Fiestassa on kyllä ajettavuus kohdallaan. Itellä mk7.5 125hv versio ja noin 90 000 km takana omaa ajoa eikä mitään ongelmia. Led-ajovaloja olen kokeillut mutta valon sinisyyden takia näkyvyys niillä ei ole kyllä parempi kuin esim parhailla Philipsin Halogeenipolttimoilla. Nuo omat ledit on kyllä kirkkaat mutta ei siitä sinertävästä valosta paljoa nää, varsinkin jos sataa tai on sumua. Esteettisistä syistä varmasti hyvä vaihtaa sumarit ledeiksi jos muutkin valot on ledejä.S-P-H kirjoitti: ↑07 Syys 2020 15:51 Moi. Itsellä vaihtui Focus Fiestaan ja ajattelin tulla kehumaan autoa. En ollut ennen ajanut Fiestalla enkä 1.0 ecoboostilla
ja ajoin autoa ekaa kertaa autokaupan koeajolla. Koeajon jälkeen ostin auton, niin hyvä se kyllä oli.
Löyty vähän ajettu (8000km) 140HP yksilö, liekö kenenkään foorumilaisen entinen?
Väri on Magnetic Grey, joita en ole St-Linenä montaa nähnyt.
Sumuvalot on omassakin kusen keltaset. Olette laittaneet noita ledejä, joissa paketissa lukee ei tieliikennekäyttöön.
Onko niistä tullut sanomista katsastuksessa vai onko kukaan vielä ehtinyt katsastukseen saakka omallaan? Oma katsastus
ei ole ajankohtainen, mutta ei noita viitsisi vähän väliä vaihdella.
Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Onko joku ehtinyt lukea uusinta Autobildiä, siinä on Fiestan 100tkm kestotesti ja surullinen loppu ?
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Ei tarvi kuin muutama viesti taaksepäin selata...
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Onkohan näihin laitettu huollossa jotain fylliä lisää oviin? Alkaa palaa järki noihin etuovien natinoihin. Tuntuu muutenkin että aamusta kiinni autolla mistä haluaa rämistä ja säristä.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Eiks fiesta ilmoita pissapojasta mitään kun loppui ja ilmotusta ei tullut?
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Ei. Varoitusvalo muistaakseni mittaristossa on, mutta anturia ei meillä myytävissä malleissa.
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
En sano mittään mutta outoa on 
Onko Focuksissa sama "ominaisuus"?

Onko Focuksissa sama "ominaisuus"?
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Sanomalehdessä oli etusivulla Fordin mainos Fiestasta 7vaihteisella automaatilla. Tekstissä maininta, että on kaksoiskytkin? Eikös A7 ole perinteinen momentinmuunnin?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Minulle myyntihessu kertoi sen olevan kaksari, sama mikä Pumassa on kuulemma. Ei kuulemma pidä olla huolissaan sanoi hän kun kerroin vag-ryhmän kuivakoista kaksarikokemuksia...
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tuota samaa märkäkytkimellistä 7DCT300 vaihteistoa on kait ollut joissain Renaultin autoissa jo vuodesta 2015 asti.
https://www.nwtgearboxes.co.uk/2015/12/ ... e-7dct300/
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tällä Activella oli hiukan traaginen ja lyhyt elämä. Loppukesästä lunastus villisikakolarin takia.
Parisen viikkoa sitten oli uuden Activen luovutus. Tähän tuli ruksittua lisäksi B&O:n setti (ei ollut valittavana viime vuoden setuppiin) ja avaimeton käynnistys. Lisäksi eroina on uusi 125 hv kone ja uusi automaattilaatikko.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Toivotaan uuden kanssa turvallisempia kilometrejä.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Toivotaan. Fiesta tosin toimi hyvin hätätilanteessa. Auto avusti jarrutuksessa, pysyi hyvin tiellä ja soitti hätäkeskukseen. Henkilövahingot pysyivät siis pieninä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Syys 2017 20:37
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
No niin nyt lähtee Fiesta vaihtoon. Ollut hyvä auto ei valittamista. Mutta saako ton syncin jostain resetoitua niin että sinne ei jää mitään tietoja.
Hätäseen katottuna ei osunu silmään.
Hätäseen katottuna ei osunu silmään.
Fiesta A6 Titanium 2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Moro. Onko normaalia 1.0 Fiestalta et 30min säteilylämmityksen jälkeen piti ajaa melkein joku 15km ja parikytminuuttia taajamaa, että lämpömittari oli puolessa välissä? Olikoha -4 ulkona.
Toinen ollu et pikkupakkasilla aamulla 2h lämmitys ja 8km töihin kaupunkiajoo ja ei ole työpaikan pihassa kun vähäsen liikkunu viisari.
Sisälle tulee lämmintä ja kulutus ei ole mikään järjetön. Aktiivinen etusäleikkö näyttäs toimivan.
Sit muuten kokemuksia:
-Muutoin ollu kyllä oikein hyvä auto. Oon vielä tosi kriittinen millanen auton pitää olla ja Fiesta täyttäny odotukset. Jonkun verran niitä kojetaulun nitinöitä on mitkä vielä vaihtelee paikasta toiseen mut pystyn elää niiden kans.
Nyt mittarissa 14000km. 140hp on joskus ihan pirteä ja vääntääkin yllättävän hyvin. Usein unohtaa ajavansa niin pienellä koneella ja autolla.
-Kesärenkaat on kyllä todella hyvät. Michelin Pilot Sport 4. Ei huoju edes motarilla vaan on edelleen tarkka ja täsmällinen.
-Konehuone ei paskaannu edes talvella. Erittäin hyvä juttu. Hyvin tiivistetty.
-Ford pass näyttää et autoni on 2019, mutta auto on rekisteröity 11/2018. Miksiköhän lukee 2019?
-Äänentoisto on kiusallisesti basson uupumista vaille ihan hyvä. Vanhassa Focuksessa olin laittanu laadukkaat vermeet itte ni jäin kaipailee lisää bassoa.
-Vein loppusyksystä auton 2v/30000km huoltoon ja autossa oli mittarissa 12000km. Edellinen omistaja oli teettäny 1v välihuollon 5000km kohdalla. Huollon jälkeen jostain syystä Tampereella merkkihuollossa olivat merkinneet huoltokirjaan et "ford economy service" seuraava huolto 2v/30000km ja ford pass näyttää samaa. Kuin en olisi siis juuri käyttänyt siinä. Mun oman logiikan mukaan olis pitäny lukee seuraava huolto 4v/60000km. Mussutin asiasta huoltoon ja sanoivat et eivät pysty muuttamaan tekemiä kirjauksia muuta kuin maahantuojan kautta. Tivasin vielä perään et eihän mun 5v takuu mene umpeen tuon väärän huoltomerkinnän vuoksi. Vakuuteltiin että ei mene ja toistaseks ford pass näyttää et takuu voimassa, mutta seuraava huolto 2v/30000km. En ymmärrä..
Toinen ollu et pikkupakkasilla aamulla 2h lämmitys ja 8km töihin kaupunkiajoo ja ei ole työpaikan pihassa kun vähäsen liikkunu viisari.
Sisälle tulee lämmintä ja kulutus ei ole mikään järjetön. Aktiivinen etusäleikkö näyttäs toimivan.
Sit muuten kokemuksia:
-Muutoin ollu kyllä oikein hyvä auto. Oon vielä tosi kriittinen millanen auton pitää olla ja Fiesta täyttäny odotukset. Jonkun verran niitä kojetaulun nitinöitä on mitkä vielä vaihtelee paikasta toiseen mut pystyn elää niiden kans.
Nyt mittarissa 14000km. 140hp on joskus ihan pirteä ja vääntääkin yllättävän hyvin. Usein unohtaa ajavansa niin pienellä koneella ja autolla.
-Kesärenkaat on kyllä todella hyvät. Michelin Pilot Sport 4. Ei huoju edes motarilla vaan on edelleen tarkka ja täsmällinen.
-Konehuone ei paskaannu edes talvella. Erittäin hyvä juttu. Hyvin tiivistetty.
-Ford pass näyttää et autoni on 2019, mutta auto on rekisteröity 11/2018. Miksiköhän lukee 2019?
-Äänentoisto on kiusallisesti basson uupumista vaille ihan hyvä. Vanhassa Focuksessa olin laittanu laadukkaat vermeet itte ni jäin kaipailee lisää bassoa.
-Vein loppusyksystä auton 2v/30000km huoltoon ja autossa oli mittarissa 12000km. Edellinen omistaja oli teettäny 1v välihuollon 5000km kohdalla. Huollon jälkeen jostain syystä Tampereella merkkihuollossa olivat merkinneet huoltokirjaan et "ford economy service" seuraava huolto 2v/30000km ja ford pass näyttää samaa. Kuin en olisi siis juuri käyttänyt siinä. Mun oman logiikan mukaan olis pitäny lukee seuraava huolto 4v/60000km. Mussutin asiasta huoltoon ja sanoivat et eivät pysty muuttamaan tekemiä kirjauksia muuta kuin maahantuojan kautta. Tivasin vielä perään et eihän mun 5v takuu mene umpeen tuon väärän huoltomerkinnän vuoksi. Vakuuteltiin että ei mene ja toistaseks ford pass näyttää et takuu voimassa, mutta seuraava huolto 2v/30000km. En ymmärrä..
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Lämpömittarin huono liikkuvuus on ihan normaalia näissä kylmillä keleillä. Kabiini kyllä lämpenee mutta mitari ei helposti normaaliin nouse. Maskisuoja auttaa tähän vaivaan jos sellaista haluaa käyttää.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Taitaa Fiestassa olla sama sähköongelma latauksen suhteen kuin Focuksessakin, naisystävän vm. 2018 1.0 napsuttelee ekaksi starttia ja sitten toisella tai kolmannella hörähtää käyntiin. Pari edellistä talvea meni, ettei ei ollut mitään ongelmia.
Teki ensin noissa viime viikon kovemmissa pakkasissa tuon, nyt tekee silloin tällöin jo lauhemmallakin keleillä. Kyseli huollosta ja vastaus oli odotetunlainen, akku latautuu kuulema sinne 70-75% korville (pakkasessa huonommin) ja on ominaisuus ja lyhyttä ajoa ym. samaa liirumia mitä olen Focuksen kanssa kuunnellut.
Oli tänäänkin 1 1/2 h lämmitysjohdon päässä lämpenemässä ja naps oli eka ääni startista. Pitänee hommata irtolaturi ja latailla kokeeksi vaikka vuorokauden kerralla, selviää onko akku ehkä entinen.
Onko muilla Fiestan omistajilla ollut latauksen kanssa ongelmia, selasin tätä viestiketjua ja yhdellä taisi olla samanoloinen vika.
Onko muuten laturilla jotain vaatimuksia, 5A vai rotevampi. Mikä akkutyyppi Fiestassa on, eli onko sillä vaikutusta hommattavan ylläpitolaturin tyyppiin?
Teki ensin noissa viime viikon kovemmissa pakkasissa tuon, nyt tekee silloin tällöin jo lauhemmallakin keleillä. Kyseli huollosta ja vastaus oli odotetunlainen, akku latautuu kuulema sinne 70-75% korville (pakkasessa huonommin) ja on ominaisuus ja lyhyttä ajoa ym. samaa liirumia mitä olen Focuksen kanssa kuunnellut.
Oli tänäänkin 1 1/2 h lämmitysjohdon päässä lämpenemässä ja naps oli eka ääni startista. Pitänee hommata irtolaturi ja latailla kokeeksi vaikka vuorokauden kerralla, selviää onko akku ehkä entinen.
Onko muilla Fiestan omistajilla ollut latauksen kanssa ongelmia, selasin tätä viestiketjua ja yhdellä taisi olla samanoloinen vika.
Onko muuten laturilla jotain vaatimuksia, 5A vai rotevampi. Mikä akkutyyppi Fiestassa on, eli onko sillä vaikutusta hommattavan ylläpitolaturin tyyppiin?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Melko varmasti 60Ah EFB akku.Pajari kirjoitti: ↑18 Tammi 2021 18:09 Taitaa Fiestassa olla sama sähköongelma latauksen suhteen kuin Focuksessakin, naisystävän vm. 2018 1.0 napsuttelee ekaksi starttia ja sitten toisella tai kolmannella hörähtää käyntiin. Pari edellistä talvea meni, ettei ei ollut mitään ongelmia.
Teki ensin noissa viime viikon kovemmissa pakkasissa tuon, nyt tekee silloin tällöin jo lauhemmallakin keleillä. Kyseli huollosta ja vastaus oli odotetunlainen, akku latautuu kuulema sinne 70-75% korville (pakkasessa huonommin) ja on ominaisuus ja lyhyttä ajoa ym. samaa liirumia mitä olen Focuksen kanssa kuunnellut.
Oli tänäänkin 1 1/2 h lämmitysjohdon päässä lämpenemässä ja naps oli eka ääni startista. Pitänee hommata irtolaturi ja latailla kokeeksi vaikka vuorokauden kerralla, selviää onko akku ehkä entinen.
Onko muilla Fiestan omistajilla ollut latauksen kanssa ongelmia, selasin tätä viestiketjua ja yhdellä taisi olla samanoloinen vika.
Onko muuten laturilla jotain vaatimuksia, 5A vai rotevampi. Mikä akkutyyppi Fiestassa on, eli onko sillä vaikutusta hommattavan ylläpitolaturin tyyppiin?
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Taitaa olla sekä viimeisimmässä Fiestassa ja Focuksessa aivan sama ongelma eli ei lataa riittävästi ajossa tai sitten purkaa akkua melko reippaasti silloin kun et aja.
Kuitenkin molemmissa vähän saman suuntaista ongelmaa ja tulee ilmi selkeästi jos jostain syystä olet ajamatta autolla 3-4 viikkoa niin tuskin käynnistyy ilman apuvirtaa.
Harvoin tietenkin tulee tilannetta että auto seisoo ajamatta viikkoja mutta itselleni nyt kerran käynyt näin ja nämä omakohtaisia kokemuksia.
Kuitenkin molemmissa vähän saman suuntaista ongelmaa ja tulee ilmi selkeästi jos jostain syystä olet ajamatta autolla 3-4 viikkoa niin tuskin käynnistyy ilman apuvirtaa.
Harvoin tietenkin tulee tilannetta että auto seisoo ajamatta viikkoja mutta itselleni nyt kerran käynyt näin ja nämä omakohtaisia kokemuksia.
Ford Fiesta mk8 ST-line 140hp (deep impact blue) 

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Mä oon miettinyt että olisko se tuo Sync järjestelmä kuitenkin mikä sitä akkua syö auton seisoessa paikallaan. Sehän ainakin on yhteistä noilla kaikilla autoilla. Varmaan vikaa voi olla muuallakin (akun anturi?)Marko-05 kirjoitti: ↑30 Tammi 2021 10:47 Taitaa olla sekä viimeisimmässä Fiestassa ja Focuksessa aivan sama ongelma eli ei lataa riittävästi ajossa tai sitten purkaa akkua melko reippaasti silloin kun et aja.
Kuitenkin molemmissa vähän saman suuntaista ongelmaa ja tulee ilmi selkeästi jos jostain syystä olet ajamatta autolla 3-4 viikkoa niin tuskin käynnistyy ilman apuvirtaa.
Harvoin tietenkin tulee tilannetta että auto seisoo ajamatta viikkoja mutta itselleni nyt kerran käynyt näin ja nämä omakohtaisia kokemuksia.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Omassa alkaa ainakin ovisummeri sekoilemaan kovemmilla pakkasilla joka on merkki virran vähyydestä mutta silti aina hyvin starttaa. Itse käytän tota appia ainakin päivittäin. Työpaikan pihassa osa lämmityskelloista rikki tai aina päällä. Ihan arpapeliä joka päivä missä tilaa parkkeerata ja minkä paikan saan. Avaimet aina pukukaapissa ja avaan auton apin kautta ja laitan lämmityspiuhan kiinni.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Joo siitä tietää että virroissa hämminkiä,se ärsyttävä piipitys...Nipa kirjoitti: ↑31 Tammi 2021 07:42 Omassa alkaa ainakin ovisummeri sekoilemaan kovemmilla pakkasilla joka on merkki virran vähyydestä mutta silti aina hyvin starttaa. Itse käytän tota appia ainakin päivittäin. Työpaikan pihassa osa lämmityskelloista rikki tai aina päällä. Ihan arpapeliä joka päivä missä tilaa parkkeerata ja minkä paikan saan. Avaimet aina pukukaapissa ja avaan auton apin kautta ja laitan lämmityspiuhan kiinni.
Pahimmillaan kun oli -27C° pakkasta hirvitti painaa nappia,aika nihkeästi käyntiin lähti...
Ei ole mitään lämmitintä käytössä,no selvitty lähes ongelmitta ST:n kanssa jo 2,5v...Offtopic kävin ajamassa Yaris GR:n...ei mulle,niinkuin täällä mainittiin ajoasento on karmea...toki olen suht pitkä(189)
Harri
