Kukaan ei verkostotyömaalla hitsaa TIGillä yhtään mitään. Puikko tai kaasu. Nykyäänkin.duckworth kirjoitti: ↑31 Maalis 2021 11:39 En sanonut missään kohtaa etteikö kaasuhitsausta käytettäisi lainkaan, ja olen itsekin ollut kaukolämpöhommissa automaatioasentajana, ja nähnyt joo kun vanhempi putkihitsari veti kaasulla muhvin kiinni linjaan, mutta edelleenkin yleisimmät ovat MAG ja TIG, kenttäoloissa puikollakin vielä hitsataan, mutta monesti halutaan että edes juuri olisi TIGillä tehty.
T:ent. luokkahitsari
Totta vai tarua?
Re: Totta vai tarua?
Re: Totta vai tarua?
Yrität suotta laittaa taas sanoja mun suuhun, sen sijaan että lukitsit sillä vähäisellä ajatuksella/järjellä (mitä sulla nyt on) tuon muutaman lauseen, mutta toivottavasti saat kaukolämpöputket hitsailtua taas läjäänGeeTee- kirjoitti: ↑31 Maalis 2021 11:49Kukaan ei verkostotyömaalla hitsaa TIGillä yhtään mitään. Puikko tai kaasu. Nykyäänkin.duckworth kirjoitti: ↑31 Maalis 2021 11:39 En sanonut missään kohtaa etteikö kaasuhitsausta käytettäisi lainkaan, ja olen itsekin ollut kaukolämpöhommissa automaatioasentajana, ja nähnyt joo kun vanhempi putkihitsari veti kaasulla muhvin kiinni linjaan, mutta edelleenkin yleisimmät ovat MAG ja TIG, kenttäoloissa puikollakin vielä hitsataan, mutta monesti halutaan että edes juuri olisi TIGillä tehty.
T:ent. luokkahitsari

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Totta vai tarua?
Eilen aamulenkillä kuuluui takaa kova pamahdus. Norni homma risteysalue ja 2 autoa kolaroi. Mahtaaku olla että nykyajan autoissa on noi A pilarit leveitä ja peittävät kivasti sen näköpiirin että oikealta päin tulija jää kivasti piiloon pilarin taakse. Varmaan turvallisuustekijät kasvaatavat pilarin paksuutta? Itsekin huomaa kun ajan Volvolla tai Mondeolla tässä jälkimäisessä ei hahmota niin hyvin noita mitä ympärillä tapahtuu.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Totta vai tarua?
Fillaristit varsinkin aivan pimennossa jos sattuu sopivasti tulemaan pyörätien jatkeella törmäyskurssille a-tolpan takaa. Vauhtiakin heillä saattaa olla....
Re: Totta vai tarua? mr Duckworth
" hitsauksen suojakaasuja nykyään ovat yleensä Argon, Mison tai hiilidioksidi, eivätkä ole näin ollen syttyviä. Varsinaista kaasuhitsausta harrastetaan vähemmän.".
Nyt jotain ei ole mahtunut vinttiin. MIg/mag hitsauksessa käytetään kaasuja jossa eripitoisuuksia argonia. Itse käytän kuin melkein vain ruostumatonta terästä hitsaan avomix missä' 92 % argonia. Jos 100 % argonia niin ei tulosta kaikki sulaisi. Mustan ruosteraudan hitsaajille suosittelisin myös 92 % noin seosta. Mison on vain yksi nimike suojakaasusta siinä voi olla ehkä vain 70 % argonia.Jos massi on aivan tyhjä ja on pakko yrittää hitsata voipi hädässä käytttääpuhdasta hiilioksidia mikä on halvempi "jäätymisaine" 8 % senä myös avomixissä. Pikkasen kalliimpi kaasu mutta parempi tulos.
Nyt jotain ei ole mahtunut vinttiin. MIg/mag hitsauksessa käytetään kaasuja jossa eripitoisuuksia argonia. Itse käytän kuin melkein vain ruostumatonta terästä hitsaan avomix missä' 92 % argonia. Jos 100 % argonia niin ei tulosta kaikki sulaisi. Mustan ruosteraudan hitsaajille suosittelisin myös 92 % noin seosta. Mison on vain yksi nimike suojakaasusta siinä voi olla ehkä vain 70 % argonia.Jos massi on aivan tyhjä ja on pakko yrittää hitsata voipi hädässä käytttääpuhdasta hiilioksidia mikä on halvempi "jäätymisaine" 8 % senä myös avomixissä. Pikkasen kalliimpi kaasu mutta parempi tulos.
Re: Totta vai tarua? mr Duckworth
No itse mitä olen hitsannut, niin TIGissä käyttänyt olen ihan puhdasta Argonia, pullossa sellanen tumman vihreä kaula, MAGilla olen kolvannu töissä seoskaasulla, jota me varttuneemmat sanotaan kansankielellä "Misoniksi", ihan niin kuin puukkokin joillekin on "mora" vaikkei kaikkia puukkoja sillä nimellä markkinoida, sitten esim. MIG-hitsauksessa eli inertillä kaasulla lankakoneella mentäessä olen nähnyt käyttettävän Argonia kun hitsataan alumiinia.sepalex47 kirjoitti: ↑19 Huhti 2021 01:40 " hitsauksen suojakaasuja nykyään ovat yleensä Argon, Mison tai hiilidioksidi, eivätkä ole näin ollen syttyviä. Varsinaista kaasuhitsausta harrastetaan vähemmän.".
Nyt jotain ei ole mahtunut vinttiin. MIg/mag hitsauksessa käytetään kaasuja jossa eripitoisuuksia argonia. Itse käytän kuin melkein vain ruostumatonta terästä hitsaan avomix missä' 92 % argonia. Jos 100 % argonia niin ei tulosta kaikki sulaisi. Mustan ruosteraudan hitsaajille suosittelisin myös 92 % noin seosta. Mison on vain yksi nimike suojakaasusta siinä voi olla ehkä vain 70 % argonia.Jos massi on aivan tyhjä ja on pakko yrittää hitsata voipi hädässä käytttääpuhdasta hiilioksidia mikä on halvempi "jäätymisaine" 8 % senä myös avomixissä. Pikkasen kalliimpi kaasu mutta parempi tulos.
PS. Ja ihan vinkkinä jos/kun yrität vittuilla niin ei ehkä kannata kuitenkaan viestin otsikkoon kirjoittaa toisen nimimerkkiä asian selventämiseksi, vaikka se vähän miehekkäältä saattaisi tuntuakin. Take care, have an awesome day

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Totta vai tarua?
turhia tollaset kaasut, lanka palaa ilmankin 

Re: Totta vai tarua?
Aika vaarllista puuhaa noitten kaasujen kanssa. Tässäkin hengenlähtö on lähellä.
Kaasupullo kaatui ja muuttui ohjukseksi Kajaanissa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007933191.html
Kaasupullo kaatui ja muuttui ohjukseksi Kajaanissa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007933191.html
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Totta vai tarua?
Tämä tarina on tosi. Hommasin taloon tälläisen vuotovahdin ja ei ole turha ostos. Tosi hyvä jos vaikka missä pari tippaa tiputtaa hana ta wc pönttö. Heti sen havaitsee. Muutaman vuoden ollut ja tosi tyytyväinen käyttäjä. Vesivahinko monesti on aika kurja joten jos välttää pienellä asennuksella sehän on ihan jees homma.
https://leakomatic.com/fi/pientalot/
https://leakomatic.com/fi/pientalot/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Totta vai tarua?
Ajoneuvovero on kiva keksintö ainakin jos vanhempi auto ja painoakin on viellä. Kerran vuodessa tulee lappu ja reilusti yli 300€ maksua.Kyseessä Volvo 850 ja vanhemissa maksu määräytyy suurin sallittu painon ja moottori tyypin mukaan. Se siitä turvallisuudesta. Nyt valitetaan että ei ole verotuloja.Lopetetaan noi päästö jutut ja vero vaan auton painon mukaan niin kivasti valtion kanssa kilisee
Viimeksi muokannut Renee, 18 Touko 2021 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Totta vai tarua?
Kuulostaa kovalta, mulla se ajoneuvovero on vähän yli satasen vuodessa.., mutta oikein on verottaa tommosia saastuttavia ökyvolvoja..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Totta vai tarua?
Joo kun auto painaa tarpeeksi laskua kertyy ja tuntuu että joka vuosi maksu vain nousee. Eli euron päivissä mennään.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Totta vai tarua?
Omegassa lähemmäs 360€ ajoneuvovero vuodessa
Maksan osissa tosin... 


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Totta vai tarua?
Mondeossa 264€ vuodessa. Tosin auto about puolet vuodesta seisonnassa niin maksan puolet. Focuksessa joku 150€ vuosi. Tämä käytössä ympäri vuoden.
Saa nähdä minkä verotusratkaisun keskisivät tulevaisuudessa. Fakta, että päästöpohjainen vero on tullut tiensä päähän. Päästöjen pienenemistahti taisi yllättää päättäjätkin.. Ja vielä kun porukka tekee etätöitä koronan jälkeenkin niin ajetut kilometrit vähenee keskimääräisestä.
Saa nähdä minkä verotusratkaisun keskisivät tulevaisuudessa. Fakta, että päästöpohjainen vero on tullut tiensä päähän. Päästöjen pienenemistahti taisi yllättää päättäjätkin.. Ja vielä kun porukka tekee etätöitä koronan jälkeenkin niin ajetut kilometrit vähenee keskimääräisestä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Totta vai tarua?
Auton kattoteltat..naapurin äijä meni ostamaan perheelleen tommosen kattoteltan engl. car roof tent...
https://www.tuontitukku.fi/koneja-autot ... 471003352/
Enpä ollut ikinä kuullutkaan, onkos kukaan muu tai kokemuksia, miten hemmetissä sinne auton katolle (Hondan joku citymaasturi) voidaan pistää tommonen 80 kg hökötys ja sinne sitten mukavasti vielä pari hlöä koisimaan (max. 250 kg)
..ei tämä nyt ainakaan voi onnistua..

https://www.tuontitukku.fi/koneja-autot ... 471003352/
Enpä ollut ikinä kuullutkaan, onkos kukaan muu tai kokemuksia, miten hemmetissä sinne auton katolle (Hondan joku citymaasturi) voidaan pistää tommonen 80 kg hökötys ja sinne sitten mukavasti vielä pari hlöä koisimaan (max. 250 kg)

..ei tämä nyt ainakaan voi onnistua..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Totta vai tarua?
Jännä homma mutta kyllä tuolla hinnalla jo kunnon teltan saa ja jää rahaakin viellä. Kuka helkarissa kiipeää auton katolle viettäessä leirielämää . Itse lopetin telttailun jo 70 luvulls kun pääsin intistä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Totta vai tarua?
on aikalailla kallis hinta...
ei jatkoon.... suihku ja vessa puuttuu...sekä ruuanlaittovälineet
ei jatkoon.... suihku ja vessa puuttuu...sekä ruuanlaittovälineet
Re: Totta vai tarua?
Vanhassa vara parempi eli todellakin on turvallisempaa ajaa ilman kuljettajanapuja kuin niiden kanssa.. Onnistuin tänään välttämään suht. varman kolarin siten että jätin alle 100heppaisella Focuksella metrin raidan sisemmänkurvin renkaasta tiehen
Olin siis tulossa tallinpihatieltä maantielle jossa 80- nopeusalue, kyseisessä risteyksessä on aivan olematan näkyvyys vasemmalle, koska tie kaartaa voimmakkaasti, olin itse kääntymässä oikealle, vaikutti että vasemmalta ei ole ketään tulossa, joten ryömin jo keulan osittain maantielle, kunnes puskien takaa näkyy 5-sarjan bemarin keula! Ainoa järkevä vaihtoehto oli vaan kiihdyttää tielle niin kovaa kun pystyy, koska bemari ei joko tahattomasti saanu yhtään himmattua tai tahallaan ei yrittänytkään, tämä jää spekulaatioksi
Joka tapauksessa sain kaulaa siinä määrin että kosketukselta vältyttiin. Muutama olennainen tekijä:
Jos en olisikaan lähtenyt lainkaan kiihdyttämään tielle, olisi bemari törmännyt minun kylkeen.
Jos luistonesto olisi ollut käytössä, eli sulake olisi ollut paikallaan, auto olisi vaan kyykännyt, koska tässä Focuksessa luistoesto korjaa pyöriensutimista JARRUTTAMALLA, joten taas olisi tullut vähintään peräänajo, kun auto ei ei olisi liikkunutkaan riittävästi.
Kannattaa ainakin näin kesäkeleillä oikeasti harkita sitä luistoneston tarpeellisuutta, koripenkki/maalamoreissun/lunastuksen sijaan
PS. En olisi voinut käyttää vähemmän olisi- sanaa

Olin siis tulossa tallinpihatieltä maantielle jossa 80- nopeusalue, kyseisessä risteyksessä on aivan olematan näkyvyys vasemmalle, koska tie kaartaa voimmakkaasti, olin itse kääntymässä oikealle, vaikutti että vasemmalta ei ole ketään tulossa, joten ryömin jo keulan osittain maantielle, kunnes puskien takaa näkyy 5-sarjan bemarin keula! Ainoa järkevä vaihtoehto oli vaan kiihdyttää tielle niin kovaa kun pystyy, koska bemari ei joko tahattomasti saanu yhtään himmattua tai tahallaan ei yrittänytkään, tämä jää spekulaatioksi

Jos en olisikaan lähtenyt lainkaan kiihdyttämään tielle, olisi bemari törmännyt minun kylkeen.
Jos luistonesto olisi ollut käytössä, eli sulake olisi ollut paikallaan, auto olisi vaan kyykännyt, koska tässä Focuksessa luistoesto korjaa pyöriensutimista JARRUTTAMALLA, joten taas olisi tullut vähintään peräänajo, kun auto ei ei olisi liikkunutkaan riittävästi.
Kannattaa ainakin näin kesäkeleillä oikeasti harkita sitä luistoneston tarpeellisuutta, koripenkki/maalamoreissun/lunastuksen sijaan

PS. En olisi voinut käyttää vähemmän olisi- sanaa

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Totta vai tarua?
Eipä edes ole luistonestoa Mk1 Focuksessa, eikä paljon muutakaan vm. 2000 Ambientessä. Takalasejakin veivaillaan..
Ja eikä kyllä tarvi ollakaan. ABSiinkaan ei ole oikein tottunut, vaikka harjoitellutkin. Vuosikymmeniä autoillut kuljettajasäätöisillä jarruilla, niin tosipaikan tullenhan sitä ei usko, että kääntyy jarrut pohjassa. Ja jarrutusmatkathan piteni kun tuli ABSit, jarrua ei painettu tarpeeksi voimakkaasti. Vakuutusyhtiöt luopu ABS alennuksista hyvin pian.
Hätäjarrutehostin tuli pakolliseksi 2011. https://www.is.fi/autot/art-2000007786273.html
Ja eikä kyllä tarvi ollakaan. ABSiinkaan ei ole oikein tottunut, vaikka harjoitellutkin. Vuosikymmeniä autoillut kuljettajasäätöisillä jarruilla, niin tosipaikan tullenhan sitä ei usko, että kääntyy jarrut pohjassa. Ja jarrutusmatkathan piteni kun tuli ABSit, jarrua ei painettu tarpeeksi voimakkaasti. Vakuutusyhtiöt luopu ABS alennuksista hyvin pian.
Hätäjarrutehostin tuli pakolliseksi 2011. https://www.is.fi/autot/art-2000007786273.html
Re: Totta vai tarua?
Toxox kirjoitti: ↑25 Touko 2021 13:05 Eipä edes ole luistonestoa Mk1 Focuksessa, eikä paljon muutakaan vm. 2000 Ambientessä. Takalasejakin veivaillaan..
Ja eikä kyllä tarvi ollakaan. ABSiinkaan ei ole oikein tottunut, vaikka harjoitellutkin. Vuosikymmeniä autoillut kuljettajasäätöisillä jarruilla, niin tosipaikan tullenhan sitä ei usko, että kääntyy jarrut pohjassa. Ja jarrutusmatkathan piteni kun tuli ABSit, jarrua ei painettu tarpeeksi voimakkaasti. Vakuutusyhtiöt luopu ABS alennuksista hyvin pian.
Hätäjarrutehostin tuli pakolliseksi 2011. https://www.is.fi/autot/art-2000007786273.html
Oletko nyt ihan tosissasi

Jos on rattimies selviää kaikesta ilman apua,jopa hengen menetyksestä
Harri

Re: Totta vai tarua?
Onko ajettu trattorilla jossa ei mitään tehostusta.Muistelen 60 luvulla kun Ford 3000 pistelin pellolla menemään.Ratista ote niin että peukalot oli ulkopuolellaa. Kerran kun ratti iski että peukalot sisäpuolella niin oppi kerrasta kuinka trattorillaa pitää ajaa. Suomessa on jännä juttu kun puskaa ja puutaa pitää olla risteyksissä peittämässa näkymää eli Husqvarnaa vain että näkemäalue on hyvä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Totta vai tarua?
Et ilmeisesti lukenu tuota mun postausta aiemmin? En sano eikä varmaan sanonu Toxoxksikaan, ettei joissain tilanteissa luistonestosta ja ABSeista olisi joillekin hyötyä, mutta mulla ainakin on tullut tilanteita joissa niistä on ollut jopa haittaa, esim. pari ärsyttävää spinnausta Focuksella kun ei annakaan vetoja siinä kohtaa missä pitäisi saada oikaistua. Ja kuten kirjoitin jos tänään olisi ollut TC:n ja ABSien sulake paikallaan niin varmaan Bemarin keula olisi tullut kylkeen tai vähintään konttiin.hapelo kirjoitti: ↑25 Touko 2021 16:56Toxox kirjoitti: ↑25 Touko 2021 13:05 Eipä edes ole luistonestoa Mk1 Focuksessa, eikä paljon muutakaan vm. 2000 Ambientessä. Takalasejakin veivaillaan..
Ja eikä kyllä tarvi ollakaan. ABSiinkaan ei ole oikein tottunut, vaikka harjoitellutkin. Vuosikymmeniä autoillut kuljettajasäätöisillä jarruilla, niin tosipaikan tullenhan sitä ei usko, että kääntyy jarrut pohjassa. Ja jarrutusmatkathan piteni kun tuli ABSit, jarrua ei painettu tarpeeksi voimakkaasti. Vakuutusyhtiöt luopu ABS alennuksista hyvin pian.
Hätäjarrutehostin tuli pakolliseksi 2011. https://www.is.fi/autot/art-2000007786273.html
Oletko nyt ihan tosissasiNo toki en ole henkilökuljettimella pahaan paikkaan joutunut mutta kun päällä lähes 42t. tavaraa niin kokemusta on väistämisestä ABS:än kanssa/ilman...että silleen
Jos on rattimies selviää kaikesta ilman apua,jopa hengen menetyksestä
Harri
Voin ottaa huomiselle kuvan "rötöspaikalta" selventääkseni asiaa

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Totta vai tarua?
duckworth kirjoitti: ↑25 Touko 2021 22:28Et ilmeisesti lukenu tuota mun postausta aiemmin? En sano eikä varmaan sanonu Toxoxksikaan, ettei joissain tilanteissa luistonestosta ja ABSeista olisi joillekin hyötyä, mutta mulla ainakin on tullut tilanteita joissa niistä on ollut jopa haittaa, esim. pari ärsyttävää spinnausta Focuksella kun ei annakaan vetoja siinä kohtaa missä pitäisi saada oikaistua. Ja kuten kirjoitin jos tänään olisi ollut TC:n ja ABSien sulake paikallaan niin varmaan Bemarin keula olisi tullut kylkeen tai vähintään konttiin.hapelo kirjoitti: ↑25 Touko 2021 16:56
Oletko nyt ihan tosissasiNo toki en ole henkilökuljettimella pahaan paikkaan joutunut mutta kun päällä lähes 42t. tavaraa niin kokemusta on väistämisestä ABS:än kanssa/ilman...että silleen
Jos on rattimies selviää kaikesta ilman apua,jopa hengen menetyksestä
Harri
Voin ottaa huomiselle kuvan "rötöspaikalta" selventääkseni asiaa![]()
Moro!
Joo lähinnä tuolta rahtariajoilta eli raskaankaluston puolelta tämä mun suhtautuminen ABS,etc...
Silloin kun aloittelin ei ollut tietoakaan mistään avuista

Harri

Re: Totta vai tarua?
Ok, raskaaskakalustosta mulla ei oo kokemusta 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Totta vai tarua?
Edistymistä tapahtunut käynistysnaru noudettavissa Motonetista(lingon myyjä) ohje oli helppo vaihtaa. Joten täälläkin jos porukka kyselee ohjeita osanvaihtoon kertoo vain noin.Renee kirjoitti: ↑14 Maalis 2021 09:17 Törmäsin tälläiseen kummajaiseen takuuasiassa. Ostin lumilingon ja kuinka ollakkaan käynnistysnaru jäi käteen. Ihan oikeasti käynnistin kun moottorisahoja ja lehtipuhaltimia olen käytellyt. Syy varmaan siinä narun vahvuus oli luokkaa kengännauhat. Soitin myyjälle sanoi pitää tuoda tänne. No painaa 80 kg pintaan ja ostin sen kuljetuksen myös kotiin ostotilanteessa. Kyseessä iso firma kummiskin että jos tavara tulee liikkeestä ostajalle miksi ei toimi toisinpäin. Vähän sama homma jos takuuadäsioissa pesukone pitää raahataa itse huoltoon.
Ps onneksi.lingossa on sähköstartti.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali