Oliko muuten Focus vai Fiesta kyseessä ja oliko huollettu vain merkkihuolloissa ? Nuo on aika tarkkoja kanssa siitä että mitä öljyä laitetaan.kalle_koo kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 23:28Iltapuhteina puuhastelin uudet venttiilit paikoilleen Etiksen ohjeita seuraillen. Eniten hiusten raapimista aiheutti kampiakselin hihnapyörän pultin kiristys, 300Nm + 90°. Auto kun seisoi pukkien päällä niin alle ei kovin pitkävartista väännintä mahdu, parilla pylpyrällä ja köydellä sai sen verran lisää vetovoimaa että meni asteet yllättävän helposti lyhyelläkin.
Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Focus. 120tkm huoltokirjan mukaan tehty monimerkin ketjussa, muuten merkin edustajalla.
Ja näköjään tarkkoja että vaihdetaan ajallaan. Joskun samalla moottori konstruktiolla varustettua autoa tulee joskus vielä hommattua niin huoltokirjaa pitää lukea kuin piru raamattua. Mut taisvat luopua öljykylpyisestä hihnasta ettei varmaan jatkossa vaihtotilanteessa tule vastaan vaikka merkissä tai edes ecoboostissa pysyisi.Nuo on aika tarkkoja kanssa siitä että mitä öljyä laitetaan.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Tuollaisen kuvan bongasin netistä:
https://i.redd.it/fb74unyxqys31.jpg
Auto on Ecosport. Mikä nimenomainen1.0 Ecoboost moottoriversio tuossa on kyseessä, ei tietoa. Tasapainotusakseli ainakin näkyy olevan.
Öljypumpun käyttöhihnan kiristin siellä näkyy hajonneen.
Linkki sivulle: https://www.reddit.com/r/Justrolledinto ... _oil_pump/
https://i.redd.it/fb74unyxqys31.jpg
Auto on Ecosport. Mikä nimenomainen1.0 Ecoboost moottoriversio tuossa on kyseessä, ei tietoa. Tasapainotusakseli ainakin näkyy olevan.
Öljypumpun käyttöhihnan kiristin siellä näkyy hajonneen.
Linkki sivulle: https://www.reddit.com/r/Justrolledinto ... _oil_pump/
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
180570 km. Sen 1.0 Ecoboost 125 hv kesti. Moottorista tuli edistyksellinen versio koska jatkoi toimintaa vedellä.
Ei auta vaikka kuinka on merkkihuollettu täydellisesti, pidempään ei moottori kestänyt.
Ei auta vaikka kuinka on merkkihuollettu täydellisesti, pidempään ei moottori kestänyt.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Miten se tarkalleen ottaen hajosi ? Olisiko esimerkiksi ennenaikainen jakohihnan vaihto säästänyt tuolta murheelta?
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Jäähdytysnesteet meni palotilaan. Eli kannentiiviste (korjausarvio 3500€), kansi halki(noin 4500 €) tai jopa lohko halki. Eli ainoa järkevä korjaus olisi ollut uusi moottori. Käytetty tai uusi. Ja ei, ei tullut Ford euroakaan vastaan. Ei vaikka moottorissa ollut aikoinaan takuuaikana vesivuoto ja hajoaminen merkkihuollon mukaan seuraus tapahtuneesta ylikuumentumisesta. Briteissä esimerkiksi nämä korvataan, suomessa ei. Lähti rikkonaisena eteenpäin minulta, toki vika kerrottu ostajalle.
Eipä siinä jakopään vaihto mitään olisi auttanut.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Ok. Oon seurannut tuota brittien menoa Facebook-ryhmän kautta ja eri foorumeilla muutaman vuoden ajan. Jostain syystä enemmän hajoamista Focus Ecoboosteissa kuin Fiestan. Tuo kone on saattanut jo silloin ekalla kerralla ottaa pysyvästi osumaa ja hajosi lopullisesti vasta 180 000 km kohdalla.Arski57 kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 14:56Jäähdytysnesteet meni palotilaan. Eli kannentiiviste (korjausarvio 3500€), kansi halki(noin 4500 €) tai jopa lohko halki. Eli ainoa järkevä korjaus olisi ollut uusi moottori. Käytetty tai uusi. Ja ei, ei tullut Ford euroakaan vastaan. Ei vaikka moottorissa ollut aikoinaan takuuaikana vesivuoto ja hajoaminen merkkihuollon mukaan seuraus tapahtuneesta ylikuumentumisesta. Briteissä esimerkiksi nämä korvataan, suomessa ei. Lähti rikkonaisena eteenpäin minulta, toki vika kerrottu ostajalle.
Eipä siinä jakopään vaihto mitään olisi auttanut.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Focuksella ajetaan pidempää matkaa enemmän? En oikein muuta eroa keksi.Jeipii kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 17:10 Ok. Oon seurannut tuota brittien menoa Facebook-ryhmän kautta ja eri foorumeilla muutaman vuoden ajan. Jostain syystä enemmän hajoamista Focus Ecoboosteissa kuin Fiestan. Tuo kone on saattanut jo silloin ekalla kerralla ottaa pysyvästi osumaa ja hajosi lopullisesti vasta 180 000 km kohdalla.
Auto ei ilmoita mitään nestepuutoksesta joten ylikuumentuminen on väistämätön. Lämpömittari näyttää normaalia. Ensimmäinen oire itsellä oli kun lämmityslaite lopetti puhaltamasta lämmintä ja silloin puuttui jo 5 litraa nestettä. Isompi Ecoboost sai takaisinkutsuna anturin nestetasolle, litranen ei saanut.
Merkkihuolto totesi kirjallisesti että tuosta ylikuumentumisesta saanut moottorivaurio alkunsa mutta se ei maahantuojalle kelpaa koska eivät korvaa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Torissa myytävänä 2014 mallinen Focus litrasella ecoboostilla jolla ajettu ilmoituksen mukaan 355000km. Ihan kiitettävä matka litraselle koneelle.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Varmaan tullut yks 0 liikaa..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Mene ja tiedä.. Pari vuotta sitten oli kuvan huoltokirjan (merkkihuolto) mukaan ajettu 260000km. Onko jollain enemmän ajettu litranen?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Näköjään on pitkälle päästy..ois voinut olla diesel järkevämpi noilla kilsoilla..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Tiedän, että olen fossiili mutta väkisinkin tulee "mitäs minä sanoin"-fiilis.
Täysikokoiseen autoon kun laitetaan pikkuauton yliviritetty moottori niin ei se voi olla pitkäikäinen.
Kuinkas se amerikkalainen sanoikaan: "Mikään ei voita kuutiotuumia..."
Täysikokoiseen autoon kun laitetaan pikkuauton yliviritetty moottori niin ei se voi olla pitkäikäinen.
Kuinkas se amerikkalainen sanoikaan: "Mikään ei voita kuutiotuumia..."
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Käännä nyt sitten puukkoa haavassaPiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 19:23 Tiedän, että olen fossiili mutta väkisinkin tulee "mitäs minä sanoin"-fiilis.
Täysikokoiseen autoon kun laitetaan pikkuauton yliviritetty moottori niin ei se voi olla pitkäikäinen.
Kuinkas se amerikkalainen sanoikaan: "Mikään ei voita kuutiotuumia..."

Itse mietin pitkään samaa tuota Focusta ostaessa ja olisi vaan pitänyt pitää siitä kiinni että auton moottorissa on vähintään 4 sylinteriä. No se oli sellainen noin 4 t€ maksanut kokeilu mikä ei toistu koskaan

Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Itseasiassa nuo johtuu lähinnä Fordin säästämisestä kun laitetaan huonosti kestäviä osia auton jäähdytysnestejärjestelmään, ja jätetään mm alhaisen jäähdytysnestetason anturi pois. Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä moottorin iskutilavuuden kanssa. Toki joku vanha vapaastihengittävä moottori kestää ajoa jopa ilman jäähdytysnestettä, mutta ei sellaista voi tähän verrata. Riittävän modernit turbokoneet kyllä varmasti hajoavat jos jäähdytysjärjestelmä pettää ja varoitusta ei tule kuten noissa alkuvuosien litraisissa Ecoboosteissa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 19:23 Tiedän, että olen fossiili mutta väkisinkin tulee "mitäs minä sanoin"-fiilis.
Täysikokoiseen autoon kun laitetaan pikkuauton yliviritetty moottori niin ei se voi olla pitkäikäinen.
Kuinkas se amerikkalainen sanoikaan: "Mikään ei voita kuutiotuumia..."
Viimeksi muokannut Jeipii, 26 Joulu 2020 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Onhan näissä litrasissa kuulemma ollut myös nakutuksen rajoilla ajamisesta johtuvia mäntävaurioita.Jeipii kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 19:44Itseasiassa nuo johtuu lähinnä Fordin säästämisestä kun laitetaan huonosti kestäviä osia auton jäähdytysnestejärjestelmään, ja jätetään mm alhaisen jäähdytysnestetason anturi pois. Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä moottorin iskutilavuuden kanssa. Toki joku vanha vapaastihengittävä moottori kestää ajoa jopa ilman jäähdytysnestettä, mutta ei sellaista voi tähän verrata. Riittävän modernit turbokoneet kyllä varmasti hajoavat jos jäähdytysjärjestelmä pettää.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 19:23 Tiedän, että olen fossiili mutta väkisinkin tulee "mitäs minä sanoin"-fiilis.
Täysikokoiseen autoon kun laitetaan pikkuauton yliviritetty moottori niin ei se voi olla pitkäikäinen.
Kuinkas se amerikkalainen sanoikaan: "Mikään ei voita kuutiotuumia..."
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Aika vähän olen noita mäntävaurioita nähnyt näiden 4v aikana mitä olen aktiivisesti Ford foorumeja ja Facebookin Ford ryhmiä seurannut. Varmaan n. 2-3 kpl tullut vastaan jos nyt oikein muistan. Ja osa taatusti oli brittinuoria jotka lastuttanut koneensa. Täytyy muistaa että ne joilla kaikki toimii, eivät tule sitä foorumeille julistamaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 19:49Onhan näissä litrasissa ollut myös nakutuksen rajoilla ajamisesta johtuvia mäntävaurioita.Jeipii kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 19:44
Itseasiassa nuo johtuu lähinnä Fordin säästämisestä kun laitetaan huonosti kestäviä osia auton jäähdytysnestejärjestelmään, ja jätetään mm alhaisen jäähdytysnestetason anturi pois. Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä moottorin iskutilavuuden kanssa. Toki joku vanha vapaastihengittävä moottori kestää ajoa jopa ilman jäähdytysnestettä, mutta ei sellaista voi tähän verrata. Riittävän modernit turbokoneet kyllä varmasti hajoavat jos jäähdytysjärjestelmä pettää.
En silti kyllä täysin luota tuohon litran koneeseen ja varsinkaan sen jakohihnan vaihtovälin pituuteen, mutta kaiken kaikkiaan ihan hyvä moottori se on. Itsellä siis 125hv litrainen Ecoboosti Fiestassa.
Viimeksi muokannut Jeipii, 26 Joulu 2020 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Eikös ensisijaisesti tällaisessa tapauksessa reklamoida autoliikkeelle? Vai ostitko yksityiseltä ? Käsittääkseni Suomen Ford maahantuoja on kyllä mestari kiistämään kaikki korvausvastuut (jos nyt edes heitä tavoittaa). En tiedä olenko hullu mutta harkitsen silti MK4 Focuksen ostamista ja nykyisen 130 000 ajetun Fiestan vaihtoon laittamista. Ehkä pitää ottaa se pidennetty takuu ja huoltaa täysin huoltokirjan mukaan niin saa jotain ropoja jos tulee isompi ongelma autoon.Arski57 kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 17:55Focuksella ajetaan pidempää matkaa enemmän? En oikein muuta eroa keksi.Jeipii kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 17:10 Ok. Oon seurannut tuota brittien menoa Facebook-ryhmän kautta ja eri foorumeilla muutaman vuoden ajan. Jostain syystä enemmän hajoamista Focus Ecoboosteissa kuin Fiestan. Tuo kone on saattanut jo silloin ekalla kerralla ottaa pysyvästi osumaa ja hajosi lopullisesti vasta 180 000 km kohdalla.
Auto ei ilmoita mitään nestepuutoksesta joten ylikuumentuminen on väistämätön. Lämpömittari näyttää normaalia. Ensimmäinen oire itsellä oli kun lämmityslaite lopetti puhaltamasta lämmintä ja silloin puuttui jo 5 litraa nestettä. Isompi Ecoboost sai takaisinkutsuna anturin nestetasolle, litranen ei saanut.
Merkkihuolto totesi kirjallisesti että tuosta ylikuumentumisesta saanut moottorivaurio alkunsa mutta se ei maahantuojalle kelpaa koska eivät korvaa.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Juu, varmaan on paljon valmistettu ja vikaantumisprosentti siihen nähden todennäköisesti erittäin pieni. Mutta kyllähän se vituttaa jos omalle kohdalle sattuu..
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Kyllä ensisijainen osoite oli myyjä (merkkiliike). Samainen merkkiliike tutki auton ja kirjoitti lausunnon että johtuu vesivuodosta/ylikuumentumisesta eli olisi takuuaikana tapahtunut rikkoontuminen mikä tuli esille vasta myöhemmin.Jeipii kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 19:59 Eikös ensisijaisesti tällaisessa tapauksessa reklamoida autoliikkeelle? Vai ostitko yksityiseltä ? Käsittääkseni Suomen Ford maahantuoja on kyllä mestari kiistämään kaikki korvausvastuut (jos nyt edes heitä tavoittaa). En tiedä olenko hullu mutta harkitsen silti MK4 Focuksen ostamista ja nykyisen 130 000 ajetun Fiestan vaihtoon laittamista. Ehkä pitää ottaa se pidennetty takuu ja huoltaa täysin huoltokirjan mukaan niin saa jotain ropoja jos tulee isompi ongelma autoon.
Tämä case ei ole vielä loppuunkäsitelty mutta oikeudesta pitää hakea korvauksia jos niitä tahtoo. Selvityksessä on kuka sinne pitää haastaa että on oikea vastapuoli. Myyjä kun vastaa myymästään tuotteesta mutta takuun myöntäjä on Ford, ei myyjä.
Pari vinkkiä. Älä osta 1.0 moottorilla ja myy pois ennen kuin takuu loppuu.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Juuri näin se varmaan onkin.
Nämä mun mielipiteet on vain fossiilin kivikautisia näkemyksiä, kuten heti aluksi vihjailin.
Silti: "Mikään ei voita kuutiotuumia"
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Vituttaa, en voi kieltää. Tuli 4000 syytä lisää olla ostamatta enää Fordia. Se mikä eniten vituttaa on se että esim. briteissä nämä korvataan täysin mutta suomessa ei sekä se että valmistaja/maahantuoja on tietoinen mahdollisesta ylikuumentumisesta mitä ei huomaa mitenkään mutta vain isompi Ecoboost saa nesteen tasoanturin.
Parikin eri merkkihuollon asentajaa on ihan itse ottanut yhteyttä ja kertonut että näitä on monta pelkästään pääkaupunkiseudulla. Samaa kertoo sekin että käytetyt moottorit on kiven alla. Toki prosentti on pieni mutta selvää välinpitämättömyyttä on tuon anturin asentamisen rajaaminen pois litrasista. Sillä kun vauriot estettäisiin täysin.
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Täällä vm. 2014 tourneo 1.0 ecoboostilla (tourneossa siitä ei ole otettu kuin 100hp), 145tkm takana.
Tässä autossa havaitsin jäähdytysnesteen hidasta vajenemista ja jäähdytysnesteen aromia autotallissa noin vuosi takuuajan loputtua (eli vuonna 2017), jouduin jopa nestettä lisäämään kun meinasi vajeta alle lin. Tason, autotallin lattialla ei kuitenkaan näkynyt merkkejä nestevuodosta liekkö siis lähinnä ajon aikana johonkin hukkasi nestettä, no mutta otin asian esille huollossa ja vaihtoivat jotain tiivisteitä/o-renkaita ja sen jälkeen ei ole tarvinut jäähdytysnestettä lisäillä.
Minulle ei tullut kuluja tuosta tiivistehommasta, liekkö meni maahantuojan piikkiin, tai sitten myyjän (joka tässä tapauksessa myös fordin valtuutettu huoltofirma).
No mutta jospa tämä yksilö kestäisi vielä ainakin muutaman vuoden eikä kilahtaisi ennen vaihtoa uudempaan...
Tässä autossa havaitsin jäähdytysnesteen hidasta vajenemista ja jäähdytysnesteen aromia autotallissa noin vuosi takuuajan loputtua (eli vuonna 2017), jouduin jopa nestettä lisäämään kun meinasi vajeta alle lin. Tason, autotallin lattialla ei kuitenkaan näkynyt merkkejä nestevuodosta liekkö siis lähinnä ajon aikana johonkin hukkasi nestettä, no mutta otin asian esille huollossa ja vaihtoivat jotain tiivisteitä/o-renkaita ja sen jälkeen ei ole tarvinut jäähdytysnestettä lisäillä.
Minulle ei tullut kuluja tuosta tiivistehommasta, liekkö meni maahantuojan piikkiin, tai sitten myyjän (joka tässä tapauksessa myös fordin valtuutettu huoltofirma).
No mutta jospa tämä yksilö kestäisi vielä ainakin muutaman vuoden eikä kilahtaisi ennen vaihtoa uudempaan...
Re: Paljon kilometrejä 1.0 Ecoboost koneella?
Kai nesteen vähenemisen sentään paisuntasäiliöstä näkee. Vai oliko sulla tavoitteena, että bensaa tankkiin vaan ja ajetaan niin pitkälle kuin kulkee.Arski57 kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 17:55Focuksella ajetaan pidempää matkaa enemmän? En oikein muuta eroa keksi.Jeipii kirjoitti: ↑26 Joulu 2020 17:10 Ok. Oon seurannut tuota brittien menoa Facebook-ryhmän kautta ja eri foorumeilla muutaman vuoden ajan. Jostain syystä enemmän hajoamista Focus Ecoboosteissa kuin Fiestan. Tuo kone on saattanut jo silloin ekalla kerralla ottaa pysyvästi osumaa ja hajosi lopullisesti vasta 180 000 km kohdalla.
Auto ei ilmoita mitään nestepuutoksesta joten ylikuumentuminen on väistämätön. Lämpömittari näyttää normaalia. Ensimmäinen oire itsellä oli kun lämmityslaite lopetti puhaltamasta lämmintä ja silloin puuttui jo 5 litraa nestettä. Isompi Ecoboost sai takaisinkutsuna anturin nestetasolle, litranen ei saanut.
Merkkihuolto totesi kirjallisesti että tuosta ylikuumentumisesta saanut moottorivaurio alkunsa mutta se ei maahantuojalle kelpaa koska eivät korvaa.