Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Kattelin myös. Naarmu varmaan tullut jostain epäonnisesta partikkelista, joka on voinut ihan hyvin joutua sinne vaikka kokoonpanossa.
En ihmettelisi..
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ishvan kirjoitti: 09 Joulu 2020 14:54
_JPA kirjoitti: 09 Joulu 2020 14:22 TM:n käyttötestien vakiokommentti voimansiirron osalta on: vaihteiston purkamista ei katsottu tarpeelliseksi, koska käytössä ei ilmennyt mitään vikoja tai häiriötä.
Viimeksi varmaan ensimmäisissä klonkswaagen-konsernin dsg-laatikoissa ollut maininnan arvoista vikaa.
Eipä tuo toiminnaltaankaan ylistystä ansaitse.
Minusta edellisen Focuksen automaatin toiminta oli ihan linjassa kilpailijoihin. Ei pahaa sanaa siitä, kuten ei moottoristakaan. Automaatin oudot vaihtokohdat isommilla vaihteilla tosin olivat outoja ominaisuuksia.
Uuden ST:n laatikon toiminta on ensimmänen Foordin automaatti joka toimii hyvin.
Mutta makuasioitahan nämä.. 🤷‍♂️
dr500
Viestit: 152
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

En nähnyt tm:n jutussa mitään mainintaa akun latausongelmista. Joko niitä ei ollut tai sitten pikkubugit eivät koeajajia häirinneet :D
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

dr500 kirjoitti: 10 Joulu 2020 00:23 En nähnyt tm:n jutussa mitään mainintaa akun latausongelmista. Joko niitä ei ollut tai sitten pikkubugit eivät koeajajia häirinneet :D
Voi olla, että testiautot ei jouda montaa päivää seisomaan ajamatta.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

https://tekniikanmaailma.fi/purimme-kay ... 2f43e6-500

Naarmua lukuunottamatta kone "mainiossa" kunnossa. Miten usein vaihtoivat öljyt, ilmeneekö jostain. Tutkivatko turboa?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

_JPA kirjoitti: 10 Joulu 2020 09:18
dr500 kirjoitti: 10 Joulu 2020 00:23 En nähnyt tm:n jutussa mitään mainintaa akun latausongelmista. Joko niitä ei ollut tai sitten pikkubugit eivät koeajajia häirinneet :D
Voi olla, että testiautot ei jouda montaa päivää seisomaan ajamatta.
Kyllä oma Focus ei kerennyt seisomaan, kuin puolipäivää aina maksimissaan. Majaili lämpimässä tallissa, kilometrejä joka päivä joitakin kymmeniä. Silti ei tarvinnut kuin haaveilla oikeasta akun varaustasosta. Kolme kuukautta jaksoin sitä leikkiä ja sitten tilasin Mondeon.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Fixu kirjoitti: 10 Joulu 2020 09:24 https://tekniikanmaailma.fi/purimme-kay ... 2f43e6-500

Naarmua lukuunottamatta kone "mainiossa" kunnossa. Miten usein vaihtoivat öljyt, ilmeneekö jostain. Tutkivatko turboa?
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.

Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?

Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?

Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

fordever kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:07
Fixu kirjoitti: 10 Joulu 2020 09:24 https://tekniikanmaailma.fi/purimme-kay ... 2f43e6-500

Naarmua lukuunottamatta kone "mainiossa" kunnossa. Miten usein vaihtoivat öljyt, ilmeneekö jostain. Tutkivatko turboa?
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.

Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?

Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?

Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Vootrson kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:23
fordever kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:07
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.

Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?

Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?

Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.
Fordilla on kyllä tapana muokata noita autojaan vuosien mittaan. Tuossa testin Activessa on eri värinen sisäkatto kuin tällä hetkellä myytävissä joissa on musta. Lisäksi uusimmissa Focuksissa ei ole säädettävää tavaratilan pohjaa viisiovisissa eikä sitä saa edes lisävarusteena.
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Vootrson kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:23
fordever kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:07
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.

Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?

Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?

Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.
Siis että autossa olisi webasto, joka olisi täysin piilotettu käyttäjältä eli ei mitään viitteitä valikoissa eikä mahdollisuutta esilämmityksen ajastukseen yms.? Toimisi vain ajon aikana? Ja vielä bensakoneessa?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

fordever kirjoitti: 10 Joulu 2020 13:30
Vootrson kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:23

Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.
Siis että autossa olisi webasto, joka olisi täysin piilotettu käyttäjältä eli ei mitään viitteitä valikoissa eikä mahdollisuutta esilämmityksen ajastukseen yms.? Toimisi vain ajon aikana? Ja vielä bensakoneessa?
Ei, vaan toi tavallinen setup. Jos tuon Focuksen tehdasasenteisen Webaston asetuksiin ei koske, oli se ainakin omassa oletuksena päällä jolloin se käynnistyy heti ku pakkasella käynnistää auton ja sammuu kun nesteet on öbaut 80 astetta. Arkipäivää kaikissa dieseleissä, mutta ei niin yleinen bensa-autoissa. Kyllä siellä valikossa on ajastusmahdollisuus ja mahdollisuus kytkeä lisälämmitin pois jos on tietoinen, että sellainen autossa on.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Kyllä webasto käynnistyessään pitää niin kovaa meteliä että ei sen käynnistymistä voi olla huomaamatta :D
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

69dude kirjoitti: 10 Joulu 2020 16:17 Kyllä webasto käynnistyessään pitää niin kovaa meteliä että ei sen käynnistymistä voi olla huomaamatta :D
Joo, jos on auton ulkopuolella.
Mutta sisäpuolelle ei kuulu tästä kyllä yhtään mitään vaikka auto olis vaan käynnissä, eikä edes rengasmelua ole peittämässä ääniä ja puhallus pienimmällä.
Ja toi automaattisesti käynnistyvä lisälämmitys lähtee päälle kun auto käynnistetään kylmällä kelillä joten ulkona sitä ei kuuntelemassa ellei ole laittanut sitä pöhisemään etukäteen.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

Ishvan kirjoitti: 09 Joulu 2020 11:19
Jon3 kirjoitti: 09 Joulu 2020 10:51 Tekniikan maailman käyttötestin tulokset olivat nyt tulleet nettilehteen. Oikein positiivinen juttu oli.
Tuo yhteenveto osion moottorista/vaiheistosta saatu "välttävä" arvosana ei oikein minusta mairittele.

Mm. "Laatikon venttiilikoneista vaihtoon" ja "sylinterinseinämästä löytyneellä melko syvällä naarmulla on muutakin vaikutusta kuin pelkkä ulkonäkö. Naarmu on pitkittäinen, mutta se ei yllä aivan sylinterin yläosaan saakka. Se on syntynyt siten, että männän mukana on liikkunut jokin kova partikkeli, joka on päässyt naarmuttamaan sylinteriä. Itse männässä ei juuri naarmuja ole, joten partikkeli on liikkunut sylinterissä männän mukana."

Sylinterin naarmun voisi olettaa huonoa tuuria, automaattilaatikon vika paha sanoa onko suunnitteluvika ja sitä kautta mahdollinen tyyppivika vai mikä, rouvalle valittiin manuaalivaihteinen juurikin siksi että kyseessä uusi versio Fordilta automaattilaatikosta joten ei tietoa millainen on toimivuus ja kesto ja toinen toki oli automaatin hinnoittelu (muistaakseni olisi 1.5ecoboostin hinta noussut lähemmäs 2,5keur).

TM testissä selvisi että venttiileissä ei karstaa eikä männänrenkaissa (liikkuivat ok) se hyvä asia, ei pitäisi olla luvassa öljynkulutusongelmia kuten monissa esim. vag groupin moottoreissa ollut (männänrenkaat jumissa)
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Kestotestiauton kilometrit on tulleet aika lyhyellä aikaa ja kohtuu hyvillä päiväkohtasilla kilsoila.
Jos tuo 60tkm ajetaan useemman vuoden aikana paljon kylmäkäynnistyksiä ja lyhyiä ajoja ilman, että kone lämpiää kunnolla, voi karsta tilanne olla toinen ja jos vaikka sitten 2v/30tkm öljynvaihdoilla siihen päälle..
Onneksi 1.5ecossa on nuo pi-suuttimet lisänä, niin venttiilit pysyy kyllä huomattavasti paremmin puhtaana. 1.0ecobeessä niitä ei ole.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Missähän vaiheessa ja tuleeko ongelmaa tuosta öljypumpunhammashihnasta..
Se kun näkyy olevan mallia öljykylpy..
Ja taas tullaan siihen, että varmaan juuri oikea öljynlaatu on todella tärkeä.
Ja tämä siis 1.5ecoboostissa.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

@rsk@ kirjoitti: 12 Joulu 2020 15:30 Missähän vaiheessa ja tuleeko ongelmaa tuosta öljypumpunhammashihnasta..
Se kun näkyy olevan mallia öljykylpy..
Ja taas tullaan siihen, että varmaan juuri oikea öljynlaatu on todella tärkeä.
Ja tämä siis 1.5ecoboostissa.
Onneksi ei ole ensimmäisissä..tuli vasta kun tasapainoakseli lähti öljypohjasta.. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Lataus ilmeisesti pelaa nyt..huonosta akusta huolimatta pystyy nyt webastoa käyttämään ilman ulkoista latausta. Samaa ei voi sanoa automaattisista kaukovaloista alkumatkan pelas loppumatka piti käyttää manuaalisesti. :(
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Lataus tuntuu tosiaan nyt toimivan.BMS modulin vaihto ja softapäivitys saattoi viimein poistaa pieniä mutta häiritseviä vaivoja...
Pienten vaivojen määrä tuntuu kuitenkin olevan vakio.Konepellin avaus tuntuu oikuttelevan.Kahdella vedolla se pitäisi aueta mutta nyt joutuu useammankin kerran nykäistä ennenkuin konepelti aukeaa.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Sanpool kirjoitti: 12 Joulu 2020 18:36 Lataus tuntuu tosiaan nyt toimivan.BMS modulin vaihto ja softapäivitys saattoi viimein poistaa pieniä mutta häiritseviä vaivoja...
Pienten vaivojen määrä tuntuu kuitenkin olevan vakio.Konepellin avaus tuntuu oikuttelevan.Kahdella vedolla se pitäisi aueta mutta nyt joutuu useammankin kerran nykäistä ennenkuin konepelti aukeaa.
Huomasin ihan saman viimeksi kun piti konepelti avata. Sai nykiä useamman kerran että aukes.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Fixu kirjoitti: 12 Joulu 2020 19:02
Sanpool kirjoitti: 12 Joulu 2020 18:36 Lataus tuntuu tosiaan nyt toimivan.BMS modulin vaihto ja softapäivitys saattoi viimein poistaa pieniä mutta häiritseviä vaivoja...
Pienten vaivojen määrä tuntuu kuitenkin olevan vakio.Konepellin avaus tuntuu oikuttelevan.Kahdella vedolla se pitäisi aueta mutta nyt joutuu useammankin kerran nykäistä ennenkuin konepelti aukeaa.
Huomasin ihan saman viimeksi kun piti konepelti avata. Sai nykiä useamman kerran että aukes.
Ai tämä on yleisempikin ongelma. Itsellä teki myös samaa, välillä sai kymmenenkin kertaa nykäistä. Sittemmin korjattu huollon yhteydessä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

focst kirjoitti: 12 Joulu 2020 16:46
@rsk@ kirjoitti: 12 Joulu 2020 15:30 Missähän vaiheessa ja tuleeko ongelmaa tuosta öljypumpunhammashihnasta..
Se kun näkyy olevan mallia öljykylpy..
Ja taas tullaan siihen, että varmaan juuri oikea öljynlaatu on todella tärkeä.
Ja tämä siis 1.5ecoboostissa.
Onneksi ei ole ensimmäisissä..tuli vasta kun tasapainoakseli lähti öljypohjasta.. :thumbup:
Missähän kohtaa tuo on muuttunut? 🤔
Liittyy jotenkin varmaan siihen kun ST Fiestassa ainakin moottoriöljytilavuus kasvoi.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

@rsk@ kirjoitti: 12 Joulu 2020 20:06
focst kirjoitti: 12 Joulu 2020 16:46

Onneksi ei ole ensimmäisissä..tuli vasta kun tasapainoakseli lähti öljypohjasta.. :thumbup:
Missähän kohtaa tuo on muuttunut? 🤔
Liittyy jotenkin varmaan siihen kun ST Fiestassa ainakin moottoriöljytilavuus kasvoi.
Juurikin helpoin tapa todeta akseli pohjassa 4.75l ja ei enää pohjassa yli 5l en muista tarkkaa määrää.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

@rsk@ kirjoitti: 12 Joulu 2020 15:30 Missähän vaiheessa ja tuleeko ongelmaa tuosta öljypumpunhammashihnasta..
Se kun näkyy olevan mallia öljykylpy..
Ja taas tullaan siihen, että varmaan juuri oikea öljynlaatu on todella tärkeä.
Ja tämä siis 1.5ecoboostissa.
Minulla tourneo connect 1.0 ecoboost vm2014/145tkm ei vielä ole jakopää temppuillu vaikka remmi kylpee öljyssä, mutta huollot tehty aina ford huollossa ajallaan eli voisi olettaa että fordin speksaamaa öljyä koneeseen aina laitettu. Tourneo toiminut hyvin, siinä webasto ei tule sitä kyllä käytettyä koska lämpimästä tallista tulee lähdettyä enimmäkseen liikenteeseen mutta tuossa kokeilin webastoa käynnistää siinä onnistumatta, akun syytä mitä ilmeisimmin koska viime huollossa mittasivat akun ja testeri antoi lukemaksi 50%. Auto start/stop sekään ei ole enää noin vuoteen aktivoitunut mutta se ei haittaa, akku alkuperäinen eli hyvä olisi uusia, saas nähdä hyytyykö pirssi talvella jos jää yöksi ulos joku kerta
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Hode kirjoitti: 12 Joulu 2020 20:35
@rsk@ kirjoitti: 12 Joulu 2020 15:30 Missähän vaiheessa ja tuleeko ongelmaa tuosta öljypumpunhammashihnasta..
Se kun näkyy olevan mallia öljykylpy..
Ja taas tullaan siihen, että varmaan juuri oikea öljynlaatu on todella tärkeä.
Ja tämä siis 1.5ecoboostissa.
Minulla tourneo connect 1.0 ecoboost vm2014/145tkm ei vielä ole jakopää temppuillu vaikka remmi kylpee öljyssä, mutta huollot tehty aina ford huollossa ajallaan eli voisi olettaa että fordin speksaamaa öljyä koneeseen aina laitettu. Tourneo toiminut hyvin, siinä webasto ei tule sitä kyllä käytettyä koska lämpimästä tallista tulee lähdettyä enimmäkseen liikenteeseen mutta tuossa kokeilin webastoa käynnistää siinä onnistumatta, akun syytä mitä ilmeisimmin koska viime huollossa mittasivat akun ja testeri antoi lukemaksi 50%. Auto start/stop sekään ei ole enää noin vuoteen aktivoitunut mutta se ei haittaa, akku alkuperäinen eli hyvä olisi uusia, saas nähdä hyytyykö pirssi talvella jos jää yöksi ulos joku kerta
Näitä hihnoja vaihtaneena suosittelen hihnan vaihtoa. Vaikka oikeaa öljyä käytetty alkaa lähtemään pinta irti jo 60tkm ei kannattaa ehdottomasti vaihtaa ennen suositeltua väliä. 6vuotta vanha akku rupeaa varmasti olemaan uusimis kunnossa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin