Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Joulu 2020 15:14
Osaatko antaa koordinaatteja mistä sen sieltä näkee?
BCM modulista muistaakseni joku ”target state of charge” tjms.
Hmm. Löytyykö se vain tietokoneversiosta vai myös android apista?
Minä yritin tabletilla sitä etsiä mutta en löydä.
Moduulien nollauksia ja testejä kyllä löytyy.
No joka tapauksessa eilen aamulla kun auto oli pari tuntia lohkiksessa ja laturissa niin varausprosentti oli 97% ja nousi siitä ajon aikana 98%:een.
Äsken kun käynnistin auton kylmitään yön jälkeen niin prosentti oli 89 ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen 90%.
Toistaiseksi näyttää oikein hyvältä.
BCM modulista muistaakseni joku ”target state of charge” tjms.
Hmm. Löytyykö se vain tietokoneversiosta vai myös android apista?
Minä yritin tabletilla sitä etsiä mutta en löydä.
Moduulien nollauksia ja testejä kyllä löytyy.
No joka tapauksessa eilen aamulla kun auto oli pari tuntia lohkiksessa ja laturissa niin varausprosentti oli 97% ja nousi siitä ajon aikana 98%:een.
Äsken kun käynnistin auton kylmitään yön jälkeen niin prosentti oli 89 ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen 90%.
Toistaiseksi näyttää oikein hyvältä.
Vain tietokoneversiolla pääsee näihin moduleihin käsiksi. Siellä on aivan tolkuttomasti kaikkea säädettävää. Paljon kyllä turhaakin.
Mulle ei ole huoltoon tullut vieläkään kutsua. CA-päätteinen moduli vaihdettiin keväällä autoon, eikä silloin tullut parannusta. Nyt on S/S jopa toiminut useimmiten ja webasto aina. Voisiko softa ollut valunut OTA:na nyt lähiaikoina?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Rusakko_ kirjoitti: ↑08 Joulu 2020 18:19
Tänään vaihdettiin akun miinusnavassa oleva anturi. Softan päivitys ei onnistunut ilmeisesti tehtaan serveri(?)ongelman takia.
Mulla auto ollut oireeton, mutta nythän se voi alkaa temppuilee, ku menty ehjää ropaamaan
vanha anturi: C95YW SW:4.6 JX6T-10C679-BC (uudesta asti, valmistettu keväällä 2019)
uusi anturi: C95YW SW:5.5 JX6T-10C679-CA
Myös täällä käytiin pajalla. Tuo akun -navassa oleva moduuli on nyt viimeisin. Mutta noutaessani auton sanoi huoltoneuvoja, että softapäivitys päättyi jonkinlaiseen erroriin. Olisiko sama, josta tässä mainittu?? Eli he eivät nyt sitten osanneet sanoa, menikö lataus läpi vai ei.
Akkua (alkuperäinen) ladattiin taas huollon yhteydessä, joten S/S toimi tietysti vajaa pari päivää. Tämän jälkeen se taas katosi, mutta myös keli on ollut pakkasella ja ajot olleet aika lyhyitä. Veikkaukseni/pelkoni on, että ei tästä pajareissusta taas (olikohan viides kerta) ollut mitään hyötyä. Alkaa kasvamaan tattia otsaan ja reklamointin mielessä koko rotlasta.
Mikä lienee lämpötila missä s/s lakkaa toimimasta?
Juuri kävin tunnin lenkillä auton kanssa ja sitä ennen auto oli seissyt pihassa lauantain iltapäivästä eli noin kahden vuorokauden paussi.
Kertaakaan ei s/s toiminut.Ensimmäisellä kerralla toimimattomuuden syyksi auto kertoi lämpötilan ja sen jälkeen useita kertoja akun latautuminen.Ulkolämpötila sahasi nollan ja yhden pakkasasteen välissä.
Lauantaina tuntui että asia olisi tullut kuntoon nyt en ole enää varma. Asian tutkimista vaikeuttaa (olosuhteiden pakosta) vähäinen ajomäärä ja ulkoilman lämpötila.
Pitäisi varmaan alkaa mittailla akkujännitettä että tietäisi paremmin...
Sanpool kirjoitti: ↑14 Joulu 2020 21:12
Mikä lienee lämpötila missä s/s lakkaa toimimasta?
Juuri kävin tunnin lenkillä auton kanssa ja sitä ennen auto oli seissyt pihassa lauantain iltapäivästä eli noin kahden vuorokauden paussi.
Kertaakaan ei s/s toiminut.Ensimmäisellä kerralla toimimattomuuden syyksi auto kertoi lämpötilan ja sen jälkeen useita kertoja akun latautuminen.Ulkolämpötila sahasi nollan ja yhden pakkasasteen välissä.
Lauantaina tuntui että asia olisi tullut kuntoon nyt en ole enää varma. Asian tutkimista vaikeuttaa (olosuhteiden pakosta) vähäinen ajomäärä ja ulkoilman lämpötila.
Pitäisi varmaan alkaa mittailla akkujännitettä että tietäisi paremmin...
-4° toimii ja -5° ei enää toimi ainakaan mulla..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
S/S pois käytöstä, syy: akun latautuminen. Siinä ei kauaa mennyt. Auto oli vielä lautauksessa anturin vaihdon jälkeen. Katon nyt vielä, että miten webasto reagoi. Taitaa edelleen olla paras apu tähän se bms anturin irrotus.
Kun auto seisoo parkissa ovet lukittuna niin akku ei juurikaan purkaannu.
Mutta jos autossa pistäytyy aukomassa ovia toistuvasti niin järjestelmät heräävät yhä uudelleen ja virtaa kulkee hämmästyttävän suuria lukemia ja akku purkautuu vauhdilla.
Oman kokemuksen mukaan auton pesu ja vahaus, jonka aikana auton kimpussa touhuaa kolmisen tuntia, syö varaustilaa 20-30%.
Eli jos lähtötilanne on 75% niin pesun jälkeen jäljellä on noin 50%.
Sen korvaaminen vaatii pitkän ajolenkin....
Toisekseen: Täydestä tai lähes täydestä akusta on helppo ottaa esimerkiksi 20-30A virtaa pitkänkin aikaa mutta takaisin akkuunpäin saman ampeerituntimäärän syöttäminen ottaa huomattavasti enemmän aikaa.
Mitä täydempi akku sitä hitaampia viimeiset Ampeeritunnit/prosentit ovat ihan sähkökemiallisista syistä...
Se mitä yritän sanoa on se, että akku on helppo tyhjentää mutta vaikea täyttää. Pahoin pelkään, että jos ajomatkat jäävät puolituntisiksi niin ulkoista latausta tullaan tarvitsemaan jatkossakin. Itse hyväksyn mukisematta sen, että akkua täytyy välillä ladata.
Aiemminhan ulkoinen latauskaan ei ole auttanut kun valvontajärjestelmä on ollut sekaisin. Toivottavasti se ongelma on nyt kuitenkin korjaantunut.
Siltä ainakin nyt näyttää.....
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Joulu 2020 12:15
Yleisiä huomioita sähköjutskista.....
Kun auto seisoo parkissa ovet lukittuna niin akku ei juurikaan purkaannu.
Mutta jos autossa pistäytyy aukomassa ovia toistuvasti niin järjestelmät heräävät yhä uudelleen ja virtaa kulkee hämmästyttävän suuria lukemia ja akku purkautuu vauhdilla.
Oman kokemuksen mukaan auton pesu ja vahaus, jonka aikana auton kimpussa touhuaa kolmisen tuntia, syö varaustilaa 20-30%.
Eli jos lähtötilanne on 75% niin pesun jälkeen jäljellä on noin 50%.
Sen korvaaminen vaatii pitkän ajolenkin....
Toisekseen: Täydestä tai lähes täydestä akusta on helppo ottaa esimerkiksi 20-30A virtaa pitkänkin aikaa mutta takaisin akkuunpäin saman ampeerituntimäärän syöttäminen ottaa huomattavasti enemmän aikaa.
Mitä täydempi akku sitä hitaampia viimeiset Ampeeritunnit/prosentit ovat ihan sähkökemiallisista syistä...
Se mitä yritän sanoa on se, että akku on helppo tyhjentää mutta vaikea täyttää. Pahoin pelkään, että jos ajomatkat jäävät puolituntisiksi niin ulkoista latausta tullaan tarvitsemaan jatkossakin. Itse hyväksyn mukisematta sen, että akkua täytyy välillä ladata.
Aiemminhan ulkoinen latauskaan ei ole auttanut kun valvontajärjestelmä on ollut sekaisin. Toivottavasti se ongelma on nyt kuitenkin korjaantunut.
Siltä ainakin nyt näyttää.....
Pitää täysin paikkansa.
Omassa tapauksessa auto tosin seisoi tuon 2 vrk,ei käyty ovia availemassa eikä muutakaan...no katsotaan kuinka käyttäytyy jatkossa.
Joulun aikaan ajoa saattaa tulla enemmän.
Tuokin ihan hölmöläisten hommaa että käy oven avaamassa niin autossa tapahtuu muutakin,jos ei minnekkään koske niin miksi ihmeessä tietokone tekee noin?
Lastaat autoon muutaman tunnin tavaraa kun olet lähdössä niin akku saattaapi olla tyhjä,ei kuulosta kovin hyvältä insinööri idealta tuo!
Tai sitten työauto joissa voi olla monta henkilöä kyydissä ja ovia auotaan/sujetaan työkaluja haetaan,joku istuu huilaamassa,ei hyvää päivää mitä ne suunnittelijat oikeen tekee...
Auto valmistautuu käynnistykseen. Jos järjestelmä herätettäis vasta kun painat starttia niin kestäis tovi ennenkun auto valmis käynnistymään. Analogiaikana oli toisin..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Rusakko_ kirjoitti: ↑08 Joulu 2020 18:19
Tänään vaihdettiin akun miinusnavassa oleva anturi. Softan päivitys ei onnistunut ilmeisesti tehtaan serveri(?)ongelman takia.
Mulla auto ollut oireeton, mutta nythän se voi alkaa temppuilee, ku menty ehjää ropaamaan
vanha anturi: C95YW SW:4.6 JX6T-10C679-BC (uudesta asti, valmistettu keväällä 2019)
uusi anturi: C95YW SW:5.5 JX6T-10C679-CA
Myös täällä käytiin pajalla. Tuo akun -navassa oleva moduuli on nyt viimeisin. Mutta noutaessani auton sanoi huoltoneuvoja, että softapäivitys päättyi jonkinlaiseen erroriin. Olisiko sama, josta tässä mainittu?? Eli he eivät nyt sitten osanneet sanoa, menikö lataus läpi vai ei.
Akkua (alkuperäinen) ladattiin taas huollon yhteydessä, joten S/S toimi tietysti vajaa pari päivää. Tämän jälkeen se taas katosi, mutta myös keli on ollut pakkasella ja ajot olleet aika lyhyitä. Veikkaukseni/pelkoni on, että ei tästä pajareissusta taas (olikohan viides kerta) ollut mitään hyötyä. Alkaa kasvamaan tattia otsaan ja reklamointin mielessä koko rotlasta.
Onko tuo softapäivitys mennyt muilla läpi?
Minun osalta päivityksen asennusta ei käytännössä edes saatu alkuun, kun yhteyttä ei serverille saatu. Siis näin muistelisin. Jotain failure-tulostetta mulle vilautettiin... voi siis olla sama probleema kuin sulla/Moorella. Tarkkaa syytä eivät tienneet, mutta arvelivat johtuvan ruuhkasta. Aamulla toimii varmemmin, kun "eurooppa" ei ole vielä herännyt. Tiedäppä tuota.
Nyt olen toista viikkoa hinkuttanut webastoa aamuin illoin 15-20 min lämpötilojen ollessa kahta puolen nollaa ja ajoa 20-30 min suuntaansa + muutamia bonus startteja täydentämään edellä mainittuja ajoa. Hyvin on potku riittänyt. Normaalisti en webastoa plussakelillä käytä, mutta rääkätään nyt vähän. SS en käytä, mutta pari kertaa kokeilin ja melkolailla putkeen nylkyttää 5-10 kertaa ja niin vaan kaikki pelaa.
Mun osalta Defan 10A on ehkä jopa sittenkin turha näillä ajoilla ja ajotavoilla, mutta hyvä se on pakkasilla olla. En ole siis Defaakaan käyttänyt kuin pari kertaa koko syksynä.
Jätin koko softapäivityksen hamaan tulevaisuuteen, kun en jaksa uhrata aikaani tämän enempää. Onpahan nyt kuitenkin uusi anturi.
Mulla anturin vaihto ja päivitys tehty. Webasto on toiminut aina tarvittaessa, myös viikonlopun seisomisen jälkeen. Kesään jälkeen ei webasto toiminut siis ollenkaan ja ajoa kyllä välillä tulee useampi sata kilometriä yhteen putkeen. S/s toimii usein ensimmäisen kerran vasta töistä kotiin ajaessa, ja toki vasta viimeisissä valoissa vähän ennen kotia. Työmatkaa kertyy 25km suuntaansa. Kesällä voisin olettaa s/s:n toimivan useammin/nopeammin. Olen tähän tyytyväinen, jos vain jatkuu samanlaisena.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
AAR85 kirjoitti: ↑15 Joulu 2020 00:37
S/S pois käytöstä, syy: akun latautuminen. Siinä ei kauaa mennyt. Auto oli vielä lautauksessa anturin vaihdon jälkeen. Katon nyt vielä, että miten webasto reagoi. Taitaa edelleen olla paras apu tähän se bms anturin irrotus.
S/S vieläkin mykkänä. Akun varausta en oo nyt kattonut eikä lämpötilat ole sallinu webaston testausta, mutta ei hyvälle näytä. Autolla on ajettu lyhkästä ja pidempää lenkkiä tässä välissä. Latausjännite ajossa kokoajan 14.9-15.0v. Että semmonen päivitys se
Semmosia synkkiä ne on kaikki nykyajan laitteet,jos ei kokoaikaa ole virroissa menee päivä ennen kuin saa toimimaan,ei vaan voi tuommosta insinööriä ymmärtää,mitä ihmettä niiden päässä liikkuu vai ei mitään...
AAR85 kirjoitti: ↑15 Joulu 2020 00:37
S/S pois käytöstä, syy: akun latautuminen. Siinä ei kauaa mennyt. Auto oli vielä lautauksessa anturin vaihdon jälkeen. Katon nyt vielä, että miten webasto reagoi. Taitaa edelleen olla paras apu tähän se bms anturin irrotus.
S/S vieläkin mykkänä. Akun varausta en oo nyt kattonut eikä lämpötilat ole sallinu webaston testausta, mutta ei hyvälle näytä. Autolla on ajettu lyhkästä ja pidempää lenkkiä tässä välissä. Latausjännite ajossa kokoajan 14.9-15.0v. Että semmonen päivitys se
Mulla toimii kaikki edelleen ja latausjännite putoaa melko pian startin jälkeen tuohon 13,4V lukemaan.
Mutta huolestuttavaa on se, että varaustilan prosentit ovat taas alkaneet valua hiljaksiin alaspäin. Alkuun ne pysyttelivät 90% tietämissä ja ylikin.
Nyt kun katsoin niin oli 82% 10min ajon jälkeen.
Jännä nähdä kun jouluna tulee 1000km siivu yhteen menoon että mitä prosentteja sen päälle löytyy. Vai pitääkö hakea alkosta lisää....
AAR85 kirjoitti: ↑15 Joulu 2020 00:37
S/S pois käytöstä, syy: akun latautuminen. Siinä ei kauaa mennyt. Auto oli vielä lautauksessa anturin vaihdon jälkeen. Katon nyt vielä, että miten webasto reagoi. Taitaa edelleen olla paras apu tähän se bms anturin irrotus.
S/S vieläkin mykkänä. Akun varausta en oo nyt kattonut eikä lämpötilat ole sallinu webaston testausta, mutta ei hyvälle näytä. Autolla on ajettu lyhkästä ja pidempää lenkkiä tässä välissä. Latausjännite ajossa kokoajan 14.9-15.0v. Että semmonen päivitys se
Mitähän tuo 14,9- 15V latausjännite tekee esim. lampuille? Kuitenkin aikamoisesta ylijännitteestä puhutaan, jos koko ajan heiluu noissa lukemissa. Itselläni sama juttu 14,9 on melkein koko ajan, 14,8 voltissa saattaa välillä käydä. Tarkoitan siis noilla lampuilla halogeenivaloja ja muita perinteisiä lyhtyjä. Ledeihin ylijännitteen vaikutuksesta en tiedä. Mutta positiivista tietysti on että on ajovalot ainakin hetken kirkkaammat.
Pajari kirjoitti: ↑23 Joulu 2020 16:12
Mitähän tuo 14,9- 15V latausjännite tekee esim. lampuille? Kuitenkin aikamoisesta ylijännitteestä puhutaan, jos koko ajan heiluu noissa lukemissa. Itselläni sama juttu 14,9 on melkein koko ajan, 14,8 voltissa saattaa välillä käydä. Tarkoitan siis noilla lampuilla halogeenivaloja ja muita perinteisiä lyhtyjä. Ledeihin ylijännitteen vaikutuksesta en tiedä. Mutta positiivista tietysti on että on ajovalot ainakin hetken kirkkaammat.
Eihän tuo nyt oikeastaan ole juurikaan ylijännitteen puolella.
Perinteisellä laturilla varustettu auto tarjoilee kierroksilla päälle 14V lukemia. 12V on vain järjestelmän nimellisjännite.
Minun mielestä juuri tuo 15V alkaa näppituntumalla olla sallitun "yläraja".
Ei päde vanhat opit enää näissä latausjännitteissä. Se monien peräänkuuluttama 14,4-14,5 V on normaaliakulla ja normiolosuhteissa (+ 20 C) hyväksi mainittu. Jos auto havaitsee akussa vajausta on jännite korkeampi (14,6-14,9 V), samoin jos lämpötila laskee. Talviaamuna 15,0 - 15,5 V on ihan ok alkumatkasta. Polttimoita alkaa kulua vasta kun lähestytään 16 volttia tai on virtapiikkejä. Nykyteknologian akut, varsinkaan AGM, ei ole herkkiä kiehumaan.
Nämä eivät ole mitään Ford-standardeja, vaan omia huomioita. Mk4 Focusta en vielä (onneksi?) omista.
Mjoo... Näissä MK4 fokkereissa se, että latausjännite lepää koko ajan maksimissa eli lähellä viittätoista volttia on vain indikaattori siitä, että latauksenvalvonta on sekaisin.
Kun se tavoiteltu 80% on saavutettu järjestelmän pitäisi pudota 13,4-13,5V lukemaan ja niin se tekeekin.
Mutta akun sulfatoitumisen estämiseksi akkua täytyy ajoittain ladata noin 15V jännitteellä.
Tupakinsytytinmittari ei ole omassa ole mennyt koskaan yli 15,0V lukeman.
Sellainen havainto näistä viimeisistä päivityksistä on, että latauksesta näyttää nyt puuttuvan "Fast regen" moodi.
Aiemmin se astui kehiin jos latausta oli yli 80%. Siinä moodissa akkua ladataan vain moottorijarrutuksissa ja muuten sen annetaan purkautua.
Nyt se tuntee vain "conventional" ja "Slow regen" moodit. Eli nyt latausjännite asettuu 13,5 volttiin vaikka varaustila olis yli 90%
Akkua ei siis enään tarkoituksellisesti pureta vaikka latausta olisi yli tavoitteen.
Nyt kun/jos tuota "moottorijarrutusenergian talteenottoa" ei ole niin koko akun vajaana pitämisen idea on mielestäni menettänyt merkityksensä.
Olen se ymmärtänyt niin, että akkua pidetään tarkoituksellisesti vajaana vain siksi, että se talteen otetulle energialle olis "varastointitilaa". Vajaa akku ottaa isoakin virtaa vastaan mutta lähes täysi akku huoli vaikka kuinka tyrkyttäisi.
Ja aika näennäistä säästöä se on muutenkin.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑23 Joulu 2020 21:18
Mjoo... Näissä MK4 fokkereissa se, että latausjännite lepää koko ajan maksimissa eli lähellä viittätoista volttia on vain indikaattori siitä, että latauksenvalvonta on sekaisin.
Kun se tavoiteltu 80% on saavutettu järjestelmän pitäisi pudota 13,4-13,5V lukemaan ja niin se tekeekin.
Mutta akun sulfatoitumisen estämiseksi akkua täytyy ajoittain ladata noin 15V jännitteellä.
Juuri näinhän se kai on ajateltu. Ja pitäisi myös niin toimia.
Tarkoitin tuossa ylempänä vain sitä, että jos nyt jollakulla lataa vähän reippaammin, eli akun täyteen, niin ei kai se näin talvella paha juttu ole. Toinen asia on tietenkin, miksi se niin tekee.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑23 Joulu 2020 21:18
Sellainen havainto näistä viimeisistä päivityksistä on, että latauksesta näyttää nyt puuttuvan "Fast regen" moodi.
Aiemmin se astui kehiin jos latausta oli yli 80%....
Perun puheeni. On se "Fast regen" moodia edelleen olemassa.
Sa vain näyttää astuvan kehiin vasta 86% tienoilla.
Liikkeelle lähdettiin kahden tunnin lohkolämmityksen ja ylläpitolatauksen jälkeen.
Silloin latausprosentti oli 83%. Jännite asettui heti kohta lukemaan 13,4V.
Muutaman tunnin jälkeen prosentti oli noussut 86:een ja silloin systeemi meni hetkeksi tuohon em. "Fast regen" moodiin.
Sitä ei tosin kestänyt kuin ehkä puoli tuntia ja taas loppumatka "Slow regen" moodissa 13,4V latauksella.
Prosentit jämähtivät vaihtelemaan 85-86%
Se huhu uuden päivityksen 90% tavoitetilasta ei taida pitää paikkaansa mutta 85% voisi ollakin totta.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Joulu 2020 12:15
Yleisiä huomioita sähköjutskista.....
Kun auto seisoo parkissa ovet lukittuna niin akku ei juurikaan purkaannu.
Mutta jos autossa pistäytyy aukomassa ovia toistuvasti niin järjestelmät heräävät yhä uudelleen ja virtaa kulkee hämmästyttävän suuria lukemia ja akku purkautuu vauhdilla.
Oman kokemuksen mukaan auton pesu ja vahaus, jonka aikana auton kimpussa touhuaa kolmisen tuntia, syö varaustilaa 20-30%.
Eli jos lähtötilanne on 75% niin pesun jälkeen jäljellä on noin 50%.
Sen korvaaminen vaatii pitkän ajolenkin....
Toisekseen: Täydestä tai lähes täydestä akusta on helppo ottaa esimerkiksi 20-30A virtaa pitkänkin aikaa mutta takaisin akkuunpäin saman ampeerituntimäärän syöttäminen ottaa huomattavasti enemmän aikaa.
Mitä täydempi akku sitä hitaampia viimeiset Ampeeritunnit/prosentit ovat ihan sähkökemiallisista syistä...
Se mitä yritän sanoa on se, että akku on helppo tyhjentää mutta vaikea täyttää. Pahoin pelkään, että jos ajomatkat jäävät puolituntisiksi niin ulkoista latausta tullaan tarvitsemaan jatkossakin. Itse hyväksyn mukisematta sen, että akkua täytyy välillä ladata.
Aiemminhan ulkoinen latauskaan ei ole auttanut kun valvontajärjestelmä on ollut sekaisin. Toivottavasti se ongelma on nyt kuitenkin korjaantunut.
Siltä ainakin nyt näyttää.....
Pitää täysin paikkansa.
Omassa tapauksessa auto tosin seisoi tuon 2 vrk,ei käyty ovia availemassa eikä muutakaan...no katsotaan kuinka käyttäytyy jatkossa.
Joulun aikaan ajoa saattaa tulla enemmän.
Joulumatkailua...350km ajolenkit eestaas tehty ja paikan päällä ajoa myös jonkin verran.
Ei tuo päivitys tunnu tuoneen parannusta meikäläisen autoyksilöön, pikemminkin asia on päinvastoin.
Esim tänään kotimatkalle lähdettiin kahden tunnin lohkolämmityksen jälkeen.Lämpötila asteen pakkasella.Ylläpitolatausta ei tehty koska oletuksena on että 350km matkalla akku latautuu sen verran että s/s toimisi edes kerran.No eipä toiminut.Auto kävi 3,5h putkeen mutta siinä ajassa akku ei latautunut..huono akku?Kenties..kerran se takuuseen on vaihdettu ja toinen mennee omaan piikkiin.
Taidan antaa olla
Huoltoon näitä murheita on aika turhauttavaa selittää...