Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moore kirjoitti: ↑05 Loka 2020 09:25
Viime viikolla otin asiakseni päivittää SYNC ja kartat. Tämä onnistui kivuttomasti USB:n kautta. Eli molemmat niin SYNT 3.4 ja F9 kartat vedin tikusta.
Ja TADAA! mulla on S/S toiminnassa. Toiminut päivityksen jälkeen täysin normaalisti. Vahva veikkaus, että tässä päivityksessä on joku fixi tähän asiaan.
Tuolla aiemmin kirjoitin, että mulle tuli sama fiilis. Akun varaustila nousi päivitysprosessin aikana.
Mutta pettymykseksi joitui taas toteamaan, että ilo oli ennenaikainen.
Nyt se painui taas keikkumaan 70% molemmin puolin, eli s/s toimii / ei toimi.
Ei sieltä mitään korjausta tullut.
Joo täälläkin ilo kesti hetkisen, nyt taas "ladataan akkua"
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Tuolla aiemmin kirjoitin, että mulle tuli sama fiilis. Akun varaustila nousi päivitysprosessin aikana.
Mutta pettymykseksi joitui taas toteamaan, että ilo oli ennenaikainen.
Nyt se painui taas keikkumaan 70% molemmin puolin, eli s/s toimii / ei toimi.
Ei sieltä mitään korjausta tullut.
Joo täälläkin ilo kesti hetkisen, nyt taas "ladataan akkua"
Edelleen ihmettelen että miksi se nousi päivityksen yhteydessä.
Toki autoa tuli käynnisteltyä usein, että päivitysten lataus jatkuisivat mutta ajot olivat lyhyitä.
Ihme keksintö.
Päivitin eilen tikulta Syncin 3.3 -> 3.4:ksi. Meni ohjeiden mukaan ihan kivuttomasti n. 30 min ajon aikana. Ulkonäkö muuttui aika rajusti, varmaan siihen tottuu.
Nyt on tikulla kartat (yli 22 Gt) ja pitäis päivittää ne. Uudesta asti ollut F8 kartat. Tarkoitus oli lähteä ajelee mökille huomenna ja ajoaikaa olis n. 4 h. Kauankohan tuo asennus kestää?
Freeze kirjoitti: ↑07 Loka 2020 13:53
Luepas herra rusakko niitä mun viestejä toisessa ketjussa. Mulla meni 52 min täyteen päivitykseen jossa kaikki syncistä karttoihin
Ei menny mulla.. jos joskus sais ne uudet kartat..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Freeze kirjoitti: ↑07 Loka 2020 13:53
Luepas herra rusakko niitä mun viestejä toisessa ketjussa. Mulla meni 52 min täyteen päivitykseen jossa kaikki syncistä karttoihin
Ai nii, oli muitakin viestiketjuja. Jotenkin oppinu märisemään joka asian tässä ketjussa
EeroH kirjoitti: ↑07 Loka 2020 17:49
Oliko kokemusta onko pitkät ledit hintansa väärti? Lyhyethän tulee vakiona
Kantama ei ole kovin pitkä muuten ok. Ennemmin sijoittaa rahat hyviin lisävaloihin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Freeze kirjoitti: ↑07 Loka 2020 13:53
Luepas herra rusakko niitä mun viestejä toisessa ketjussa. Mulla meni 52 min täyteen päivitykseen jossa kaikki syncistä karttoihin
Ei menny mulla.. jos joskus sais ne uudet kartat..
Sama vika. Ei edistystä karttojen latailun kanssa.
Ohessa eilen merkkihuollosta saamani viesti akunvalvontamoduulin tilanteesta. Uskoo ken haluaa:
"Tästä oli toissapäivänä keskustelua Fordin kanssa ja nyt alkaa jo valoa näkyä tunnelin päässä.
Saksassa on parhaillaan testauksessa uusi ohjelmisto korin ohjainlaitteeseen. Uusi ohjelmisto vähentää auton virrankulutusta 9% ja Fordin mukaan tämä poistaa virrankulutusongelmat.
Vuoden lopussa on tulossa uusi akun valvonta-anturi, mikä ratkaisee ongelman kokonaisuudessaan.
En usko, että korin ohjainlaitteen päivitys tulee vielä ensi viikolle, mutta puhuivat kuitenkin viikoista eivätkä kuukausista."
Opla kirjoitti: ↑08 Loka 2020 16:17
Ohessa eilen merkkihuollosta saamani viesti akunvalvontamoduulin tilanteesta. Uskoo ken haluaa:
"Tästä oli toissapäivänä keskustelua Fordin kanssa ja nyt alkaa jo valoa näkyä tunnelin päässä.
Saksassa on parhaillaan testauksessa uusi ohjelmisto korin ohjainlaitteeseen. Uusi ohjelmisto vähentää auton virrankulutusta 9% ja Fordin mukaan tämä poistaa virrankulutusongelmat.
Vuoden lopussa on tulossa uusi akun valvonta-anturi, mikä ratkaisee ongelman kokonaisuudessaan.
En usko, että korin ohjainlaitteen päivitys tulee vielä ensi viikolle, mutta puhuivat kuitenkin viikoista eivätkä kuukausista."
Mikähän ohjelmiston versio on ja valvonta anturin osanumero? Oma auto menee valmistukseen ensi kuussa niin näkisi onko siinä jo uudet, vai pitääkö sanoa että laittavat luovutus huollossa.
Opla kirjoitti: ↑08 Loka 2020 16:17
Ohessa eilen merkkihuollosta saamani viesti akunvalvontamoduulin tilanteesta. Uskoo ken haluaa:
"Tästä oli toissapäivänä keskustelua Fordin kanssa ja nyt alkaa jo valoa näkyä tunnelin päässä.
Saksassa on parhaillaan testauksessa uusi ohjelmisto korin ohjainlaitteeseen. Uusi ohjelmisto vähentää auton virrankulutusta 9% ja Fordin mukaan tämä poistaa virrankulutusongelmat.
Vuoden lopussa on tulossa uusi akun valvonta-anturi, mikä ratkaisee ongelman kokonaisuudessaan.
En usko, että korin ohjainlaitteen päivitys tulee vielä ensi viikolle, mutta puhuivat kuitenkin viikoista eivätkä kuukausista."
Mikähän ohjelmiston versio on ja valvonta anturin osanumero? Oma auto menee valmistukseen ensi kuussa niin näkisi onko siinä jo uudet, vai pitääkö sanoa että laittavat luovutus huollossa.
Mistä niitä numeroita tietää ennen kun on osat ja softa valmiina. En pidättäis hengitystä niitä odottaessa tuskin niitä tämän vuoden puolella monelle laitetaan. Oletettavasti tulee kamppanja kun osia on riittävästi saatavilla eli ehkä alku vuodesta..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
focst kirjoitti: ↑08 Loka 2020 19:26
En pidättäis hengitystä niitä odottaessa tuskin niitä tämän vuoden puolella monelle laitetaan. Oletettavasti tulee kamppanja kun osia on riittävästi saatavilla eli ehkä alku vuodesta..
Vähän "deja vu" olo.
Ihan niin kuin olisi viime vuoden lopullakin vakuuteltu, että korjaava päivitys tulee vuodenvaihteessa.
focst kirjoitti: ↑08 Loka 2020 19:26
En pidättäis hengitystä niitä odottaessa tuskin niitä tämän vuoden puolella monelle laitetaan. Oletettavasti tulee kamppanja kun osia on riittävästi saatavilla eli ehkä alku vuodesta..
Vähän "deja vu" olo.
Ihan niin kuin olisi viime vuoden lopullakin vakuuteltu, että korjaava päivitys tulee vuodenvaihteessa.
Niin tais olla eikä juuri auttanut..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
focst kirjoitti: ↑08 Loka 2020 20:55
Niin tais olla eikä juuri auttanut..
Meni huonommaksi ainakin mulla siinä päivityksessä.
Mulla oli toimiva auto ennen sitä uusinta TCU päivitystä. Hätäpuhelujärjestelmä harvakseltaan herjasi muuten toimi. Nyt ei pelaa ilman ulkoisella laturilla elvytystä. Saa nähdä miten webasto pelaa kun talvi tulee.. olen valmistautunut laittamaan lohkolämmittimen ja sisähaaran jos tarve vaatii.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Tänään latasin USBltä F9 kartat. Asennus 1h 10 min. Sen perään tuli joku osa 2, mitä auto asensi n. 30 min. Mikä lie... mutta, sekä Sync 3.4 aiemmin tällä viikkoa että F9 asentuivat moitteetta. Kuitenkin vaikuttaisi siltä että kännykän musat hyppää radiokanavalle kun klikkaa seuraavan kappaleen. Tätähän oli muillakin. Uutta päivitystä odotellessa...
Takuukorjauksiin: kuskin peilin saattovalo ei syty, paitsi jos peilin kupua moksii. Nähtävästi kosketushäikkää...
Tässä, kun sen verta usein on tuota akkua joutunut latailemaan ulkoisella älylaturilla niin on alkanut tuo kiinteä laturi kiinnostamaan. Defan MultiCharger 1210 Flex (10A) lienee se ainut järkevä vaihtoehto. Onko kukaan laittanut itse mitään vastaavaa focukseensa? Mitään asennusvinkkejä?
AAR85 kirjoitti: ↑09 Loka 2020 08:21
Tässä, kun sen verta usein on tuota akkua joutunut latailemaan ulkoisella älylaturilla niin on alkanut tuo kiinteä laturi kiinnostamaan. Defan MultiCharger 1210 Flex (10A) lienee se ainut järkevä vaihtoehto. Onko kukaan laittanut itse mitään vastaavaa focukseensa? Mitään asennusvinkkejä?
Samanlainen tuli laitettua heti uutena.
Kuskin puoleisen umpion alla on hyvin tilaa ja kiinnitysruuvitkin valmiina. Sieltä sai johdonkin uitettua kivasti alamaskin taakse ja pistoke siihen.
AAR85 kirjoitti: ↑09 Loka 2020 08:21
Tässä, kun sen verta usein on tuota akkua joutunut latailemaan ulkoisella älylaturilla niin on alkanut tuo kiinteä laturi kiinnostamaan. Defan MultiCharger 1210 Flex (10A) lienee se ainut järkevä vaihtoehto. Onko kukaan laittanut itse mitään vastaavaa focukseensa? Mitään asennusvinkkejä?
Samanlainen tuli laitettua heti uutena.
Kuskin puoleisen umpion alla on hyvin tilaa ja kiinnitysruuvitkin valmiina. Sieltä sai johdonkin uitettua kivasti alamaskin taakse ja pistoke siihen.
Et siis ujuttanut pistoketta maskin taakse alakautta? Miten kiinnitit sen pistokkeen? Hyvä tietää, kiitos!
Opla kirjoitti: ↑08 Loka 2020 16:17
Ohessa eilen merkkihuollosta saamani viesti akunvalvontamoduulin tilanteesta. Uskoo ken haluaa:
"Tästä oli toissapäivänä keskustelua Fordin kanssa ja nyt alkaa jo valoa näkyä tunnelin päässä.
Saksassa on parhaillaan testauksessa uusi ohjelmisto korin ohjainlaitteeseen. Uusi ohjelmisto vähentää auton virrankulutusta 9% ja Fordin mukaan tämä poistaa virrankulutusongelmat.
Vuoden lopussa on tulossa uusi akun valvonta-anturi, mikä ratkaisee ongelman kokonaisuudessaan.
En usko, että korin ohjainlaitteen päivitys tulee vielä ensi viikolle, mutta puhuivat kuitenkin viikoista eivätkä kuukausista."
Tietoa ei tietenkään ole, mutta ilmoille kysymys: Kai nuo yllä mainitut muutokset/päivitykset tehdään sitten kaikkiin mk 4 Focuksiin jos ei nyt takaisinkutsuina niin normihuoltojen yhteydessä ilman että asiakkaan pitää ilmoittaa viasta?
Samanlainen tuli laitettua heti uutena.
Kuskin puoleisen umpion alla on hyvin tilaa ja kiinnitysruuvitkin valmiina. Sieltä sai johdonkin uitettua kivasti alamaskin taakse ja pistoke siihen.
Et siis ujuttanut pistoketta maskin taakse alakautta? Miten kiinnitit sen pistokkeen? Hyvä tietää, kiitos!
Pistoke on edestä katsottuna ihan oikeassa reunassa maskin alimmassa raossa. Sieltä pääsee konehuoneen puolella umpion alle ilman työkeluja ja reikien kairaamisia. Siellä on kuminen tiivisteläppä jonka alta kaapeli mahtuu hyvin kulkemaan. Pistokkeen kiinnitin kahdella peltiruuvilla maskiin. Aivan huomaamaton kiinnitys.
Ja ainakin omassa autossani umpion alla on jonkun moduulin tyhjä asennuspaikka. Siellä on M6 kierteellä olevat pultin päät odottamssa. Otin kämmenen kokoisen palan alumiinilevyä, johon kiinnitin laturin ja levyyn reijät sopiville kohdille joista sen sai valmiisiin ruuveihin kiinni.
Helppo homma. Muutama M6 mutteri ja pala alumiinia.