Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mk1 Mondeon apukuskinpuoleinen laakeri taitaa olla entinen äänestä päätellen..
Kävin kyselemässä vaihtohintoja ja kaikki paitsi yksi liike varoitteli että jarrulevy voi mennä palasiksi kun laakeria vedetään ulos.
Tämä yksi liike väitti ottavansa koko tolpan irti ja vetävän laakerin pois prässissä?! Ettei levyyn tarvisi koskeakkaan..
Eikö muilla ole siis vehkeitä tollaseen vai eikö ne tiedä että sen voi tehdä noinkin?
Tai sitten se yksi liike ei tiedä mistä puhuu. =)
"Etupyörät on laakeroitu huoltovapaalla kuulalaakerilla.Korjaamoissa vaihtoon käytetään prässiä ja erikoistyökalua". Voin skannata ja lähettää sulle ohjeet jos kiinnostaa.
Itse vaihdoin kakslitraseen ysivitoseen Mondeoon etupyöränlaakerin ja työkaluista monimutkaisin oli ruuvipenkki.
Ei siihen mitään ihmekaluja tartte, jos on joskus vähänkään vastaavaa tehnyt.
Navan kyllä irroitin ja jarrulevy jäi ehjäksi.
Tosin aika veemäinen homma siinämielessä, että aikaa meni mutta palkoille pääsin ja harrastustahan se vain on
Voi se lähteä ilman prässiäkin jos ei ole oikein jämähtänyt kiinni.
Ei tahdo oikein kestää etulaakerit V6 mondeossa joka sullakin ilmeisesti on. Kone on sen verran painavampi kuin nelosmoottori.
Mulla on molempiin mitä on / on ollut niin on joutunut vaihtaa.
siipicossu kirjoitti:
Ei tahdo oikein kestää etulaakerit V6 mondeossa joka sullakin ilmeisesti on.
On juu V6.. Taidan siis viedä sinne missä sanovat vaihtavan levyyn koskematta. Tai sitten vaihdan itse, mutta alkaa nuo kelit olevan aika paskat kohta.
Hintahaarukka oli muuten 120€-190€.. laakerin hinta kai 60€, joten ei kovin pahalta kuullosta.
Niin ja yhteensä kolme liikettä varoitteli tuosta levyn hajoamisesta..
Kaksi niistä oli AD-korjaamoja.
Siis se levy on kiinni vain parilla prikalla, kaipa nuo tyhmempikin tajuaa irti ottaa, ennenkuin alkaa prässillä napaa ahdistelemaan
Ootko muuten varma siitä, kumpi puoli on kysymyksessä?
Nimim. vaihdoin sitten molemmat puolet
Luulisin olevani oikealla puolella.. Juuri sieltä löyty välystä pystysuunnassa jo puol vuotta sitten.. Ajattelin että kestäis, mutta kohta ei viiti enää ajaa pidempiä matkoja. Kerron miten kävi kun saan sen pajalle vietyä!
ei se tarvii ku satula irti ja levy on kiinni kahdella peltisellä "mutterilla", tolppa irti, alapallo irti, raidetanko irti, ja napa pois ja ulkokehä istui muuten KIINNI 5000kg oli prässissä painoa ennen kuin lähti... Jos korjaamo veloittaa uusista levyistä niin se on rahastusta.