Ford focus 2016 maalivauriot

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

itse en ole kyllä koskaan ymmärtäny miksi muovit pitää maalata kun ennen olivat kaikki joko musta tai harmaaty eikä niille käyny paljon mitenkään moneen kymmeneen vuoteen ja jos kävikin nii nse ei paljao näy.
Sen sijaan nykymuoti mikä vaatii maalit muoveihin on kyllä jo syntyessäänkin susi,ei muovissa mikään pysy vaikka ne sanoo että pysyis, JA onhan niitä olemassa värillisiä muoveja mutta kalliita ovat ja siksipä ei autoissa niitä paljoa ole.
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja hke »

Harkinnassa tuon farmarin takaspoilerin teippaus esim. mattamustaksi. Vaatinee kuplineen pinnan kevyen hionnan minkä varmaan voisi tehdä itsekin. Saakohan tuon 'takaspoilerin' helpposti irti? (Focus ST farmari 2017 stdi)
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja hke »

Tästä maalin kuplimisesta lähti kysely huollon yhteydessä maahantuojalle. Mäkelän Koneelle kiitokset kun hoitivat asian. Riippuen vastauksesta pitää harkita toimenpiteet, nyt ei kiinnostaisi jättää autoa maalauskorjaukseen. Vaihtoehtona edelleen että teippautan mattamustaksi ja teen tarvittaessa pohjatyöt (hionnan) itse, kun pelkästä takaspoilerista kyse. Auto toistaiseksi täysin harrastuskäytössä tai jos takakonttia tarvitaan kuljetukseen.
Toxox
Viestit: 549
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Toxox »

Renee kirjoitti: 03 Marras 2019 20:56 Merkkihuolettu koritarkastettu huollossa. Autossa on 12 vuoden koritakuu tosin se kprvaa puhkiruostumisen joskin ei kannata sinne asti odottaa eli ajele huoltoon ja kerro ongelma. Koska auto ostettu se rekisteröinti päivä ratkasee onko 5v takuu biilissä.
https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu
Jaahas, Ford heikentänyt tai täsmentänyt koritakuuta ihan kumminpäin sen ajattelee, kun korvaa vain sisäpuolelta alkaneen puhkiruostumisen.
-00 mallissa on mainittu yksinkertaisesti vain koritakuu. Tuolla oli ikää 11 vuotta kun kävin Fordilla narisemmassa ovien pintaruostevaurioista, korjasivat
100€:n omavastuulla, peruste omavastuulle oli, kun ei kaikkia leimoja huoltokirjassa. Maksoin suosiolla tuon satasen,kun hinta-arvio korjaukselle muutama tonni. Tuolla autolla ajetaan vieläkin, se pelastaa paljon kun eka omistaja on käyttänyt ruoste-suojauksessa. Harmi kun pakolliset maahantuonti suojaukset loppuivat, tässäkään ei ole ollut tehtaan jäljiltä koteloissa minkäänlaista tököttiä.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Renee »

Joo itse jos ostan uuden auton aina suojataan .Kun autolla ajetaan se 20v. Tosin Volvolla jo 25v. Mutta toiset kestää vähän enenmän.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Förd »

Aloituksen kanssa vastaava ongelma havaittu 2008 Focuksessa eli puskurin ja takalokarin välinen kohta hioutuu rikki molemmilta puolilta. Oliko tuohon siis mitään järkevää keinoa estää puskurin tärinän aiheuttama hioutuminen? Pitää kesällä raapia ruoste pois ja iskeä pohjamaali ja väri päälle, mutta sopisiko jokin ohut teippi siihen väliin, joka antaisi vielä extrasuojaa maalipinnalla eli puskuri hinkuttaisi sitä hienoa kivipaskaa teippiä, eikä maalipintaa vasten?

Tai sitten pitää itse hioa puskuria sen verran, ettei siihen jää sellaista rakoa, jonne mahtuu sopivasti likaa.
Sumu
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Helmi 2006 10:44

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Meille tuli 2017 vuosimallin Race Red-värinen Focus.
Nyt pitäisi kivenhakkaamiin löytää oikean sävyista korjausmaalia, mutta oikein mikään kuvasto ei tunnista
tuota väriä. Olisko vinkkiä, muuta kuin automaalikaupan tuotteet??
Toxox
Viestit: 549
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Toxox »

Sumu kirjoitti: 10 Elo 2020 20:10 Meille tuli 2017 vuosimallin Race Red-värinen Focus.
Nyt pitäisi kivenhakkaamiin löytää oikean sävyista korjausmaalia, mutta oikein mikään kuvasto ei tunnista
tuota väriä. Olisko vinkkiä, muuta kuin automaalikaupan tuotteet??
Fordin värit hankalia, itse olen hakenut automaaliikkeestä. Helpoimmalla pääsee ja ammattitaidolla tehty sävy osuu varmasti.
Pieniin paikkauksiin saanut maalin kympillä, seuraava määrä kaksikymppiä.
Koodi taitaa olla tuo: https://www.paintscratch.com/touch_up_p ... M7236.html
Ja tuossa:https://www.automotivetouchup.com/touch ... 017/focus/
Sumu
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Helmi 2006 10:44

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Toxox kirjoitti: 10 Elo 2020 20:18
Sumu kirjoitti: 10 Elo 2020 20:10 Meille tuli 2017 vuosimallin Race Red-värinen Focus.
Nyt pitäisi kivenhakkaamiin löytää oikean sävyista korjausmaalia, mutta oikein mikään kuvasto ei tunnista
tuota väriä. Olisko vinkkiä, muuta kuin automaalikaupan tuotteet??
Fordin värit hankalia, itse olen hakenut automaaliikkeestä. Helpoimmalla pääsee ja ammattitaidolla tehty sävy osuu varmasti.
Pieniin paikkauksiin saanut maalin kympillä, seuraava määrä kaksikymppiä.
Koodi taitaa olla tuo: https://www.paintscratch.com/touch_up_p ... M7236.html
Ja tuossa:https://www.automotivetouchup.com/touch ... 017/focus/
Kiitos.
Koodi ovenpielessä näyttäisi olevan ZF(toiseksi alimmainen koodi kilvessä), onko nuo em. sitten miten samoja, koodi kuitenkin eri?
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja tursas »

Sumu kirjoitti: 11 Elo 2020 06:56
Toxox kirjoitti: 10 Elo 2020 20:18

Fordin värit hankalia, itse olen hakenut automaaliikkeestä. Helpoimmalla pääsee ja ammattitaidolla tehty sävy osuu varmasti.
Pieniin paikkauksiin saanut maalin kympillä, seuraava määrä kaksikymppiä.
Koodi taitaa olla tuo: https://www.paintscratch.com/touch_up_p ... M7236.html
Ja tuossa:https://www.automotivetouchup.com/touch ... 017/focus/
Kiitos.
Koodi ovenpielessä näyttäisi olevan ZF(toiseksi alimmainen koodi kilvessä), onko nuo em. sitten miten samoja, koodi kuitenkin eri?
Tais automaalikaupassa kaveri sanoa, että samalla Fordin värikoodilla voi löytyä vielä kolme eri värisävyä tehtaasta riippuen. Siellä ne tarkistaa sen vielä väriviuhkalla että on oikea. Se kynsilakkapullo on näppärä niihin pieniin korjauksiin, ja ehkä kirkas lakka päälle..jos asustelee täällä etelän vetelässä..niin oon käyny Stirwellissä Tuusulassa..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Ford focus 2016 maalivauriot

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Maalithan ei ole ongelma kyllä ammattimaaliliike osaa siitä ottaa oikean sävyn ja tehdä sen mukaan,niinhän tehtiin jo kymmeniävuosia sitten,ei luulis olevan tänäpäivän tietokoneaikaan kovinkaan erikoinen homma,hinnoista ei sitten tietoa mulla ole.
Vastaa Viestiin