Ford focus paukahdus startatessa.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mondeo77
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Heinä 2015 17:54

Ford focus paukahdus startatessa.

Viesti Kirjoittaja Mondeo77 »

Tänää ilmeni kyseinen ilmiö ford focus st line (2018).Ellikkä kun starttaa auton kuuluu outo paukahdus. Kuuluu sisällä mutta ei moottori tilassa kun konepelti auki. Peruuttaessa pitää myös outoa tärinää?
Mk3Mondeo
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford focus paukahdus startatessa.

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Mondeo77 kirjoitti: 22 Helmi 2021 21:44 Tänää ilmeni kyseinen ilmiö ford focus st line (2018).Ellikkä kun starttaa auton kuuluu outo paukahdus. Kuuluu sisällä mutta ei moottori tilassa kun konepelti auki. Peruuttaessa pitää myös outoa tärinää?
Bensa- vai dieselmoottori...? Automaatti vaiko manuaalivaihteinen?

Yksi kolahduksen lähde manuaalivaihteisessa voi olla kaksoismassavauhtipyörä joka siis sijaitsee moottorin takapäässä vaihteiston kopan sisällä.
Oireilee juuri noin mutta aluksi kolahtaa vain startatessa. Edetessään naputtaa enemmän tai vähemmän tyhjäkäynnilla, jatkossa koko ajan ja lopulta voi hajottaa muutakin.

https://youtu.be/VuHiEAsYleE?t=27

Audin vastaava:

https://youtu.be/lygrQVsrHas?t=77
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Ford focus paukahdus startatessa.

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ei muuta kuin merkkiliikkeen syyniin auto kun noin uusi.
Mk3Mondeo
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford focus paukahdus startatessa.

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Mondeo77 kirjoitti: 22 Helmi 2021 21:44 Tänää ilmeni kyseinen ilmiö ford focus st line (2018).Ellikkä kun starttaa auton kuuluu outo paukahdus. Kuuluu sisällä mutta ei moottori tilassa kun konepelti auki. Peruuttaessa pitää myös outoa tärinää?
Pari muuta vaihtoehtoa ovat helppoja eli jossakin kohtaa koria on lunta ja jäätä joka on pakkautunut alustaan ja pakoputki heilahtaa kolahtaen ja pitäen tärinää peruutusvaihteella. Tuon voi sulkea pois sulattelemalla autoa lämpimässä jos tallia ei ole käytettävissä.


Toinen epätodennäköisempi on moottorin/vaihteiston kumityynyjen kuluminen jolloin koko moottori-/vaihteistopaketti pääsee liikkumaan liikaa.
Vastaa Viestiin