Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
@rsk@ kirjoitti: ↑10 Maalis 2021 08:09
Onkos tämä "sarja" ollu jo täällä mainittuna.
Ei se osuu aina kohdalleen, vaikka on ns "kalliimpi" autokin.
Kannattaa katella aikansa kuluksi koko sarja.. https://youtu.be/XR6RJbYXoU4
On katteltu juu, mutta en ole viittiny postata tänne kun joku koiranleuka keksii kuitenkin heti mainita ettei muiden merkkien viat ole mikää lieventävä asia Fordin vioille.
Silti sanon että aika pikkuvikoja ollu Focuksessa tuohon Mersuun verrattuna.
Btw, maanantaina sitten sinne akkuvahtimoduulin vaihtoon..
@rsk@ kirjoitti: ↑10 Maalis 2021 08:09
Onkos tämä "sarja" ollu jo täällä mainittuna.
Ei se osuu aina kohdalleen, vaikka on ns "kalliimpi" autokin.
Kannattaa katella aikansa kuluksi koko sarja.. https://youtu.be/XR6RJbYXoU4
On katteltu juu, mutta en ole viittiny postata tänne kun joku koiranleuka keksii kuitenkin heti mainita ettei muiden merkkien viat ole mikää lieventävä asia Fordin vioille.
No eihän ne olekaan
HMS77 kirjoitti: ↑10 Maalis 2021 13:06
Silti sanon että aika pikkuvikoja ollu Focuksessa tuohon Mersuun verrattuna.
Mun mielestä ton autossa ei myöskään ollut juurikaan muita kuin pikkuvikoja. Vakavin oli se airbag ja huollon suhtautuminen oli todella välinpitämätön.
Esimerkiksi kaksoiskytkinvaihteiston ongelmat on mielestä täysin verrattavissa Focuksen automaatin ongelmiin. Nykyään toki ohjelmistopäivityksien jälkeen toimii ihan hyvin.
Oma vikalista on huomattavasti tuota Mersua pidempi, mutta ei mulla silti kaupan purkaminen ihan tullut mieleen.
Voisinkin jossain vaiheessa listata auton elinkaaren ongelmat ja huoltokeikat niin jäisi Mersun ongelmat kakkoseksi.
Pahinta Fordeissa on huollon ylimielinen suhtautuminen vikoihin. Itse auto pelittää ihan ok:sti, tosin sitä rasittaa räminät, mutta kaippa ne täytyy kestää, ellei auto ole kalliimpi.
EeroH kirjoitti: ↑10 Maalis 2021 08:00
Keltainen kiintoavaimen kuva ja teksti katso ohjekirja. Hanskalokeron ohjekirja ei sano mitään, Fordpass varoitusoppaasta ei löydy tuollaista ilmoitusta. Katso ohjekirja hakusana ei tuloksia verkko ohjekirjasta. WTF?
Ettei vaan ois sama mikä meillä tuli viime kesänä motarilla? Tehot vähän hävis ja jakoavaimen kuva. Ruokatauon jälkeen ei enää syttynyt jakarin kuvaa, mutta käytiin tarkistuttaa viikonlopun jälkeen. Muistaakseni joku "nakutusanturi" oli herjannut ja kaks tuntia tutkivat eikä löytynyt mitään fyysistä vikaa.
Mulla on nyt autolle tapahtunut jotain mystistä.
Latasin laturilla akun täyteen viikko sitten ja olen nyt viikon käyttänyt autoa ilman ylläpitolaturia ja webasto on lähtenyt käyntiin joka aamu. Tämä on nyt uusi ennätys, koska aiemmin akku kesti latauksen jälkeen kolme päivää!!!
Edit. Nyt toimi vielä tänään perjantainakin ja jopa S/S toimii myös.
Mitähän ihmettä tuolle on tapahtunut, onko mahdollista että siihen on ihan itsekseen tullut joku päivitys?
Täytyy katsoa vielä ultimate testi ja auto saattaa olla tämän viikonlopun kokonaan käyttämättä, mikäli webasto siitä huolimatta toimii maanantaina niin sit pitää myöntää että sehän toimii kuten pitääkin.
Viimeksi muokannut Fjöördis, 12 Maalis 2021 18:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itse olen miettinyt Focukselle seuraajaa ja monen vaiheen jälkeen uusi Golf alkoi kiinnostamaan. Mutta kun siitä rupesi etsimään käyttäjäkokemuksia, niin yllätys yllätys, pahoja softavikoja.
EeroH kirjoitti: ↑10 Maalis 2021 08:00
Keltainen kiintoavaimen kuva ja teksti katso ohjekirja. Hanskalokeron ohjekirja ei sano mitään, Fordpass varoitusoppaasta ei löydy tuollaista ilmoitusta. Katso ohjekirja hakusana ei tuloksia verkko ohjekirjasta. WTF?
Ettei vaan ois sama mikä meillä tuli viime kesänä motarilla? Tehot vähän hävis ja jakoavaimen kuva. Ruokatauon jälkeen ei enää syttynyt jakarin kuvaa, mutta käytiin tarkistuttaa viikonlopun jälkeen. Muistaakseni joku "nakutusanturi" oli herjannut ja kaks tuntia tutkivat eikä löytynyt mitään fyysistä vikaa.
Todennäköisesti kun tehot hävisi. Huolto ei osannut sanoa mitään, lupasivat soittaa takaisin. Eipä soittaneet.
EeroH kirjoitti: ↑12 Maalis 2021 20:53
5300km ja 14.5l mennyt adblueta
Tolkuton kusen kulutus - vaikka olisi kesä niin vie triplasti sen mitä pitäisi. Näin talvella kun kusipytty on usein ainakin alkuun jäässä niin menee yleensä vähemmän kuin kesällä. Ja marmorillako väittävät tuota normaaliksi? Taitaa vuotaa jostain...
EeroH kirjoitti: ↑12 Maalis 2021 20:53
5300km ja 14.5l mennyt adblueta
Tolkuton kusen kulutus - vaikka olisi kesä niin vie triplasti sen mitä pitäisi. Näin talvella kun kusipytty on usein ainakin alkuun jäässä niin menee yleensä vähemmän kuin kesällä. Ja marmorillako väittävät tuota normaaliksi? Taitaa vuotaa jostain...
Ei sitä talvella paljoa kulu. Mä tankkasin ennen joulua täyteen. Sen jälkeen on ajettu 5000km ja mittari näyttää edelleen täyttä. Range on nyt 13000km.
Tankkauksen jälkeen aluksi se range heitteli 14000 ja 6000 välillä mutta tasaantui sitten.
EeroH kirjoitti: ↑12 Maalis 2021 20:53
5300km ja 14.5l mennyt adblueta
Tolkuton kusen kulutus - vaikka olisi kesä niin vie triplasti sen mitä pitäisi. Näin talvella kun kusipytty on usein ainakin alkuun jäässä niin menee yleensä vähemmän kuin kesällä. Ja marmorillako väittävät tuota normaaliksi? Taitaa vuotaa jostain...
Mulle ne sano että talvella kuluu enempi että kesällä sitten rauhoittuu.
Tolkuton kusen kulutus - vaikka olisi kesä niin vie triplasti sen mitä pitäisi. Näin talvella kun kusipytty on usein ainakin alkuun jäässä niin menee yleensä vähemmän kuin kesällä. Ja marmorillako väittävät tuota normaaliksi? Taitaa vuotaa jostain...
Mulle ne sano että talvella kuluu enempi että kesällä sitten rauhoittuu.
Asia on juuri toisin - pakkasilla sitä ei juurikaan kulu. Itse en ole pahemmin seuraillut mutta karkeasti 10 litran pytyllä ajaa 12-15 tkm vuodenajasta riippuen.
Kannattaa kysäistä toisesta putkasta asiaa - jos huollosta on sinulle noin sanottu niin on aika vaihtaa tiskiä... ja jos ei löydy niin pyydä tuo lausunto kirjallisena, ehkä sitten vielä tuumaavat toisen kerran.
Forscanilla näkee sen septitankin lämpötilan sekä sen onko litku jäässä.
Jos se on jäässä niin pumppu ei yritäkään pumpata.
Nyt kun on ollut pakkasia niin jäässähän se on ollut ja säiliön lämmityksestä huolimatta ei ainakaan omilla ajoilla ole ehtinyt sulaa.
Sen takia kulutus on olematon.
Jos autoa säilyttää lämpimässä tallissa niin pönttö pysyy sulana ja litkia kuluu.
EeroH kirjoitti: ↑12 Maalis 2021 20:53
5300km ja 14.5l mennyt adblueta
Tolkuton kusen kulutus - vaikka olisi kesä niin vie triplasti sen mitä pitäisi. Näin talvella kun kusipytty on usein ainakin alkuun jäässä niin menee yleensä vähemmän kuin kesällä. Ja marmorillako väittävät tuota normaaliksi? Taitaa vuotaa jostain...
"Äkkiseltään kulutus ei kuulosta kohtuuttomalta. AdBlue kulutus on karkeasti 5% polttoaineenkulutuksesta.
Kulutukselle ei ole ilmoitettu mitään raja-arvoja Fordin toimesta. Käytännössä jos vikavaloja ei pala / ulkoisia vuotoja ei ole, niin järjestelmä toimii normaalisti."
HMS77 kirjoitti: ↑17 Helmi 2021 17:56
Sellasta tietoa sitten liittyen BMS-moduuliin, että tuosta on tulossa/tullut uusi versio joten jos et ole vielä vaihdattanut sitä, tai olet mutta akku/webasto-ongelmat jatkuu, niin laitapa kysyen paikallisesta korjaamosta asiasta.
Juttelin itse juuri RS-Huollon kanssa, meille kun piti tuo vaihtaa ja tilasivat sen, mutta juuri viime viikolla ilmeisesti tullu uudempi versio joten peruivat aiemman tilauksen ja nyt odotellaan uutta.
Asia on varmistettu ihan Fordilta Kölnistä saakka.
Löysin tästä ketjusta, että tähän asti hyvä moduli olisi Jx6t-10c679-ca. Mikähän tämä uusi sitten on?
Elikkä tänään käytin tuon moduulin vaihdattamassa ja tuon koodi on JX6T-10C679-CB. Toivotaan että tämän myötä webasto alkaa käynnistymään normaalisti.
Oma pirssi oli nyös tänään korjauksessa. Oli ymmärtääkseni ajettu uudelleen sisään se marraskuussa päivittynyt softa.
Mitään varsinaisesti uutta softaa tai anturia ei huollon tiedon mukaan ole tälle vuodelle tullut.
Mitään selkeää vikaa ei löytynyt.
Suosittelivat lataamaan itse Fordin sivuilta mahdollisesti löytyvä päivitykset.
Eipä tuolla ollut kuin joku karttapävitys tarjolla...
Luutavasti olen jo samat kartat päivittänyt otana...
No niin se pitää lähtä kyselemään sitä uutta anturia. Jos murheet vihdoin loppuisi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Voisiko joku vähän selventää näitä huoltoja 1.0 Ecoboostissa kun huoltoväli on 2v/30tkm ja edellinen huolto autossamme ollut elokuussa 2020 mittarilukemalla 33800km. Tein vähän aikaa sitten fordtilin mistä näkee tehdyt huollot ja myös milloin tuleva huolto tulisi olla. No siellä näkyykin tulevaksi huolloksi 18.5.2021 tai 30tkm O.o. Mittarissa tällä hetkellä n. 37tkm. Onko näissä jokin "välihuolto" mistä ei mainita missään (ainakaan en ole nähnyt) ja joka täytyy tehdä takuun voimassa pysymisen takia? Muutenkin tuo 2v ja 30tkm on aika typerä mielestäni.
Ainakin minun 2021 koritarkastus vuoden välein, muuten 2v/30 000km.
Huoltokirjaa ei enään ole, sähköiseksi muuttunut nykyään.
2019 sähköisestä puuttu mm. Viimeisin huolto..
Nykyisessä takuu ongelmia, viimeinen voorti tämä nykyinen.
Aah tottakai on myös vuosihuolto.. Tuo 2v lienee määräaikaishuolto. Aijaa, kyllä minulla on sähköinen että myös paperinen. Auto tosin vuosimallia 2019.
Ensimmäinen ford meillä (tai tosin itsellä on volvo v50 drive mikä taitaa olla n. 70 prosenttisesti ford). Toivottavasti tulee pelaamaan
Eikös huoltoväli ole 2 vuotta ja välissä vapaaehtoinen tarkastus? Muistaakseni luovutushuollon papruissa luki niin.
Ja fordpass näyttää kanssa seuraava huolto @ 30 tkm, nyt mittarissa ~14 tkm. Ja öljyn käyttöikä 51%.
Itsellä siis 1.5 ecoboost.
Korjaamolla on tosin muuten pitänyt pari kertaa käyttää...
EkaFord97 kirjoitti: ↑18 Maalis 2021 21:42
Voisiko joku vähän selventää näitä huoltoja 1.0 Ecoboostissa kun huoltoväli on 2v/30tkm ja edellinen huolto autossamme ollut elokuussa 2020 mittarilukemalla 33800km. Tein vähän aikaa sitten fordtilin mistä näkee tehdyt huollot ja myös milloin tuleva huolto tulisi olla. No siellä näkyykin tulevaksi huolloksi 18.5.2021 tai 30tkm O.o. Mittarissa tällä hetkellä n. 37tkm. Onko näissä jokin "välihuolto" mistä ei mainita missään (ainakaan en ole nähnyt) ja joka täytyy tehdä takuun voimassa pysymisen takia? Muutenkin tuo 2v ja 30tkm on aika typerä mielestäni.
Onkos toi huoltoväli vedetty ton 4000km pitkäksi vai onks siel ollut joku ”välihuolto” ?. Voi tulla aika vääntö takuun puitteissa, jos ylitetty 11-12% suositeltu huoltoväli.