On se oman kokemuksen mukaan valovuoden ainakin laadussa ja mukavuudessa Focusta edellä vaikka vanha pappamalli onkin. EI silti, makean näköinen peli tämä Focukseen verrattuna on...Focceri vähän sellaisen, kauniisti sanottuna "halvemman" oloinen.focst kirjoitti: ↑06 Tammi 2021 11:59Nettiautoa noin 2h tutkittu mondeo 2.0ecoboost rupesi kiinnostamaan pitää käydä ajamassa Oisko se mukavampi vaihtoehto..Ishvan kirjoitti: ↑06 Tammi 2021 11:45
Itsellä oli Focus valmistunut 1/2020. Nitisi, natisi, rämisi ihan joka jumalan paikasta musiikilla. Lasikatto oli jotain ihan käsittämätöntä äänien suhteen kaiken muun lisäksi. Tämä nykyinen Mondeo on sitten jotain ihan muuta, vaikka ei tämäkään vielä "premiumien" vertainen ole oman kokemuksen mukaan ja pari natinaa tässäkin ärsyttää mitä ei ole saatu pois...mutta ne sentään radiolla saa "kuulumattomiin".
![]()
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
OK...Mulla ei Fiestassa ole ollut ongelmia ton lasikaton kanssa muuten kuin pikku pakkasessa ajoittainen lievä kitinä...tuttu ominaisuus
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Yön aikana oli pakkanen laskenut 6 asteeseen ensimmäistä kertaa täällä rannikolla. Yön aikana oli myös kuskin puolen molemmat ovet menneet täysin mykäksi. Ei aukea eikä mene lukkoon kaukosäätimestä. Otin hetkeksi virrattomaksi mutta ei auttanut. Huoh. Mulla alkaa olla mitta täys tätä Fordin nykylaatua.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Yli 15 asteen pakkaset tuntuvat hävittävän jarruista tehoja, kun ajoon lähtee kylmänä. Ensimmäinen auto, missä jarruja pitää oikeasti hitusen lämmittää, ennen kuin toiminta on normaalia. Jos oikein voimalla polkasee, niin sitten kyllä pysähtyy, mutta se ei ole mitään pottuvarpaan kulmalla polkimeen hipelyä. Pikkusen säikäyttää, kun mitään ei tapahdu kevyellä painalluksella.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noniin uusi auto haettu. Kusipurkki näytti 9000km lähtiessä ja 50km myöhemmin 7500km. Toisessa mukitelineessä ei pala valo vai onkohan köyhdytetty kun hanskalokeron ylähyllykin on poistettu 

-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen huomannut saman mutta ajatellut että laikat on vaan kuurassa. Se tehottomuus poistuu kuitenkin hetkessä.Rusakko_ kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 15:16 Yli 15 asteen pakkaset tuntuvat hävittävän jarruista tehoja, kun ajoon lähtee kylmänä. Ensimmäinen auto, missä jarruja pitää oikeasti hitusen lämmittää, ennen kuin toiminta on normaalia. Jos oikein voimalla polkasee, niin sitten kyllä pysähtyy, mutta se ei ole mitään pottuvarpaan kulmalla polkimeen hipelyä. Pikkusen säikäyttää, kun mitään ei tapahdu kevyellä painalluksella.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pakkasessa kuuluukiin vähän "kitistä", mutta tuo kitisi, natisi ja rämisi aina. Edellisessä MB:ssä ennen Focusta lasikatto ei pitänyt äänen ääntä. Taitaa se hinta vaan sittenkin näkyä laadussa...sen ainakin nämä Fordit opettaneet.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Yrittäneet tiivistykset tehdä luokattoman huonoista ohkasista materiaaleista. Ja mekanismi alimitoitettu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Valittelin samasta oireesta kun auto kävi viikolla toimimattoman webaston takia hullossa. Pakkasilla kun lähtee liikenteeseen joutuu ajoittain painaa jarrua todella kovaa ennen kuin jotain tapahtuu, sen jälkeen polkimeen palautuu normaali jarrutuntuma. Eivät löytäneet vikaa, mutta ABS moduli päivitettiin uusimpaan versioon.Rusakko_ kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 15:16 Yli 15 asteen pakkaset tuntuvat hävittävän jarruista tehoja, kun ajoon lähtee kylmänä. Ensimmäinen auto, missä jarruja pitää oikeasti hitusen lämmittää, ennen kuin toiminta on normaalia. Jos oikein voimalla polkasee, niin sitten kyllä pysähtyy, mutta se ei ole mitään pottuvarpaan kulmalla polkimeen hipelyä. Pikkusen säikäyttää, kun mitään ei tapahdu kevyellä painalluksella.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oliko webasto kokonaan pimeänä vai ainoastaan virranpuutteen takia poissa toiminnasta?Luigi kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 19:26 Valittelin samasta oireesta kun auto kävi viikolla toimimattoman webaston takia hullossa. Pakkasilla kun lähtee liikenteeseen joutuu ajoittain painaa jarrua todella kovaa ennen kuin jotain tapahtuu, sen jälkeen polkimeen palautuu normaali jarrutuntuma. Eivät löytäneet vikaa, mutta ABS moduli päivitettiin uusimpaan versioon.
Löytyikö huollosta apua ongelmaan?
Itselläni akku jatkuvasti tyhjänä, niin en ole webastoa käyttänyt, mietin vaan että onko mitään järkeä viedä huoltoon, eli löytyyköhän ongelmaan vieläkään mitään ratkaisua.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kirjoitin aiheesta tiistaina näin:Fjöördis kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 20:51Oliko webasto kokonaan pimeänä vai ainoastaan virranpuutteen takia poissa toiminnasta?Luigi kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 19:26 Valittelin samasta oireesta kun auto kävi viikolla toimimattoman webaston takia hullossa. Pakkasilla kun lähtee liikenteeseen joutuu ajoittain painaa jarrua todella kovaa ennen kuin jotain tapahtuu, sen jälkeen polkimeen palautuu normaali jarrutuntuma. Eivät löytäneet vikaa, mutta ABS moduli päivitettiin uusimpaan versioon.
Löytyikö huollosta apua ongelmaan?
Itselläni akku jatkuvasti tyhjänä, niin en ole webastoa käyttänyt, mietin vaan että onko mitään järkeä viedä huoltoon, eli löytyyköhän ongelmaan vieläkään mitään ratkaisua.
Mulla kävi tänään auto Porvoon Laakkosella toimimattoman Webaston takia. Viimeisen 8 päivän aikana Webasto on lähtenyt kaksi kertaa päälle kaukosäätimen näpista painamalla, herjannut aina samaa malatalaa akun lataustilaa.
Auton ohjausmoduuliin tehtiin ohjelmistopäivitys, sekä uusittiin joku kaapeli. Oli vianmäärityksessä kysynyt kaapelin päätettä C, mitä lie sitten tarkoitaakkin??
Re: Uusi Focus mk4 2018
Okei, joo sorry en huomannut viestiä.Luigi kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 21:27 Kirjoitin aiheesta tiistaina näin:
Mulla kävi tänään auto Porvoon Laakkosella toimimattoman Webaston takia. Viimeisen 8 päivän aikana Webasto on lähtenyt kaksi kertaa päälle kaukosäätimen näpista painamalla, herjannut aina samaa malatalaa akun lataustilaa.
Auton ohjausmoduuliin tehtiin ohjelmistopäivitys, sekä uusittiin joku kaapeli. Oli vianmäärityksessä kysynyt kaapelin päätettä C, mitä lie sitten tarkoitaakkin??
Toivottavasti noilla tempuilla oli apua akun varaustilan pysymiseen normaalilla tasolla. Ehkä voisi tuon omankin laitteen viedä korjaamolle jos vaikka löytyisi samat lääkkeet.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auttoiko nuo toimenpiteet, eli toimiiko se Webasto nyt sitten aina ?Luigi kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 21:27Kirjoitin aiheesta tiistaina näin:Fjöördis kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 20:51
Oliko webasto kokonaan pimeänä vai ainoastaan virranpuutteen takia poissa toiminnasta?
Löytyikö huollosta apua ongelmaan?
Itselläni akku jatkuvasti tyhjänä, niin en ole webastoa käyttänyt, mietin vaan että onko mitään järkeä viedä huoltoon, eli löytyyköhän ongelmaan vieläkään mitään ratkaisua.
Mulla kävi tänään auto Porvoon Laakkosella toimimattoman Webaston takia. Viimeisen 8 päivän aikana Webasto on lähtenyt kaksi kertaa päälle kaukosäätimen näpista painamalla, herjannut aina samaa malatalaa akun lataustilaa.
Auton ohjausmoduuliin tehtiin ohjelmistopäivitys, sekä uusittiin joku kaapeli. Oli vianmäärityksessä kysynyt kaapelin päätettä C, mitä lie sitten tarkoitaakkin??
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikka kaikki olisi kunnossa niin se ei tarkoita että webasto toimii aina.
Jos jaksaa paneutua niin tuolla viimeisellä sivulla pitkää pohdintaa toimintaedellytyksistä. viewtopic.php?f=6&t=58273&start=225
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Webaston kuuluu toimia aina jos kaikki on kunnossa ( poislukien tietty normi lämpötilarajat yms.). Toimi minulla päivittäisessä käytössä, ihan joka jumalan kerta neljässä eri Volvossa reilun 5-vuoden ajan. Ei koskaan jättänyt käynnistymättä. Fordissa webasto tuntui olevan lähinnä vitsi. Ilmankos on tehtaalta niin halpa, kun ei sillä mitään lämmitä, kuin tuurilla silloin tällöin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 16:08Vaikka kaikki olisi kunnossa niin se ei tarkoita että webasto toimii aina.
Jos jaksaa paneutua niin tuolla viimeisellä sivulla pitkää pohdintaa toimintaedellytyksistä. viewtopic.php?f=6&t=58273&start=225
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikka akku olisi kulutettu tyhjäsi?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten akku kuluu tyhjäksi ? Ei mitenkään jos autoa käytetään edes vähänkään "normaalisti". Auton akun ei kuulu itsellään tyhjentyä "normaali" käytössä (Fordeissa tosin näin tapahtuu).
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aivan, siitähän tuolla linkkaamassani ketjussa juuri on kyse.
Vaikka polttaisit kahdeksassa volvossa webastoa aamusta iltaan niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että Volvonkin akun saa purettua muillakin sähkölaitteilla kuin webastolla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saa kai joka auton. Se nyt on kaikilla tiedossa, että Ford ei osaa virranhallintaa autoissaan ja se on syy ongelmiin. Muut osaa tehdä auton missä webastokin toimii kuten kuuluun, koska virtaa ei hukata.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 16:32Aivan, siitähän tuolla linkkaamassani ketjussa juuri on kyse.
Vaikka polttaisit kahdeksassa volvossa webastoa aamusta iltaan niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että Volvonkin akun saa purettua muillakin sähkölaitteilla kuin webastolla.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Volvoissa on huomattavasti isompi akku vakiona. Kyllä se Fordissakin toimii mutta jos webastolla hoitaa lämmityksen niin joutuu ylläpitolaturia kaverina käyttämään. Tohon tilaan mikä focuksessa on akulle ei pysty isompaa laittamaan.Ishvan kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 16:18Webaston kuuluu toimia aina jos kaikki on kunnossa ( poislukien tietty normi lämpötilarajat yms.). Toimi minulla päivittäisessä käytössä, ihan joka jumalan kerta neljässä eri Volvossa reilun 5-vuoden ajan. Ei koskaan jättänyt käynnistymättä. Fordissa webasto tuntui olevan lähinnä vitsi. Ilmankos on tehtaalta niin halpa, kun ei sillä mitään lämmitä, kuin tuurilla silloin tällöin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 16:08
Vaikka kaikki olisi kunnossa niin se ei tarkoita että webasto toimii aina.
Jos jaksaa paneutua niin tuolla viimeisellä sivulla pitkää pohdintaa toimintaedellytyksistä. viewtopic.php?f=6&t=58273&start=225
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei niissä nyt niin kovin iso ollut. 80Ah jos oikein muistan. Jos autolla ajetaan päivittäin niin ylläpitolaturia ei pitäisi joutua käyttämään ikinä. Normi käytössä ilman laturia pitäisi tulla webastollisessa autossa aina toimeen. Itse ajelin keskimäärin aina 20-120km päivässä ja käytännössä koskaan ei webasto lähtenyt Fordissa tulille. Yötkin vietty 20-asteisessa tallissa.focst kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 17:19Volvoissa on huomattavasti isompi akku vakiona. Kyllä se Fordissakin toimii mutta jos webastolla hoitaa lämmityksen niin joutuu ylläpitolaturia kaverina käyttämään. Tohon tilaan mikä focuksessa on akulle ei pysty isompaa laittamaan.Ishvan kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 16:18
Webaston kuuluu toimia aina jos kaikki on kunnossa ( poislukien tietty normi lämpötilarajat yms.). Toimi minulla päivittäisessä käytössä, ihan joka jumalan kerta neljässä eri Volvossa reilun 5-vuoden ajan. Ei koskaan jättänyt käynnistymättä. Fordissa webasto tuntui olevan lähinnä vitsi. Ilmankos on tehtaalta niin halpa, kun ei sillä mitään lämmitä, kuin tuurilla silloin tällöin.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainakin mun focus-yksilössä on 56Ah (70Ah joista max 80% käytössä)
Eli Volvossa Webastolla 24Ah enemmän pelivaraa verratuna focuksen käytettävissä olevaan 14Ah.
Jos katkaisu tapahtuu samalla minimitasolla niin focuksen akussa on käytettävissä 14Ah ja volvon akussa 38Ah. Aikamoinen prosenttuaalinen ero.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
No ei kyllä pitäisi vaatia ylläpitolaturin asentamista ja käyttöä että voi Webastoa käyttää. Väitän että tuo koko virranhallintafiasko johtuu Fordin paskasta ohjelmisto-osaamisesta. Tuohan haittaa myös sellaisten Focusten toimintaa joissa ei edes ole Webastoa mutta auto menee silti sleep modeen koska akussa on alhainen varaus. Ihan naurettavaa että tuon korjaamiseen on mennyt noin pitkään ja uutta Focusta on myyty jo vuodesta 2018 asti.focst kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 17:19Volvoissa on huomattavasti isompi akku vakiona. Kyllä se Fordissakin toimii mutta jos webastolla hoitaa lämmityksen niin joutuu ylläpitolaturia kaverina käyttämään. Tohon tilaan mikä focuksessa on akulle ei pysty isompaa laittamaan.Ishvan kirjoitti: ↑08 Tammi 2021 16:18
Webaston kuuluu toimia aina jos kaikki on kunnossa ( poislukien tietty normi lämpötilarajat yms.). Toimi minulla päivittäisessä käytössä, ihan joka jumalan kerta neljässä eri Volvossa reilun 5-vuoden ajan. Ei koskaan jättänyt käynnistymättä. Fordissa webasto tuntui olevan lähinnä vitsi. Ilmankos on tehtaalta niin halpa, kun ei sillä mitään lämmitä, kuin tuurilla silloin tällöin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika vahvat Ford-lasit kyllä joillain silmillä, vaikka tuota latausongelmaa miten päin tahansa ajattelee on kyseessä selkeästi vika. En oikein ymmärrä miten yli 25ke autostaan maksanut perusjärkevä ihminen voi tyytyä tuollaiseen uudessa autossa, ei se ole hyväksyttävää vaikka kuinka myyjä/huolto/maahantuoja selittäisi mitä tahansa. Nyrkkiä pöytään ja pitämään huolta oikeuksistaan.
Ei millään pahalla mutta niin kauan kuin asiakkaat tyytyvät kohtaloonsa niin asiat eivät muutu. Eikä koske vain tätä latausongelmaa, vaan yleisesti ottaen.
Jos tuo ylläpitolaturi kerran on käytännössä pakollinen, että sähkö riittää ihan normaalikäytössä, pitäisi sen tulla auton mukana kaiken järjen mukaan?
Ei millään pahalla mutta niin kauan kuin asiakkaat tyytyvät kohtaloonsa niin asiat eivät muutu. Eikä koske vain tätä latausongelmaa, vaan yleisesti ottaen.
Jos tuo ylläpitolaturi kerran on käytännössä pakollinen, että sähkö riittää ihan normaalikäytössä, pitäisi sen tulla auton mukana kaiken järjen mukaan?
2021 Tesla Model 3 LR
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä latausvikakeskustelu oli tarkoitus puida tuolla toisessa ketjussa mutta...
1. Latausvika. (Mahdollisesti korjattu viimeisillä päivityksillä ja valvontamoduulin vaihdolla)
2. Typerästi suunniteltu ja alimitoitettu käytettävissä oleva akkukapasiteetti.
Kohdasta yksi voi ja pitää valittaa.
Kohdasta kaksi voi valittaa mutta sille ei oikein voi mitään muuta kuin vaihtaa autoa.
Vai voiko?
Tässä minun mielestäni kysymys kahdesta eri asiasta.
1. Latausvika. (Mahdollisesti korjattu viimeisillä päivityksillä ja valvontamoduulin vaihdolla)
2. Typerästi suunniteltu ja alimitoitettu käytettävissä oleva akkukapasiteetti.
Kohdasta yksi voi ja pitää valittaa.
Kohdasta kaksi voi valittaa mutta sille ei oikein voi mitään muuta kuin vaihtaa autoa.
Vai voiko?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci