Ja tuo nastarenkailla kuollonkolareiden isompi määrä kertoo vain siitä että ajetaan agressiivisemmin / kovempaa kun luotetaan liikaa niihin nastoihin. Sitten ei jää aikaa ennakoida ja yllätykset koituu kohtaloksi.

berex kirjoitti: ↑20 Touko 2019 11:06 Konkreettinen esimerkki on jo ketjun otsikossa, eli nastarenkailla aiheutetaan enemmän kuolonkolareita kuin kuin kitkarenkailla!! Joku syy siihenkin varmasti on ja tuskin kaikki nastarenkailla ajavat ovat vain huonompia kuskeja. Toinen esimerkki on vaikka tämä edesmennyt talvi, kun ei oikein edes lunta vaan melkein voisi sanoa että jopa kuivat tiet suurimman osan talvea. Toki itse asun tampereella ja pohjoisosissa suomea lunta jossain vaiheessa jopa oli, mutta jos nyt näitä rengastestejä sitten uskoo jotka jäävät kiinni melkein joka kerta siitä että testiin onkin annettu erikoisvalmistetut renkaat joita ei kukaan voi ostaa, niin lumella näissä testeissäkin kitkat pitää paremmin kuin nastat. Ja jos ette ole näistä huijausasioista kuullut niin sitten on jäänyt uutiset lukematta. Mutta edelleenkään toivon ettei kukaan pahoita mieltään näistä kirjoituksista, mutta joku nastarenkailija voisi vuorostaan selittää tämän ketjun otsikon aiheen syyn?
Mahtavatko nekään käyttää, jos pikiksellä on 99% mustaa ja märkää asfalttia?Janosiki kirjoitti: ↑15 Elo 2020 21:25 Voisko yksi syy olla että nastarenkaan käyttäjiä olis enemmän ja kitkan ylipehmeä lamelli kun ottaa ja heittää kiven tuulilasiin ni jälki on pahempaa kuin nastassa.
Ajaahan neliveto ralliautot talvella nastoitetuilla kumeilla,jos ajaisivat kitkoilla niin veikkaan että metsähallitus kutsuu.