Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
viewtopic.php?f=6&t=58273&p=310823#p310823
Täällä käsitellään tätä aihetta. Mulla ensi viikolla aika, vaikka eipä mulla ongelmia olekaan ollut.
Täällä käsitellään tätä aihetta. Mulla ensi viikolla aika, vaikka eipä mulla ongelmia olekaan ollut.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Että sillätavalla. Kerrassaan huikealla tasolla tämä Fordin softaosaaminen. Kai taas pistetään alihankkian piikkiin, että huono anturifocst kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 16:20Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma..![]()
Pahoittelut, että kommentoin tänne, modet siirtää tuonne oikeaan topikkiin. Jatketaan siellä
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo maanantaina akun testaus on vielä alkuperäinen. Oletettavasti on ottanut itseensä kun on jatkuvasti ollut tyhjänä. Onhan näissä akku vikoja ollut toivotaan että mullakin on vaan huono akku että korjaus ois oikeesti toimiva.AAR85 kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 18:56Että sillätavalla. Kerrassaan huikealla tasolla tämä Fordin softaosaaminen. Kai taas pistetään alihankkian piikkiin, että huono anturifocst kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 16:20
Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma..![]()
Oma menossa ensviikolla saamaan turhan korjauksen. Akku sentään on jo testattu 100% toimivaksi.
Pahoittelut, että kommentoin tänne, modet siirtää tuonne oikeaan topikkiin. Jatketaan siellä![]()
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään Focus 30000 km huollossa ja sanottiin että nyt akkuongelmaan tullut ratkaisu. Katsotaan muuttuuko mikäänfocst kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 16:20Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma..![]()
kun vielä talvikin tulossa, muuten kaikki toiminut hyvin maagisen 5 kuukauden huollossa olemisen jälkeen.
akku vaihdettiin uuteen silloin mutta nyt on viime kuukautena S/S lakannut toimimasta. Katsotaan herääkö toimimaan
vielä, ei tosin 80km kotiin ajon aikana muuttunut miksikään.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla on uudella AGM akulla vieläkin toiminut kaikki, jostain Maaliskuusta asti. Eikä ole päivitelty, eikä vaihdeltu mitään. Akkua ei ole ladattu ulkoisella laturilla kertaakaan, muutakuin kerran käytin syksyllä laturia kiinni ja täynnä oli.focst kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 19:55Joo maanantaina akun testaus on vielä alkuperäinen. Oletettavasti on ottanut itseensä kun on jatkuvasti ollut tyhjänä. Onhan näissä akku vikoja ollut toivotaan että mullakin on vaan huono akku että korjaus ois oikeesti toimiva.AAR85 kirjoitti: ↑03 Joulu 2020 18:56
Että sillätavalla. Kerrassaan huikealla tasolla tämä Fordin softaosaaminen. Kai taas pistetään alihankkian piikkiin, että huono anturiOma menossa ensviikolla saamaan turhan korjauksen. Akku sentään on jo testattu 100% toimivaksi.
Pahoittelut, että kommentoin tänne, modet siirtää tuonne oikeaan topikkiin. Jatketaan siellä![]()
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko muuten kukaan kokeillut, vaikuttaako auton irroittaminen Ford Passista tuohon virtaongelmaan?
Tai ylipäätään tiputtamalla liitettävyys-ominaisuudet pois päältä.
Ainakin ios12:ssa passi tekee jotain taustatyötä monta tuntia vuorokaudessa ja voisi olettaa, että tällöin pitää jotain yhteyttä myös autoon. Parhaimmillaan näkyy, että kun puhelin yöllä latauksessa niin passi tekee töitä taustalla 00-06 välillä noin 15 min joka tunti. Jos tämä ”herättää” auton monta kertaa yössä tarkistaakseen öljyn käyttöiän, rengaspaineet ja sijainnin niin tuskin ainakaan helpottaa tilannetta. Pohjat puhelimen mukaan on 10h 47min yhden vrk:n aikana taustatoimintaa.
Mä kuulun niihin onnellisiin, joita virtaongelmat ei ole koskettanut. Nyt kun auto seisoi viikon ja oireet alkoi niin aloin selvittelemään tätä. Voi olla että tunnin kaupunkiajo korjaa mulla tilanteen, mutta tuli tällainen vaihtoehto mieleen kun en muista nähneeni keskustelua missä FP:ia epäiltäis syylliseksi.
Tai ylipäätään tiputtamalla liitettävyys-ominaisuudet pois päältä.
Ainakin ios12:ssa passi tekee jotain taustatyötä monta tuntia vuorokaudessa ja voisi olettaa, että tällöin pitää jotain yhteyttä myös autoon. Parhaimmillaan näkyy, että kun puhelin yöllä latauksessa niin passi tekee töitä taustalla 00-06 välillä noin 15 min joka tunti. Jos tämä ”herättää” auton monta kertaa yössä tarkistaakseen öljyn käyttöiän, rengaspaineet ja sijainnin niin tuskin ainakaan helpottaa tilannetta. Pohjat puhelimen mukaan on 10h 47min yhden vrk:n aikana taustatoimintaa.
Mä kuulun niihin onnellisiin, joita virtaongelmat ei ole koskettanut. Nyt kun auto seisoi viikon ja oireet alkoi niin aloin selvittelemään tätä. Voi olla että tunnin kaupunkiajo korjaa mulla tilanteen, mutta tuli tällainen vaihtoehto mieleen kun en muista nähneeni keskustelua missä FP:ia epäiltäis syylliseksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Facebookin Ford ryhmässä ainakin yksi tyyppi kommentoi että ei virranhallintaongelmia ja ei käytä noita Fordpassin juttuja. Minusta on ihan mahdollista että ne on just nuo uudet yhteysominaisuudet mitkä syö sen akun tyhjäksi kun auto seisoo.Vootrson kirjoitti: ↑04 Joulu 2020 05:58 Onko muuten kukaan kokeillut, vaikuttaako auton irroittaminen Ford Passista tuohon virtaongelmaan?
Tai ylipäätään tiputtamalla liitettävyys-ominaisuudet pois päältä.
Ainakin ios12:ssa passi tekee jotain taustatyötä monta tuntia vuorokaudessa ja voisi olettaa, että tällöin pitää jotain yhteyttä myös autoon. Parhaimmillaan näkyy, että kun puhelin yöllä latauksessa niin passi tekee töitä taustalla 00-06 välillä noin 15 min joka tunti. Jos tämä ”herättää” auton monta kertaa yössä tarkistaakseen öljyn käyttöiän, rengaspaineet ja sijainnin niin tuskin ainakaan helpottaa tilannetta. Pohjat puhelimen mukaan on 10h 47min yhden vrk:n aikana taustatoimintaa.
Mä kuulun niihin onnellisiin, joita virtaongelmat ei ole koskettanut. Nyt kun auto seisoi viikon ja oireet alkoi niin aloin selvittelemään tätä. Voi olla että tunnin kaupunkiajo korjaa mulla tilanteen, mutta tuli tällainen vaihtoehto mieleen kun en muista nähneeni keskustelua missä FP:ia epäiltäis syylliseksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei virranhallintaongelmia enää ja Fordpass käytössä. Akku vaihdettu tyyliin vuosi sitten takuuseen, kun takalasinlämmitin ei toiminut. Sen jälkeen kaikki toiminut toistaiseksiJeipii kirjoitti: ↑04 Joulu 2020 13:55Facebookin Ford ryhmässä ainakin yksi tyyppi kommentoi että ei virranhallintaongelmia ja ei käytä noita Fordpassin juttuja. Minusta on ihan mahdollista että ne on just nuo uudet yhteysominaisuudet mitkä syö sen akun tyhjäksi kun auto seisoo.Vootrson kirjoitti: ↑04 Joulu 2020 05:58 Onko muuten kukaan kokeillut, vaikuttaako auton irroittaminen Ford Passista tuohon virtaongelmaan?
Tai ylipäätään tiputtamalla liitettävyys-ominaisuudet pois päältä.
Ainakin ios12:ssa passi tekee jotain taustatyötä monta tuntia vuorokaudessa ja voisi olettaa, että tällöin pitää jotain yhteyttä myös autoon. Parhaimmillaan näkyy, että kun puhelin yöllä latauksessa niin passi tekee töitä taustalla 00-06 välillä noin 15 min joka tunti. Jos tämä ”herättää” auton monta kertaa yössä tarkistaakseen öljyn käyttöiän, rengaspaineet ja sijainnin niin tuskin ainakaan helpottaa tilannetta. Pohjat puhelimen mukaan on 10h 47min yhden vrk:n aikana taustatoimintaa.
Mä kuulun niihin onnellisiin, joita virtaongelmat ei ole koskettanut. Nyt kun auto seisoi viikon ja oireet alkoi niin aloin selvittelemään tätä. Voi olla että tunnin kaupunkiajo korjaa mulla tilanteen, mutta tuli tällainen vaihtoehto mieleen kun en muista nähneeni keskustelua missä FP:ia epäiltäis syylliseksi.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse käyttänyt Ford Passia ja Ford Pass Prota melkein päivittäin auton etäkäynnistykseen ja välillä muuhunkin. Ei virtaongelmia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että samoilla öljyillä 30tkm ajaminen on millään tapaa tervettä moottorille.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos valmistaja sellaisen km-määrän ilmoittaa niin mun mielestä on enemmän kuin perusteltua olettaa, että se riittää.
Maalaisjärki (perstuntuma vanhemmista moottoreista) tosin sanoo, että se on aika pitkä pätkä, mutta jos aikoo ajaa autolla sinne 100tkm nurkille niin ei noissa 15tkm välihuolloissa ole mitään järkeä ellei halua palvella toista tai kolmatta omistajaa.
Mielenkiintoista lukea TM:n kestotestistä, paljonko kulumaa on havaittavissa 60tkm jälkeen. Toivottavasti ovat testiautoa vaan huollattaneet ton 30tkm huoltovälin mukaisesti.

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että vaihtamalla öljyt tiuhaan se käytännössä millään tapaa vaikuttaa auton elinikään.

Kun mainitaan että kannattaa, niin olisi kiva saada muutakin kuin arvailua kannattavuudesta.
Romutukseen kun auto menee on siinä useimmiten toimiva moottori. Auton elinkaaren päättää monesti se ettei sen elvytys leimalle enää kannata arvoon nähden, tai uusi on vaan kivempi ja turvallisempi. Moni yllättyisi kuinka "hyviä" autoja paaliin päätyy.
Meidän mk3.5 menee vaihtoon n.144tkm mittarissa. Öljyt olen vaihtanut 10tkm välein. Ei edes kysyneet öljynvaihdoista joten tuskin sain yhtään parempaa hyvitystä. Toki teoriassa olisihan ahdin voinut mennä näillä kilsoilla jos en olisi vaihtanut öljyjä, mutta tuskimpa.
Toivottavasti joku (ehkä se olen minä) ajaa alusta loppuun asti mk4:lla niin nähdään miten kone kestää. Epäilen A8:sin olevan heikoin lenkki ja sen korjauskustannukset katkaiseen matkan joskus 12-15v päästä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kannattaa tai ei itse maksoin öljyistä ja suodattimesta noin 40e en pidä sitä kalliina sijoituksena 15tkm välein.EeroH kirjoitti: ↑06 Joulu 2020 16:58Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että vaihtamalla öljyt tiuhaan se käytännössä millään tapaa vaikuttaa auton elinikään.![]()
Kun mainitaan että kannattaa, niin olisi kiva saada muutakin kuin arvailua kannattavuudesta.
Romutukseen kun auto menee on siinä useimmiten toimiva moottori. Auton elinkaaren päättää monesti se ettei sen elvytys leimalle enää kannata arvoon nähden, tai uusi on vaan kivempi ja turvallisempi. Moni yllättyisi kuinka "hyviä" autoja paaliin päätyy.
Meidän mk3.5 menee vaihtoon n.144tkm mittarissa. Öljyt olen vaihtanut 10tkm välein. Ei edes kysyneet öljynvaihdoista joten tuskin sain yhtään parempaa hyvitystä. Toki teoriassa olisihan ahdin voinut mennä näillä kilsoilla jos en olisi vaihtanut öljyjä, mutta tuskimpa.
Toivottavasti joku (ehkä se olen minä) ajaa alusta loppuun asti mk4:lla niin nähdään miten kone kestää. Epäilen A8:sin olevan heikoin lenkki ja sen korjauskustannukset katkaiseen matkan joskus 12-15v päästä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos työlle ei tarvitse laskea hintaa niin melko edullistahan tuo on. Itse kuitenkin edustan sitä 2v/30tkm näkökulmaa jo pelkästään siksi, että autoa meille myytäessä sitä käytettiin Fordin myyjän puolelta argumenttina auton eduista. Ajetaan sitten sen mukaan, vaikka järki joskus sanoisi toisin. Toisaalta, en edes odota 1.0 Ecoboostin olevan mikään "isältä pojalle" tai puolen miljoonan kilsan vehje. Ajelen itse varmaan 3-4 max 5 vuotta ("takuu"/protect) huollattaen merkkiliikkeessä sen pari kertaa mitä tuossa ehtii tulla. Seuraava sitten tekee mitä tekee, kolmas omistaja sitten laittaa jo paaliin..? (Tosi ekologista nämä nykyajan kertakäyttöautot, toisin oli ennen vanhaa mersuilla jne)
Toisaalta, meillä on nyt korona-aikana tullut poikkeuksellisen vähän kilometrejä (etätyö pääosin syynä) ja heinäkuussa 2019 rekisteröidyssä Focuksessa on vasta alle 8tkm mittarissa.

Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siteeraan itse itseäni liittyen öljynvaihtoväleihin. Aisia ei mielestäni ola aivan mustavalkoinen....
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Loka 2020 18:37 Noista öljynvaihtoväleistä:
En nyt tiedä mika on "silkkaa hulluutta" ja mikä tervejärkisten hommaa mutta vaikuttaahan siihen öljyn vanhenemiseen muutkin asiat kuin puhdas kilometrilukema.
Joku tahkoaa ympäri vuoden pari kolme kertaa päivässä lyhyttä väliä esilämmittämättömällä koneella. Moottori ei välttämättä saavuta koko talvena normaalia käyntilämpötilaa, jolloin polttoainetta ja vettä päätyy öljyn sekaan ohipuhalluksen vuoksi käytönnössä koko ajan eikä vesi pääse matalan lämpötilan takia haihtumaan. Dieselpolttoaineen haihtumisesta nyt puhumattakaan.
Toinen taas esilämmittää moottorin talviolosuhteissa aina ja ajaa pelkästään pitkiä siivuja moottori lähes koko ajan normaalissa käyntilämpötilassa.
Ohipuhallus on vaatimatonta ja vesi haihtuu korkean lämpötilan johdosta pois.
Ensin mainitussa tapauksessa öljyjä tosiaan kannattaa vaihtaa vähän tiheämmin mutta jälkimmäisessä tapauksessa en sitä valmistajan suosittelemaa pitkää vaihtoväliä pitäisi aivan hullujenhuoneella laadittuna.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hienoa..akku todettu huonoksi mutta ei niin huonoksi että menis takuuseen. Että näin pakkasia odotellessa.. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä se testeri näytti? Saitko testistä tulosteen?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei testilappuja. Se Fordin akkutesteri antaa koodin joka syötetään ids testeriin joka antaa tai ei anna lupaa vaihtoon. Testasivat useampaan kertaan mutta ei lupaa vaihtoon. 2vuotta tulee 10.12 täyteen sen jälkeen saa itse maksaa akun. Harmi että ei ehtinyt tulla kunnon pakkasia ois voinut saada vielä takuuseen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Okei outoa. Omani oli myös akkutestissä ja sain siitä testeristä tulosteen jossa ilmeni testin tiedot. Akku tosin oli 100% kunnossa.focst kirjoitti: ↑08 Joulu 2020 19:10 Ei testilappuja. Se Fordin akkutesteri antaa koodin joka syötetään ids testeriin joka antaa tai ei anna lupaa vaihtoon. Testasivat useampaan kertaan mutta ei lupaa vaihtoon. 2vuotta tulee 10.12 täyteen sen jälkeen saa itse maksaa akun. Harmi että ei ehtinyt tulla kunnon pakkasia ois voinut saada vielä takuuseen.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tekniikan maailman käyttötestin tulokset olivat nyt tulleet nettilehteen. Oikein positiivinen juttu oli.
Ford focus 1.5 ecoboost a8 titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo yhteenveto osion moottorista/vaiheistosta saatu "välttävä" arvosana ei oikein minusta mairittele.
Mm. "Laatikon venttiilikoneista vaihtoon" ja "sylinterinseinämästä löytyneellä melko syvällä naarmulla on muutakin vaikutusta kuin pelkkä ulkonäkö. Naarmu on pitkittäinen, mutta se ei yllä aivan sylinterin yläosaan saakka. Se on syntynyt siten, että männän mukana on liikkunut jokin kova partikkeli, joka on päässyt naarmuttamaan sylinteriä. Itse männässä ei juuri naarmuja ole, joten partikkeli on liikkunut sylinterissä männän mukana."
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toi välttävä arvosana voimansiirrossa kyllä vähän ihmetyttää. Vaihteistossa oli vika, joka meni takuutyönä maaliin ja sen jälkeen toimi moitteetta. Sitten oli toi naarmu. Muutenhan kaikki oli priimaa ja vääntöä oli jopa ilmestynyt 9 Nm lisää. Eihän tollanen naarmu hyvää tee pitkässä juoksussa (jos ajaisi vaikka tli 300 tkm), mutta todennäköistä kuitekin, että sen olemassaoloa ei koskaan kukaan huomaisi ellei pura koko moottoria.Ishvan kirjoitti: ↑09 Joulu 2020 11:19Tuo yhteenveto osion moottorista/vaiheistosta saatu "välttävä" arvosana ei oikein minusta mairittele.
Mm. "Laatikon venttiilikoneista vaihtoon" ja "sylinterinseinämästä löytyneellä melko syvällä naarmulla on muutakin vaikutusta kuin pelkkä ulkonäkö. Naarmu on pitkittäinen, mutta se ei yllä aivan sylinterin yläosaan saakka. Se on syntynyt siten, että männän mukana on liikkunut jokin kova partikkeli, joka on päässyt naarmuttamaan sylinteriä. Itse männässä ei juuri naarmuja ole, joten partikkeli on liikkunut sylinterissä männän mukana."
Tosin jos kriteerit on että mitään poikkeavaa ei saa löytyä niin silloin varmasti linjassaan vaikka suorituskyky säilyisi uuden veroisena.
Se, että kirjoitetaan että on muutakin vaikutusta kuin ulkonäkö, jäi perustelematta täysin eikä missään julkaistussa mittauksessa vaikuttanut tulokseen.

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
TM:n käyttötestien vakiokommentti voimansiirron osalta on: vaihteiston purkamista ei katsottu tarpeelliseksi, koska käytössä ei ilmennyt mitään vikoja tai häiriötä.
Viimeksi varmaan ensimmäisissä klonkswaagen-konsernin dsg-laatikoissa ollut maininnan arvoista vikaa.
Eipä tuo toiminnaltaankaan ylistystä ansaitse.
Viimeksi varmaan ensimmäisissä klonkswaagen-konsernin dsg-laatikoissa ollut maininnan arvoista vikaa.
Eipä tuo toiminnaltaankaan ylistystä ansaitse.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minusta edellisen Focuksen automaatin toiminta oli ihan linjassa kilpailijoihin. Ei pahaa sanaa siitä, kuten ei moottoristakaan. Automaatin oudot vaihtokohdat isommilla vaihteilla tosin olivat outoja ominaisuuksia._JPA kirjoitti: ↑09 Joulu 2020 14:22 TM:n käyttötestien vakiokommentti voimansiirron osalta on: vaihteiston purkamista ei katsottu tarpeelliseksi, koska käytössä ei ilmennyt mitään vikoja tai häiriötä.
Viimeksi varmaan ensimmäisissä klonkswaagen-konsernin dsg-laatikoissa ollut maininnan arvoista vikaa.
Eipä tuo toiminnaltaankaan ylistystä ansaitse.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne