1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
airfax
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2007 13:45
Paikkakunta: Tampere

1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja airfax »

Tuli ostettua tuollainen -08 1,8 tdci. Konevikainen. Koneen tyyppi on QYBA (92kW/125hp), ja mitä netin syövereistä sain selville niin tuo murikka on Fordin omaa tekoa.
Noh, Saksasta löysin korvikkeen, ja aikani miettityäni tilasin nimenomaan samanlaisen koneen. Adolf kuitenkin lähetti minulle nähtävästi PSA-sukuisen Volvon 2-litraisen koneen. Ilmeisesti QXBA:n (100kw/136hp).

Sain siis "vastaavan". Moottoreitahan ne on molemmat.

Ilmoitin että kone on väärä, vastauksena oli että se on identtinen.
Ilmoitin ettei se ole identtistä nähnytkään, kun toinen on 8 venttiilinen ja toinen 16.
Sama kun väittäisi tennispallon ja jalkapallon olevan "identtisiä".
Germaani väittää että menee heittämällä paikalleen, mutta taitaa olla eri ecut noissa moteissa? Tai muuta ongelmaa?

Olen kuulemma ensimmäinen euroopassa jolla on moinen murhe.... :thumbup:
saksoboy
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Yhteensopivuudesta en tiedä mutta täysin eri kehityslinjan moottorihan se on. Ilmeisesti yrittää vain puhua ettei tarvi omaa mokaa tunnustaa...
"harder" is not a very good safeword
airfax
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2007 13:45
Paikkakunta: Tampere

Re: 1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja airfax »

Juu'u. Nettiä penkomalla on käynyt selväksi että tuo 1,8 on Fordin omaa tuotantoa (DLD-418) ja 2,0 on PSA:n tekemä (DW-10).

Ihan pienellä panostuksella ei uppoa tuo FordRenaultVolvoMazda-murkula tuon vahingossa ostamani mondeon pellin alle.
Mainitsin germaanille että jopa pakosarjat ovat erilaiset, germaanin pomon mielestä ovat samat.
Mitä nyt toinen on 8- ja toinen 16-venttiilinen...

Tuon kun mainitsin, niin nyt on vaihtunut keskustelukumppani Saksassa. Olemme jännän äärellä :D
riikomi
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: 1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Saksalaisen kauppiaan kanssa ei yleensä joudu pulaan, koska siellä on erittäin vahva kuluttajaviranomainen.

Kiistoissa asiat ovat aina heti ratkenneet, kun olen ilmoittanut myyjälle Euroopan Kuluttajakeskuksen ottavan häneen yhteyttä. Tosin pienemmistä kiistoista on kyse ollut.
dslcat
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Marras 2019 20:50

Re: 1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja dslcat »

airfax kirjoitti: 02 Joulu 2020 19:03 Juu'u. Nettiä penkomalla on käynyt selväksi että tuo 1,8 on Fordin omaa tuotantoa (DLD-418) ja 2,0 on PSA:n tekemä (DW-10).

Ihan pienellä panostuksella ei uppoa tuo FordRenaultVolvoMazda-murkula tuon vahingossa ostamani mondeon pellin alle.
Mainitsin germaanille että jopa pakosarjat ovat erilaiset, germaanin pomon mielestä ovat samat.
Mitä nyt toinen on 8- ja toinen 16-venttiilinen...

Tuon kun mainitsin, niin nyt on vaihtunut keskustelukumppani Saksassa. Olemme jännän äärellä :D
Tuo pösön DW10 2.0TDCi tuli Mondeoon vasta 2007 eli mk 4 koppaseen. Mk 3 koppasessa on 2 litraisena ollut ZSD-420 (Puma), joka myös 16V..
Ettei tullut se?
airfax
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2007 13:45
Paikkakunta: Tampere

Re: 1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja airfax »

Ei kai. Parissa moottorin osassa lukee "volvo". Autokin on -08.
Toki, veikkaukseni onkin lähinnä netistä tutkimien kuvien perusteella.

Päivän positiivinen uutinen on kuitenkin et tilanne ratkesi. Kuulemma Schenker on toimittanut väärän koneen. Viikko hukkaan ja 33 sähköpostia.
Taisin kumminkin päästä pienellä... :D
airfax
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2007 13:45
Paikkakunta: Tampere

Re: 1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja airfax »

Päivitys.

Sain korvaavan moottorin. Ei tullut QYBA, tuli R3PA. 90 heppanen Connectin kone. En huolinut sitäkään.

Autoteileplus24 ei enää vastaile viesteihin.
Joten riitautin asian Paypalille. myyjä tarjosi kokonaista 200 euroa hyvitystä (aiemmin lupasivat 500 ja puolen vuoden takuun).
En hyväksynyt :D

Olen asian tiimoilta ollut myös yhteydessä Euroopan kuluttaja-asiamieheen joka oli sitä mieltä että asiasta saan ihan oikeutetusti valittaa,,,
Kokeillaan sitä sitten jos paypali ei auta.

Jos ECC:kään ei auta, taidan kokeilla poliisia. Ajattelin vinkua ja valittaa niin kauan kuin se on ilmaista/lähes ilmaista...

Verstaan pojilla on vieläkin kaksi moottoria joista en ole saanut myyjältä mitään infoa. Kaikki mitä koneista tiedän on tyyppi. Ei vuosimallia, ajomäärää tai muuta sellaista.

Kivakiva.
Mk3Mondeo
Viestit: 923
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: 1,8 tdci:stä 2,0 tdci:hin

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

airfax kirjoitti: 14 Helmi 2021 10:55 Päivitys.

Sain korvaavan moottorin. Ei tullut QYBA, tuli R3PA. 90 heppanen Connectin kone. En huolinut sitäkään.

Autoteileplus24 ei enää vastaile viesteihin.
Joten riitautin asian Paypalille. myyjä tarjosi kokonaista 200 euroa hyvitystä (aiemmin lupasivat 500 ja puolen vuoden takuun).
En hyväksynyt :D

Olen asian tiimoilta ollut myös yhteydessä Euroopan kuluttaja-asiamieheen joka oli sitä mieltä että asiasta saan ihan oikeutetusti valittaa,,,
Kokeillaan sitä sitten jos paypali ei auta.

Jos ECC:kään ei auta, taidan kokeilla poliisia. Ajattelin vinkua ja valittaa niin kauan kuin se on ilmaista/lähes ilmaista...

Verstaan pojilla on vieläkin kaksi moottoria joista en ole saanut myyjältä mitään infoa. Kaikki mitä koneista tiedän on tyyppi. Ei vuosimallia, ajomäärää tai muuta sellaista.

Kivakiva.
Ikävä juttu, saksalaiset ovat ainakin omalla kohdallani olleet hyvinkin tarkkoja ja ystävällisia. Olen ostanut kaksi täydellistä moottoria ja yhden moottorilohkon, kaikki eri paikoista.

Ensimmäinen oli kellontarkasti suojattu suojöljyllä, kaikki aukot tulpattu muovitulpilla, osien liitokset merkitty merkkausmaalilla ja huipuksi vielä kirjoitettu sähkökynällä tunnisteet pääkomponentteihin.

Vastaavasti UK:sta tulleet koneet ovat olleet pääosin mitä sattuu, puhtaudesta ei ole mitään väliä ja heillä tuntuu olevan pakonomainen tapa purkaa kaikki käytettyjen moottoreiden apulaitteet irti jättäen likaiset ja hiekkaiset perusmoottorit alttiiksi vaurioille.
Eräs oli 80 000km ajetuksi kerrottu bensanelonen joka veikin öljyä kolme litraa tuhannella, öljypohjasta löytyi jakopään osien kappaleita sekä sylintereissä kulumaa enemmän kuin vastaavassa 250tkm ajetussa koneessa.
Vastaa Viestiin