Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Terve!
Ensin kolkotteli kytkimen/vauhtipyörän suunnilta pitemmän aikaa, sitten kytkin sanoi lopulta kerrasta morjes eli alkoi yhtäkkiä luistamaan niin ettei kunnolla saa autoa pihassa liikuteltua.
Nyt tarkoitus laittaa:
Kiinteä vauhtipyörä
Kytkinlevy
Painelevy
Painelaakeri/irroitinlaakeri/irroitinmekanismi, millä nimellä kulkeekaan
Kampiakselin takastefa
Kytkinakselin stefa
Liekö ohjainlaakeria ollenkaan? Mikäli on niin se myös.
Öljyä ei vuoda tuolta suunnalta vielä mutta stefat listalla lähinnä varmuuden vuoksi ja tulevaisuutta ajatellen, autolla kuitenkin 350 tkm ajettu.
Kysymys kuuluu että onko jotain järkevää lisättävää listaan, ja onko jollain kokemusta hommasta jotta osaisi sanoa mihin varautua?
Eli mitä tarvii purkaa jotta laatikon saa alas, onko etupalkki edessä tms.
Liian paljon infoa ei voi tulla eli kaikki vinkit tarpeen, ensimmäinen etuvetoinen remonttikohde itselleni.
Kiitos!
Ensin kolkotteli kytkimen/vauhtipyörän suunnilta pitemmän aikaa, sitten kytkin sanoi lopulta kerrasta morjes eli alkoi yhtäkkiä luistamaan niin ettei kunnolla saa autoa pihassa liikuteltua.
Nyt tarkoitus laittaa:
Kiinteä vauhtipyörä
Kytkinlevy
Painelevy
Painelaakeri/irroitinlaakeri/irroitinmekanismi, millä nimellä kulkeekaan
Kampiakselin takastefa
Kytkinakselin stefa
Liekö ohjainlaakeria ollenkaan? Mikäli on niin se myös.
Öljyä ei vuoda tuolta suunnalta vielä mutta stefat listalla lähinnä varmuuden vuoksi ja tulevaisuutta ajatellen, autolla kuitenkin 350 tkm ajettu.
Kysymys kuuluu että onko jotain järkevää lisättävää listaan, ja onko jollain kokemusta hommasta jotta osaisi sanoa mihin varautua?
Eli mitä tarvii purkaa jotta laatikon saa alas, onko etupalkki edessä tms.
Liian paljon infoa ei voi tulla eli kaikki vinkit tarpeen, ensimmäinen etuvetoinen remonttikohde itselleni.
Kiitos!
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
2.0 tdci mk3 monkelosta ite vaihdoin ja itse itseäni lainaten kirjoittelin tällä lailla aikasemmin samasta asiastaJJAL kirjoitti: ↑07 Elo 2019 12:45 Terve!
Ensin kolkotteli kytkimen/vauhtipyörän suunnilta pitemmän aikaa, sitten kytkin sanoi lopulta kerrasta morjes eli alkoi yhtäkkiä luistamaan niin ettei kunnolla saa autoa pihassa liikuteltua.
Nyt tarkoitus laittaa:
Kiinteä vauhtipyörä
Kytkinlevy
Painelevy
Painelaakeri/irroitinlaakeri/irroitinmekanismi, millä nimellä kulkeekaan
Kampiakselin takastefa
Kytkinakselin stefa
Liekö ohjainlaakeria ollenkaan? Mikäli on niin se myös.
Öljyä ei vuoda tuolta suunnalta vielä mutta stefat listalla lähinnä varmuuden vuoksi ja tulevaisuutta ajatellen, autolla kuitenkin 350 tkm ajettu.
Kysymys kuuluu että onko jotain järkevää lisättävää listaan, ja onko jollain kokemusta hommasta jotta osaisi sanoa mihin varautua?
Eli mitä tarvii purkaa jotta laatikon saa alas, onko etupalkki edessä tms.
Liian paljon infoa ei voi tulla eli kaikki vinkit tarpeen, ensimmäinen etuvetoinen remonttikohde itselleni.
Kiitos!
"ite ku teet rempan niin tärkeimmät taitaa olla momenttiavain ja astelevy jos pulttien kireys on ilmoitettu molemmilla arvoilla esim. pultit ensin kireyteen x nm jonka jälkeen xx astetta vielä.
Kytkimen keskitystyökalu on kanssa ihan käytännöllinen.
Pari ylimääräistä koripukkia ja/tai liina millä roikotat moottoria kun tod.näk joudut irrottamaan alakelkan tai joudut löysäämään sitä sen verran että vaihdelaatikko irtoaa.
Tietenkin pitkiä hermoja koska kotona et varmaankaan pääse remontissä huoltamojen ohjeaikoihin remontin aikataulun suhteen."
Sen verran lisään että vaihdelaatikon etutolpan tietenkin joudut ottamaan pois että saat vaihteiston tulemaan sen kautta pihalle.
"harder" is not a very good safeword
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Kiitoksia! Juuri tuommoisia kokemuksia kaipasinkin ja vinkkejä jos jotain erikoisempaa työkalua jne tarvii.
Käytössä on nelipilarinosturi eli siinä mielessä helpommalla pääsen.
Käytössä on nelipilarinosturi eli siinä mielessä helpommalla pääsen.
Meinaatko siis iskaritolppaa, että sitä kautta laatikko tulee sivulta ulos eikä mahdu alapuolelta tulemaan?
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Ainakaan 2.0 ei mahdu tulemaan ellei sitten kokonaan poista apukelkkaa mutta löysäämällä mahtui tulemaan etupyörän kautta.JJAL kirjoitti: ↑08 Elo 2019 15:53 Kiitoksia! Juuri tuommoisia kokemuksia kaipasinkin ja vinkkejä jos jotain erikoisempaa työkalua jne tarvii.
Käytössä on nelipilarinosturi eli siinä mielessä helpommalla pääsen.
Meinaatko siis iskaritolppaa, että sitä kautta laatikko tulee sivulta ulos eikä mahdu alapuolelta tulemaan?
"harder" is not a very good safeword
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Kiinteän vauhtipyörän kanssa ei varmaan uskalla laittaa vakiokytkinlevyä, jossa ei ole jousia? Luulisi että aiheuttaa kolinaa vaikka ajossa toimisi.
Mistä löydän pelkän kytkinlevyn joka on tarkoitettu kiinteälle vauhtipyörälle eli jossa on jouset levyssä? Kaikki muu uutta/ehjää niin ei huvittaisi koko pakettia ostaa.
Mistä löydän pelkän kytkinlevyn joka on tarkoitettu kiinteälle vauhtipyörälle eli jossa on jouset levyssä? Kaikki muu uutta/ehjää niin ei huvittaisi koko pakettia ostaa.
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Tämmöistäkö pakettia etsit vai pelkkä kytkilevy .
https://www.skruvat.fi/Kytkinpaketti-P645815.aspx
Sach ta Valeo suosittelen
Tuossa kytkilevystä on mitat hammasluku ja muut tiedot varaosaliike ja yksi kytkinlevy kiitos. Menee jonnekin palvelevaan jossa voivat tilailla tukkurilta sopivan osan. Ja ei muuta kuin vaihtohommiin.
https://www.skruvat.fi/Kytkinpaketti-P645815.aspx
Sach ta Valeo suosittelen
Tuossa kytkilevystä on mitat hammasluku ja muut tiedot varaosaliike ja yksi kytkinlevy kiitos. Menee jonnekin palvelevaan jossa voivat tilailla tukkurilta sopivan osan. Ja ei muuta kuin vaihtohommiin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Kiitos linkistä! En tiedä miksi tuotti ongelmaa löytää levyä missä olisi jouset, alkuperäisessä ja suurimmassa osassa tarvikkeita ei ole, kun kaksoismassavauhtipyörän kanssa ei tarvii. Pelkän kytkinlevyn tarviin, mutta sit tommonen paketti jos pelkkää levyä ei saa. Voikohan noihin myyntikuviin luottaa, että jos jouset näkyy kuvassa niin levyssä ne on?
Tarvii tosiaan tänään käydä parista paikallisesta varaosapuljusta käydä kyseleen ihan boorin ja halkaisijan perusteella sopivaa levyä, muuta eroa tuskin on?
Tarvii tosiaan tänään käydä parista paikallisesta varaosapuljusta käydä kyseleen ihan boorin ja halkaisijan perusteella sopivaa levyä, muuta eroa tuskin on?
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Kyllä tuohon kuvaan voi luottaa kun mainittiin ettei ole massapyörä kytkin. Käyppä ja kerro mikä oli tulos.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Kaikki myy valeon settiä kiinteälle vauhtipyörälle elikkä paineasetelma+levy, hinta 275e. Kukaan ei pelkkää levyä löydä eikä numeroa sille.
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Harmi varmaan tuo takuupuoli kun osat vaihtaa niin ei tule tulkinta ongelmia onko viallinen kytkinlevy kyseessä
Huomattavasti halvempi on toi linkitetty osa ja 15% rabattia.
Huomattavasti halvempi on toi linkitetty osa ja 15% rabattia.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Morjes! Miten tämä remontti sujui? Itselläni sama auto ja vauhtipyörä alkanut pitää melko kovaa ääntä. Mietin että vaihtaisin kiinteään vauhtipyörään. Kuulisin mielelläni neuvoja/vinkkejä tähän.JJAL kirjoitti: ↑07 Elo 2019 12:45 Terve!
Ensin kolkotteli kytkimen/vauhtipyörän suunnilta pitemmän aikaa, sitten kytkin sanoi lopulta kerrasta morjes eli alkoi yhtäkkiä luistamaan niin ettei kunnolla saa autoa pihassa liikuteltua.
Nyt tarkoitus laittaa:
Kiinteä vauhtipyörä
Kytkinlevy
Painelevy
Painelaakeri/irroitinlaakeri/irroitinmekanismi, millä nimellä kulkeekaan
Kampiakselin takastefa
Kytkinakselin stefa
Liekö ohjainlaakeria ollenkaan? Mikäli on niin se myös.
Öljyä ei vuoda tuolta suunnalta vielä mutta stefat listalla lähinnä varmuuden vuoksi ja tulevaisuutta ajatellen, autolla kuitenkin 350 tkm ajettu.
Kysymys kuuluu että onko jotain järkevää lisättävää listaan, ja onko jollain kokemusta hommasta jotta osaisi sanoa mihin varautua?
Eli mitä tarvii purkaa jotta laatikon saa alas, onko etupalkki edessä tms.
Liian paljon infoa ei voi tulla eli kaikki vinkit tarpeen, ensimmäinen etuvetoinen remonttikohde itselleni.
Kiitos!
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Tuli tehtyä tuo remontti ja osatkin osui kerrasta oikein. Kytkin tuntuu pelaavan hienosti ja en huomaa tuntumassakaan juuri mitään eroa. Auton käyntikin tuli huomattavasti vakaammaksi, kun ei ole enää rikkinäistä kaksoismassavauhtipyörää vatkaamassa.
Laatikon irroittaminenkin oli kohtuu helppo, eikä tarvinut etupalkkia purkaa.
Laatikon irroittaminenkin oli kohtuu helppo, eikä tarvinut etupalkkia purkaa.
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Hienoa että onnistui.Yourma kirjoitti: ↑06 Touko 2021 08:34 Tuli tehtyä tuo remontti ja osatkin osui kerrasta oikein. Kytkin tuntuu pelaavan hienosti ja en huomaa tuntumassakaan juuri mitään eroa. Auton käyntikin tuli huomattavasti vakaammaksi, kun ei ole enää rikkinäistä kaksoismassavauhtipyörää vatkaamassa.
Laatikon irroittaminenkin oli kohtuu helppo, eikä tarvinut etupalkkia purkaa.
Kumpi tuli, kiinteä vaiko kaksoismassa?
Re: Focus 1.8 TDCi 2009 kytkimen vaihto
Laitoin tosiaan kiinteän vauhtipyörän. Hieman jännitti osien sopivuus, mutta onneksi sujui ilman takaiskuja.Mk3Mondeo kirjoitti: ↑06 Touko 2021 21:20Hienoa että onnistui.Yourma kirjoitti: ↑06 Touko 2021 08:34 Tuli tehtyä tuo remontti ja osatkin osui kerrasta oikein. Kytkin tuntuu pelaavan hienosti ja en huomaa tuntumassakaan juuri mitään eroa. Auton käyntikin tuli huomattavasti vakaammaksi, kun ei ole enää rikkinäistä kaksoismassavauhtipyörää vatkaamassa.
Laatikon irroittaminenkin oli kohtuu helppo, eikä tarvinut etupalkkia purkaa.
Kumpi tuli, kiinteä vaiko kaksoismassa?