Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
AAR85 kirjoitti: ↑22 Marras 2020 12:33
Tuorein bms anturi, joka sinne vaihdetaan on CA -loppuinen. Omassa 11/19 valmistuneessa BD -loppuinen BMS kiinni.
Joo mutta se oli saatavilla jo heinäkuussa. Kovasti fordilla vakuuttivat että hella tekee siihen uutta anturi koska CA loppuinenkaan ei toimi oikein. Nyt pitäisi luottaa siihen että se onkin hyvä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
AAR85 kirjoitti: ↑22 Marras 2020 12:33
Tuorein bms anturi, joka sinne vaihdetaan on CA -loppuinen. Omassa 11/19 valmistuneessa BD -loppuinen BMS kiinni.
Joo mutta se oli saatavilla jo heinäkuussa. Kovasti fordilla vakuuttivat että hella tekee siihen uutta anturi koska CA loppuinenkaan ei toimi oikein. Nyt pitäisi luottaa siihen että se onkin hyvä..
Eihän me tiedetä onko siinä CA-loppuisessa mitään fyysistä vikaa ollutakaan vai onko kyse ollut koko ajan ohjelmisto-ongelmasta.
Minun mielestä tämä haiskahtaa softavialta, koska uudella akulla se kuitenkin toimii aina jonkun aikaa.
Mun teoria on ollut ja on edelleen se, että auton lepovirta on ollut koko ajan liian suuri ja se kuormittaa akkua juuri sen hitusen verran liikaa, että kalibrointi antaa liian matalat prosentit heti kun akku on vähänkään vanhentunut.
Tätä tukee mielestäni se, että tilanne huononee ajan saatossa koko ajan eikä resetoinnit ja ulkoiset latauksetkaan lopulta auta.
Uudella akulla kaikki toimii taas hetken.
Jos tämä ongelma on saatu softassa korjattua ja siihen päälle tavoitetilan nosto 90%:iin niin ongelma saattaa jopa ollakin pois päiväjärjestyksestä.
Kesällä viimeksi soittelin huoltoon näistä latausongelmista, lähinnä S/S toimimattomuus oli aiheena,silloin sovittiin että katsellaan asiaa kesän yli.
Silloin kesällä oli siis jo olemassa sama CA -versio kuin nytkin, tai sitten oli vasta tulossa?
No.Pitänee soittaa huoltoon jos saisi uuden anturin ”testiin”.
Nykyinen on yhtä tuore kuin syncin kartta autossani eli
-BC.
Täytyy kyllä sanoa että jotain parannusta on tullut syksyn aikana kärjestelmään tullut.Tai sitten olen alkanut kuvitella asioita Kenties joku OTA päivitys lataantunut.
Sanpool kirjoitti: ↑22 Marras 2020 16:41
Kesällä viimeksi soittelin huoltoon näistä latausongelmista, lähinnä S/S toimimattomuus oli aiheena,silloin sovittiin että katsellaan asiaa kesän yli.
Silloin kesällä oli siis jo olemassa sama CA -versio kuin nytkin, tai sitten oli vasta tulossa?
No.Pitänee soittaa huoltoon jos saisi uuden anturin ”testiin”.
Nykyinen on yhtä tuore kuin syncin kartta autossani eli
-BC.
Täytyy kyllä sanoa että jotain parannusta on tullut syksyn aikana kärjestelmään tullut.Tai sitten olen alkanut kuvitella asioita Kenties joku OTA päivitys lataantunut.
Lisätäänpä.Tähän ei liene tulossa laajempaa korjauskutsua tulossa vaan asia hoidetaan asiakkaiden palautteen perusteella?
Sanpool kirjoitti: ↑22 Marras 2020 16:41
Kesällä viimeksi soittelin huoltoon näistä latausongelmista, lähinnä S/S toimimattomuus oli aiheena,silloin sovittiin että katsellaan asiaa kesän yli.
Silloin kesällä oli siis jo olemassa sama CA -versio kuin nytkin, tai sitten oli vasta tulossa?
No.Pitänee soittaa huoltoon jos saisi uuden anturin ”testiin”.
Nykyinen on yhtä tuore kuin syncin kartta autossani eli
-BC.
Täytyy kyllä sanoa että jotain parannusta on tullut syksyn aikana kärjestelmään tullut.Tai sitten olen alkanut kuvitella asioita Kenties joku OTA päivitys lataantunut.
Lisätäänpä.Tähän ei liene tulossa laajempaa korjauskutsua tulossa vaan asia hoidetaan asiakkaiden palautteen perusteella?
Minulle soittivat Laakkoselta ja kertoivat, että tulisi jonkinlainen kampanja/kutsu kun on toimiva korjaus tiedossa. Sitäpä odotellessa... taitaapa auto vaihtua ennen sitä tällä tahdilla.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Lisätäänpä.Tähän ei liene tulossa laajempaa korjauskutsua tulossa vaan asia hoidetaan asiakkaiden palautteen perusteella?
Minulle soittivat Laakkoselta ja kertoivat, että tulisi jonkinlainen kampanja/kutsu kun on toimiva korjaus tiedossa. Sitäpä odotellessa... taitaapa auto vaihtua ennen sitä tällä tahdilla.
Ok.Laakkosen kanssa asioin minäkin kesällä ja alkuvuodesta kun asiaa viimeksi yritettiin korjailla (akku vaihdettiin).
Kylläpä se taitaa auto vaihtua ennen kuin puhelin pirahtaa asian tiimoilta.
Toivotaan että auttaa. Oma menossa parin viikon päästä tähän korjaukseen. On se jännä miten näin pieni asia voi ruveta pidemmän päälle ärsyttämään näinkin paljon Vikaa enemmän ärsyttää varmaan se, että tuo ongelma tuntuu jotenkin niin yksinkertaiselta hoitaa, mutta ei taida sitä olla. Vaikka ei saisi, mutta toivon että tämä ärsyttää Fordillakin koodareita ja ovat lyöneet päätä seinään tämän yksinkertaiselta vaikuttavan ongelman kanssa.
Toisaalta näitä ongelmia tuntuu olevan vähän kaikilla valmistajilla (esim. VAG:n softat). Taitaa tulevaisuuden päästösakot hallita ongelmia niin isosti, ettei tällaisille pienille riitä aikaa/resursseja.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Tänään soitettiin huollosta, että olisi ohjelmistopäivitystä ja mahdollisesti BMS(?)-anturin vaihto liittyen virranhallintaan. Oikein tehdaslähtöinen kutsu huoltoon, ei siis omasta valituksesta johtuvaa. Mullahan on on keväällä 2019 valmistettu Focus toiminut sikäli hyvin, että SS:ia saa käyttää pitkäänkin, että lakkaa toimimasta (eli akussa on potkua) ja Webasto on toiminut aina. Toisinaan inforuudussa ilmoitus akun alhaisesta varauksesta, mutta eipä tuo näytä mihinkään vaikuttavan näin päivittäisen käytön kannalta. Anturissa JX6T 10C679-BC ja käsitykseni mukaan ollut uudesta asti.
Lisäys: korjataan sen verran, että pari Deep Sleep-tilaa aktivoitunut FordPassin mukaan elokuussa 2019, mutta sittempä niitä ei ole näkynyt. Olisko joku OTA-päivitys korjannut ne...
Viime viikolla päivitys. CA-loppuinen anturi jo tehtaalta lähtiessä.
Torstaina maantieajoa 1,5 h.
Sen jälkeen auto parkissa torstai ilta -> lauantai aamu. Lauantaina pari 10...15 km matkaa.
Sitten auto parkissa la klo 12 -> su klo 11. Ja niin vain lähti Webasto sunnuntaina tulille.
Latausjännite on edelleen enimmäkseen 14,7...14,9 V.
Nyt auto on seisonut sunnuntai illasta (1,5 h maantieajon jäljiltä) ja todennäköisesti vasta torstai iltana seuraavan kerran ajoa.
Saa nähdä miten pidemmän levon jälkeen riittää akkua.
focst kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 19:55
Joo maanantaina akun testaus on vielä alkuperäinen. Oletettavasti on ottanut itseensä kun on jatkuvasti ollut tyhjänä. Onhan näissä akku vikoja ollut toivotaan että mullakin on vaan huono akku että korjaus ois oikeesti toimiva.
Sanot, että akku on jatkuvasti ollut tyhjänä.
Jännä, että eri autoyksilöt käyttäytyvät eri tavoin. Minullahan taas akku on koko ajan ollut täynnä ja mielestäni sitä jopa yliladataan silloin kun vika on päällä. Latausjännite on pysytellyt 14,7-14,9V tietämissä ja minusta se on pitkänpäälle liikaa.
Minulla on akku vaihdettu kaksi kertaa takuuseen ja molemmilla kerroilla se on auttanut muutamaksi viikoksi.
Olen pohtinut asian olevan jopa niin päin, että valvonnan seottua tapahtuva ylilataaminen keittää akun piloille......
focst kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 19:55
Joo maanantaina akun testaus on vielä alkuperäinen. Oletettavasti on ottanut itseensä kun on jatkuvasti ollut tyhjänä. Onhan näissä akku vikoja ollut toivotaan että mullakin on vaan huono akku että korjaus ois oikeesti toimiva.
Sanot, että akku on jatkuvasti ollut tyhjänä.
Jännä, että eri autoyksilöt käyttäytyvät eri tavoin. Minullahan taas akku on koko ajan ollut täynnä ja mielestäni sitä jopa yliladataan silloin kun vika on päällä. Latausjännite on pysytellyt 14,7-14,9V tietämissä ja minusta se on pitkänpäälle liikaa.
Minulla on akku vaihdettu kaksi kertaa takuuseen ja molemmilla kerroilla se on auttanut muutamaksi viikoksi.
Olen pohtinut asian olevan jopa niin päin, että valvonnan seottua tapahtuva ylilataaminen keittää akun piloille......
No, ensiviikolla pajalle....
Kesälläkin piti ladata ulkoisella laturilla jos halusi että S&S toimii. Volkkarin akun kuormitustesteri antoi akulle tuloksen vaihda akku. Saa nähdä miten maanantaina käy..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Tänään vaihdettiin akun miinusnavassa oleva anturi. Softan päivitys ei onnistunut ilmeisesti tehtaan serveri(?)ongelman takia.
Mulla auto ollut oireeton, mutta nythän se voi alkaa temppuilee, ku menty ehjää ropaamaan
vanha anturi: C95YW SW:4.6 JX6T-10C679-BC (uudesta asti, valmistettu keväällä 2019)
Vastaava -BC versio löytyy minultakin ja ongelmia ,kuten olen kirjoittanut, on aika ajoin ollut.Tänään viimeksi takalasin lämmitin ei toiminut.
Pitääpä nyt soittaa huoltoon.Ei vaan ole sanut aikaiseksi.
Jännä juttu että joillekin on tästä soitettu joillekin ei...Olisko firmasta kiinni?
Mulla oli tänään auto pajalla. Kaikki meni hyvin ja start/stop heräsi henkiin. Huomasin muuten, että auton kaikki modulit olivat päivittyneet tänään aamulla, kun auto makasi työpaikan pihalla.
Auto kävi tänään pajalla. BMS moduli vaihdettu ja softa kuulemma päivitetty. Kotimatkalla ei s/s toiminut mutta saattoi johtua lämpötilastakin.Seurataan tilannetta...
Mulla oli myös pajotettavana.
Käynnin varsinainen syy oli määräaikaishuolto mutta samalla tehtiin päivitykset ja konfiguroinnit.
Mielestäni BMS-moduuli on myös vaihtunut vaikka se jo kertaalleen vaihdettiinkin. Merkinnät on samat mutta anturi on ihan puhdas ja uuden näköinen.
Kaikki toimi huoltoon mennessä ja samoin sieltä tullessa. On pelannut akun vaihdon jälkeen jatkuvasti.
AAR85 kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 23:37
Ennen bms vaihtoa / kalibrointia latausjännite ollut _aina_ 13.0-13.4v jos webasto on ollut ajastettuna. Nyt lataa 14.7-14.9v.
Latausjännitteen lisäksi olisi hyvä tietää laskennallinen varausprosentti.
Järjestelmähän lataa "täysillä" kunnes varaustila alkaa olla lähellä tavoiteltua 80%. Sen jälkeen jännitettä säädellään tilanteen mukaan.
Jos huhut siitä, että tavoiteprosentti on nostettu 90:een pitävät paikkansa niin sehän tarkoittaa, että se täyden latauksen jakso kasvaa huomattavasti.
Eli tuo havaintosi saattaa kertoa siitä, että järjestelmä todella pyrkii kohti 90% varausta. Nyt pitäisi vain tietää kuinka lähelle sitä päästään....
AAR85 kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 23:37
Ennen bms vaihtoa / kalibrointia latausjännite ollut _aina_ 13.0-13.4v jos webasto on ollut ajastettuna. Nyt lataa 14.7-14.9v.
Latausjännitteen lisäksi olisi hyvä tietää laskennallinen varausprosentti.
Järjestelmähän lataa "täysillä" kunnes varaustila alkaa olla lähellä tavoiteltua 80%. Sen jälkeen jännitettä säädellään tilanteen mukaan.
Jos huhut siitä, että tavoiteprosentti on nostettu 90:een pitävät paikkansa niin sehän tarkoittaa, että se täyden latauksen jakso kasvaa huomattavasti.
Eli tuo havaintosi saattaa kertoa siitä, että järjestelmä todella pyrkii kohti 90% varausta. Nyt pitäisi vain tietää kuinka lähelle sitä päästään....
Ai perhana juu, toden totta. Unohdinkin tuon jutun varauksen nostamisesta 90%. Pitääkin katsoa, mitä se näyttää, koska mullahan oli ennen tätä päivitystä forscanilla muutettu tuo maksimi varaustaso 100%:iin.
AAR85 kirjoitti: ↑11 Joulu 2020 13:30
Pitääkin katsoa, mitä se näyttää, koska mullahan oli ennen tätä päivitystä forscanilla muutettu tuo maksimi varaustaso 100%:iin.
Osaatko antaa koordinaatteja mistä sen sieltä näkee?
AAR85 kirjoitti: ↑11 Joulu 2020 13:30
Pitääkin katsoa, mitä se näyttää, koska mullahan oli ennen tätä päivitystä forscanilla muutettu tuo maksimi varaustaso 100%:iin.
Osaatko antaa koordinaatteja mistä sen sieltä näkee?
BCM modulista muistaakseni joku ”target state of charge” tjms.
Omassa autossa on webasto pelannut päivitysten jälkeen. Ei tosin ole kuin max 20 minuuttia kerrallaan ollut päällä. Aiemmin ei edes käynnistynyt vaikka olisi tullut useampi tunti ajoa edellisenä päivänä.