Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

JMH81 kirjoitti: 20 Joulu 2020 10:51 Terve!

Tuoreena Focuksen ajajana tuli rekisteröityä tänne. Torstaina tuli haettua työsuhdeautoksi 1.5 Tdci A8 Titanium farkku.

Yksi asia ihmetyttää. Liikkeestä kun lähdin niin Adblue rangeksi näytti 9000km. Nyt autolla ajettu 700km ja Adblue range näyttää 3500km. Kuitenkin auto näyttää mittariston valikoista katottuna että säiliö täynnä.

Miten pitkään 1.5 tdci kuskit olette päässeet adbluen tehdastäytöllä ennen kuin on pitäny täyttää? Tuntuu vaan hassulta et range tippunut noin nopeasti vaikka säiliö täynnä.
Eikös 1.5 pitäisi olla ilman adblueta?
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 20 Joulu 2020 16:30
JMH81 kirjoitti: 20 Joulu 2020 10:51 Terve!

Tuoreena Focuksen ajajana tuli rekisteröityä tänne. Torstaina tuli haettua työsuhdeautoksi 1.5 Tdci A8 Titanium farkku.

Yksi asia ihmetyttää. Liikkeestä kun lähdin niin Adblue rangeksi näytti 9000km. Nyt autolla ajettu 700km ja Adblue range näyttää 3500km. Kuitenkin auto näyttää mittariston valikoista katottuna että säiliö täynnä.

Miten pitkään 1.5 tdci kuskit olette päässeet adbluen tehdastäytöllä ennen kuin on pitäny täyttää? Tuntuu vaan hassulta et range tippunut noin nopeasti vaikka säiliö täynnä.
Eikös 1.5 pitäisi olla ilman adblueta?
Uudemmissa on. Alkusarjan autoissa ei ole.
Kaksilitraisessa ureatäyttö on riittänyt noin 15000km.

Tuo kuulostaa nyt sille, että se käyttää litkua huomattavasti enemmän kuin pitäisi.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti: 20 Joulu 2020 16:49
EeroH kirjoitti: 20 Joulu 2020 16:30

Eikös 1.5 pitäisi olla ilman adblueta?
Uudemmissa on. Alkusarjan autoissa ei ole.
Kaksilitraisessa ureatäyttö on riittänyt noin 15000km.

Tuo kuulostaa nyt sille, että se käyttää litkua huomattavasti enemmän kuin pitäisi.
Ei Kait Fordin softa osaaminen pääse taas loistamaan.. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Oli tuossa juttua näistä Mk4 Fokkereista.
Väkisellä tulee mieleen, että onkohan missä kaikessa "säästetty".. Esim. nuo jakopäät ja miten ketjut venyy jne. Voi olla aika mielenkiintosia vehkeitä kun alkaa olemaan vaikka 10v ikää ja 150tkm taulussa. 😁
Mutta ehkä tästä 10v päästä ajetaan jo sähkollä kaikki... 🤭
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Sanpool kirjoitti: 12 Joulu 2020 21:15
toasti kirjoitti: 12 Joulu 2020 19:35

Ai tämä on yleisempikin ongelma. Itsellä teki myös samaa, välillä sai kymmenenkin kertaa nykäistä. Sittemmin korjattu huollon yhteydessä.
Ok. Yleisempi ongelma vaikuttaa olevan :o
Kyllä sitä vipua tosiaan saa nykiä useamman kerran nykyään. Tuntuu olevan pahenemaan päin.
Eipä aukea enää ollenkaan.Ajattelin jos hieman lataisi akkua kun on niitäkin murheita ja lisäisi samalla tuulilasinpesunestettä.Mutta EI.
Nyt on pakotettu soittamaan huoltoon.
On nämä melkoisia tekeleitä vai enkö vain enää osaa konepeltiä avata :shock: Onneksi tapahtui kotipihassa.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
JMH81
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Joulu 2020 10:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JMH81 »

JMH81 kirjoitti: 20 Joulu 2020 10:51 Terve!

Tuoreena Focuksen ajajana tuli rekisteröityä tänne. Torstaina tuli haettua työsuhdeautoksi 1.5 Tdci A8 Titanium farkku.

Yksi asia ihmetyttää. Liikkeestä kun lähdin niin Adblue rangeksi näytti 9000km. Nyt autolla ajettu 700km ja Adblue range näyttää 3500km. Kuitenkin auto näyttää mittariston valikoista katottuna että säiliö täynnä.

Miten pitkään 1.5 tdci kuskit olette päässeet adbluen tehdastäytöllä ennen kuin on pitäny täyttää? Tuntuu vaan hassulta et range tippunut noin nopeasti vaikka säiliö täynnä.
Noin 2500km mittaris ja auto näytti adblue rangeks 1400km ja pyysi ainet lisää. 6.5l meni litkuu tankkiin eli noin 2.5l/1000km näyttäis ainetta kuluneen.
Focus wagon 1.5 Tdci A8 Titanium -20
Kuva
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

JMH81 kirjoitti: 30 Joulu 2020 17:07
JMH81 kirjoitti: 20 Joulu 2020 10:51 Terve!

Tuoreena Focuksen ajajana tuli rekisteröityä tänne. Torstaina tuli haettua työsuhdeautoksi 1.5 Tdci A8 Titanium farkku.

Yksi asia ihmetyttää. Liikkeestä kun lähdin niin Adblue rangeksi näytti 9000km. Nyt autolla ajettu 700km ja Adblue range näyttää 3500km. Kuitenkin auto näyttää mittariston valikoista katottuna että säiliö täynnä.

Miten pitkään 1.5 tdci kuskit olette päässeet adbluen tehdastäytöllä ennen kuin on pitäny täyttää? Tuntuu vaan hassulta et range tippunut noin nopeasti vaikka säiliö täynnä.
Noin 2500km mittaris ja auto näytti adblue rangeks 1400km ja pyysi ainet lisää. 6.5l meni litkuu tankkiin eli noin 2.5l/1000km näyttäis ainetta kuluneen.
Käsittämätön lukema.
Mulla on kaksilitraisessa mennyt 26000km matkalla 18l eli 0,7l/1000km
Juuri tankkasin täyteen ennen pohjoisen reissua ja mahtui 8l. Edellisestä täytöstä oli ajettu 12000km
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Tolkuton adblue kulutus JMH81:llä. Itsellä menee 10litran kannulla n. 15tkm. Jossain vuoto tahi muuta vikaa.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Mitä mieltä Focuksen automaattivaihteiston käyttäjät on kyseisestä vaihteistosta ? Onko mukava käyttää ja mitä hyviä ja huonoja puolia siinä on ? Eniten mietityttää tuo hieman manuaalia suurempi bensan kulutus ja se miten tuo käyttäytyy esim nopeissa kiihdytyksissä (vaikka ohittaessa). En ole vielä käynyt koeajamassa automaatilla varustettua Focusta.
birkku
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Touko 2020 13:37

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja birkku »

Vaihteisto toimii hienosti. Siihen ei tule luultavasti sen vuoksi kiinnitettyä mitään huomiota. Tai sen verran, että aika isolla vaihteella se yleensä omalla ajotyylilläni jurnuttaa. Nopeista ohituksista en tosin tiedä mitään, kun alla on litranen kone.
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

birkku kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:09 Vaihteisto toimii hienosti. Siihen ei tule luultavasti sen vuoksi kiinnitettyä mitään huomiota. Tai sen verran, että aika isolla vaihteella se yleensä omalla ajotyylilläni jurnuttaa. Nopeista ohituksista en tosin tiedä mitään, kun alla on litranen kone.
Ihan asiallisesti vaiheisto toimi Focuksessa. Sitä en ymmärrä miksi moottori ei enään kierrä isommilla vaihteilla huipputehon kierrosluvulle. 1-4 vaihteet vetää snadisti yli 6000rpm, mutta vitonen vaihtuu 5500rpm ja siitä eteenpäin 5000rpm. Käppyröitä katsomalla 182hp Focus on nelosvaihteesta eteenpäin alle 160 heppainen maksimissaan. Motari-ohituksissa puuttuu isommilla vaihteilla viimeinen veto tuon ihmeellisen vaihtokohdan takia.

Missään aikaisemmissa autoissani en ole moiseen törmännyt.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Jeipii kirjoitti: 31 Joulu 2020 12:57 Mitä mieltä Focuksen automaattivaihteiston käyttäjät on kyseisestä vaihteistosta ? Onko mukava käyttää ja mitä hyviä ja huonoja puolia siinä on ? Eniten mietityttää tuo hieman manuaalia suurempi bensan kulutus ja se miten tuo käyttäytyy esim nopeissa kiihdytyksissä (vaikka ohittaessa). En ole vielä käynyt koeajamassa automaatilla varustettua Focusta.
Ei se DSG ole kiihdytyksissä, mutta omalla kokemuksella kuitenkin nopea. Ei jää laatikosta kiihdytys kiinni näillä koneilla.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Fixu kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:40
Jeipii kirjoitti: 31 Joulu 2020 12:57 Mitä mieltä Focuksen automaattivaihteiston käyttäjät on kyseisestä vaihteistosta ? Onko mukava käyttää ja mitä hyviä ja huonoja puolia siinä on ? Eniten mietityttää tuo hieman manuaalia suurempi bensan kulutus ja se miten tuo käyttäytyy esim nopeissa kiihdytyksissä (vaikka ohittaessa). En ole vielä käynyt koeajamassa automaatilla varustettua Focusta.
Ei se DSG ole kiihdytyksissä, mutta omalla kokemuksella kuitenkin nopea. Ei jää laatikosta kiihdytys kiinni näillä koneilla.
Volkkarin hommia se DSG..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

focst kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:51
Fixu kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:40

Ei se DSG ole kiihdytyksissä, mutta omalla kokemuksella kuitenkin nopea. Ei jää laatikosta kiihdytys kiinni näillä koneilla.
Volkkarin hommia se DSG..
Niin? Aiemmassa viestissä verrattiin Focuksen vaihteistoa DSG:hen kiihdytyksissä (DSG nopeampi).
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Ishvan kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:35
birkku kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:09 Vaihteisto toimii hienosti. Siihen ei tule luultavasti sen vuoksi kiinnitettyä mitään huomiota. Tai sen verran, että aika isolla vaihteella se yleensä omalla ajotyylilläni jurnuttaa. Nopeista ohituksista en tosin tiedä mitään, kun alla on litranen kone.
Ihan asiallisesti vaiheisto toimi Focuksessa. Sitä en ymmärrä miksi moottori ei enään kierrä isommilla vaihteilla huipputehon kierrosluvulle. 1-4 vaihteet vetää snadisti yli 6000rpm, mutta vitonen vaihtuu 5500rpm ja siitä eteenpäin 5000rpm. Käppyröitä katsomalla 182hp Focus on nelosvaihteesta eteenpäin alle 160 heppainen maksimissaan. Motari-ohituksissa puuttuu isommilla vaihteilla viimeinen veto tuon ihmeellisen vaihtokohdan takia.

Missään aikaisemmissa autoissani en ole moiseen törmännyt.
Jos polkaisee esim 80 nopeudessa kaasun pohjaan vaihtaako laatikko pienemmälle vaihteelle (3 tai 4) että saa sopivasti ohituskiihtyvyyttä?
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Jeipii kirjoitti: 31 Joulu 2020 15:49
Ishvan kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:35

Ihan asiallisesti vaiheisto toimi Focuksessa. Sitä en ymmärrä miksi moottori ei enään kierrä isommilla vaihteilla huipputehon kierrosluvulle. 1-4 vaihteet vetää snadisti yli 6000rpm, mutta vitonen vaihtuu 5500rpm ja siitä eteenpäin 5000rpm. Käppyröitä katsomalla 182hp Focus on nelosvaihteesta eteenpäin alle 160 heppainen maksimissaan. Motari-ohituksissa puuttuu isommilla vaihteilla viimeinen veto tuon ihmeellisen vaihtokohdan takia.

Missään aikaisemmissa autoissani en ole moiseen törmännyt.
Jos polkaisee esim 80 nopeudessa kaasun pohjaan vaihtaako laatikko pienemmälle vaihteelle (3 tai 4) että saa sopivasti ohituskiihtyvyyttä?
Minusta ohituskiihtyvyys automaatilla on vaisua verrattuna hevosiin, koska 80km/h nopeudesta tiputtaa ainoastaan neloselle jolloin kierrokset tippuu alle 4000rpm:ään, missä veto ei ole vielä terävimmillään. Kolmoselle voisi hyvin tiputtaa jolloin vetojakin olisi enempi. Ihmettelin koko omistusaikani (6kk) tuon laatikon ohjelmointia, kunnes laitoin koko kikottimen kiertoon. Tosin muista syistä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

toasti kirjoitti: 31 Joulu 2020 15:34
focst kirjoitti: 31 Joulu 2020 13:51

Volkkarin hommia se DSG..
Niin? Aiemmassa viestissä verrattiin Focuksen vaihteistoa DSG:hen kiihdytyksissä (DSG nopeampi).
Powershift Löytyy Fordista ja on kaksoiskytkin vaihteisto ihan turhaa verrata momentin muunnin laatikkoon. Tottakai lähtee liikkeelle pehmeästi ja vaihtaa verkkaisesti kuuluu ominaisuuksiin. Ja suurempi kulutus oli mulla syy miksi en omaan halunnut automaattia myös 2800e suurempi hinta vaikutti.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Eniten ärsyttää tuon automaatin kanssa tuo Sport-asennon käyttö, se kun pitää jatkuvasti liian pientä vaihdetta sisällä joten eipä sitä Sportia tule sitten juuri käytettyä muutoin kuin ohituksissa, liekö siitäkään siinä merkittävää hyötyä..

Täälläkin jääny nyt kahtena aamuna Webasto lähtemättä käyntiin, ensi viikolle pitää alkaa varaamaan huoltoaikaa.
Mitä sitten ikinä tuolle ny tekevätkään, mikäs on tuorein toimintaohje tuolle? Täystakuu meni umpeen kuukausi sitten mutta tämän luokan ongelmat saa luvan mennä vielä täysin takuuseen, penniäkään en aio maksaa tällasen korjauksesta.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
tonitu76
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2020 11:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tonitu76 »

B&O:n äänijärjestelmä ja oviin tehtiin jo vaimennuksia huollossa, mutta vieläkin esiintyy resonointia, vaikka ei täysillä huudateta järjestelmää. Akun latausjärjestelmän huollon yhteydessä mainitsin tuosta, mutta asialle ei tehty mitään ja totesivat että eivät kuulleet resonointia radiokanavilla. Pitääkö vaan sitkeästi viedä auto uudelleen huoltoon vai saako noita ovia täysin resonoimattomiksi?
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

HMS77 kirjoitti: 03 Tammi 2021 00:49 Eniten ärsyttää tuon automaatin kanssa tuo Sport-asennon käyttö, se kun pitää jatkuvasti liian pientä vaihdetta sisällä joten eipä sitä Sportia tule sitten juuri käytettyä muutoin kuin ohituksissa, liekö siitäkään siinä merkittävää hyötyä..
Kokeilin kerran tuota ns.sporttia mutta siihen se jäi. Turhaa kierrätystä. En oikein tiedä mitä hyötyä koko toiminnosta on mutta ehkäpä joku löytää siitä jotain hyvää. Varmaan hyvä jos ei ole vääntöä alakierroksilla mutta kait se loota pienempää hakee normimoodissakin. Tämä isompi dieseli vetää tosin alhaalta sen verran tuhdisti ettei vaihtotarvetta juuri ole ohituksissakaan. Ottaa kyllä nätisti sen yhden pykälän alas normimoodissakin kun ei paina pedaalia lattiaan asti ja sitten mennään ihan tarpeeksi. Ratin vaihdeläpyskät ovat itselle olleet hyödyllisemmät kuin tuo sporttinappi... lähinnä moottorijarrutuksen tehostamiseen.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Mites tuo automaattiloota toimii 1,5 litraisen bensakoneen kanssa ? Ei ilmeisesti pidä maantieajossa liian suurta vaihdetta niin että kone tärisee matalilla kierroksilla?
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Jeipii kirjoitti: 03 Tammi 2021 12:04 Mites tuo automaattiloota toimii 1,5 litraisen bensakoneen kanssa ? Ei ilmeisesti pidä maantieajossa liian suurta vaihdetta niin että kone tärisee matalilla kierroksilla?
En ole itse koskaan havainnut tärinää ja jyrinää. Kaikin puolin miellyttävä yhdistelmä. Kylmänä laatikko huudattaa hetken konetta eikä selkeästi lukitse momentinmuunninta, mikä vähän ärsyttää mutta se ei kestä kauan.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

xflex kirjoitti: 03 Tammi 2021 11:39 Tämä isompi dieseli vetää tosin alhaalta sen verran tuhdisti ettei vaihtotarvetta juuri ole ohituksissakaan.
Tätä on pakko kompata vaikka manuaalimies olenkin.
Jos moni asia MK4 fokuksessa onkin aiheuttanut mielipahaa niin tämä 2.0 diesel pitää hymyn huulilla.
Ja sopii oikein mainiosti manuaalilaatikon jatkoksi.

Tämä vaihdeasia on ikuinen kiistakapula ja tiedän kuuluvani pieneen marginaaliryhmään näkemyksieni kanssa mutta ei kai mielipidettä tarvi vaihtaa siksi, että enemmistö on toista mieltä.

Vaikka automaatti toimii kuinka hienosti niin se ei tiedä mitä viiden tai kymmenen sekunnin päästä tulee tapahtumaan.
Esimerkiksi lähestyttäessä mutkaa, liikennevaloja tai mäennyppylää. Tykkään manuaalista juuri siksi, että saan itse ennakoivasti päättää sopivan pykälän sen mukaan mikä on tilanne nyt ja mitä heti seuraavaksi tulee tapahtumaan.
Kierrättämistä vaativan bensakoneen kanssa tilanne on tietysti aivan toinen. Tässäkin ketjussa on manattu sitä, että automaatti ei tietyissä tilanteissa päästä moottoria kiertämään aivan huippukierroksille. Manuaalilla sitä ongelmaa ei ole mutta omalla ajotyylillä ja dieselin kyseessä ollen, jenkamittari ei juuri koskaan nouse yli 3500r/min.
Mutta se siitä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Fixu kirjoitti: 03 Tammi 2021 12:22
Jeipii kirjoitti: 03 Tammi 2021 12:04 Mites tuo automaattiloota toimii 1,5 litraisen bensakoneen kanssa ? Ei ilmeisesti pidä maantieajossa liian suurta vaihdetta niin että kone tärisee matalilla kierroksilla?
En ole itse koskaan havainnut tärinää ja jyrinää. Kaikin puolin miellyttävä yhdistelmä. Kylmänä laatikko huudattaa hetken konetta eikä selkeästi lukitse momentinmuunninta, mikä vähän ärsyttää mutta se ei kestä kauan.
Eniten jyristää vähän alle sadan vauhdissa, kun automaatti käyttää kahdeksatta pykälää.
Huvittavaa kyllä, kun em. tilanteessa vaihtaa manuaalille, niin pyytää heti pienempää pykälää mittariston vaihto-opastimella.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

tonitu76 kirjoitti: 03 Tammi 2021 11:29 B&O:n äänijärjestelmä ja oviin tehtiin jo vaimennuksia huollossa, mutta vieläkin esiintyy resonointia, vaikka ei täysillä huudateta järjestelmää. Akun latausjärjestelmän huollon yhteydessä mainitsin tuosta, mutta asialle ei tehty mitään ja totesivat että eivät kuulleet resonointia radiokanavilla. Pitääkö vaan sitkeästi viedä auto uudelleen huoltoon vai saako noita ovia täysin resonoimattomiksi?
Mulla on ovet aukastu jo 3 kertaa eikä ole hyvä vieläkään mutta joka kerralla vähän parantunut. Oven rakenne on semmonen että sitä pitäisi muuttaa että hyvän sais, eli ehkä facelift mallissa korjataan. Vanhojen omistajat joutuu vissiin jossain määrin resonointia kuuntelemaan. :roll:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin