1.8 TDCI Wet belt
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
- Viesti:
Re: 1.8 TDCI Wet belt
Menee jako sekaisin. Nokkaa pyöritetään syöttöpumpun rattaasta. Jollakin kesti Mondeossa märkä remmi 230 tkm ennenkuin levisi. Mä vaihdoin edelliseen autoon niin oli paljon murtumia vaikka ei ollut vielä pitkänä.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2019
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: 1.8 TDCI Wet belt
Voisi sanoa että se alempi hihna /ketjupaketti kestää koko moottorin eliniän.Pappacosworth kirjoitti:Menee jako sekaisin. Nokkaa pyöritetään syöttöpumpun rattaasta. Jollakin kesti Mondeossa märkä remmi 230 tkm ennenkuin levisi. Mä vaihdoin edelliseen autoon niin oli paljon murtumia vaikka ei ollut vielä pitkänä.
Jossakin merkkiliikkeessä oli ohjeistettu ettei sitä tarvitse vaihtaa kun se ei katketessaan riko mitään.
Paitsi koko moottorin totaalisesti.....
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15 Huhti 2020 14:46
Re: 1.8 TDCI Wet belt
Itselläni on tuo 1.8 TDci koneella varustettu Mondeo. Jakopääremontti tehtiin hiljattain.. ylähihnalla ja alahihnalla oli ajettu 212000 km.
(vaihdettu aikoinaan FORD-merkkiliikkeessä alkup. osilla) Vaihtoväli on 200000 km, sanovat. Ylähihna oli vielä aika kuosissaan.. MUTTA alahihna oli viittävaille poikki...paljon murtumia.. eli hirvee säkä, ei olis enää kauaa pelittänyt. Mondeossa/Focuksessa on käytännössä aina tuo "alakasetti" hihnalla.. ei ketjulla... sanovat. Joten: käsi sydämelle, kannattaa vaihtaa/vaihdatuttaa myös tuo alahihna.. vaikka se vaihdon työmäärää lisääkin.
Alahihnan osuus kokonaiskustannuksista jää kuitenkin jotakuinkin kohtuulliseksi.
(vaihdettu aikoinaan FORD-merkkiliikkeessä alkup. osilla) Vaihtoväli on 200000 km, sanovat. Ylähihna oli vielä aika kuosissaan.. MUTTA alahihna oli viittävaille poikki...paljon murtumia.. eli hirvee säkä, ei olis enää kauaa pelittänyt. Mondeossa/Focuksessa on käytännössä aina tuo "alakasetti" hihnalla.. ei ketjulla... sanovat. Joten: käsi sydämelle, kannattaa vaihtaa/vaihdatuttaa myös tuo alahihna.. vaikka se vaihdon työmäärää lisääkin.
Alahihnan osuus kokonaiskustannuksista jää kuitenkin jotakuinkin kohtuulliseksi.
Re: 1.8 TDCI Wet belt
Mulla räjähti tuo hihna 300tkm kohdalla, ja koko kone meni aivan tuusanpskaksi. Venttiilit solmussa, kolme mäntää rikki.
Re: 1.8 TDCI Wet belt
Meinaan itse ottaa sen alahihnan tai ketjun auki viimeistään kesällä.
Kaikki huollot on kyllä tehty huoltokirjan mukaan fordilla.
Jos siellä alhaalla on hihna , aion laittaa sinne sen muutossarjan ketjulle.
Siitä kiristäjän pultista pitäisi olla mahdollista päätellä onko siellä hihna vai ketju.
Autoni (mondeo mk4) on valmistettu 10/2007.
Kaikki huollot on kyllä tehty huoltokirjan mukaan fordilla.
Jos siellä alhaalla on hihna , aion laittaa sinne sen muutossarjan ketjulle.
Siitä kiristäjän pultista pitäisi olla mahdollista päätellä onko siellä hihna vai ketju.
Autoni (mondeo mk4) on valmistettu 10/2007.