Ford transit 2.2 vm2013

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ouninpohja
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Joulu 2020 08:31

Ford transit 2.2 vm2013

Viesti Kirjoittaja Ouninpohja »

Terve!
Uusi tällä palstalla joten vähän vielä hukassa🙂
Transittiin iski semmonen vika eilen, että esp valo paloi kokoajan ja otti tehoja pois eikä valo sammunut napistakaan. Auto siis käyttäytyi samallalailla kun esp puuttuu peliin ja härnäämällä sai vauhtia. Moottorin vikavalo paloi ja herjasi samaa anturia mitä nyt kuukauden herjannut eli pakokaasun lämpötilaa ja se aina palaa päivän ja kaksi taas ei. Kuittasin vikakoodin ja edelleen auto puutuu kaasuttaessa. Mittasin akut ja etummainen akku 11.9v ja takimmainen(ilm. Webastonn?) 12.6v. Voikohan vika liittyä siihen? Voiko akut vaihtaa ilman että laitos sekoaa totaalisesti vai tarviiko liikkeessä vaihtaa? Kiitos jo etukäteen.
Magai
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Maalis 2020 10:31

Re: Ford transit 2.2 vm2013

Viesti Kirjoittaja Magai »

Pakokaasun lämpötila anturi jos on viallinen, ei dpf regenerointikaan toimi, olisiko se täyttynyt.
Akut voi vaihtaa, ei tarvii mitään koodauksia.
Ouninpohja
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Joulu 2020 08:31

Re: Ford transit 2.2 vm2013

Viesti Kirjoittaja Ouninpohja »

Anturi toimii mutta välillä herjaa korkeaa lämpötilaa. Nyt katoin ajon aikna EGR:n asennon ja näyttää 0%. Eli taitaa mennä egr vaihtoon..
Cridicor
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Joulu 2020 07:39

Re: Ford transit 2.2 vm2013

Viesti Kirjoittaja Cridicor »

Moro!

Tämä kiinnostaa sillä omaan ilmestyi vika valo myöskin ja selvisi että pakokakaasujen lämpötila anturiin viittaa. Nollattiin koodi ja reilun 100km se pysyi poissa, kunnes taas syttyi uudestaan. Auto on lastutettu joten voiko juontaa juurensa siihen? Löytyykö pakokaasun lämpötila anturille jotain ohjearvoja joilla voisi testata sen toimivuuden?
Ouninpohja
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Joulu 2020 08:31

Re: Ford transit 2.2 vm2013

Viesti Kirjoittaja Ouninpohja »

Mulla se herjasi aina pakokaasun korkeaa lämpötilaa. Ja eikös egr toimiessaan laske kaasujen lämpötilaa? 🤔. Itsellä siis oli egr kokoajan kiinni (lukijalla katsoin ajon aikana) ja silloin se vikavalo aina syttyi. Nyt se yks päivä nyki kovasti ja yhtäkkiä auto toimii taas normaalisti. Ilmeisesti jumittunut egr aukesi. Tiedä häntä.. Uusi egr on tilattu, mutta ei vielä tullut. Autolla ajettu nyt noin 1000km ilman ongelmia, eikä vikavalo ole syttynyt.
Vastaa Viestiin