Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Päivityksen latautuessa pystyi soittamaan hf-puhelun, mutta tuleva puhelu ei tavoittanut synciä.
Ja sitten kun olisin tänään ensimmäisen kerran tälle syksylle tarvinnut webastoa, niin eipä virta siihen riirtänyt. Pe-la yön oli ulkoisella laturilla latauksessa ja su ajoin 1,5 h yhtäjaksoisesti. Sen jälkeen maanantaina lyhyt kauppareissu, 2x4 km ja sen jälkeen auto parkissa ma-to.
Testasin tänään. Ei saa Focukseen kiinni noita. AB:n tuikut menee mullakin tilaukseen.
Ok kiitos. Täytyypä tilata AB, taidan tilata kaksi settiä jos joku muukin haluaa niin saa postit pienemmiksi eikä tarvitse odotella englannista viikko tolkulla.
Tilasin kaksi settiä jos joku muukin tarvitsee, 75€ setti.
Tänä aamuna olin jo jonkun matkaa ajellut, niin Sync ilmeisesti boottasi itseään tms.
Oli vähän aikaa pimeänä ja kun käynnistyi uudestaa, Foordin logo pyöri pitempään näytössä kuin normaalisti.
Puhelin ei ollut piuhassa vaan normaali bluetooth.
Virransäästöön liittyviä häröjä ei tullut kun lähti aamulla liikenteeseen.
Laitoin juuri autobeamin ledit kiinni. Oli vähän ahdasta suojakuvun kanssa lyhdyn takana ja jouduin hieman hiomaan lisää tilaa polttimolle. Polttimo kääntyi hiukan kun kannen kiinnitti. Laitoin nyt ledit osoittamaan ylös ja alas mutta en sitten tiedä kuuluuko ne niin vai pitäisikö sivuille osoittaa. Illalla pääsee testaamaan pimeälle maantielle onko hintansa arvoiset.
att5 kirjoitti: ↑23 Loka 2020 13:38
Laitoin juuri autobeamin ledit kiinni. Oli vähän ahdasta suojakuvun kanssa lyhdyn takana ja jouduin hieman hiomaan lisää tilaa polttimolle. Polttimo kääntyi hiukan kun kannen kiinnitti. Laitoin nyt ledit osoittamaan ylös ja alas mutta en sitten tiedä kuuluuko ne niin vai pitäisikö sivuille osoittaa. Illalla pääsee testaamaan pimeälle maantielle onko hintansa arvoiset.
Mulla on ledit sivulle päin.. Pistä tänne sitten, että miten näytti tuolla tavalla
Noniin. Nyt on testattu. Eli ledit sivulle osoittamaan tosiaan. Valoteho ei mielestäni parantunut ollenkaan. Ainoa hyöty on että valo on saman väristä kuin lähivalot. Ehkä ennemmin ostaisin tuolla rahalla vaikka viinaa. Joten jos joku on focusta ostamassa niin osta hyvä ihminen ne paremmat valot
Mites muuten, jos tuota webastoa pitää ruksittuna, että lähtee aina pöhisemään ajon aikana jos vaan lämpötila on tarpeeksi matala niin miten pahasti se silloin käy akun päälle? Latautuuko akku yhtään?
AAR85 kirjoitti: ↑23 Loka 2020 21:39
Mites muuten, jos tuota webastoa pitää ruksittuna, että lähtee aina pöhisemään ajon aikana jos vaan lämpötila on tarpeeksi matala niin miten pahasti se silloin käy akun päälle? Latautuuko akku yhtään?
Ei vaikuta lataukseen mun kokemuksen mukaan mitenkään.
AAR85 kirjoitti: ↑23 Loka 2020 21:39
Mites muuten, jos tuota webastoa pitää ruksittuna, että lähtee aina pöhisemään ajon aikana jos vaan lämpötila on tarpeeksi matala niin miten pahasti se silloin käy akun päälle? Latautuuko akku yhtään?
Pakkohan se on ainakin dieselissä pitää ruksuttuna, lämpö loppuu muuten jo syksystä tai sitten lämpiää todella hitaasti.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
AAR85 kirjoitti: ↑23 Loka 2020 21:39
Mites muuten, jos tuota webastoa pitää ruksittuna, että lähtee aina pöhisemään ajon aikana jos vaan lämpötila on tarpeeksi matala niin miten pahasti se silloin käy akun päälle? Latautuuko akku yhtään?
Ei vaikuta lataukseen mun kokemuksen mukaan mitenkään.
AAR85 kirjoitti: ↑23 Loka 2020 21:39
Mites muuten, jos tuota webastoa pitää ruksittuna, että lähtee aina pöhisemään ajon aikana jos vaan lämpötila on tarpeeksi matala niin miten pahasti se silloin käy akun päälle? Latautuuko akku yhtään?
Webaston käytössä suurin virran kuluttaja on käytännössä auton oma lämmityslaitteen puhallin. Itse webastossahan virtaa kuluttaa jäähdytysnesteen kiertovesipumppu sekä polttoainepumppu ja sytytysvaiheessa hehkutulppa. Pumppujen sähkönkulutus on kuitenkin suht pientä. Toisin sanoen kun ajat autolla niin käytännössähän silloin sisätilan puhallin on jokatapauksessa päällä ja pumput pyörii kuitenkin, joten ei tuo webaston ajonaikainenntoiminta käytännössä vaikuta lataukseen. Jos sisätilan puhallus on isolla kun auto ei ole käynnissä niin silloin akkua kuluu luonnollisesti enemmän, mutta mielestäni tässä Focuksen tehdas asenteisessa webassa sisätilan puhallus on ohjelmoitu vakioksi eikä sen voimakkuutta saa säädettyä. Mutta aikas maltillinen tuo puhallus tuntuu olevan.
AAR85 kirjoitti: ↑23 Loka 2020 21:39
Mites muuten, jos tuota webastoa pitää ruksittuna, että lähtee aina pöhisemään ajon aikana jos vaan lämpötila on tarpeeksi matala niin miten pahasti se silloin käy akun päälle? Latautuuko akku yhtään?
Lataukseen ei juuri vaikuta mutta polttoaineen kulutus kasvaa reilusti. En suosittele käyttämään kun kovimmilla pakkasilla. Bensa autossa lämpö kyllä riittää ajossa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
att5 kirjoitti: ↑23 Loka 2020 19:30
Ehkä ennemmin ostaisin tuolla rahalla vaikka viinaa.
Joten jos joku on focusta ostamassa niin osta hyvä ihminen ne paremmat valot
Ei siihen saa parempia valoja, eikös ne pitkät ledit ole testien mukaan ihan samaa tasoa kuin halogeenit.
Joo ei ole kummoset varsinkaan kantama..ennemmin sijoittaa kunnon lisävaloon ja rupeaa näkemään.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Noihin valoihin liittyvää tyli mieleen. Tuo lampunpesimiensulake kannattaa ottaa pois. Menee turhaan nestettä hukkaan vaan jos huljuuttelee valoille nestettä, kun nuo pesimet on ihan tyhjän kanssa.
@rsk@ kirjoitti: ↑24 Loka 2020 19:06
Noihin valoihin liittyvää tyli mieleen. Tuo lampunpesimiensulake kannattaa ottaa pois. Menee turhaan nestettä hukkaan vaan jos huljuuttelee valoille nestettä, kun nuo pesimet on ihan tyhjän kanssa.
Juuri näin. Kyllästyin itsekin siihen, että lasinpesunestettä sai lisätä joka tankkauksella. Nyt kun sulake on ollut pois niin nestettä riittää ja riittää, aina vaan...
HMS77 kirjoitti: ↑25 Loka 2020 17:58
Onko lampunpesureille oma sulake? Ettei siinä sulakkeessa ole mitään muuta takana?
Jos noin niin taidanpa nappailla itekin pois tuon..
On oma sulake. En muista numeroa mutta käsikirjasta selviää.
Mulla se on ollut pois jo kohta vuoden.
Moottoritila, 18, 20A ainakin 1.5ecoboostissa ja veikkaan, että aika lähelle muissakin.
Tuolta kannattaa VINkoodilla avata omaan autoon sopiva ohjekirja.
Kännykässä jääny roikkumaan auki yhtenä välilehteä.
Omalla vinillä jää pois ylimääräset.
Moottoritilasta löytyy kyllä se sulakeboksi akun vierestä, päällykansi irti ja alla on kaksi jytkyä kaapelia ja kaksi isoa kiinnityskahvaa. Noiden allako ne on? Kahvat vaan auki?
Taitaa olla joku "relay module compartment"?
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Freeze kirjoitti: ↑26 Loka 2020 11:41
Moottoritilasta löytyy kyllä se sulakeboksi akun vierestä, päällykansi irti ja alla on kaksi jytkyä kaapelia ja kaksi isoa kiinnityskahvaa. Noiden allako ne on? Kahvat vaan auki?
Taitaa olla joku "relay module compartment"?
Tuosta näkyy. https://youtu.be/ygtehm-8G3o
Johdot vaan oikeessa järjestyksessä takas.
En muista yltääkö nuo kaksi isoa kaapelia ristiin.
Kiitos, sieltähän se löytyi. Itsellä sulake 18, sijainti osoitettu multimaanisella työkalulla. Sync meni hiukan sekaisin sen jälkeen, oikeni warm bootilla eli radion virtapainike ja seuraava kanava -painike pohjaan 5 sekunniksi, niin se boottaili itsensä kuntoon minuutissa.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv