuri ole, tai ainakaan ollut syksyllä myynnissä. Auto on vielä nesteautomaatilla oleva 5v. (ei powershift), ja viimeinen valmistus-kk joka pössyttelee 187gr 156 gr sijaan. Tämä nosti autoveroa 500-600€.
Kiinnitin huomiota läntisen uudenmaan Celtic -kauppiaan 201 hv / 420 nm / 500€ -mainoksiin. Asennuksista on hienot ja tarkat päiväkirjat joissa kerrotaan mm. väännöt 1 hv /nm:n tarkkuudella. Dynossa autoilla ei kuitenkaan käydä, eikä esim. kiihtyvyysanturimittauksiin perustuvaa mittausta suoriteta. Tämä selvisi lukemalla päiväkirjaa ja kysymällä myyjältä. Muuten palvelu tuntuu olevan ok, kunhan ei suhtaudu tiukkapipoisesti teholukemiin. Eli teholukemat ovat jostain yksilöstä, jollain penkillä jossain... Eli heittoa voi tulla plusmiinus 20% helpostikin. Omaa kokemuksesta alkaen 80-luvulta penkkisäätelyistä bensapuolelta (Cosworth, ralli-OHC, turbo-OHC & V6 Cologne suurimmaksi osaksi), satoja kertoja.
Ostin piirin toiselta kauppiaalta; säästö -150 €
Otimme toisen Mondeon myös työn alle referenssinä; sama muuten mutta manuaali ja pari v vanhempi.
Vakiotehot hämmästyttävät. Omani 100% varmuudella vakio 140 hv; se tutkittiin Fordin liikkeessä ja päivitettiin. Toisesta vastaavat lukemat parin % sisään.
140 hv / 320 nm olikin omassani 158 hv /362 nm.
Celticin "1+" lastulla tulokset 178/179 hv, 410/420 nm. Lupaus oli muistaakseni 182 hv / 390 tai 400 nm.
Tähän väliin huomio: ko. penkkiä olemme vertailleet (ja samantasoiseksi todenneet) reilut 15v n. vuoden välein ST Motorsin ja Tuning Worldin penkkeihin jotka eivät vajaakokoisia pubihevosia anna. Pidän ko. penkin tuloksia luotettavina. Tuning World on lopettanut toimintansa.
Omaan on tulossa vielä Celticin "phase 2", eli 201 hv ohjelma. Harkitsen ensin teenkö DPF:lle jotain (EGR RIP), ja asennan jo hankitun rst tuplaviritysputkiston. Käydään puntarissa sitten uudelleen. Hävettää vaan ne kaksi d=4" ulostuloa vanhaa setää hieman....
Taustaa:
Ostin yli 30v autoilun jälkeen elämäni ensimmäisen dieselin; rallicosworthin & trailerin hätäveturiksi (saa hinata 2000 kg, nämä yht. 1900 kg) ja perheen kakkosautoksi. Mondeo Titanium Sport Exclusive 2.0 TDCI 103 kw / 140 hv / 320 nm automaatti stw -10, jonka hain ruotsista. Reilut 200 tkm ajettu. Täällä ei Sportteja juuri ole, tai ainakaan ollut syksyllä myynnissä. Auto on vielä nesteautomaatilla oleva 5v. (ei powershift), ja viimeinen valmistus-kk joka pössyttelee 187gr 156 gr sijaan. Tämä nosti autoveroa 500-600€.
Kiinnitin huomiota läntisen uudenmaan Celtic -kauppiaan 201 hv / 420 nm / 500€ -mainoksiin. Asennuksista on hienot ja tarkat päiväkirjat joissa kerrotaan mm. väännöt 1 hv /nm:n tarkkuudella. Dynossa autoilla ei kuitenkaan käydä, eikä esim. kiihtyvyysanturimittauksiin perustuvaa mittausta suoriteta. Tämä selvisi lukemalla päiväkirjaa ja kysymällä myyjältä. Muuten palvelu tuntuu olevan ok, kunhan ei suhtaudu tiukkapipoisesti teholukemiin. Eli teholukemat ovat jostain yksilöstä, jollain penkillä jossain... Eli heittoa voi tulla plusmiinus 20% helpostikin. Omaa kokemuksesta alkaen 80-luvulta penkkisäätelyistä bensapuolelta (Cosworth, ralli-OHC, turbo-OHC & V6 Cologne suurimmaksi osaksi), satoja kertoja.
Ostin piirin toiselta kauppiaalta; säästö -150 €
Otimme toisen Mondeon myös työn alle referenssinä; sama muuten mutta manuaali ja pari v vanhempi.
Vakiotehot hämmästyttävät. Omani 100% varmuudella vakio 140 hv; se tutkittiin Fordin liikkeessä ja päivitettiin. Toisesta vastaavat lukemat parin % sisään.
140 hv / 320 nm olikin omassani 158 hv /362 nm.
Celticin "1+" lastulla tulokset 178/179 hv, 410/420 nm. Lupaus oli muistaakseni 182 hv / 390 tai 400 nm.
Tähän väliin huomio: ko. penkkiä olemme vertailleet (ja samantasoiseksi todenneet) reilut 15v n. vuoden välein ST Motorsin ja Tuning Worldin penkkeihin jotka eivät vajaakokoisia pubihevosia anna. Pidän ko. penkin tuloksia luotettavina. Tuning World on lopettanut toimintansa.
Omaan on tulossa vielä Celticin "phase 2", eli 201 hv ohjelma. Harkitsen ensin teenkö DPF:lle jotain (EGR RIP), ja asennan jo hankitun rst tuplaviritysputkiston. Käydään puntarissa sitten uudelleen. Hävettää vaan ne kaksi d=4" ulostuloa vanhaa setää hieman....

RS Cosworth -86 - RS Cosworth Gr A - GT40 mk1 Competition Coupe - GT40 mk1 FIA-HTP Racing Coupe 

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
^ Stage 2 luulisi tarvitsevan rakenteellisia muutoksia. Vaikka sitten tuo putken avarrus yms.
Mitä se kuuluisa persdyno sanoo? oletko tyytyväinen vai miksi vielä pitää saada lisää tehoa
Enpä tiennyt että on saanut MK4:sta 5-vaihteisella automaatilla. Aisinin 6 lovinen löytyy itseltä.
Mitä se kuuluisa persdyno sanoo? oletko tyytyväinen vai miksi vielä pitää saada lisää tehoa

Enpä tiennyt että on saanut MK4:sta 5-vaihteisella automaatilla. Aisinin 6 lovinen löytyy itseltä.
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Nostetaas tällästä.
Onko kenelläkään kokemuksia celticin ohjelmasta 1.6 ecoboosterin jatkeena? Mulla olis 150hp farkku focus johonka olis kiva saada vähän menohaluja lisää. Netissähän lupailevat et sais 209hp ja jotain reipas 300nm.

Onko kenelläkään kokemuksia celticin ohjelmasta 1.6 ecoboosterin jatkeena? Mulla olis 150hp farkku focus johonka olis kiva saada vähän menohaluja lisää. Netissähän lupailevat et sais 209hp ja jotain reipas 300nm.
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Voin vastata iltapäivällä miten auto muuttu. Tosin omani ei farmari mut muuten sama kone.sarkain kirjoitti:Nostetaas tällästä.![]()
Onko kenelläkään kokemuksia celticin ohjelmasta 1.6 ecoboosterin jatkeena? Mulla olis 150hp farkku focus johonka olis kiva saada vähän menohaluja lisää. Netissähän lupailevat et sais 209hp ja jotain reipas 300nm.
Ford Focus 1.6 ecoboost 2012 
Ford S-Max 2.5t 2006

Ford S-Max 2.5t 2006

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
mutti82 - ""No niin, päätetty on. Tiistaina 20.9 tulee tuohon turbokiisseliini sit Stage 2 softa eli se 201bhp / 420Nm. ""
oletko ollut tyytyväinen? mitään ongelmia ilmennyt? vähän vastaanvanlaista päivitystä miettinyt ford galaxyyn. lähtöarvot ovat juuri samat kuin sinullakin. omani on automaatti.
jos lastua laittelee niin onko teillä yleisesti mielipiteitä kannattaako ottaa ct:ltä, powerflashilta vai mistä? tarjoajia tuntuu olevan aika runsaasti....
oletko ollut tyytyväinen? mitään ongelmia ilmennyt? vähän vastaanvanlaista päivitystä miettinyt ford galaxyyn. lähtöarvot ovat juuri samat kuin sinullakin. omani on automaatti.
jos lastua laittelee niin onko teillä yleisesti mielipiteitä kannattaako ottaa ct:ltä, powerflashilta vai mistä? tarjoajia tuntuu olevan aika runsaasti....
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Kyllä siinä huomattava ero on..150hv ->212hv ja 333nm penkitettynäVeerks kirjoitti: Voin vastata iltapäivällä miten auto muuttu. Tosin omani ei farmari mut muuten sama kone.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Tuli tuossa itse softattua ecoboostia ja perstuntumalta ollaan lähellä noita lukemia. Tuntuu kyllä ihan eri autolta.focst kirjoitti: Kyllä siinä huomattava ero on..150hv ->212hv ja 333nm penkitettynä

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Onko auto muuten vakio? Itsellä K&n suodatin ainoa ero vakioon. Sen kanssa on vaan ongelmia kun vähän väliä valittaa maf-anturista. Uusi anturi tulossa. Millaisia ahtopaineita teillä on tuolla celticin ohjelmalla? Itsellä käy max ahdot 1.5 bar kolmosella kiihdytyksissä. Kyllähän auto muuttui aika erilaiseksi säädön jälkeen, kitkarenkailla vähän pidon kanssa ongelmia vaikka kuivat tiet
Ford Focus 1.6 ecoboost 2012 
Ford S-Max 2.5t 2006

Ford S-Max 2.5t 2006

Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Juu mulla ainakin muilta osin vaikio. Celticin softaa ei tosin ole vaan kess v2:lla itse flashattu
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Itse laittaisin lastun joka tehdään suoraan omaan autoon ja säädetään rullilla sopivaksi, enkä mitään "plug and pray" softaa. Hintaero kuitenkaan ei ole kun ehkä kymppejä, mutta toiminta on satavarmaa ja luvatut hevoset löytyvät varmastijokunen kirjoitti: jos lastua laittelee niin onko teillä yleisesti mielipiteitä kannattaako ottaa ct:ltä, powerflashilta vai mistä? tarjoajia tuntuu olevan aika runsaasti....
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Celtic Tuning tehopäivitykset...
Focus 1.0 / 125 hp vm -18 käynyt ECU Helsingin hoivassa saamassa Celticin softan. Ero entiseen kuin yöllä ja päivällä, on kuin olisi saanut uuden auton. Vahva suositus.
Miinuspuolena ja jonkinlaisena yllätyksenä mainittakoon noussut kulutus ajellessa entiseen malliin käytännössä koko ajan vakionopeudensäädintä käyttäen.
Miinuspuolena ja jonkinlaisena yllätyksenä mainittakoon noussut kulutus ajellessa entiseen malliin käytännössä koko ajan vakionopeudensäädintä käyttäen.