Ford Escort 1.8 DOCH 16valve

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
valiantti
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Loka 2005 06:59

Ford Escort 1.8 DOCH 16valve

Viesti Kirjoittaja valiantti »

Olis tarkoitus lähteä katsomaan kyseistä automallia,
jos hankkis taloon pitkästä aikaa Fordin.
Mitä kannattaa erityisesti huomioida?
Auto on farmari ja vuosimalli -92.
Onko koripelleissä/alustassa tiettyjä paikkoja
josta lähtee helposti ruostuun?
mites tuo tekniikka muuten?
Onko paha tuollainen 230 000km?
Kiitos jo etukäteen.. En oo uudempiin Foordeihin juurikaan perehtynyt,
mutta tästä se lähtee.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

en ainakaan omassa ole huomannut pahemmin mitään vikaa. helmat kannattaa syynätä hyvin läpi. mulla on aika ruosteessa ne.

ei kai tuollanen 230tkm ole paha vielä zetec koneelle. ainut mikä on niin se nakuttaa kylmänä. mut se häviää ihan heti kun kone vain vähän lämpenee. ihan jees laitos kaikin puolin.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

meidän perheessä on 310 tkm ajettu ja meinataan ajaa vieläkin. jarrulevyt voi olla loppu ja etupään nivelien kumit kannattaa katsoa.
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tukivarsien puslat on kulutustavaraa, mutta tarvikkeena 6-8€/kpl. Ei kait pahemmin ruosteongelmia jos pidetty huolta. Tarkka öljyistä jottei venat jumita. Alkuperäiset tulpanjohdot oli susia, mutta kait jo tuohon vaihdettu? Kestävyydestä ei tietoa, mutta minulla oli 250tkm lasissa kun vaihdoin pois, ei syönyt öljyä ja tehot oli tallella, kait (?), otti kuitenkin nelosella reilut 170, vitosta en kokeillut! :roll:
Jakohihna nuissa kannattaa vaihtaa 100tkm välein! 8)
mjtee
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Helmi 2005 10:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mjtee »

Kyllä se helmoistaan aika ripeästi ruostui hyvälläkin pidolla. Ei kuitenkaan varsinaisesti mätäne, mutta pintaruostetta saa paikkailla. Kuskin kannttaa olla kyttyräselkäinen, sillä CLX:ssäkin ristiseläntuki sopii lähinnä kamelille. Raskasjalkaisen kuskin taas kannattaa hyväksyä yli 8l/100km kulutukset ripeässä ajossa. Etujousista kun nappaa kierroksen yläpäästä pois ja oikasee suoraksi, niin auton saa linjaan :)

-Sulakekotelon pohja (jätti välille sulatessaan)
-kytkin täristi jo <100tkm
-vetarit täristi jo <100tkm
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ei toi mun ainakaan 8litraa satasella viel..

voisin melkein sanoa että mä pääsen 7litralla satasella. kun tuntuu ettei toi hukkaa bensaa yhtään. perhanan hyvä kone.. ainut minkä tuohon vielä voisin tahtoa niin olis ohjaustehostin. kun en raaskinut mukamas muutamaa satasta laittaa lisää niin olisin saanut uudemma missä olis se tehostin..

cheap bastard... :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

mjtee kirjoitti:Etujousista kun nappaa kierroksen yläpäästä pois ja oikasee suoraksi, niin auton saa linjaan :)
Riippuu tietysti miten tiheät jouset siinä on mutta "normaali" jousissa tuo kierros vaikuttaa lähemmäs 5 cm plus se pään oikaisu vielä sentin pari päälle :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulla kytkin ja veterit kesti hyvin, yks suojakumi vaan vaihtoon! 8)
Kulutus riippui ajotavasta, juoppo jos nelosella ajoi yli 170 tai veti vaunua, silloin jotain 10! :roll:
mjtee
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Helmi 2005 10:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mjtee »

Niin toki ajotavalla on iso merkitys kulutukseen ja ekkerissä se ero oli itellä erittäin raju. Focuksella tuntuu olevan ihan sama miten ajelee - kaupungissa mennään 7,5 ja maantiellä 6-6,5l/100km. Ekkeri vei omalla käytöllä joskus pelkässä maantieajossa käsittämättömät 5.9, mutta useimmiten tankillisessa sai olla aika paljon maantieajoa, jos kuvitteli näkevänsä alle 8l kulutuksia. Tulipa ysiäkin nähtyä ilman kärryä tai kuormaa. Osasyynä varmaan se, että ekkeriä oli erittäin mukava polkea. Vääntö lähti alhaalta ja keulan pito oli huono. Ikää oli vähän ja kortti tuore :)

Mitä jousien lyhentelyyn tulee niin Vesq taitaa olla oikeassa. Ei millään jaksa muistaa otinko siitä kiekan vai puoli edestä. Ei sillä - useampi sentti siinä tavoitteena olikin, muttei viittä.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ei niitä vakio jousia ruveta koukkimaan sitten ollenkaan.. parempi ostaa vain madaltavat jouset alle niin saadaan sellanseksi se että inssit ja poliziet tykkää. kun ei siitä tarvi edes maksaa kuin n.150e..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin