Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
pajatso
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Helmi 2019 21:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja pajatso »

Joo,

sync meni OTAna. Tikulta ei vaan alottanu.

Oletetusta karttamätöstä puolet taaskin verkon yli, ja sitten loppu. Ja auton mukaan kaikki päivitetty, vaikka F7 pesässä.

On aika tympeän näköinen ui, ainakin nuo päivänäytöt tosi vaaleita. Ja sitten ne tummat napit alla...

P
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Takakontti on yllättäen saman levyinen ja pituinen kuin vanhassa Focuksessa ja MATALAMPI! Vasta kun ottaa takakontin pohjalevyn pois tulee korkeutta reilusti lisää. Jos subbari vie tuota korkeutta pois niin... Ja ilman pohjalevyä on aikamoinen kynnys. Kovin tätä uutta kehuttiin tilavammaksi kuin vanha mutta en mittaamalla saa juurikaan eroa, fiilis sisällä on hiukan avarampi.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

EeroH kirjoitti: 01 Loka 2020 18:48 Takakontti on yllättäen saman levyinen ja pituinen kuin vanhassa Focuksessa ja MATALAMPI! Vasta kun ottaa takakontin pohjalevyn pois tulee korkeutta reilusti lisää. Jos subbari vie tuota korkeutta pois niin... Ja ilman pohjalevyä on aikamoinen kynnys. Kovin tätä uutta kehuttiin tilavammaksi kuin vanha mutta en mittaamalla saa juurikaan eroa, fiilis sisällä on hiukan avarampi.
Takana istuja huomaa selvän eron. Ei tavaratila ole isompi mutta hyvin on tavarat mukaan sopineet. :lol:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

focst kirjoitti: 01 Loka 2020 19:28
EeroH kirjoitti: 01 Loka 2020 18:48 Takakontti on yllättäen saman levyinen ja pituinen kuin vanhassa Focuksessa ja MATALAMPI! Vasta kun ottaa takakontin pohjalevyn pois tulee korkeutta reilusti lisää. Jos subbari vie tuota korkeutta pois niin... Ja ilman pohjalevyä on aikamoinen kynnys. Kovin tätä uutta kehuttiin tilavammaksi kuin vanha mutta en mittaamalla saa juurikaan eroa, fiilis sisällä on hiukan avarampi.
Takana istuja huomaa selvän eron. Ei tavaratila ole isompi mutta hyvin on tavarat mukaan sopineet. :lol:
Myös edessä istuja. Vanhemmassa oli tosiaan 173cm lyhyellä allekirjottaneella polvet hanskalokerossa kiinni, kun takapenkillä oli recaron turvaistuin selkä menosuuntaan. Mk4:ssa sama istuin ja edessä mahtuu melkein juoksemaan 110m aidat. Tai ero ainakin tuntuu siltä :lol:
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

AAR85 kirjoitti: 01 Loka 2020 22:11
focst kirjoitti: 01 Loka 2020 19:28

Takana istuja huomaa selvän eron. Ei tavaratila ole isompi mutta hyvin on tavarat mukaan sopineet. :lol:
Myös edessä istuja. Vanhemmassa oli tosiaan 173cm lyhyellä allekirjottaneella polvet hanskalokerossa kiinni, kun takapenkillä oli recaron turvaistuin selkä menosuuntaan. Mk4:ssa sama istuin ja edessä mahtuu melkein juoksemaan 110m aidat. Tai ero ainakin tuntuu siltä :lol:
Etupenkkien ja ohjauspyörän pituussäätö ei kyllä pitkäjalkaiselle riitä. Oma ruho 187 cm ja hivenen suhde niin, että "pitkä jalat, lyhyet kädet", niin seuraus on se, että jalat jää koukkuun, reisitukea ei juuri ole ja ohjauspyörään ei riittävän hyvin yletä. Näin ainakin vakiopenkissä (Active). Monella 190 cm on saman mittaset jalat, mutta kädet pidemmät. Toisaalta, mahdun takapenkille itseni taakse, mikä kuvaa kyllä hyvin sisätilojen väljyyttä edelliseen Focukseen verrattuna. Sähköpenkissä taisi olla pidemmät säädöt, mutta ohjauspyörä jää vähän kauas. Ja sitten on vielä semmonen, että penkki pitää olla suht alhaalla, koska korkeudensäätö tuo penkkiä myös eteenpäin kun sitä tunkkaa ylös. Seuravassa autossa on kyllä pakko kiinnittää enemmän huomiota ergonomiaan etenkin kuskin paikalla.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Eilen ilmeni mielenkiintoinen tilanne, kun kävimme tankilla. Auto ilmoitti, että n. 50 km ajomatkaa jäljellä, vaimo tankkaasi ja minä rämppäsin puhelimesta musiikkia usb-kytkettynä autoon. Rouva ei ehtinyt tankkauspistooliin tarttua, kun navin näyttö sammui, eikä moneen yritykseen Ford-logoa pidemmälle käynnistynyt. Rouva tuli tankattuaan autoon. Käytin ovia lukossa sitten popit heräsi ja musa alkoi soida. Lähdettiin ajamaan ja katsoin että ajomatkaa luvataan n. 500 km ja polttoainetta on 3/4 tankillista jäljellä. Rouva vakuutteli tankanneensa täyteen ja niin se 1,55 €/l hinnan ja käytettyä rahaa vertaamalla siltä vaikuttikin. Jatkettiin ajoa, kun huomasin, että auto "tankkaa" itseään ja ajomatkaa luvataan koko ajan lisää, vaikka 100 km/h ajonopeus sitä toisesta päästä syökin. 25-30 km ajettua tankki oli täynnä ja ajomatkaakin luvattiin jo yli 700 km.

En tiedä liittyikö poppikoneiden temppuilu ja tankkkaussekoilu jotenkin toisiinsa, mutta... noh, mielenkiintoista :) Kuluneella viikolla on laittanut vain automaattipäivitykset päälle, kun ajattelin josko joku päivä jaksais Sync+karttoja päivittämään. Mulla on muistaakseni vielä 3.3 ja F8, enkä tiedä onko ikinä päivittyneet. Olisko auto huoltoasemalla alkanut päivittämään jotain?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Rusakko_ kirjoitti: 02 Loka 2020 11:48 En tiedä liittyikö poppikoneiden temppuilu ja tankkkaussekoilu jotenkin toisiinsa, mutta... noh, mielenkiintoista :) Kuluneella viikolla on laittanut vain automaattipäivitykset päälle, kun ajattelin josko joku päivä jaksais Sync+karttoja päivittämään. Mulla on muistaakseni vielä 3.3 ja F8, enkä tiedä onko ikinä päivittyneet. Olisko auto huoltoasemalla alkanut päivittämään jotain?
Käsittääkseni päivityspaketteja tulee vain jos Sync on kytketty johonkin wifi-verkkoon. Sitä en tiedä tulisivatko USB-kaapelin kautta. Eli pelkkä automaattipäivitysten päälle laitto ei tee ymmärtääkseni mitään.

Minulla kun Sync 3.4:n build päivittyi toissapäivänä 20136:een, niin paketin latauksen jälkeen Sync pimeni hetkeksi ja sen jälkeen olikin uusi build käytössä.

Nyt on tullut yksi uusi paketti jo sisään ja toinen on latauksessa (kun Sync wifissä). Olisikohan F9-kartta?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

Auto on nyt sunnuntain jälkeen lataillut jotain paketteja päivittäin. 3.4 versio tuli siis jo sunnuntaina ja tiistaina tais vaihtua kartta versioon F9. Auto seisoo tällä hetkellä enimmäkseen pihassa niin latailua voi edesauttaa jättämällä auto käyntiin. Auto tosin sammuu puolen tunnin jälkeen mutta lataus jatkuu kuitenkin vielä sen toisen puolituntisen sammumisen jälkeen. Onko jollain parempaa ideaa kuinka latausta vois avittaa? Tuossa tunnissa kun ei hirveästi ehdi ladata kun nopeudet ei mitään kovin hyviä ole, enimmillään hetkittäin 7Mbit/s
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Onko kellään activessa (tai muussa mallissa) alkuperäisiä roiskeläppiä? Kiinnostaisi verrata ebayn kiinalaisiin. Niille piti etuläppien yläpään kiinnitykseen porata yksi reikä peltiin asti.
Ei sinänsä ongelma. Kotelosuojaa ja alustamassaa reikään ja ruuviin.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Mon85 kirjoitti: 02 Loka 2020 13:32 Auto on nyt sunnuntain jälkeen lataillut jotain paketteja päivittäin. 3.4 versio tuli siis jo sunnuntaina ja tiistaina tais vaihtua kartta versioon F9. Auto seisoo tällä hetkellä enimmäkseen pihassa niin latailua voi edesauttaa jättämällä auto käyntiin. Auto tosin sammuu puolen tunnin jälkeen mutta lataus jatkuu kuitenkin vielä sen toisen puolituntisen sammumisen jälkeen. Onko jollain parempaa ideaa kuinka latausta vois avittaa? Tuossa tunnissa kun ei hirveästi ehdi ladata kun nopeudet ei mitään kovin hyviä ole, enimmillään hetkittäin 7Mbit/s
Pitkät tyhjäkäynti pyöritykset ei ihan parasta taida olla koneelle. Varsinkin jos kylmänä käynnistää..
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Mon85 kirjoitti: 02 Loka 2020 13:32 Auto on nyt sunnuntain jälkeen lataillut jotain paketteja päivittäin. 3.4 versio tuli siis jo sunnuntaina ja tiistaina tais vaihtua kartta versioon F9. Auto seisoo tällä hetkellä enimmäkseen pihassa niin latailua voi edesauttaa jättämällä auto käyntiin. Auto tosin sammuu puolen tunnin jälkeen mutta lataus jatkuu kuitenkin vielä sen toisen puolituntisen sammumisen jälkeen. Onko jollain parempaa ideaa kuinka latausta vois avittaa? Tuossa tunnissa kun ei hirveästi ehdi ladata kun nopeudet ei mitään kovin hyviä ole, enimmillään hetkittäin 7Mbit/s
Ota 30min sammutus pois niin voit jättää käyntiin koko päiväksi.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Kävin ajamassa 125hv mhev HB, pitäisi olla enemmän vääntöä kuin vanhassa 125hv mutta en kyllä huomannut eroa. 155hv ei ole missään vielä ajettavaksi, siinä 240nm niin luulisi kulkevan yhtälailla kuin vanha 1.5 150hv. Ihan sokkona ei viitsisi tilata.
Teppu
Viestit: 61
Liittynyt: 01 Tammi 2015 14:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Teppu »

Eipä tuossa 125hv mHEV mallissa ole kasvanut vääntö muualla kuin lithium akun auttaessa.Koeajolla tämän huomasi tiellä jossa oli paljon ylä -ja alamäkiä.Auto keräili talteen energiaa alamäessä ja kun moottori joutui vääntämään niin auttoi sähköllä. Kiihdytyksissä esim. moottoritien ramppi, ei minusta tuo sähkö tuonut suurta parannusta suorituskykyyn.
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

EeroH kirjoitti: 29 Syys 2020 19:01
HMS77 kirjoitti: 25 Syys 2020 22:58

Miksei 2-litrainen nyt jaksaisi Focusta liikuttaa kun 1.5 tekee sen myös erittäin hienosti?
Omat muistikuvat alkupään 1.5tdci HB automaatista on ettei se kummoinen voimanlähde ollut. Wagon painavampi ja activessa isommat renkaat, voisi olettaa sen oleva laiska laitos. Toisaalta koeajoauto oli 125hv A8 ja silläkin pääsi jotenkuten eteenpäin. Pikku dieselissä 15tkm huoltoväli niin taidan unohtaa sen kokonaan. Manuaali houkuttaa niin taidan kääntää katseet 155hv MHEV laitokseen...
Huoltoväli on 30tkm myös pikkudieselissä mutta väliöljynvaihto tehdään 15tkm välein.
Silkkaa hulluutta muutenkaan ajella 30tkm samoilla öljyillä oli auto mikä tahansa jos nyt yhtään autostaan välittää.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Moore
Viestit: 50
Liittynyt: 15 Kesä 2014 13:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Moore »

AAR85 kirjoitti: 21 Syys 2020 23:21
Moore kirjoitti: 21 Syys 2020 11:59 Autoni menossa nyt kolmatta kertaan hoitoon S/S:n vuoksi. Tämä siis ei käytännössä toimi ollenkaan minulla.
En tiedä mikä on "korjaustoimenpide", mutta jotain nyt tehdään.

Samalla pyysin tsekkaamaan kuskin puolen B pilarista tulevaan särinää. Kyselin tuosta täältäkin, mutta ilmeisesti tällaista ongelmaa ei muilla ole. Sen sijaan jotain ovien räminää johtuen musiikin aiheuttamasta resonoinnista, johon jokin korjausohje fordilla on. Mutta omassa autossani särinä tulee (myös ilman musiikin luukuttamista) B pilarin sisältä, mielestäni turvavyön korkeussäädön kohdalta. Väilllä kuuluu todella selkeästi tasainen särinä, kun taas välillä voi olla ihan hiljaa päiviä.
Mulla on tuota b-pilarista tulevaa särinää. Ja juurikin kuskin puolelta. Kerroppa sitten, että saivatko särinän pois.
Noniin tässä vähän feedbackia mitä tehty ja mitä havainnoitu toimenpiteiden jälkeen.
Autoon vaihdettiin akun miinus-navan johto, jossa tuo valvontamoduuli. Eli moduuli uusittiin myös. Kuskinpuolen oveen lisättiin fylliä räminän vuoksi.
S/S toimi autossa ensimmäisen päivän käytännössä, jonka jälkeen katosi taas. Eli varmaan akku ladattu huollossa, eikä tuo moduulinvaihto vaikuttanut mitään. Kuskinoveen lisätty fylli ei auttanut räminään. Kerroin, että räminä tulee B pilarista, mutta siihen ei koskettu.

Viime viikolla otin asiakseni päivittää SYNC ja kartat. Tämä onnistui kivuttomasti USB:n kautta. Eli molemmat niin SYNT 3.4 ja F9 kartat vedin tikusta.
Ja TADAA! mulla on S/S toiminnassa. Toiminut päivityksen jälkeen täysin normaalisti. Vahva veikkaus, että tässä päivityksessä on joku fixi tähän asiaan.

Sen verran vielä tuosta päivityksestä. F9 kartat oli niin iso paketti (22G) että jouduin ajamaan sen tuollaiselta isolta 250G USB levyltä, jonka tiedostomuoto NFST. Hienosti toimi. Purin tuon paketin juureen ja vaikka levyllä oli muutakin tavaraa niin osasi se lukea oikeat filut sieltä.
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Siis mistä F9 kartat saa ladattua? 1,5 h automatkan aikana, puhelimen netillä, latautui noin puolet jostakin päivityksestä (5U5T-14G381-AL_....).
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Moore
Viestit: 50
Liittynyt: 15 Kesä 2014 13:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Moore »

_JPA kirjoitti: 05 Loka 2020 09:45 Siis mistä F9 kartat saa ladattua? 1,5 h automatkan aikana, puhelimen netillä, latautui noin puolet jostakin päivityksestä (5U5T-14G381-AL_....).
Ensin latasin Syncin. Tän jälkeen lähetin Fordille tuolta samalta sivulta logifilen päivityksestä. Tämän jälkee tarjosi MAPs päivitystä.
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Moore kirjoitti: 05 Loka 2020 09:53
_JPA kirjoitti: 05 Loka 2020 09:45 Siis mistä F9 kartat saa ladattua? 1,5 h automatkan aikana, puhelimen netillä, latautui noin puolet jostakin päivityksestä (5U5T-14G381-AL_....).
Ensin latasin Syncin. Tän jälkeen lähetin Fordille tuolta samalta sivulta logifilen päivityksestä. Tämän jälkee tarjosi MAPs päivitystä.
Juuri Tällä tavalla sen pitäisi toimia mutta eipä onnistu kaikissa tapauksissa vaan sivusto väittää sync updaten + lokifilen lähettämisen jälkeen kaiken olevan kunnossa eikö tarjoa ladattavaksi mitään.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Eipä ollut tikulla mitään logfileä.
Nyt auto ei lähde jatkamaan eilen kesken jäänyttä latausta. Se siitä sitten.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

HMS77 kirjoitti: 05 Loka 2020 09:06
Huoltoväli on 30tkm myös pikkudieselissä mutta väliöljynvaihto tehdään 15tkm välein.
Silkkaa hulluutta muutenkaan ajella 30tkm samoilla öljyillä oli auto mikä tahansa jos nyt yhtään autostaan välittää.
Olen nytkin öljyt vaihtanut 10tkm välein se ei ole ongelma, mutta jos pitää viedä jonnekkin että saa leiman ja takuu säilyy on alkaa olemaan kallista ja hankalaa. Huoltohinnaston mukaan 15tkm huolto maksaa liki 200€ :shock: Jos pidän autoa 5v/150tkm niin menee tonni, jolloin ison ja pienen dieselin hintaero kutistuu. Lisäksi veikkaan näiden kestävän sen 150tkm 30tkm öljyilläkin eikä liike hyvitä pennin jeniä enempää vaikka olisi öljyt vaihdettu 5tkm välein. Tosin 2l dieselissäkin on joku vuosittainen tarkistus mutta se ei niin haittaa kun ehtii huoltoväli tulla täyteen muutenkin.

En tiedä, näin köyhänä tuntuu vaikeaa ostaminen olevan. Saksasta saisi 1v vanhaa n.10ke halvemmalla mitä täällä uusi, säästöä sekin olisi. Activea ei saa manuaalina muita kuin Mhev, Titanium 2l diesel olisi saman hintainen kuin 155hv mhev active. Maavara olisi kiva mutta olisiko vääntö ja webasto (joka tuskin toimii :D ) kuitenkin mukavampi. Titanium pikkudiesel on jo sitten n.2ke halvempi kuin Mhev active.
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

_JPA kirjoitti: 05 Loka 2020 11:14 Eipä ollut tikulla mitään logfileä.
Nyt auto ei lähde jatkamaan eilen kesken jäänyttä latausta. Se siitä sitten.
Kauppareissun aikana lähti jatkamaan aiempaa päivitystä (oli ladannut ~ 50%). Kaupasta kotiin lähtiessä sync ilmoitti olevansa ajantasalla, mutta alkoi heti perään lataamaan 4U5T-14G422-BDE_... päivitystä.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Noista öljynvaihtoväleistä:
En nyt tiedä mika on "silkkaa hulluutta" ja mikä tervejärkisten hommaa mutta vaihuttaahan siihen öljyn vanhenemiseen muutkin asiat kuin puhdas kilometrilukema.

Joku tahkoaa ympäri vuoden pari kolme kertaa päivässä lyhyttä väliä esilämmittämättömällä koneella. Moottori ei välttämättä saavuta koko talvena normaalia käyntilämpötilaa, jolloin polttoainetta ja vettä päätyy öljyn sekaan ohipuhalluksen vuoksi käytönnössä koko ajan eikä vesi pääse matalan lämpötilan takia haihtumaan. Dieselpolttoaineen haihtumisesta nyt puhumattakaan.

Toinen taas esilämmittää moottorin talviolosuhteissa aina ja ajaa pelkästään pitkiä siivuja moottori lähes koko ajan normaalissa käyntilämpötilassa.
Ohipuhallus on vaatimatonta ja vesi haihtuu korkean lämpötilan johdosta pois.

Ensin mainitussa tapauksessa öljyjä tosiaan kannattaa vaihtaa vähän tiheämmin mutta jälkimmäisessä tapauksessa en sitä valmistajan suosittelemaa pitkää vaihtoväliä pitäisi aivan hullujenhuoneella laadittuna.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

_JPA kirjoitti: 05 Loka 2020 17:49
_JPA kirjoitti: 05 Loka 2020 11:14 Eipä ollut tikulla mitään logfileä.
Nyt auto ei lähde jatkamaan eilen kesken jäänyttä latausta. Se siitä sitten.
Kauppareissun aikana lähti jatkamaan aiempaa päivitystä (oli ladannut ~ 50%). Kaupasta kotiin lähtiessä sync ilmoitti olevansa ajantasalla, mutta alkoi heti perään lataamaan 4U5T-14G422-BDE_... päivitystä.
Juu meidän 2020 focukseen ladannut ja asentanut ilmeisesti ainakin kuusi pakettia wifin kautta sen jälkeen kun usb tikulla latasin ford sync sivulta imaistun tiedoston, nämä wifi kautta latautuneet ovat olleet 1U5T- alkuisia.
Karttaversio päivittyi F8 ->F9 versioiksi jo toisen wifi kautta ladatun paketin jälkeen.

Sellaisen huomion tein tänään että auto varoitti läheisessä valoristeyksessä sijaitsevasta kamerasta en muista että sitä aiemmin olisi tehnyt, ilmeisesti F9 karttojen /ladattujen fileksien mukana päivittyi myös kamerasijaintitiedot.
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Mulla on ollut automaattiset päivitykset pois päältä koko auton omistuksen ajan viimeviikkoon asti jolloin pistin päälle ja kokeilin tuloksetta ladata noita päivitykisä. Auto ilmeisesti kumminkin osaa ladata itsekseen jotain tärkeitä päivityksiä vaikkei tuo autom. päivitykset olisi päällä tai, että auto olisi wifissä kiinni. Helmikuussa mulle tuli Passiin ilmoitus, että tärkeä päivitus asennettu ja pitäisi viimeistellä asennus käynnistämällä ja sammuttamalla auto kerran. Jotenkin hämmentävää.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Moore kirjoitti: 05 Loka 2020 09:25 Viime viikolla otin asiakseni päivittää SYNC ja kartat. Tämä onnistui kivuttomasti USB:n kautta. Eli molemmat niin SYNT 3.4 ja F9 kartat vedin tikusta.
Ja TADAA! mulla on S/S toiminnassa. Toiminut päivityksen jälkeen täysin normaalisti. Vahva veikkaus, että tässä päivityksessä on joku fixi tähän asiaan.
Tuolla aiemmin kirjoitin, että mulle tuli sama fiilis. Akun varaustila nousi päivitysprosessin aikana.
Mutta pettymykseksi joitui taas toteamaan, että ilo oli ennenaikainen.
Nyt se painui taas keikkumaan 70% molemmin puolin, eli s/s toimii / ei toimi.
Ei sieltä mitään korjausta tullut.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vastaa Viestiin