2,0 TDCi suutinasiaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Loka 2016 17:16
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)

2,0 TDCi suutinasiaa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Potilaana on Jaguar X-type 2005 jossa keulalla 2,0 litrainen Fordin TDCi-moottori.

Deja vu! Ennen jaguarismin aikaa tuli käytännössä vuodesta -95 vuoteen -19 ajeltua pääsääntöisesti diisseli Mersuilla. Näistä viimeisimmät vuodet sitten näillä CDI-diisseleillä. Nyt CDI-mersuista tuttu suutinvuotoa ilmaiseva vieno diisselin käry on alkanut yhä pahemmin tunkemaan nenään ja tarkan tutkiskelun jälkeen tuttua mustaa pikeä näkyy hitusen verran yhden suuttimen tienoilla. Ei paljoa mutta sen verran, että sen huomasi kunnon lampulla valaistessa.

Eli kysymys kuuluu, että uusitaanko näistä Fordin diisseleistä pohjatiivisteitä samaan tapaan kuin cdi mersuista? Ehkä hölmö kysymys tietäjien mielestä, mutta muistaa täytyy että olen vasta opettelemassa näitä uusia diisseleitä sekä Fordin TDCin ja Mersun CDIn eroja.

Toinen kysymys, osaako joku suositella hyvää diesel-korjaamoa joka hallitsisi nämä suutinjutut keski-uudellamalla tai pk-seudulla.
Ford Freak since 1988 - yksi viidestäkymmenestä aateloidusta Fordhomosta
saksoboy
Viestit: 1066
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 2,0 TDCi suutinasiaa

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Vanja-eno kirjoitti: 03 Joulu 2020 12:35 Potilaana on Jaguar X-type 2005 jossa keulalla 2,0 litrainen Fordin TDCi-moottori.

Deja vu! Ennen jaguarismin aikaa tuli käytännössä vuodesta -95 vuoteen -19 ajeltua pääsääntöisesti diisseli Mersuilla. Näistä viimeisimmät vuodet sitten näillä CDI-diisseleillä. Nyt CDI-mersuista tuttu suutinvuotoa ilmaiseva vieno diisselin käry on alkanut yhä pahemmin tunkemaan nenään ja tarkan tutkiskelun jälkeen tuttua mustaa pikeä näkyy hitusen verran yhden suuttimen tienoilla. Ei paljoa mutta sen verran, että sen huomasi kunnon lampulla valaistessa.

Eli kysymys kuuluu, että uusitaanko näistä Fordin diisseleistä pohjatiivisteitä samaan tapaan kuin cdi mersuista? Ehkä hölmö kysymys tietäjien mielestä, mutta muistaa täytyy että olen vasta opettelemassa näitä uusia diisseleitä sekä Fordin TDCin ja Mersun CDIn eroja.

Toinen kysymys, osaako joku suositella hyvää diesel-korjaamoa joka hallitsisi nämä suutinjutut keski-uudellamalla tai pk-seudulla.
Taitaa näissä tämän ikäsissä olla sen paluulinjan vuoto yleisempää kuin sen pohjaprikan valskaaminen. Näissä fordin käyttämissä suuttimissa kiinnitys on suoraan suuttimen rungossa olevalla mutterilla kun taas mesessä taitaa olla läpipultti suuttimen korvassa jolloin fordin tyylinen kiinnitys on huomattavasti varmempi
"harder" is not a very good safeword
Vastaa Viestiin