Ei niitä akkuja saa vaihtaa kun siihen koulutuksen saaneet mekaanikot. Sama homma se on muillakin merkeillä. Myyjillä ei varmasti ole tarkkaa tietoa mitä ja miten akun vaihto korjaamolla tehdään mutta voisi sen asiallisestikkin kertoa.Etruski kirjoitti: ↑12 Joulu 2020 23:33 Kuulin myös että akkuja olisi jo toimitettu suomeen. Yritin kysellä ohjeistuksesta ja ammattitaidosta akun vaihdon suhteen mutta asenne oli hyvinkin välinpitämätön tyyliin ”myyjän ei kuulukaan tietää korjaamon asioista”
Tekisi mieli perua koko tilaus pelkästään tuon kommentin vuoksi. Ei tässä kyllä ole hirveästi muitakaan itselle houkuttelevia vaihtoehtoja tarjolla. Uusi tucson ehkä voisi kiinnostaa mutta en tiedä...
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Laakkosella ei päästäneet edes korjaamohalliin sisälle koska sinne ei saa mennä ilman jotakin sähköautoihin liittyvää koulutusta. Sanoin, että tuskin siellä nyt sähköautoja on, vaikka eihän sitä tiedä.. että tällaista tämä nykyisin on.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tämähän onkin hyvä juttu merkkihuolloille. Pahinta on kun asiakas tulee mukaan "neuvomaan" huollossa.

Ei vaan, se on ihan totta että sähköturvallisuuden vuoksi on eri pelisäännöt. Myös muilla merkeillä. Näin itse jokin aika sitten kun sähköauton ympärille oli vedetty narut ja tolpat että asiaa ymmärretään varoa. Itse sain seurata asiaa vain lasin takaa. Sitten sinne mennään jollain superpaksuilla kumihanskoilla korjaamaan se vika.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Eihän yleensäkään isoilla korjaamoilla päästetä asiakkaita hallin puolelle enää. Jokin nyrkkipaja saattaa päästää, luulisin. Vakuutusturva, vastuu ja niin edelleen.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Jopa oli kommentti myyjältä. Luulisi että edes vähän kiinnostaisi, tai ainakin esittäisi kiinnostunutta kun asiakas kyselee.
He jotka ovat kauemmin ajaneet Fordilla, muistanevat erään huollon esimiehen kirjoituksen, "asiakas on mulkku".
Voin kertoa että minä en ollut kyseinen asiakas, mutta kyllä sitä korjaamon toimintaa tuli liian usein nähtyä.
He jotka ovat kauemmin ajaneet Fordilla, muistanevat erään huollon esimiehen kirjoituksen, "asiakas on mulkku".
Voin kertoa että minä en ollut kyseinen asiakas, mutta kyllä sitä korjaamon toimintaa tuli liian usein nähtyä.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
FORD Kuga 2,5 Hybrid (HEV) 190hv CVT AWD
Löytyykö tästä moottorista mitään lisätietoa? Voi jo tilata, mutta ei meinaa mitään teknisiä tietoa olla.
Löytyykö tästä moottorista mitään lisätietoa? Voi jo tilata, mutta ei meinaa mitään teknisiä tietoa olla.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
https://www.ford.com/suvs-crossovers/es ... rt-hybrid/
Auto on sama kuin Amerikassa myytävä Escape. Joten tietoa pitää etsiä vähän kauempaa.
Bensis on sama 2.5 kun mitä phev mallissa, mutta sähkömoottori on aika pieni. Samoin hybrid akku, 1.1 kWh. Pieni pettymys. Mutta ehkä halutaan jättää reilusti rakoa phev malliin.
Auto on sama kuin Amerikassa myytävä Escape. Joten tietoa pitää etsiä vähän kauempaa.
Bensis on sama 2.5 kun mitä phev mallissa, mutta sähkömoottori on aika pieni. Samoin hybrid akku, 1.1 kWh. Pieni pettymys. Mutta ehkä halutaan jättää reilusti rakoa phev malliin.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Olisiko ladattavan Kugan kuskeja paikalla. Olen tekemässä mahdollisia kauppoja ao. autosta, ja nyt kun ei ole esittelyautoissa mahdollista toistaiseksi käyttää sähkömoodia, niin jää epäselväksi miten hanakasti polttomoottori käynnistyy ajettaessa pelkällä sähköllä. Jos joku ennätti ajella autolla ennen akun latauskieltoa, niin jäikö muistiin missä olosuhteissa polttomoottori käynnistyi ja pystyikö satasen vauhdissa ajamaan pelkällä sähköllä ollenkaan?
Nämä kysymykset tulivat mieleen, kun katselee netistä koeajoraportteja koskien sähköllä ajoa Kuga phevillä.
Nämä kysymykset tulivat mieleen, kun katselee netistä koeajoraportteja koskien sähköllä ajoa Kuga phevillä.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Monessa testissä on ihmetelty että moottori käynnistyy vähän väliä vaikka akuissa täysi latinki...Taitaa siis olla softat keturallaan ,niin kuin Fordeissa nykyään on tapanaecobeast kirjoitti: ↑27 Joulu 2020 17:59 Olisiko ladattavan Kugan kuskeja paikalla. Olen tekemässä mahdollisia kauppoja ao. autosta, ja nyt kun ei ole esittelyautoissa mahdollista toistaiseksi käyttää sähkömoodia, niin jää epäselväksi miten hanakasti polttomoottori käynnistyy ajettaessa pelkällä sähköllä. Jos joku ennätti ajella autolla ennen akun latauskieltoa, niin jäikö muistiin missä olosuhteissa polttomoottori käynnistyi ja pystyikö satasen vauhdissa ajamaan pelkällä sähköllä ollenkaan?
Nämä kysymykset tulivat mieleen, kun katselee netistä koeajoraportteja koskien sähköllä ajoa Kuga phevillä.


Re: Uusi Kuga mk3 2020
Eihän tuo välttämättä softavika ole... Auto vain pitää moottorin käyntilämpöisenä
1. Sisätilojen lämmitystä varten. Jos kerran ei ole Webastoa eikä ilmalämpöpumppua, niin jostainhan se lämpö täytyy tehdä. Jos pelkästään akuista, jäisi talvella pelkällä sähköllä ajo aika lyhyeksi.
2. Polttomoottori on valmis käyttöön. Vai kuulostaako hyvältä, että moottoritiellä ajoviiman hyydyttämä kone pärähtää täyskuormitukselle silmänräpäyksessä. Jos vielä konekin sen kestäisi, niin ne päästöt...
Mitenkähän muuten tuo karstoittuminen. Jos PHEV:llä pyritään ajelemaan vain sähköllä talvellakin. Ja Atkinson (Duratec?) louskuttaa vain joutokäyntiä aika ajoin.... Kun Duratec on ollut taipuvainen karstoittumaan/pikeentymään jo varovaisessakin ajossa, niin mitenkäs PHEV:n tapauksessa? Talviolosuhteissa varsinkin.
Mitäs raati on mieltä? Vai onko näihin jotain teknisiä ratkaisuja jo olemassa? Tyhmänä kyselen...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Sama täällä vaikka on eri merkkinen phev. Enemmän kuin sääntö talvella että polttomoottori on käynnissä. Auto sanoo useimmiten että olosuhteet eivät ole optimaaliset sähköajolle.
Toisaalta olen nähnyt pelkästään positiivisena että poltetaan karstat pois bensakoneesta. Kesällä taas mennään 90% ajoista kuitenkin pelkällä sähköllä.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kesällä ajettuja testejä,sen takia ovatkin ihmetelleet miksi käynnistyy.Talvella tuon nyt vielä ymmärtääkin...yritäedes kirjoitti: ↑27 Joulu 2020 23:37Eihän tuo välttämättä softavika ole... Auto vain pitää moottorin käyntilämpöisenä
1. Sisätilojen lämmitystä varten. Jos kerran ei ole Webastoa eikä ilmalämpöpumppua, niin jostainhan se lämpö täytyy tehdä. Jos pelkästään akuista, jäisi talvella pelkällä sähköllä ajo aika lyhyeksi.
2. Polttomoottori on valmis käyttöön. Vai kuulostaako hyvältä, että moottoritiellä ajoviiman hyydyttämä kone pärähtää täyskuormitukselle silmänräpäyksessä. Jos vielä konekin sen kestäisi, niin ne päästöt...
Mitenkähän muuten tuo karstoittuminen. Jos PHEV:llä pyritään ajelemaan vain sähköllä talvellakin. Ja Atkinson (Duratec?) louskuttaa vain joutokäyntiä aika ajoin.... Kun Duratec on ollut taipuvainen karstoittumaan/pikeentymään jo varovaisessakin ajossa, niin mitenkäs PHEV:n tapauksessa? Talviolosuhteissa varsinkin.
Mitäs raati on mieltä? Vai onko näihin jotain teknisiä ratkaisuja jo olemassa? Tyhmänä kyselen...

Re: Uusi Kuga mk3 2020
En tosiaan ostanut (onneksi) tuota phev Kuvaa, mutta kävin jo maaliskuun puolivälin paikkeilla koeajolla. Lähdettiin autoliikkeen hallista, akku lähes täynnä ja autossa sisällä valmiiksi lämmin. Ulkona mukava kevätkeli, muutama aste plussalla. Jonkin matkaa meni pelkällä sähköllä ja sitten käynnistyi polttis vähäksi aikaa. Moottoritiellä kun painoin reippaammin kaasua, otti taas polttiksen avuksi. Sitten mentiin taas sähköllä 60 alueella, kunnes jarrutin liikenneympyrään, niin käynnisti polttiksen. Tässä kohdassa Toyota sammuttaa aina polttomoottorin ja menee sähköllä. Ajelin n 25-30 km ja kun saavuin autoliikkeen pihaan, käynnistyi polttis jälleen vaikka akussa oli virtaa vielä muistaakseni n 30 km ajolle. Päätelmä on settiä Ford pitää tarkoituksella polttomoottorin toimintalämpötilassa. Ei mitenkään huono juttu jos ajatellaan moottorin kestävyyden kannalta. Koeajolenkin kulutukseksi auto näytti muistaakseni 2.6 tai 2.8 l/100 km.
Ajo vastasi normaalia työmatkaani. Joten kuluttaa se alle puolet siitä mitä tuo itselataava tojo.
Kuga tuntui hyvin raskaalta, sitähän se onkin, eikä kiihtyvyys ole mitenkään rivakkaa verrattuna tuohon nykyiseen autoon. Toki silläkin ehtii ja suht hyvä ajettava se on.
Itse kuitenkin odotan vielä ehv etuveto Kugan hintoja. Jos ne (fordin) ressukat joskus saisi ne julkaistua, voisi vaikka joku ostaa. Tuotantohan on jo alkanut.
Ajo vastasi normaalia työmatkaani. Joten kuluttaa se alle puolet siitä mitä tuo itselataava tojo.
Kuga tuntui hyvin raskaalta, sitähän se onkin, eikä kiihtyvyys ole mitenkään rivakkaa verrattuna tuohon nykyiseen autoon. Toki silläkin ehtii ja suht hyvä ajettava se on.
Itse kuitenkin odotan vielä ehv etuveto Kugan hintoja. Jos ne (fordin) ressukat joskus saisi ne julkaistua, voisi vaikka joku ostaa. Tuotantohan on jo alkanut.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuo kuvaus taitaa olla juuri se tapa, miten Kuga toimii, eli käynnistelee polttista varmuuden vuoksi. Itsellä työmatka n. 15 km, josta ensimmäiset 3 km lähiötietä, sitten motaria loput. Kylmänä lähtiessä tod.näk. käyttäisi polttista motarille asti lämmitäkseen ja sitten taas satasen vauhdissa sekä sähköä, että polttista. Haave pelkällä sähköllä ajosta pitäisi unohtaa. Toisaalta kohtuu kulutuksiin varmaan pääsisi noinkin.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Meille on tulossa PHEV Kuga ja ehkä tässä kevään päälle saadaan, joten paljoa ei ole vielä siitä kokemustaecobeast kirjoitti: ↑27 Joulu 2020 17:59 Olisiko ladattavan Kugan kuskeja paikalla. Olen tekemässä mahdollisia kauppoja ao. autosta, ja nyt kun ei ole esittelyautoissa mahdollista toistaiseksi käyttää sähkömoodia, niin jää epäselväksi miten hanakasti polttomoottori käynnistyy ajettaessa pelkällä sähköllä. Jos joku ennätti ajella autolla ennen akun latauskieltoa, niin jäikö muistiin missä olosuhteissa polttomoottori käynnistyi ja pystyikö satasen vauhdissa ajamaan pelkällä sähköllä ollenkaan?
Nämä kysymykset tulivat mieleen, kun katselee netistä koeajoraportteja koskien sähköllä ajoa Kuga phevillä.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Uusi bensa-Kuga kotiutettu tänään.
Ostin kokeilematta ja ensituntuma on erittäin jees. Melkoinen möhkäle se on Focuksen jälkeen ja korkeamman painopisteen huomaa heti ajossa. Sisäilme on hyvin samanlainen kuin Focuksessa. Väittäisin Kugaa myös pykälää hiljaisemmaksi. Noin äkkiseltään en keksi hirveästi moitittavaa. Sisätilat on kyllä loistavat perhekäytössä.
Jos nyt jotain kritiikkiä haluaa, niin hiukan ärsyttää Fordin Suomen suppea valikoima moottori-vaihteisto-varuste kombinaatiossa.
Ostin kokeilematta ja ensituntuma on erittäin jees. Melkoinen möhkäle se on Focuksen jälkeen ja korkeamman painopisteen huomaa heti ajossa. Sisäilme on hyvin samanlainen kuin Focuksessa. Väittäisin Kugaa myös pykälää hiljaisemmaksi. Noin äkkiseltään en keksi hirveästi moitittavaa. Sisätilat on kyllä loistavat perhekäytössä.
Jos nyt jotain kritiikkiä haluaa, niin hiukan ärsyttää Fordin Suomen suppea valikoima moottori-vaihteisto-varuste kombinaatiossa.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Jos sulle tuli se 1.5 ecoboost manuaalina niin kiinnostaisi kulutuslukemat ja kaikki muukin. Hieman harmittaa kun en käynyt koettamassa ko kulkinetta ennen Puman hankintaa..Viikkus kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 19:47 Uusi bensa-Kuga kotiutettu tänään.
Ostin kokeilematta ja ensituntuma on erittäin jees. Melkoinen möhkäle se on Focuksen jälkeen ja korkeamman painopisteen huomaa heti ajossa. Sisäilme on hyvin samanlainen kuin Focuksessa. Väittäisin Kugaa myös pykälää hiljaisemmaksi. Noin äkkiseltään en keksi hirveästi moitittavaa. Sisätilat on kyllä loistavat perhekäytössä.
Jos nyt jotain kritiikkiä haluaa, niin hiukan ärsyttää Fordin Suomen suppea valikoima moottori-vaihteisto-varuste kombinaatiossa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Bensamanuaali tuli, kun perus bensavehkeeseen ei ollut automaattia tarjolla. Kulutus on niin paljon käyttäjästä ja käytöstä kiinni, että siitä voi olla vaikea päätellä mitään. Mulla on itsellä ollut Focuksissa litrainen ecoboosti automaattina ja kaksi litraista manuaalina. 1.5:nen Kuga vie ekan 500km perusteella litran enemmän kuin 1.0 vei Focuksen kohdalla. Ja suurin piirtein saman mitä litrainen automaattina. Mutta kaikki on niin suhteellista. Auto näyttää nyt jotain kuuden ja puolen paikkeilla, mutta siitä on 90% maantietä ja motaria. Ohituskiihtyvyys on Kugassa motarilla selvästi parempi, tietysi isommasta koneesta johtuen.
Vähän pelkäsin, onko Kuga raskas ajettava manuaalina, mutta yllätyin positiivisesti. Todella kepeästi lähtee liikkeelle ja vaihdot on lyhyitä ja täsmällisiä. Hyvin saman tuntuinen voimansiirto kuin mk4 Focuksessa. Tässä on mielestäni pieni parannus aiempaan Kugan malliin. Pumaa en ole vielä ajanut, mutta suurinta osaa saman segmentin kilpailijoista kyllä. VW Tiguan oli todella miellyttävä, mutta Fordiin sain useita tonneja paremman hyvityshinnan. Ja näin jälkikäteen ei kaduta tippakaan.
Parasta Kugassa kahden st-line focuksen jälkeen on korkeampi istuma-asento. Liikennettä on helpompi havainnoida ja autoon ei tarvitse istua alas, vaikka se vielä tällä ikää ei ongelma olekaan. Focuksen kanssa meni myös monesti hermot talvella kun takaluukun sauma jäätyi umpeen ja takapuskurin suojamuovin sisään kertyi hirveät määrät lunta ja jäätä. Eilen kun vein focuksen vaihdossa niin pyörän kaaret oli niin täynnä lunta, että 17” vanteet otti lokariin kiinni. Kugassa on niin paljon tilaa kaarissa, että tätä ongelmaa tuskin tulee.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onneksi olkoon uuden auton johdosta, hyvältähän se kuulostaaViikkus kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 14:54Bensamanuaali tuli, kun perus bensavehkeeseen ei ollut automaattia tarjolla. Kulutus on niin paljon käyttäjästä ja käytöstä kiinni, että siitä voi olla vaikea päätellä mitään. Mulla on itsellä ollut Focuksissa litrainen ecoboosti automaattina ja kaksi litraista manuaalina. 1.5:nen Kuga vie ekan 500km perusteella litran enemmän kuin 1.0 vei Focuksen kohdalla. Ja suurin piirtein saman mitä litrainen automaattina. Mutta kaikki on niin suhteellista. Auto näyttää nyt jotain kuuden ja puolen paikkeilla, mutta siitä on 90% maantietä ja motaria. Ohituskiihtyvyys on Kugassa motarilla selvästi parempi, tietysi isommasta koneesta johtuen.
Vähän pelkäsin, onko Kuga raskas ajettava manuaalina, mutta yllätyin positiivisesti. Todella kepeästi lähtee liikkeelle ja vaihdot on lyhyitä ja täsmällisiä. Hyvin saman tuntuinen voimansiirto kuin mk4 Focuksessa. Tässä on mielestäni pieni parannus aiempaan Kugan malliin. Pumaa en ole vielä ajanut, mutta suurinta osaa saman segmentin kilpailijoista kyllä. VW Tiguan oli todella miellyttävä, mutta Fordiin sain useita tonneja paremman hyvityshinnan. Ja näin jälkikäteen ei kaduta tippakaan.
Parasta Kugassa kahden st-line focuksen jälkeen on korkeampi istuma-asento. Liikennettä on helpompi havainnoida ja autoon ei tarvitse istua alas, vaikka se vielä tällä ikää ei ongelma olekaan. Focuksen kanssa meni myös monesti hermot talvella kun takaluukun sauma jäätyi umpeen ja takapuskurin suojamuovin sisään kertyi hirveät määrät lunta ja jäätä. Eilen kun vein focuksen vaihdossa niin pyörän kaaret oli niin täynnä lunta, että 17” vanteet otti lokariin kiinni. Kugassa on niin paljon tilaa kaarissa, että tätä ongelmaa tuskin tulee.

Voisi olla Puman seuraaja, jos litrasen kanssa tulee ongelmia.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuo automaattivaihteiston puute perus bensakoneen kanssa on kyllä aika erikoista politiikkaa. Monikaan ei halua automaatin jälkeen palata käsivaihteiseen. Työpaikan manuaalivaihteisella pakulla kun joudun ajamaan kerran tai pari vuodessa, on se yhtä helvettiä.Viikkus kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 19:47 Uusi bensa-Kuga kotiutettu tänään.
Ostin kokeilematta ja ensituntuma on erittäin jees. Melkoinen möhkäle se on Focuksen jälkeen ja korkeamman painopisteen huomaa heti ajossa. Sisäilme on hyvin samanlainen kuin Focuksessa. Väittäisin Kugaa myös pykälää hiljaisemmaksi. Noin äkkiseltään en keksi hirveästi moitittavaa. Sisätilat on kyllä loistavat perhekäytössä.
Jos nyt jotain kritiikkiä haluaa, niin hiukan ärsyttää Fordin Suomen suppea valikoima moottori-vaihteisto-varuste kombinaatiossa.
Toinen mikä ihmetyttää on että Titanium X varustetasoa ei saa kaikkien moottoreiden yhteydessä. Lähinnä peruutuskamera ja sähköinen takaluukku pitää olla kun niihin on tottunut eikä ilman halua olla. Oletin että Kuga hev etuvetoa olisi saanut myös Titanium X varusteilla, mutta eipä saa. Eipä sitten tarvitse kysyä tarjousta siihen. Nelivetoisena en haluaisi koska siinä on niin paljon käytetty softaa nelivedon ohjaukseen, eikä se ole Fordin parasta osaamista. Samoin liikkuvia osia on enemmän. Nelivedossa kun pitävällä tie pinnalla veto on vain eteen, toimii takaperä jarruttavana. Tuntuu etenkin kylmällä kelillä lisääntyneenä kulutuksna.
Mutta onnea sinne uuden auton johdosta!
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onko pyörillä pitoa tuossa etuvetoisessa Kugassa? Jotkut vastaavat 2-vetoiset katumaasturit ovat yllättävän huonoja etenemään.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kyllä perus nelikko, vaikkapa Haldex vetää myös takaa kiihdytettäessä vaikka etupäästä ei pito loppuisi. Tasakaasulla perä tippuu pois mutta aina kiihdytettäessä tulee myös perä mukaan.Fo2020 kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 09:16Tuo automaattivaihteiston puute perus bensakoneen kanssa on kyllä aika erikoista politiikkaa. Monikaan ei halua automaatin jälkeen palata käsivaihteiseen. Työpaikan manuaalivaihteisella pakulla kun joudun ajamaan kerran tai pari vuodessa, on se yhtä helvettiä.Viikkus kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 19:47 Uusi bensa-Kuga kotiutettu tänään.
Ostin kokeilematta ja ensituntuma on erittäin jees. Melkoinen möhkäle se on Focuksen jälkeen ja korkeamman painopisteen huomaa heti ajossa. Sisäilme on hyvin samanlainen kuin Focuksessa. Väittäisin Kugaa myös pykälää hiljaisemmaksi. Noin äkkiseltään en keksi hirveästi moitittavaa. Sisätilat on kyllä loistavat perhekäytössä.
Jos nyt jotain kritiikkiä haluaa, niin hiukan ärsyttää Fordin Suomen suppea valikoima moottori-vaihteisto-varuste kombinaatiossa.
Toinen mikä ihmetyttää on että Titanium X varustetasoa ei saa kaikkien moottoreiden yhteydessä. Lähinnä peruutuskamera ja sähköinen takaluukku pitää olla kun niihin on tottunut eikä ilman halua olla. Oletin että Kuga hev etuvetoa olisi saanut myös Titanium X varusteilla, mutta eipä saa. Eipä sitten tarvitse kysyä tarjousta siihen. Nelivetoisena en haluaisi koska siinä on niin paljon käytetty softaa nelivedon ohjaukseen, eikä se ole Fordin parasta osaamista. Samoin liikkuvia osia on enemmän. Nelivedossa kun pitävällä tie pinnalla veto on vain eteen, toimii takaperä jarruttavana. Tuntuu etenkin kylmällä kelillä lisääntyneenä kulutuksna.
Mutta onnea sinne uuden auton johdosta!
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Oli joskus tuollainen haldexi ja kyllä siinä piti etupyörien sutaista että takana tapahtuu yhtään mitään. Ikävän tuntuinen ajaa liekö vanhoille papoille suunnattu. Surkeaa laatua ainakin nuo alkupään systeemit. Kugassa on kyllä joku uudempi jenkkiperäinen ratkaisu.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Luin jostain Fordin sivustolta vai oliko mainos, kuinka tuo Kugan neliveto toimi. Ei siis ole haldex vaan joku Fordin oma ratkaisu mitä tietokoneohjelma käyttää. Ottaa tietoa lämpötilasta, lasinpyyhkimistä, ym ym. Jos sen jutun oikein ymmärsin, ei neliveto mene normaalisti päälle.
Kun noista voimansiirroista ja hammaspyörävälityksistä jotain olen oppinut, vaatii aika paljon voimaa joka lähdössä pyörittää isommalla hammaspyörällä pienempää välitys suhteen ollessa vaikka 1:4. Sit vielä talvella takaperän jäykät hypoidiöljyt tuo lisää vastusta. Pienellä pyörällä kun pyöritetään isompaa, on se kevyt juuri välityksen takia. Haldex tosiaan antaisi momenttia myös taakse kun lähdetään liikkeelle.
Kun noista voimansiirroista ja hammaspyörävälityksistä jotain olen oppinut, vaatii aika paljon voimaa joka lähdössä pyörittää isommalla hammaspyörällä pienempää välitys suhteen ollessa vaikka 1:4. Sit vielä talvella takaperän jäykät hypoidiöljyt tuo lisää vastusta. Pienellä pyörällä kun pyöritetään isompaa, on se kevyt juuri välityksen takia. Haldex tosiaan antaisi momenttia myös taakse kun lähdetään liikkeelle.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kyllä se Haldexi vaan vetää takaa vaikka etupää ei sutaise ainakin uudemmissa. Itsellä viimeisin oli -17 AWD Volvo, muistaakseni Haldex5:lla. Minusta varsin toimiva paketti. Ei yhtään pahaa sanaa.dr500 kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 21:10Oli joskus tuollainen haldexi ja kyllä siinä piti etupyörien sutaista että takana tapahtuu yhtään mitään. Ikävän tuntuinen ajaa liekö vanhoille papoille suunnattu. Surkeaa laatua ainakin nuo alkupään systeemit. Kugassa on kyllä joku uudempi jenkkiperäinen ratkaisu.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne