Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

larna kirjoitti: 20 Heinä 2020 23:12 Niinpä olikin kun tarpeeks sekas ketjua taaksepäin. No samalla tuli kahlattua teidän s/s ja muutkin murheet läpi :o .
Empä olisi arvannut millaisia murheita uusissa Focuksissa on ollut kun oma mk3.5 on toiminut 3 vuotta ja 75tkm moitteettomasti.
(ST Line 1.5 dtci automaatti)
Liisari loppumassa elokuussa, joten nyt pitää päättää jatkanko vanhaa vai tilaanko uuden.
Kävin tänään ajaa Titanium bensan kun dieseliä ei tunnu mistään saavan koeajoon ainakaan ST Line mallina.

Onkohan alustassa,moottorissa, vaihteistossa tapahtunut muutosta huonompaan/parempaan suuntaan?
MK3.5 St Line alustasta olen kovasti tykännyt, no jos moitittavaa niin ehkä hiukan pinta kova.
Mulla nyt 28tkm takana uudella ST-linellä ja alusta on yhtä pintakova kuin edeltäjässä mutta ohjaus keskittyy paljon paremmin ja tuntuma muutenkin tarkempi mitä MK3.5:ssa oli. On myös aavistuksen hiljaisempi. Renkailla, ainakin tämän ketjun mukaan, on suht iso vaikutus uuden Focuksen ajettavuuteen. Mulla on alla contin jotkut sport contactit ja niiden kanssa ainakin toimii kuin ajatus.
Jos otat uuden 5-ovisena niin multi-link-jousitus jätettiin kaikista moottori- ja varustevaihtoehdoista pois viime kesän jälkeen. Farmareissa ja ST:ssä se kaiketi vielä on. Ajettavuudessa ei suurta eroa ole, mutta eron huomaa jos ajaa vähänkin reippaammin epätasasaisella tiellä. Hyvä se silti on.
Uusi A8-automaatti on nopeampi kuin edellinen A6, mutta tuskaisen hidas vaihto D->R ja toisinpäin. Etenkin sport-modella toi uus laatikko on erinomainen niin kauan kun mennään vain eteenpäin :D
Mulla on ollit edellise MK3.5:t bensakoneella niin tohon Diesel-myllyyn en osaa sanoa, onko parempi vai huonompi.
Mut lämmin suositus tälle uudelle vehkeelle. Kokonaisuutena ollut parempi kuin edeltäjä.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

larna kirjoitti: 20 Heinä 2020 23:12 Niinpä olikin kun tarpeeks sekas ketjua taaksepäin. No samalla tuli kahlattua teidän s/s ja muutkin murheet läpi :o .
Empä olisi arvannut millaisia murheita uusissa Focuksissa on ollut kun oma mk3.5 on toiminut 3 vuotta ja 75tkm moitteettomasti.
(ST Line 1.5 dtci automaatti)
Liisari loppumassa elokuussa, joten nyt pitää päättää jatkanko vanhaa vai tilaanko uuden.
Kävin tänään ajaa Titanium bensan kun dieseliä ei tunnu mistään saavan koeajoon ainakaan ST Line mallina.

Onkohan alustassa,moottorissa, vaihteistossa tapahtunut muutosta huonompaan/parempaan suuntaan?
MK3.5 St Line alustasta olen kovasti tykännyt, no jos moitittavaa niin ehkä hiukan pinta kova.
Mulla on ollut mk3.5 farkku st-line ja nyt on tämä mk4 myös farmari/st-line. Itse en keksi edellisestä mallista juuri mitään mitä kaipaisin tämän uuden kohdalla. Jos nyt ihan viilataan yksityiskohtia, niin tässä uudessa mallissa on muutama pieni juttu, joista en ole niin innostunut. Esim. automaattinen ilmastointi on vähän turhan säädettävä omaan makuun, saisi olla yksinkertaisempi, kuten mk3.5 kohdalla. Sitten on nämä entisestään lisääntyneet mittariston huomautustekstit ja piipitykset. Ennen jokaista ajokertaa täytyy kuitata liian monta huomautusta, deaktivoida S&S ja asettaa sport-ajomoodi. Tätä ei edellisessä mallissa muistaakseni ollut, lukuunottamatta S&S deaktivointia.

Toki edelleen uudet varusteet ja mk4:sen parantunut laaduntunne trumppaa nämä ärsyttävyydet reilusti. Ajoergo on mk4:ssa itselle parantunut reilusti edellisestä ja tilat on takapenkillä paremmat. Itse olen myös välttynyt näiltä täällä esiintyneiltä lukuisilta ongelmilta.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Viikkus kirjoitti: 21 Heinä 2020 11:57 Sitten on nämä entisestään lisääntyneet mittariston huomautustekstit ja piipitykset. Ennen jokaista ajokertaa täytyy kuitata liian monta huomautusta, deaktivoida S&S ja asettaa sport-ajomoodi. Tätä ei edellisessä mallissa muistaakseni ollut, lukuunottamatta S&S deaktivointia.
Osuit naulan kantaan. Itsellä ei ole mitään valittamista uuden Focuksen laadusta tai muustakaan, mutta nämä auton liikkeelle lähdön ilmoitukset (Syncissä, turvavöistä jne) sekä sportin päälle laittaminen sylinterien lepuutustoiminnon välttämiseksi (muuten on lievä täristys ajossa tällä 1.0 Ecoboostilla) ovat suurimmat murheet. Onneksi ovat erittäin pieniä asioista isossa kuvassa. :thumbup:
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Frnz kirjoitti: 21 Heinä 2020 12:43
Viikkus kirjoitti: 21 Heinä 2020 11:57 Sitten on nämä entisestään lisääntyneet mittariston huomautustekstit ja piipitykset. Ennen jokaista ajokertaa täytyy kuitata liian monta huomautusta, deaktivoida S&S ja asettaa sport-ajomoodi. Tätä ei edellisessä mallissa muistaakseni ollut, lukuunottamatta S&S deaktivointia.
Osuit naulan kantaan. Itsellä ei ole mitään valittamista uuden Focuksen laadusta tai muustakaan, mutta nämä auton liikkeelle lähdön ilmoitukset (Syncissä, turvavöistä jne) sekä sportin päälle laittaminen sylinterien lepuutustoiminnon välttämiseksi (muuten on lievä täristys ajossa tällä 1.0 Ecoboostilla) ovat suurimmat murheet. Onneksi ovat erittäin pieniä asioista isossa kuvassa. :thumbup:
Kun laitat sportmoden, starttistoppi jää siinä samalla pois käytöstä. Eli yksi murhe listassa vähemmän.. 😁
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

2000 km ajellut pitkin Suomea 450 kg kuormalla ja suksiboksi katolla. Päivämatkat 10 - 200 km kaupungista ja kylästä toiseen, kaupunkiajoa ja maantieajoa pääosa, motaria ei juurikaan, hiekkateitäkin useampi 100 km. Kulutus näyttää jämähtävän 6,8 l ajotietokoneen mukaan. Pidän lukemaa hyvin kohtuullisena.
Jonnekin 6,5 l laskisi, jos lisäis rengaspaineita (nyt 2,6 bar), jättäis ohittelut pois ja malttais ajella n. 2000 rpm. Käytännössä onnistuu M-moodissa. Auto vaihtaa rasittavan herkästi liian ison vaihteen normaali ajomoodissa, ecolla taas pitää vaihteen liian sitkeästi liian isolla vaihteella ja sportilla pyörittää pintakaasullakin tietyillä vaihteilla yli 2500 rpm ennen kuin vaihtaa isommalle ja sittenkin jää yli 2000 rpm:n.
Näin kun on reilusti kuormaa, niin 1500 rpm riittää niukin naukin tasamaalla, mutta sittenkään ei parane olla yhtään vastatuulta. Omalle reitille on sattunut paljon mäkiä ja mutkia, missä pakostakin nopeudet seilaa välillä 60-90 km/h välissä ja tällöin sport on selkeästi taloudellisen. Ajomoodeissa pitäisi olla moodi täydellekuormalle/-kattoboksien yms käyttäjille, missä moottoria pyritetään +500 rpm. Sport on vähän sinnepäin, mutta se mouruuttaa taas tietyillä vaihteilla turhankin korkeilla kiekoilla.

Eco-moden ilot ja edut eivät ole käyneet mulle ilmi koskaan. Ohjaus tahmaisempi ja eco ei tunnu viittaavan mitenkään polttoaineen kulutukseen käytännössä. Hyvä esimerkki 100 km/h, kierrokset 1500 rpm (8. vaihde), loiva ylämäki: moottori jyrisee ku diesel, hetkellinen kulutus 15-18 l/100 km. Kun vaihtaa pienemmälle, kierrokset nousee 1800 rpm ja h.kulutus laskee 10-12 l/100km ja jyrinä loppuu. Tuosta kun vaihtaa 6.vaihteelle ja kierrokset +2000 rpm, niin kulutus sama kuin 7. vaihteella. Yksin kun ajelee ilman suksiboksia, niin tuo liian isolla vaihteella vedättäminen ei ole niin selvää. Pienehkö kone joutuu koville, litrasesta motista puhumattakaan.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Vootrson kirjoitti: 21 Heinä 2020 09:00 Uusi A8-automaatti on nopeampi kuin edellinen A6,
Mutta hitaampi kuin vanha powershift?
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

EeroH kirjoitti: 21 Heinä 2020 18:44
Vootrson kirjoitti: 21 Heinä 2020 09:00 Uusi A8-automaatti on nopeampi kuin edellinen A6,
Mutta hitaampi kuin vanha powershift?
En ole ajanut sillä boksilla koskaan. Mut jos vertaa niihin kaksoikytkinvirityksiin, millä oon ajanut niin joo, aavistuksen hitaampi varsinki 4-vaihteelta ylöspäin. Mutta verrattuna esim DSG:hen tää on kokonaisuutena parempi, paitsi suunnanvaihtojen yhteydessä.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Mafordbu
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Touko 2020 10:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mafordbu »

Uusi Focus 1.5 A8 ST-line (5-ov) on saanut nyt muutamassa viikossa rapiat 2100 km mittariin ja auto tuntuu laadultaan todella hyvältä. Ajelin sisäänajon melko rauhallisella tahdilla eli en tehnyt kovia kiihdytyksiä tai jarrutuksia. Nyt sisäänajon jälkeen Sport-modekin on löytynyt ja auto sekä kuski pääsee välillä nauttimaan menohaluista. Nyt hiljattain vaiheisto on välillä tehnyt melko kovan nytkähdyksen, kun vauhtia hiljentää moottorijarrutuksella kaupunkiajossa 50kmh -> 40 kmh. Kevyellä pintakaasulla nytkähdys tuntuu myös, mutta paljon vaimeammin. Kuuluukohan tällaiset nytkähdykset asiaan, kun kilsoja on näin vähän mittarissa eli onkohan tässä jokin vaihteiston optimointi vielä meneillään?
EDIT: Lisäyksenä vielä.. kun auton starttaa kylmänä tallista, se lähtee nykivästi liikkeelle, jos sitä ei seisota hetken aikaa tyhjäkäynnillä ennen lähtöä. Muistaakseni tästä on ollut puhetta, että kuuluisi auton ominaisuuksiin? :roll:
2020 Focus ST-line 5-ov 1.5L 150hp A8
2002 Focus 1.8L 116hv
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Mafordbu kirjoitti: 22 Heinä 2020 14:03 Uusi Focus 1.5 A8 ST-line (5-ov) on saanut nyt muutamassa viikossa rapiat 2100 km mittariin ja auto tuntuu laadultaan todella hyvältä. Ajelin sisäänajon melko rauhallisella tahdilla eli en tehnyt kovia kiihdytyksiä tai jarrutuksia. Nyt sisäänajon jälkeen Sport-modekin on löytynyt ja auto sekä kuski pääsee välillä nauttimaan menohaluista. Nyt hiljattain vaiheisto on välillä tehnyt melko kovan nytkähdyksen, kun vauhtia hiljentää moottorijarrutuksella kaupunkiajossa 50kmh -> 40 kmh. Kevyellä pintakaasulla nytkähdys tuntuu myös, mutta paljon vaimeammin. Kuuluukohan tällaiset nytkähdykset asiaan, kun kilsoja on näin vähän mittarissa eli onkohan tässä jokin vaihteiston optimointi vielä meneillään?
EDIT: Lisäyksenä vielä.. kun auton starttaa kylmänä tallista, se lähtee nykivästi liikkeelle, jos sitä ei seisota hetken aikaa tyhjäkäynnillä ennen lähtöä. Muistaakseni tästä on ollut puhetta, että kuuluisi auton ominaisuuksiin? :roll:
Mulla ei oo kummassakaan mk4 automaatissa ollut tuota nyktkähdystä moottorijarrulla. Ainoastaan satunnaisesti kylmänä liikkeelle lähtiessä 2 - 3 vaihdon välissä veto ns katoaa sekunnin murto-osiksi. Tämä ilmennyt molemmissa satunnaisesti.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

AAR85 kirjoitti: 22 Heinä 2020 18:57
Mafordbu kirjoitti: 22 Heinä 2020 14:03 Uusi Focus 1.5 A8 ST-line (5-ov) on saanut nyt muutamassa viikossa rapiat 2100 km mittariin ja auto tuntuu laadultaan todella hyvältä. Ajelin sisäänajon melko rauhallisella tahdilla eli en tehnyt kovia kiihdytyksiä tai jarrutuksia. Nyt sisäänajon jälkeen Sport-modekin on löytynyt ja auto sekä kuski pääsee välillä nauttimaan menohaluista. Nyt hiljattain vaiheisto on välillä tehnyt melko kovan nytkähdyksen, kun vauhtia hiljentää moottorijarrutuksella kaupunkiajossa 50kmh -> 40 kmh. Kevyellä pintakaasulla nytkähdys tuntuu myös, mutta paljon vaimeammin. Kuuluukohan tällaiset nytkähdykset asiaan, kun kilsoja on näin vähän mittarissa eli onkohan tässä jokin vaihteiston optimointi vielä meneillään?
EDIT: Lisäyksenä vielä.. kun auton starttaa kylmänä tallista, se lähtee nykivästi liikkeelle, jos sitä ei seisota hetken aikaa tyhjäkäynnillä ennen lähtöä. Muistaakseni tästä on ollut puhetta, että kuuluisi auton ominaisuuksiin? :roll:
Mulla ei oo kummassakaan mk4 automaatissa ollut tuota nyktkähdystä moottorijarrulla. Ainoastaan satunnaisesti kylmänä liikkeelle lähtiessä 2 - 3 vaihdon välissä veto ns katoaa sekunnin murto-osiksi. Tämä ilmennyt molemmissa satunnaisesti.
Joitain tilanteita on tullut missä vaihde vaihtuu terävästi/nytkähtäen. Ei ole vähääkään huolettanut, koska niin on tehnyt kaikki automaatit joskus. No, cvt tyyppinen aski ei ole nykinyt...
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

larna kirjoitti: 20 Heinä 2020 23:12 Niinpä olikin kun tarpeeks sekas ketjua taaksepäin. No samalla tuli kahlattua teidän s/s ja muutkin murheet läpi :o .
Empä olisi arvannut millaisia murheita uusissa Focuksissa on ollut kun oma mk3.5 on toiminut 3 vuotta ja 75tkm moitteettomasti.
(ST Line 1.5 dtci automaatti)
Liisari loppumassa elokuussa, joten nyt pitää päättää jatkanko vanhaa vai tilaanko uuden.
Kävin tänään ajaa Titanium bensan kun dieseliä ei tunnu mistään saavan koeajoon ainakaan ST Line mallina.

Onkohan alustassa,moottorissa, vaihteistossa tapahtunut muutosta huonompaan/parempaan suuntaan?
MK3.5 St Line alustasta olen kovasti tykännyt, no jos moitittavaa niin ehkä hiukan pinta kova.
Meidän auton ainakin paikallinen huolto sai päivitettyä kuntoon vioista. Ajettu nyt melkein 50tkm litraisella, eikä pahemmin valittamista enää. A8 kytkee hitaasti peruutusvaihteen ja siltä pois, mutta muuten hyvä. Ainut mikä ei ole kunnossa, niin syncin kartat täytyisi saada päivitettyä. On kyllä niin vanhaa tietoa, että miltä vuodelta lienee onkaan. Ihan uusissa taitaa olla uudemmat jo. Meillä kuitenkin mk4 12/2018.
Ford
anttari
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Huhti 2020 11:43

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja anttari »

"Nyt sisäänajon jälkeen Sport-modekin on löytynyt ja auto sekä kuski pääsee välillä nauttimaan menohaluista." :lol: :lol: Mulla toi vaihteiston kytkeytyminen on ollut nopeaa kaikinpuolin. Tehottomuus vaivaa ohitustilanteissa, sitten kun on ohittanut ja päästää kaasua niin menee kyllä hyvin :lol:
Ford Focus Wagon 2.0 Tdci Ecoblue Active A8
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

larna kirjoitti: 20 Heinä 2020 23:12 Empä olisi arvannut millaisia murheita uusissa Focuksissa on
Varmaan jo mainittu mutta eihän täällä jengi hyvin toimivaa autoa pahemmin hehkutakaan. ;)
Itse ollaan siinä onnellisessa asemassa ettei ole tarvinnu tapella virtaongelmien takia, yksinkertaisestikin siksi että SS on ensimmäinen asia joka kytketään pois päältä kun ajamaan lähdetään. Täysin turha pakotettu feature jolla saadaan vain auton päästöt näyttämään paperilla ja ehkä testeissäkin hieman paremmalta, ilmastoa ei tolla pelasteta.
Webasto on myöskin toiminu erinomaisesti jo kaksi talvea, ilman virtaongelmia. Mittarissa 34tkm ja auto ollu 12/2018 lähtien.
Ainoat ongelmat on ollu takuunalaisia juttuja jotka on fiksattu jo ja tällä hetkellä ainoa narinan aihe on etuovien löysät koristelistat jotka napsuu basson tahdissa kun volaa on tarpeeksi. Irrottelen ne itse joku kaunis päivä ja kiinnitän paremmin.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

anttari kirjoitti: 23 Heinä 2020 07:52 "Nyt sisäänajon jälkeen Sport-modekin on löytynyt ja auto sekä kuski pääsee välillä nauttimaan menohaluista." :lol: :lol: Mulla toi vaihteiston kytkeytyminen on ollut nopeaa kaikinpuolin. Tehottomuus vaivaa ohitustilanteissa, sitten kun on ohittanut ja päästää kaasua niin menee kyllä hyvin :lol:
🤔https://rica.nl/en/products/chiptuning/ ... riant=4913 😁

Pientä piristystä...
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Olikos täällä ketään kuka olis vetäny matkailuvaunua pikkudiesel automaatilla? Diesel kyllä jaksaa vetää mutta mitenkähän on tuon laatikon kestävyyden kanssa..?
Ei meillä ole vielä koukkuakaan mutta vaunun hankinta kiinnostelisi hieman..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
kurjo
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Marras 2018 15:09
Paikkakunta: Loimaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kurjo »

Mulla ainoastaan sporttiasennossa lievää nykäisyä kun helppaa kaasusta
kurjo
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Marras 2018 15:09
Paikkakunta: Loimaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kurjo »

Ainoa ongelma on mulla toi start stoppi joka ei aina toimi,toisaalta ei sen ole niin väliäkään toimia,mut toi vebasto talvell hulestuttaa käynistyköhä se
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

anttari kirjoitti: 23 Heinä 2020 07:52 "Nyt sisäänajon jälkeen Sport-modekin on löytynyt ja auto sekä kuski pääsee välillä nauttimaan menohaluista." :lol: :lol: Mulla toi vaihteiston kytkeytyminen on ollut nopeaa kaikinpuolin. Tehottomuus vaivaa ohitustilanteissa, sitten kun on ohittanut ja päästää kaasua niin menee kyllä hyvin :lol:
Liittyykö tuo ohitustilanteen tehottomuus vaihteiston toimintaan vai moottoriin?

Sinänsä mielenkiintoista, koska itse olen enemmänkuin tyytyväinen nimenomaan 2,0 ecobluen vääntöön ja nopeaan kaasupolkimen vasteeseen.
1-2 hengen kuormalla en edes vaihda pienemmälle vaan ohitan rekatkin kutosella jo lähtönopeus on 90km/h eikä vastassa ole ylämäkeä.
Manuaalin etu on tietysti se että vaihdetta ei arvota kaasun polkaisemisen jälkeen, kun pitäisi olla jo menossa, vaan etukäteen.

Nämä on tietysti maku- ja tottumuskysymyksiä. Yhden mielestä tehoa on riittävästi ja toisen mielestä "ei kulje mihinkään".
Mutta mun mielestä toi pata on herrasmiesmäisimpiä dieseleitä joilla olen ajanut.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Kramer
Viestit: 28
Liittynyt: 23 Huhti 2019 13:31

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kramer »

En tiiä miten muilla, mutta mua haittaa pätkääkään vaikka start/stop ei toimi. Sen sijaan ärsyttää huomattavasti ettei avaimeton sisäänkäynti ei toimi, käsittääkseni sekin liittyy tuohon akkuhässäkään? Tehtiin 2000km reissu niin silloin jopa päätti toimia välillä. Marmorilta tulee vastaus, että pitäis valittaa maahantuojalle asiasta.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Kramer kirjoitti: 23 Heinä 2020 18:22 En tiiä miten muilla, mutta mua haittaa pätkääkään vaikka start/stop ei toimi.
Ei varmaan ketään muutakaan.
Mutta kun se on indikaattori siitä, että lataussysteemi ei ylipäätään toimi niin se haittaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Heinä 2020 18:31
Kramer kirjoitti: 23 Heinä 2020 18:22 En tiiä miten muilla, mutta mua haittaa pätkääkään vaikka start/stop ei toimi.
Ei varmaan ketään muutakaan.
Mutta kun se on indikaattori siitä, että lataussysteemi ei ylipäätään toimi niin se haittaa.
Taitaa tuo parkkitutkien äänen häipyminen "hifisysteemin" kajareista olla sitten aina se seuraava vaihe, vai alkaako ne kummittelemaan yhtäaikaa. En pysty sanomaan kun olen koittanut myös s/s:n pitää pois käytöstä.
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

Itsellä häipyi kaikki virtaongelmat, kun alkuvuodesta vaihdoin paremman akun.
Tesla Model Y Performance
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

@rsk@ kirjoitti: 21 Heinä 2020 14:10
Kun laitat sportmoden, starttistoppi jää siinä samalla pois käytöstä. Eli yksi murhe listassa vähemmän.. 😁
Tää on hyvä, en tosiaan tiennyt, säästyy yksi turha napinpainallus. :thumbup:
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Hot hatch kirjoitti: 23 Heinä 2020 20:45 Itsellä häipyi kaikki virtaongelmat, kun alkuvuodesta vaihdoin paremman akun.
Paremman?
Saman vai erityyppisen kuin alkuperäinen?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Hjesko
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko »

Kesälomalla oli muutamia tylsiä päiviä joiden lopputuloksena tuli teetettyä madallus ”Fordin omilla” Eibachin jousilla. Ford-lisävarusteissa mainitaan, että tiputtaa st-linea n. 1cm:n ja tämä hieman etukäteen jännitti. Toivoin siis hieman suurempaa madallusta. Lopputulos olikin juuri tätä ja ehkä hieman enemmänkin. Omien epätieteellisten mittausten jälkeen madalsi jopa 2,5-3cm. Olen tähän oikein tyytyväinen. Alla kuvat ennen ja jälkeen. Eivät ehkä tuo madallusta parhaiten esille, mutta kyllä noissa eron näkee.

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Vastaa Viestiin