Mustang Mach-E
Mustang Mach-E
Kohta näitäkin huristelee vastaan. Tekniikan maailmassa oli jo pieni artikkeli tästä:
https://tekniikanmaailma.fi/80-suomalai ... he-saavat/
Minusta aika hyvät specsit. Ei tosin itsellä varaa tällaiseen. Lisäksi hieman surullista/huvittavaa että tuossa TM-artikkelin yhdessä kuvassa on näytöllä teksti "hätäpuhelinjärjestelmän vika....." Tulee aika deja vu fiilikset esim Focus MK4 softaongelmiin liittyen.
https://tekniikanmaailma.fi/80-suomalai ... he-saavat/
Minusta aika hyvät specsit. Ei tosin itsellä varaa tällaiseen. Lisäksi hieman surullista/huvittavaa että tuossa TM-artikkelin yhdessä kuvassa on näytöllä teksti "hätäpuhelinjärjestelmän vika....." Tulee aika deja vu fiilikset esim Focus MK4 softaongelmiin liittyen.
Re: Mustang Mach-E
tuntuu kyllä vähän uhkarohkealta ostaa sähkö-Ford.
Focukseen perustuen, että toimiikohan se ollenkaan

tosissaan kun eihän tuo ole edes erityisen edullinen.
hintaluokassahan on monta ihan hyvää kilpailijaa
Focukseen perustuen, että toimiikohan se ollenkaan

tosissaan kun eihän tuo ole edes erityisen edullinen.
hintaluokassahan on monta ihan hyvää kilpailijaa
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Mustang Mach-E
Muuten ihan jees, mutta tuo mittaristo ja käyttöpaneeli halvan oloisia. Takana varmaan lukee Huawei
50 donan autoon luulis saavan ja jotain tyylikästäkin. Onhan nuo tietenkin helppo vaihtaa uusiin jos tulee vikoja. Isompi akusto on kyllä ehdoton valinta Suomeen, talvipakkasilla toimintasäde kutistuu aikalailla ja siihen päälle sähköhärpäkkeet syö vielä virtaa mukavasti. Toivottavasti laatuun ja viimeistelyyn on panostettu. Mk5 Mondeossa Valencian pojat eivät saaneet yhtään saumaa autossa suoraan. Ovien linjat päin #ersettä kaikissa yksilöissä. Vignalessa vähän parempi kun ovat mainoksenkin mukaan mitanneet 100 pistettä ja todenneet: "ei sitä suoraan saa kai"




Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Mustang Mach-E
Mä pelkäsin kanssa mikä tekele sieltä tulee kun Vignalea odotin, mutta onneksi ihan positiivinen yllätys. Ikkunalistat, saumat, luukut yms. sovitettu ihan yllättävän nätisti kohdilleen. Takaluukkua vähän säädettiin, muuten ihan kelpo suoritus. Focuksessa mm. ikkunalistat kulki sitten ihan miten sattui ja bensatankin luukku oli varmaan jostakin muusta merkistä, niin päin persettä oli sen sovitus. + ne Focuksen nitinät, natinat, räminät yms. Ihan kun olisi valmiiksi 30-vuotta vanhalla kärryllä päästellyt menemään-.Whitewill kirjoitti: ↑28 Marras 2020 12:01 Muuten ihan jees, mutta tuo mittaristo ja käyttöpaneeli halvan oloisia. Takana varmaan lukee Huawei50 donan autoon luulis saavan ja jotain tyylikästäkin. Onhan nuo tietenkin helppo vaihtaa uusiin jos tulee vikoja. Isompi akusto on kyllä ehdoton valinta Suomeen, talvipakkasilla toimintasäde kutistuu aikalailla ja siihen päälle sähköhärpäkkeet syö vielä virtaa mukavasti. Toivottavasti laatuun ja viimeistelyyn on panostettu. Mk5 Mondeossa Valencian pojat eivät saaneet yhtään saumaa autossa suoraan. Ovien linjat päin #ersettä kaikissa yksilöissä. Vignalessa vähän parempi kun ovat mainoksenkin mukaan mitanneet 100 pistettä ja todenneet: "ei sitä suoraan saa kai"
![]()
![]()
Ehkä on ollut sen verran aikaa Epsanian pojilla harjotella Mondeon kokoomista, että nää viimeiset alkaa olemaan kokoonpanolaadultaan edes siellä päin. Tuo tuulilasi olisi kiva saada vihdoinkin kuntoon, vähän sääli kun ei edes uusissa ole lasi priimaa

Mut täys hulluhan se on joka alkaa Fordista 60-70ke maksamaan. Sillä alkaa saamaan oikeasti jo ihan viimeisteltyjä autoja omankin kokemuksen mukaan.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mustang Mach-E
Moro!
Aivan tusina kamaa,näyttää ihan Focus/Mazda tuotteelta...ainoa valopilkku on noi takavalot...
Se siitä patteri käyttöisestä Mustang:ista...no onneksi "vielä" saa oikeita Musseja...(kovasti vien tölkkejä palautukseen jos vaikka joskus...)
Jenkki on jees sanoi Parikka parhaina aikoina...
Harri
Aivan tusina kamaa,näyttää ihan Focus/Mazda tuotteelta...ainoa valopilkku on noi takavalot...
Se siitä patteri käyttöisestä Mustang:ista...no onneksi "vielä" saa oikeita Musseja...(kovasti vien tölkkejä palautukseen jos vaikka joskus...)
Jenkki on jees sanoi Parikka parhaina aikoina...
Harri

Re: Mustang Mach-E
"Oikeessa Mustangissa" on vaan enemmän kovaa muovia kuin Corollassa 80-luvulla. Ei moottorikaan korvaa sitä, että maksat Suomessa 80ke 30ke autosta ja kaupanpäälle fiilis, että istuu Etolan ämpäri / muovimatto-osastolla.hapelo kirjoitti: ↑28 Marras 2020 15:20 Moro!
Aivan tusina kamaa,näyttää ihan Focus/Mazda tuotteelta...ainoa valopilkku on noi takavalot...
Se siitä patteri käyttöisestä Mustang:ista...no onneksi "vielä" saa oikeita Musseja...(kovasti vien tölkkejä palautukseen jos vaikka joskus...)
Jenkki on jees sanoi Parikka parhaina aikoina...
Harri
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mustang Mach-E
Tulihan noiden jenkkien kanssa puljattua enemmän tai vähemmän late -70,koko -80luku...toki oli Datsunia,Toyotaa siinä sivussa...Coupeja läninnä,sääli että "syväteräksestä" tehdyt japsit mätänivät...sääliIshvan kirjoitti: ↑28 Marras 2020 16:21"Oikeessa Mustangissa" on vaan enemmän kovaa muovia kuin Corollassa 80-luvulla. Ei moottorikaan korvaa sitä, että maksat Suomessa 80ke 30ke autosta ja kaupanpäälle fiilis, että istuu Etolan ämpäri / muovimatto-osastolla.hapelo kirjoitti: ↑28 Marras 2020 15:20 Moro!
Aivan tusina kamaa,näyttää ihan Focus/Mazda tuotteelta...ainoa valopilkku on noi takavalot...
Se siitä patteri käyttöisestä Mustang:ista...no onneksi "vielä" saa oikeita Musseja...(kovasti vien tölkkejä palautukseen jos vaikka joskus...)
Jenkki on jees sanoi Parikka parhaina aikoina...
Harri
Jotain näistäkin tiedän,en kaikkea...
https://www.instagram.com/p/B_5DmdkD5hD ... hvlpzdt3rl
Harri

Re: Mustang Mach-E
Taidan olla näköjään ainoa joka voisi harkita tätä autoa. Ehkä siksi, että minulla ei ole ollut juurikaan laatuongelmia Focuksen tai edellistenkään Fordien kanssa. Poislukien Syncin tuskalliset päivitykset (varmaan Mustangissa on ihan sama painajainen edessä kun siinä on toi vielä uudempi Sync). Samaa rimaa hipovaa menoa kaikilla merkeillä nykyään ja samat alihankkijat siellä taustalla tuottavat "laatua" äärimmilleen kilpailutettua komponenttien sisäänostohintaa vasten valmistajan optimoidessa omassa kvartaalitaloudessaan parasta mahdollista tulosta. Vaikka varsinaisesti Mustang-ketjuun ei kuulukaan, niin se Kugan plugarin sähköongelma taisi juontaa juurensa johonkin alihankkijaan ja samaan aikaan BMW:llä taisi olla jotain vastaavia ongelmia ainakin hetkellisesti. Itsellä on kauppakassina ja tulevana vaihdokkina esim Mustangiin BMW-konsernin kakkosmerkin tuotos joka meinasi mennä ajokieltoon ennen kuin merkkihuolto tarkisti jotain kaapelivetoja akun osalta. En yhtään ihmettelisi jos osat tulisivat samalta alihankkijalta... Varmaan samanlaisia haasteita voi olla myös näiden ensimmäisissä malleissa ja varmaan jättäisin laittamatta autoa lataukseen omakotitalon kellarin autotallissa yön yli.
Kieltämättä Mustangissa pistää silmään tuo taskulaskimen kokoinen mittaristo ja aika helmi että tuohon aloituksen TM-linkkiin oli sattunut vielä kuva jossa oli hätäpuhelujärjestelmän huoltoa vaativa vika päällä. Ja mitä siinä keskinäytössä oli mittayksikkönä jotkut jaardit tms..? Kunhan saavat nämä lastentaudit korjattua vuoden tai parin sisään niin voisi tuosta käydä tarjouksen pyytämässä. Autoverotushan on aika mielenkiintoinen sähköautojen kohdalla. Suomi-lisä loistaa poissaolollaan.
Varmaan kyllä löytävät uuden tavan verottaa ihan samalla lailla ettei valtion pohjaton kassa pääse hupenemaan. Anyways, mun mielestä ihan asiallinen peli Fordilta ja vaatii tarkempaa tutustumista kun näitä alkaa olemaan liikkeissä. Paikallisesta Fordstoresta tuli jotain kutsua tulla tutustumaan, mutta taidan jättää korona-aikana menemättä sinne väenpaljouteen jonottamaan kaikkien räpläämää kiertopalkintoa.
Kieltämättä Mustangissa pistää silmään tuo taskulaskimen kokoinen mittaristo ja aika helmi että tuohon aloituksen TM-linkkiin oli sattunut vielä kuva jossa oli hätäpuhelujärjestelmän huoltoa vaativa vika päällä. Ja mitä siinä keskinäytössä oli mittayksikkönä jotkut jaardit tms..? Kunhan saavat nämä lastentaudit korjattua vuoden tai parin sisään niin voisi tuosta käydä tarjouksen pyytämässä. Autoverotushan on aika mielenkiintoinen sähköautojen kohdalla. Suomi-lisä loistaa poissaolollaan.

Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Mustang Mach-E
Et ole ainoa, mutta ihan vielä ei ole tuon aika.Frnz kirjoitti: ↑28 Marras 2020 20:05 Taidan olla näköjään ainoa joka voisi harkita tätä autoa. Ehkä siksi, että minulla ei ole ollut juurikaan laatuongelmia Focuksen tai edellistenkään Fordien kanssa. Poislukien Syncin tuskalliset päivitykset (varmaan Mustangissa on ihan sama painajainen edessä kun siinä on toi vielä uudempi Sync). Samaa rimaa hipovaa menoa kaikilla merkeillä nykyään ja samat alihankkijat siellä taustalla tuottavat "laatua" äärimmilleen kilpailutettua komponenttien sisäänostohintaa vasten valmistajan optimoidessa omassa kvartaalitaloudessaan parasta mahdollista tulosta. Vaikka varsinaisesti Mustang-ketjuun ei kuulukaan, niin se Kugan plugarin sähköongelma taisi juontaa juurensa johonkin alihankkijaan ja samaan aikaan BMW:llä taisi olla jotain vastaavia ongelmia ainakin hetkellisesti. Itsellä on kauppakassina ja tulevana vaihdokkina esim Mustangiin BMW-konsernin kakkosmerkin tuotos joka meinasi mennä ajokieltoon ennen kuin merkkihuolto tarkisti jotain kaapelivetoja akun osalta. En yhtään ihmettelisi jos osat tulisivat samalta alihankkijalta... Varmaan samanlaisia haasteita voi olla myös näiden ensimmäisissä malleissa ja varmaan jättäisin laittamatta autoa lataukseen omakotitalon kellarin autotallissa yön yli.
Kieltämättä Mustangissa pistää silmään tuo taskulaskimen kokoinen mittaristo ja aika helmi että tuohon aloituksen TM-linkkiin oli sattunut vielä kuva jossa oli hätäpuhelujärjestelmän huoltoa vaativa vika päällä. Ja mitä siinä keskinäytössä oli mittayksikkönä jotkut jaardit tms..? Kunhan saavat nämä lastentaudit korjattua vuoden tai parin sisään niin voisi tuosta käydä tarjouksen pyytämässä. Autoverotushan on aika mielenkiintoinen sähköautojen kohdalla. Suomi-lisä loistaa poissaolollaan.Varmaan kyllä löytävät uuden tavan verottaa ihan samalla lailla ettei valtion pohjaton kassa pääse hupenemaan. Anyways, mun mielestä ihan asiallinen peli Fordilta ja vaatii tarkempaa tutustumista kun näitä alkaa olemaan liikkeissä. Paikallisesta Fordstoresta tuli jotain kutsua tulla tutustumaan, mutta taidan jättää korona-aikana menemättä sinne väenpaljouteen jonottamaan kaikkien räpläämää kiertopalkintoa.
Tesla Model Y Performance
Re: Mustang Mach-E
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Mustang Mach-E
Sähköauton ongelma on siinä että epäonnistuu siinä ainoassa tehtävässä jota varten se on suunniteltu, eli päästöjen pienentämisessä. Jos sillä sähköautolla aioataan sitä ympäristöä säästää, niin kannattaa miettiä millä se sähkö niihin akkuihin edelleen tuotetaan. Lisäksi niiden toiminta säteet ovat yhä olemattomia ja kuljetuskalustolle jopa riittämättömiä. Kuitenkin meillä on pitkälle kehitetyt polttomoottorit, joten mun mielestä olisi järkevämpää viedä eteenpäin jo alulla olevaa uusiutuvan polttoaineen käyttöä. Biopolttoaine on muutenkin sellainen resurssi jota jopa Suomessa voitaisiin hyödyntää kun metsää on mutta paperi ei mene enää kaupaksi. Tällöin kuluttajankin näkökulmasta autoilu ei muuttuisi niin dramaattisesti kun saisi avata luukun ja työntää tavaraa tankkiin, sen sijaan että odottelee akkujen latausta.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mustang Mach-E
Tässäkin on ongelmana että ei hallitusta kiinosta... pitää saada vain lisää veroa ja rajoituksia.duckworth kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 20:35 Sähköauton ongelma on siinä että epäonnistuu siinä ainoassa tehtävässä jota varten se on suunniteltu, eli päästöjen pienentämisessä. Jos sillä sähköautolla aioataan sitä ympäristöä säästää, niin kannattaa miettiä millä se sähkö niihin akkuihin edelleen tuotetaan. Lisäksi niiden toiminta säteet ovat yhä olemattomia ja kuljetuskalustolle jopa riittämättömiä. Kuitenkin meillä on pitkälle kehitetyt polttomoottorit, joten mun mielestä olisi järkevämpää viedä eteenpäin jo alulla olevaa uusiutuvan polttoaineen käyttöä. Biopolttoaine on muutenkin sellainen resurssi jota jopa Suomessa voitaisiin hyödyntää kun metsää on mutta paperi ei mene enää kaupaksi. Tällöin kuluttajankin näkökulmasta autoilu ei muuttuisi niin dramaattisesti kun saisi avata luukun ja työntää tavaraa tankkiin, sen sijaan että odottelee akkujen latausta.
Suomessa oin paljon autoja mitä voisi muuttaa re85:lla toimivaksi mutta syörjäkylissä ei sitä ole saatavilla...
Se on vain tahdosta kiinni mutta minkäs teet kun tytöt leikkii isoa työssäkäyvät autoilijat ovat niiden hampaissa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Mustang Mach-E
Väittäisin että sähköautoja ei ole suunniteltu päästöjen pienentämiseen takia. Vaan siitä syystä että on pakko, koska poliittiset päättäjät suurella rintamalla ovat näin päättäneet. Jokainen joka vähänkin ymmärtää, tietää että sähköinen valmistaminen ei ole mikään ekoteko.duckworth kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 20:35 Sähköauton ongelma on siinä että epäonnistuu siinä ainoassa tehtävässä jota varten se on suunniteltu, eli päästöjen pienentämisessä. Jos sillä sähköautolla aioataan sitä ympäristöä säästää, niin kannattaa miettiä millä se sähkö niihin akkuihin edelleen tuotetaan. Lisäksi niiden toiminta säteet ovat yhä olemattomia ja kuljetuskalustolle jopa riittämättömiä. Kuitenkin meillä on pitkälle kehitetyt polttomoottorit, joten mun mielestä olisi järkevämpää viedä eteenpäin jo alulla olevaa uusiutuvan polttoaineen käyttöä. Biopolttoaine on muutenkin sellainen resurssi jota jopa Suomessa voitaisiin hyödyntää kun metsää on mutta paperi ei mene enää kaupaksi. Tällöin kuluttajankin näkökulmasta autoilu ei muuttuisi niin dramaattisesti kun saisi avata luukun ja työntää tavaraa tankkiin, sen sijaan että odottelee akkujen latausta.
Toyotan pääjohtaja juuri antoi lausuman kuinka typerää tämä sähköautohypetys on. Tulee kymmeniä tuhansia työttömiä kun autotehtaat pistävät väkeä ulos. Toyotakin on pakko tehdä sähköautoja, kuten myös Fordin koska niitä vaaditaan tehtävän.
Esimerkiksi Japanissa joudutaan polttamaan kivihiiltä entistä enemmän. Ruotsi sulkee juuri yhden ydinvoimalan, samoin Saksassa, pian Suomessa on suljettava vanhat ydinvoimalat mitkä nyt jo ovat jatkoajalla. Mistä sitten otetaan patteriin sähköä?
Re: Mustang Mach-E
Eli nyt ihan selkosuomella, ennen kun jatketaan keskustelua, ootko eri vai samaa mieltä asiasta?Fo2020 kirjoitti: ↑02 Tammi 2021 10:01Väittäisin että sähköautoja ei ole suunniteltu päästöjen pienentämiseen takia. Vaan siitä syystä että on pakko, koska poliittiset päättäjät suurella rintamalla ovat näin päättäneet. Jokainen joka vähänkin ymmärtää, tietää että sähköinen valmistaminen ei ole mikään ekoteko.duckworth kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 20:35 Sähköauton ongelma on siinä että epäonnistuu siinä ainoassa tehtävässä jota varten se on suunniteltu, eli päästöjen pienentämisessä. Jos sillä sähköautolla aioataan sitä ympäristöä säästää, niin kannattaa miettiä millä se sähkö niihin akkuihin edelleen tuotetaan. Lisäksi niiden toiminta säteet ovat yhä olemattomia ja kuljetuskalustolle jopa riittämättömiä. Kuitenkin meillä on pitkälle kehitetyt polttomoottorit, joten mun mielestä olisi järkevämpää viedä eteenpäin jo alulla olevaa uusiutuvan polttoaineen käyttöä. Biopolttoaine on muutenkin sellainen resurssi jota jopa Suomessa voitaisiin hyödyntää kun metsää on mutta paperi ei mene enää kaupaksi. Tällöin kuluttajankin näkökulmasta autoilu ei muuttuisi niin dramaattisesti kun saisi avata luukun ja työntää tavaraa tankkiin, sen sijaan että odottelee akkujen latausta.
Toyotan pääjohtaja juuri antoi lausuman kuinka typerää tämä sähköautohypetys on. Tulee kymmeniä tuhansia työttömiä kun autotehtaat pistävät väkeä ulos. Toyotakin on pakko tehdä sähköautoja, kuten myös Fordin koska niitä vaaditaan tehtävän.
Esimerkiksi Japanissa joudutaan polttamaan kivihiiltä entistä enemmän. Ruotsi sulkee juuri yhden ydinvoimalan, samoin Saksassa, pian Suomessa on suljettava vanhat ydinvoimalat mitkä nyt jo ovat jatkoajalla. Mistä sitten otetaan patteriin sähköä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mustang Mach-E
Palattaisiinko takaisin otsikon mukaiseen topicciin, eli Mustang Mach-E autoon?
Onko kukaan päässyt vielä livenä tutustumaan tähän ja millaiset oli ensitunnelmat?
Itse skippasin tilaisuuden nähdä autoa liikkeessä, mutta esim Youtube-arvostelujen kautta olen yrittänyt saada käsitystä onko auto ostamisen arvoinen. Hienohan se on, periaatteessa kaikki sähköauton ominaisuudet ovat kohdallaan jne, mutta yksi asia särähti hieman korvaan: laatu. Esim Tesla 3:ssahan on ollut kaikenlaista "sinne päin" kasausjälkeä ja ettei vain Mustang Mach-E:ssä olisi myös kun miettii auton kotimaata. Ei kenelläkään olisi omakohtaisia kokemuksia siitä vastaako laatu meikäläisiä (lue Eurooppalaisia) odotuksia vai onko jenkkityyliin vähän sinne päin?
Onko kukaan päässyt vielä livenä tutustumaan tähän ja millaiset oli ensitunnelmat?
Itse skippasin tilaisuuden nähdä autoa liikkeessä, mutta esim Youtube-arvostelujen kautta olen yrittänyt saada käsitystä onko auto ostamisen arvoinen. Hienohan se on, periaatteessa kaikki sähköauton ominaisuudet ovat kohdallaan jne, mutta yksi asia särähti hieman korvaan: laatu. Esim Tesla 3:ssahan on ollut kaikenlaista "sinne päin" kasausjälkeä ja ettei vain Mustang Mach-E:ssä olisi myös kun miettii auton kotimaata. Ei kenelläkään olisi omakohtaisia kokemuksia siitä vastaako laatu meikäläisiä (lue Eurooppalaisia) odotuksia vai onko jenkkityyliin vähän sinne päin?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Mustang Mach-E
Kyllä olen lähes samaa mieltä. Mutta mitä tulee biopolttoaineiden ja kaikenlaiseen kierrättämiseen, tuntuu välillä että kärpäsestä yritetään tehdä itseään paljon isompaa. Esimerkiksi kun tuosta molokista tyhjennetään viikoittain kottikärryllinen tavaraa, samoin naapuritalosta ja seuraavasta, jne, sitten sitä kuskataan kymmeniä tai satoja kilometrejä jotta siitä saadaan tehtyä prosessissa polttoainetta, niin onkohan se tuottanut edes en jäteauto kuluttamaan polttoaineen verran. Menee tosin ihan sivuraiteille, mutta tuleva jätelaki vaatii muovien keräyksen. Siinä vasta se hulluus tulee näkyviin.duckworth kirjoitti: ↑02 Tammi 2021 10:39Eli nyt ihan selkosuomella, ennen kun jatketaan keskustelua, ootko eri vai samaa mieltä asiasta?Fo2020 kirjoitti: ↑02 Tammi 2021 10:01
Väittäisin että sähköautoja ei ole suunniteltu päästöjen pienentämiseen takia. Vaan siitä syystä että on pakko, koska poliittiset päättäjät suurella rintamalla ovat näin päättäneet. Jokainen joka vähänkin ymmärtää, tietää että sähköinen valmistaminen ei ole mikään ekoteko.
Toyotan pääjohtaja juuri antoi lausuman kuinka typerää tämä sähköautohypetys on. Tulee kymmeniä tuhansia työttömiä kun autotehtaat pistävät väkeä ulos. Toyotakin on pakko tehdä sähköautoja, kuten myös Fordin koska niitä vaaditaan tehtävän.
Esimerkiksi Japanissa joudutaan polttamaan kivihiiltä entistä enemmän. Ruotsi sulkee juuri yhden ydinvoimalan, samoin Saksassa, pian Suomessa on suljettava vanhat ydinvoimalat mitkä nyt jo ovat jatkoajalla. Mistä sitten otetaan patteriin sähköä?
Mutta jotta itse asiaan. Kuvissa tuo E-mach näyttää hienolta. Mutta onhan näitä Amerikan autoja tullut sen verran katseltua että ne näyttää enemmänkin vain kasatuilta kun valmistetuista.
Ehkä odottaisin pari vuotta jotta pääsevät ongelmista eroon. Niin, oletus on että tulee ongelmia kuten muidenkin uusien fordien kohdalla. Kiitos ja anteeksi.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Touko 2018 22:35
Re: Mustang Mach-E
Itse kävin Levorannassa ja Laakkosella Raisiossa katsomassa ko. vehjettä. Mielenkiintonen laite ja hyvillä spekseillä.
Uskon vahvasti, että tulee hyvä kilpailija Teslalle.
Grabber Blue värinen First Edition tilattiin emännän siskon miehelle. Vaihtoehtoina vanha Model S tai Mach-E ja sillä sitten mentiin, kun löyty sopiva yksilö.
Luovutus 5.5.
Ajamaan tuskin on kukaan tavantallaaja päässy Suomessa.
Onko muita auton tilanneita?
Jenkki foorumeilla pojat ainaki kehuu.
Laadukkaammin oli ainaki musse kasattu vs tesla.
Uskon vahvasti, että tulee hyvä kilpailija Teslalle.
Grabber Blue värinen First Edition tilattiin emännän siskon miehelle. Vaihtoehtoina vanha Model S tai Mach-E ja sillä sitten mentiin, kun löyty sopiva yksilö.
Luovutus 5.5.
Ajamaan tuskin on kukaan tavantallaaja päässy Suomessa.
Onko muita auton tilanneita?
Jenkki foorumeilla pojat ainaki kehuu.
Laadukkaammin oli ainaki musse kasattu vs tesla.


-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Touko 2018 22:35
Re: Mustang Mach-E
Tänään kävin 45min koeajolla Mach E:n kanssa.
Eu voi muuta sanoa, että on kyl mahtava auto kaikinpuolin, Istuma-asennosta ajettavuuteen.
Sähkön kulutus oli jopa pelottavan pientä auton kokoon nähden. Jos vaikkapa vertailee tätä Teslan Model Y:hyn nii eipä kauaa tartte asiaa miettiä. Toki vertailukohtaa model y malliin ei vielä ole, mutta se pohjautuu Model 3:een nii ainakin törkeästi laadukkaampi tämä Mach E oli.
Voimalinja toimii todella hienosti. Ei kyllä mitään narinan sanaa voi sanoa.
Penkkejä pelkäsin alkuun kun on jenkkityyliin aika flätit, mut oli kyl todella mukavat istua. Reisituki puuttuu, että se voi alkaa haittaamaan kun vetää pitkää siivua. Onneks sähkistä joutuu latailee noin 300-400km välein. Oivissa olosuhteissa MachE:llä pääsee kivasti yli 540km mitä on isoakkuselle nelikolle luvattu.
Ei muutaku kaupoille.
Eu voi muuta sanoa, että on kyl mahtava auto kaikinpuolin, Istuma-asennosta ajettavuuteen.
Sähkön kulutus oli jopa pelottavan pientä auton kokoon nähden. Jos vaikkapa vertailee tätä Teslan Model Y:hyn nii eipä kauaa tartte asiaa miettiä. Toki vertailukohtaa model y malliin ei vielä ole, mutta se pohjautuu Model 3:een nii ainakin törkeästi laadukkaampi tämä Mach E oli.
Voimalinja toimii todella hienosti. Ei kyllä mitään narinan sanaa voi sanoa.
Penkkejä pelkäsin alkuun kun on jenkkityyliin aika flätit, mut oli kyl todella mukavat istua. Reisituki puuttuu, että se voi alkaa haittaamaan kun vetää pitkää siivua. Onneks sähkistä joutuu latailee noin 300-400km välein. Oivissa olosuhteissa MachE:llä pääsee kivasti yli 540km mitä on isoakkuselle nelikolle luvattu.
Ei muutaku kaupoille.


Re: Mustang Mach-E
Taitaa olla ainoa todellinen syy sähköauton hankinnassa, että voi sanoa kaikille omistavansa sellaisen 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E Rally on hinnoiteltu Suomeen kirjoittamalla numerot 73390e. Sinänsä tervetullutta uutta näkökulmaa sähköautojen pelkkään suorakiihdyttelyyn, mutta talvellahan tuon mahdollinen etevyys olisi mukavinta kokeilla. Vannekoko ilmeisesti 19" eli pienempi kuin GT:ssä, johon tuo osittain perustuu. Kolme tonnia tuli lisähintaa.
Re: Mustang Mach-E
Eihän noita Ford Mustang Mach-E-autoja yhtenään näe, mutta kuitenkin sen verran että muotoilu vaikuttaa tien päällä ja parkkipaikoilla ihan hyvältä. Moni muu nykyauto vaikuttaa kuin kirveellä veistetyltä ja tämä Ford Mustang Mach-E on niiden rinnalla todella edukseen - ainakin minun silmiini.
Kirveellä veistelystä tulee kylläkin mieleen Kain Tapperin hirsi-veistokset ja ehkä muutkin hänen työt ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Kain_Tapper ). Jollakin tavalla autoteollisuus on suuresti kadottanut muotoilun, kun ovat alkaneet suosimaan möhkälemäistä 'kirves-veistos'-muotoilua. Vaikka tässä tuonkin esille 'vertailun' Kain Tapperin töihin, niin haluan korostaa arvostustani ja ihailuani hänen veistos-töihin, joka ei ehkä kuitenkaan minusta sovi automuotoiluun.
Robert Lappalainen ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Robert_Lappalainen ) teki hienon uran lähinnä Pohjois-Amerikan autokilpailuissa, mutta hän on myös puu-veistosten tekijä. Yhden näyttelyn olen nähnyt hänen töistään, erilaisia kuin Kain Tapperin työt - K.T. erinomainen ja R.L. hyvä!
Ajatus lähti hieman rönsyilemään - sallittakoon.
Kirveellä veistelystä tulee kylläkin mieleen Kain Tapperin hirsi-veistokset ja ehkä muutkin hänen työt ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Kain_Tapper ). Jollakin tavalla autoteollisuus on suuresti kadottanut muotoilun, kun ovat alkaneet suosimaan möhkälemäistä 'kirves-veistos'-muotoilua. Vaikka tässä tuonkin esille 'vertailun' Kain Tapperin töihin, niin haluan korostaa arvostustani ja ihailuani hänen veistos-töihin, joka ei ehkä kuitenkaan minusta sovi automuotoiluun.
Robert Lappalainen ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Robert_Lappalainen ) teki hienon uran lähinnä Pohjois-Amerikan autokilpailuissa, mutta hän on myös puu-veistosten tekijä. Yhden näyttelyn olen nähnyt hänen töistään, erilaisia kuin Kain Tapperin työt - K.T. erinomainen ja R.L. hyvä!
Ajatus lähti hieman rönsyilemään - sallittakoon.
Re: Mustang Mach-E
Onko kellään tällaista ? Miten tällä pärjää talvella? Ja onko minkälainen latausnopeus jne?
Re: Mustang Mach-E
Kolmatta talvea ajellaan pikkuakkuisella nelivedolla, ja on mitä mainioin talviauto. Latausnopeus putoaa kylmillä keleillä, vaikka löytyy akun esilämmitys, joka on kuitenkin melko heikkotehoinen ja herää turhan myöhään pikalatureille navigoidessa n. 30km ennen latauspistettä. Tämä ei kuitenkaan ole haitannut kun lataan pääsääntöisesti aina kotona yöaikaan. Melko janoinen on kovimmilla pakkasilla, mutta ei niitä onneksi niin montaa päivää ole vuodessa niin ei ole ollut suurempi ongelma sekään.
Mustang Mach-E SR AWD -22
Escort RS2000 -76
Exät: Fiesta ST -20 Mondeo 1.5 EcoBoost Wagon -17 Focus 1.6 EcoBoost Wagon -11 Fiesta 1.25 Titanium -10 S-Max 2.0 Duratec -07 Mondeo ST200 2.5 V6 Wagon -00 Escort RS2000 2.0 16V -93 Escort 1600 OHC -78
Escort RS2000 -76
Exät: Fiesta ST -20 Mondeo 1.5 EcoBoost Wagon -17 Focus 1.6 EcoBoost Wagon -11 Fiesta 1.25 Titanium -10 S-Max 2.0 Duratec -07 Mondeo ST200 2.5 V6 Wagon -00 Escort RS2000 2.0 16V -93 Escort 1600 OHC -78
Re: Mustang Mach-E
Riittääkö auton lämmitys pitämään sen sisätilat lämpimänä kovemmilla pakkasilla ? Auto vaikuttaa tosiaan aika siistiltä niin siksi kyselen. Harkitsen nykyisen Kuga PHEVin jälkeen tuota.JuhaN kirjoitti: ↑13 Helmi 2025 16:11 Kolmatta talvea ajellaan pikkuakkuisella nelivedolla, ja on mitä mainioin talviauto. Latausnopeus putoaa kylmillä keleillä, vaikka löytyy akun esilämmitys, joka on kuitenkin melko heikkotehoinen ja herää turhan myöhään pikalatureille navigoidessa n. 30km ennen latauspistettä. Tämä ei kuitenkaan ole haitannut kun lataan pääsääntöisesti aina kotona yöaikaan. Melko janoinen on kovimmilla pakkasilla, mutta ei niitä onneksi niin montaa päivää ole vuodessa niin ei ole ollut suurempi ongelma sekään.
Re: Mustang Mach-E
Kun menee alle -20 niin ei ehkä tarkene pelkällä T-paidalla enää ajella, mutta ratin- ja penkinlämmitin auttaa mukavasti.
Mustang Mach-E SR AWD -22
Escort RS2000 -76
Exät: Fiesta ST -20 Mondeo 1.5 EcoBoost Wagon -17 Focus 1.6 EcoBoost Wagon -11 Fiesta 1.25 Titanium -10 S-Max 2.0 Duratec -07 Mondeo ST200 2.5 V6 Wagon -00 Escort RS2000 2.0 16V -93 Escort 1600 OHC -78
Escort RS2000 -76
Exät: Fiesta ST -20 Mondeo 1.5 EcoBoost Wagon -17 Focus 1.6 EcoBoost Wagon -11 Fiesta 1.25 Titanium -10 S-Max 2.0 Duratec -07 Mondeo ST200 2.5 V6 Wagon -00 Escort RS2000 2.0 16V -93 Escort 1600 OHC -78