Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tässä tullu ny ihmeteltyä että mikä tuon ford transit connect 2005
Pumppu on, pitäs lisätä vähä syöttöä lissää nii onko pumppu ruiskutus vai onko ne jo sähkösiä
Transitti kirjoitti: ↑28 Helmi 2021 12:39
Nii joo moottorina on 1.8tdci 75hp ja diisseli
Tuleekos sitä syöttöä lisää tuolla tavalla vai meneekö vaan rikki mikä on todennäköisempi vaihtoehto?
Tdci on commonrail -diesel jossa on korkeapainepumppu koneen kupeessa ja suuttimien ohjaus/paineensäätö sähköisesti joten teoriassa olisi mahdollista nostaa pumpun maksimipainetta jolloin se hajoaisi melko varmasti kun ainakin samanikäisessä Mondeon 2,0 Tdci:ssä vakiona paine on jo 1600bar.
Helpompi tapa nostaa tehoja on vaihtaa auto suurempitehoiseksi.
Tässä nyt on puurot ja vellit sekasin... commonrailissa ei ole ns.syöttöpumppua koska korkeapainepumppu vain nostaa polttoaineen paineen jota suuttimet suoraan annostelee. Korkeapainepumppu on joo mekaaninen mutta sitä ohjataan sähköisesti eli mitään säätöruuvia ei ole. Ainut helppo tapa tehon nostoon on hankkia ns. huijausboxi (tuning box) joka todennäköisesti huijaa jonkin anturin dataa siihen suuntaan että auton tietokone syöttää enemmän. Mitään suurta hyötyä näillä ei yleensä saa ja jotkin boxit on suoraan pelkkää huijausta (ei toimi)
Nyt pitäisi kysyjän kertoa mikä pumppu siinä oikein on. Kun bensapumpusta lähdettiin. Tyyppi ja muut jutut.
Tässä vanhaa syöttopumppua viritellään. https://youtu.be/4Sd_C4AJ5ts
Nykyään on noita ns lastuja jolloin saadaan 75 heppasesta se 110 heppaa ulos.