Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro,
Räminöiden tutkinnassa voi käyttää jotain ”signal generator” mobiilisovellusta, jolla voi sweeppailla ne alataajuudet läpi, joilla osat alkaa rämistä. Huom. Näillä voi myös ehkä tehdä pahimmassa tapauksessa vahinkoa, mutta epätodennäköistä.
P
Räminöiden tutkinnassa voi käyttää jotain ”signal generator” mobiilisovellusta, jolla voi sweeppailla ne alataajuudet läpi, joilla osat alkaa rämistä. Huom. Näillä voi myös ehkä tehdä pahimmassa tapauksessa vahinkoa, mutta epätodennäköistä.
P
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ongelma pahenee... Ja kun neuroottinen luonne on niin tämä alkaa ottaa hermoon.@rsk@ kirjoitti: ↑31 Touko 2020 21:22Veikkaan jommankumman oven ikkunan alareunassa ulkopuolella olevaa listaa.Moore kirjoitti: ↑31 Touko 2020 21:18 Mikä mahtaa säristä kuskin ja kuskinpuoleisen takapenkin välissä, verhoilun sisällä. Ärsyttävä ääni ja ilmaantunut pikku hiljaa. Nyt jo sen verran kova, että alkaa harmittamaan. Paikantaisin sen suurinpiirtein kuskin turvavyön korkeussäädön kohdalle B pilariin. Painelu ei auta.
Alkuun kuului vaimeasti vain huonolta tiellä, nyt jo hyvällä asfaltilla jatkuva pieni sirinä. Kokemusta vastaavasta?
Auto Active Wagon.
Pistä popit soimaan kunnolla ja ulkopuolella ovet kiinni kuuntelet siriseekö.
En kuule särinää ulkopuolelta, jos huudatan soitinta. Mutta ajossa tulee resonanssia jolloin tuo kuuluu. B-pilarin sisältä se tulee mielestäni turvavyökiristimen alapuolelta. Olen silmämääräisesti ja käsikopelolla ovien välistä noita muoveja tunnustellut/painellut ja aika "kuttaperkkaa" kaikki on. Mutta tällaisia nämä ovat nykyään.
Vähän googletin asiaa ja kyllä tästä löytyi heti yksi threadi:
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... or-rattle/
Ilmeisesti tällä foorumilla ei tätä ongelmaa muilla esiinny. Pitää viedä jossain kohtaa huoltoon. Tiedän jo valmiiksi niiden suhtautumisen tähän. Kun ei välttämättä hyvällä tiellä niin selvästi kuulu, niin ongelma on asiakkaan päässä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
S/S heräsi viimein eilen henkiin ensimmäistä kertaa akunvalvontamoduulin vaihdon jälkeen. Tänään vielä toimi muutaman käynnistyksen ja levon jälkeen. Toivottavasti alkaisi nyt homma pelaa.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pari kertaa toiminut päivityksen jälkeen. Tällä viikolla ei ole toiminut..meinasivat laittaa fordille kyselyn että mitä tehdään. Jospa sieltä vuoden sisään tulis toimiva päivitys.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma kiesi kävi myös huollossa ja samalla vaihdettiin akunvalvontamoduli.
Ensimmäisenä ja toisenä päivänä s/s toimi mutta ei enää kolmantena.
Tänään katselin uteliaisuuttani forcanilla latausta. Varaustila pyörii 70% kieppeillä ja jostain syystä systeemi ei yritääkään ladata enempää.
Kun varausprosentti nousee 75%:een niin latausjännite laskee 14,0V:een jolloin akkuun ei mene enää mitään. S/s toimintaraja on juuri noilla main.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eräs huoltosetä tiesi kuluvalla viikolla kirjoittaa, että akun valvonta-anturin vaihdosta on tulossa tehdaskampanja ja vaihdetaan lähtökohtaisesti kaikkiin autoihin ympäri maailman. Aikataulu vaan oli auki, kun ei moista määrää antureita ei ole ja Suomen 0,0000001 markkinaosuudella ei varmaan olla etunenässä. Se mitä tähän mennessä on tehty "päivityksenä", niin ovatko olleet sekä softapäivityksiä että fyysisiä anturinvaihtoja vai vain toista, niin en tiedä. Te tietänette, kelle se on tehty. Mutta, nämä on näitä juttuja...
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
En voi välttyä päätelmältä, että uutta softaa on taas viilattu CO2-grammojen kiilto silmissä pikemminkin siihen suuntaan, että akkua ladataan entistä vähemmän. Vai onko jakelussa eri softat riippuen siitä millä päästölukemilla kukin auto myyty.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 15:19 Varaustila pyörii 70% kieppeillä ja jostain syystä systeemi ei yritääkään ladata enempää.
Kun varausprosentti nousee 75%:een niin latausjännite laskee 14,0V:een jolloin akkuun ei mene enää mitään.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mutta jos S&S ei toimi tällä softalla niin kyllä se ennemmin nostaa päästöjä kun laskee..tosin todellisuudessa melko marginaalista..PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 17:59En voi välttyä päätelmältä, että uutta softaa on taas viilattu CO2-grammojen kiilto silmissä pikemminkin siihen suuntaan, että akkua ladataan entistä vähemmän. Vai onko jakelussa eri softat riippuen siitä millä päästölukemilla kukin auto myyty.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 15:19 Varaustila pyörii 70% kieppeillä ja jostain syystä systeemi ei yritääkään ladata enempää.
Kun varausprosentti nousee 75%:een niin latausjännite laskee 14,0V:een jolloin akkuun ei mene enää mitään.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä voisi olla periaatteessa hyvä uutinen, antaisi vipuvartta päästä irti liisarista.Rusakko_ kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 15:23 Eräs huoltosetä tiesi kuluvalla viikolla kirjoittaa, että akun valvonta-anturin vaihdosta on tulossa tehdaskampanja ja vaihdetaan lähtökohtaisesti kaikkiin autoihin ympäri maailman. Aikataulu vaan oli auki, kun ei moista määrää antureita ei ole ja Suomen 0,0000001 markkinaosuudella ei varmaan olla etunenässä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
En usko että tästä apua olisi..saa olla todella hyvät näytöt että ois mitään mahdollisuuksia.revote kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 19:35Tämä voisi olla periaatteessa hyvä uutinen, antaisi vipuvartta päästä irti liisarista.Rusakko_ kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 15:23 Eräs huoltosetä tiesi kuluvalla viikolla kirjoittaa, että akun valvonta-anturin vaihdosta on tulossa tehdaskampanja ja vaihdetaan lähtökohtaisesti kaikkiin autoihin ympäri maailman. Aikataulu vaan oli auki, kun ei moista määrää antureita ei ole ja Suomen 0,0000001 markkinaosuudella ei varmaan olla etunenässä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mun totteron vikalista on seuraava:
1. Start & Stop ei toimi
2. Hätäpuhelujärjestelmävika
3. Keskikulutus nousee vaikka moottori sammuksissa
4. Hitaat vaihteen kytkeytymiset suunnanvaihtojen yhteydessä + ajoittainen paukaus
5. Etäkäyttö ei toimi (sovelluksen kautta)
6. Kartturin puolen kahvan avaimeton käyttö ei aina toimi
7. Järjetön kulutus suhteessa valmistajan ilmoittamiin
8. Vaihteisto vaihtaa kuminauhamaisesti, nykäisten
Osa on selkeitä vikoja, osa ei. Vituttaa silti. Listalla on sen verran mittaa että jos ALD ei saa autoa kuntoon niin jotenkin muuten saavat hyvittää.
1. Start & Stop ei toimi
2. Hätäpuhelujärjestelmävika
3. Keskikulutus nousee vaikka moottori sammuksissa
4. Hitaat vaihteen kytkeytymiset suunnanvaihtojen yhteydessä + ajoittainen paukaus
5. Etäkäyttö ei toimi (sovelluksen kautta)
6. Kartturin puolen kahvan avaimeton käyttö ei aina toimi
7. Järjetön kulutus suhteessa valmistajan ilmoittamiin
8. Vaihteisto vaihtaa kuminauhamaisesti, nykäisten
Osa on selkeitä vikoja, osa ei. Vituttaa silti. Listalla on sen verran mittaa että jos ALD ei saa autoa kuntoon niin jotenkin muuten saavat hyvittää.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tiedän tapauksen jossa uusi galaxy oli enemmän korjaamolla kun ajossa moottorin häiriövalo paloi jatkuvasti. Ajoi ekan 6kk enemmän vuokraautolla kun omalla..ei saanut purettua sopimusta. Nyt auto kunnossa mutta luotto meni ois halunnut vaihtaa autoa ei onnistu.revote kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 20:29 Mun totteron vikalista on seuraava:
1. Start & Stop ei toimi
2. Hätäpuhelujärjestelmävika
3. Keskikulutus nousee vaikka moottori sammuksissa
4. Hitaat vaihteen kytkeytymiset suunnanvaihtojen yhteydessä + ajoittainen paukaus
5. Etäkäyttö ei toimi (sovelluksen kautta)
6. Kartturin puolen kahvan avaimeton käyttö ei aina toimi
7. Järjetön kulutus suhteessa valmistajan ilmoittamiin
8. Vaihteisto vaihtaa kuminauhamaisesti, nykäisten
Osa on selkeitä vikoja, osa ei. Vituttaa silti. Listalla on sen verran mittaa että jos ALD ei saa autoa kuntoon niin jotenkin muuten saavat hyvittää.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep, hyvinkin mahdollista että kärsin nahoissani. Leasing-sopimus on toisaalta todella hyvä mutta sitten tulee näitä Fordeja niin siinäpä olet sitten naimisissa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eihän tossa sullakaan ole mitään ylitse pääsemätöntä vikaa ainakaan vielä.. Kunhan ford vähän kunnostautuisi ottamaan tosissaan meidän murheet.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Viat eivät haittaa, tyyliin niveliä tai tukivarsia paukkuu, mutta sitten tällaisia vikoja joita kiistetään tai vuosikausia suljutaan ja väistellään korjausta niin nämä vituttaa ja isosti.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
FordPassin viimeisin viesti: "Pitkä paikallaanolo voi olla haitaksi autollesi. Niinpä moottori kannattaa käynnistää välillä, jotta akun lataus pysyisi yllä. " 

Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama tuli minullekin. Viimeksi tänään ajoin.
Huvittavaa myös se, että sovellus vinkkaa että jos auto on automaattilaatikolla niin sen voi käynnistää etänä. No sovellus ei ole toiminut kahteen kuukauteen.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla noista oikeastaan kohta 4., eikä nyt sentään paukaus. Joskus kun vaihteen kytkeytyminen kuppaa etenkin D:ltä R:lle, niin voi kuulua kolahtava ääni ja veto alkaa terävästi. Jotenkin liittyy siihen kun kytkee R:lle renkaat jonkun verran linkussa. Tuo hitaus on tuttu joka tapauksessa. Ajossa ihan mukava loota.revote kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 20:29 Mun totteron vikalista on seuraava:
1. Start & Stop ei toimi
2. Hätäpuhelujärjestelmävika
3. Keskikulutus nousee vaikka moottori sammuksissa
4. Hitaat vaihteen kytkeytymiset suunnanvaihtojen yhteydessä + ajoittainen paukaus
5. Etäkäyttö ei toimi (sovelluksen kautta)
6. Kartturin puolen kahvan avaimeton käyttö ei aina toimi
7. Järjetön kulutus suhteessa valmistajan ilmoittamiin
8. Vaihteisto vaihtaa kuminauhamaisesti, nykäisten
Osa on selkeitä vikoja, osa ei. Vituttaa silti. Listalla on sen verran mittaa että jos ALD ei saa autoa kuntoon niin jotenkin muuten saavat hyvittää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt on sitten rekisteröidytty omia ja muiden tuntoja tänne lukemaan. Keskustelu on iloisen aktiivista ja havaitsen henkilöillä samoja ongelmia kuin itsellä, ainakin heti räminät koskettavat omaakin ajoneuvoa. Lisäksi pitkät taistelut Fordin kanssa ovat tuttuja, ettei tee mieli jatkossa juuri näihin merkkeihin päin katsella, tosin tiedä onko toisaalla paremmin. Myyjäni suhtautuu asioihin asiallisesti ja auttavaisesti, mutta huolto vaikuttaa ajattelevan vain omia kuluja ja passittavan asiakkaan kotiin. Lienee eri budjetit ja tavoitteet molemmilla...(?)
X. Hyviä puolia
- Ajettavuus on erinomainen. Rengasmelu on suhteellisen vähäinen ja ajoneuvo vakaa, sekä ohjaus tiheä. Lisäksi ajoneuvo ei juuri kallistele.
- Ulkonäkö viehättää yhä edelleen
. Mielestäni kenties parhaimman näköinen tässä sarjassa.
- Varustelu on vakiona hyvä ja lisävarusteet mielestäni hyvän hintaisia; navi, aktiivinen vakkari jne.
Ikävämpiin hommiin; omat viat nyt 24tkm ja 1-vuoden aikana 1.0 litrasessa manuaali Focuksessa.
1. Räminät
- kojelauden lista särisi/narisi esimerkiksi moottoritiellä. Saatiin kuntoon ties kuinka monella käynnillä huollossa.
- nyt kuljettajan ovipahvi on alkanut särisemään / rämisee, ei töyssyissä vaan tietyillä taajuuksilla muutoin ajossa. En tiedä viitsinkö tästä edes mainita.
- nollan asteen tienoilla kojelauden molemma etunurkat narisee, lämmetessä poistuu. Talveen liittyvät asiat jokseen hyväksyn tällaisessa autossa.
2. Tekniset viat
- automaattinen jarru on jumittunut kerran liikennevaloihin. Korjaantui kun käytti sähköistä käsijarrua "manuaalisesti" päällä.
- törmäystunnistin sekoili tunneleissa ja siltojen alituksissa. Puskurissa oli jokin väärä osa. Korjattiin vasta toisella kerralla, eka käynnillä kukaan ei havainnut vikaa huollossa
- kuljettajan oven tiiviste hankaa ovea avatessa. Ikävä.
- molemmat takaovet eivät ole kunnolla muun kyljen kanssa linjassa. Ikävä homma.
3. Ei vikoja, ominaisuuksia ja kokemuksia
- 1.0l ecoboost ääntää about 5 asteen lämpötiloissa, joskus lämpimälläkin käynnistäessä kuin 90-luvun alun diesel. Pikku ecoboostin ominaisuus, mutta ihmettelen tätä, sillä ääntä ei aina kuulu.
- yleisesti iskunvaimennus ottaa tietynlaisissa terävemmissä töyssyissä iskun hyvin karkeasti vastaan. Kumaus on kolaus. (pidän ominaisuutena tämän hintaisessa).
- musiikin toisto kovemmalla rämisyttää ovipahveja. Pikkupremiumeissa esim. A-sarjassa ja XC40 tämä eri tasolla, no hintaakin jopa +10k€ enemmän.
- ST-linen iskunvaimennus on pintakova. Olen ajanut AMG-paketilla varustetulla A-sarjalla, jossa oli 19" vanteet. Alusta oli miellyttävä. Samoin omistin aikanaan H&R:n noin 600 euron alustalla varustetun vanhemman BMW:n, alusta ei ollut näin pintakova. Panostaisin alustaan, en tiedä saako näihin jo aktiivista alustaa tms, mutta tekisi paljon ajoneuvon laatuvaikutelmalle. Urheilullinen ei aina tarkoita pintakovaa.
- Alusta on varustettu melko kovilla vaimennusosilla, puslilla jne, sillä tien värinät välittyvät hyvin ohjaamoon. Ongelma varmaan vähäisempi eri rengassetupeilla, mutta toisaalta 17" en pidä itse vielä kovin suurena. No kuten todettua, tämä on kuitenkin alkaen +20k€ auto.
- Manuaalivaihteiston on tehnyt henkilö, joka ei ole koskaan manuaalilla ajanut. Vaihdevälit ovat pitkät, kumiset, keveät, tunnottomat ja vaihteisto hiemankaan nopeammassa vaihdossa kolahtelee. Voimansiirron äänet siis kantautuu kabiiniin. Huolto kertoi, ettei vikaa ole. Tämä siis kierroksista riippumatonta. ST Fiestan mekanismit kiitos tähän normi-Focukseenkin. Se vaihteisto ei kolahdellut ja oli muutoinkin hallittavampi. Mieluisampi.
X. Hyviä puolia
- Ajettavuus on erinomainen. Rengasmelu on suhteellisen vähäinen ja ajoneuvo vakaa, sekä ohjaus tiheä. Lisäksi ajoneuvo ei juuri kallistele.

- Ulkonäkö viehättää yhä edelleen

- Varustelu on vakiona hyvä ja lisävarusteet mielestäni hyvän hintaisia; navi, aktiivinen vakkari jne.
Ikävämpiin hommiin; omat viat nyt 24tkm ja 1-vuoden aikana 1.0 litrasessa manuaali Focuksessa.
1. Räminät
- kojelauden lista särisi/narisi esimerkiksi moottoritiellä. Saatiin kuntoon ties kuinka monella käynnillä huollossa.
- nyt kuljettajan ovipahvi on alkanut särisemään / rämisee, ei töyssyissä vaan tietyillä taajuuksilla muutoin ajossa. En tiedä viitsinkö tästä edes mainita.
- nollan asteen tienoilla kojelauden molemma etunurkat narisee, lämmetessä poistuu. Talveen liittyvät asiat jokseen hyväksyn tällaisessa autossa.
2. Tekniset viat
- automaattinen jarru on jumittunut kerran liikennevaloihin. Korjaantui kun käytti sähköistä käsijarrua "manuaalisesti" päällä.
- törmäystunnistin sekoili tunneleissa ja siltojen alituksissa. Puskurissa oli jokin väärä osa. Korjattiin vasta toisella kerralla, eka käynnillä kukaan ei havainnut vikaa huollossa
- kuljettajan oven tiiviste hankaa ovea avatessa. Ikävä.
- molemmat takaovet eivät ole kunnolla muun kyljen kanssa linjassa. Ikävä homma.
3. Ei vikoja, ominaisuuksia ja kokemuksia
- 1.0l ecoboost ääntää about 5 asteen lämpötiloissa, joskus lämpimälläkin käynnistäessä kuin 90-luvun alun diesel. Pikku ecoboostin ominaisuus, mutta ihmettelen tätä, sillä ääntä ei aina kuulu.
- yleisesti iskunvaimennus ottaa tietynlaisissa terävemmissä töyssyissä iskun hyvin karkeasti vastaan. Kumaus on kolaus. (pidän ominaisuutena tämän hintaisessa).
- musiikin toisto kovemmalla rämisyttää ovipahveja. Pikkupremiumeissa esim. A-sarjassa ja XC40 tämä eri tasolla, no hintaakin jopa +10k€ enemmän.
- ST-linen iskunvaimennus on pintakova. Olen ajanut AMG-paketilla varustetulla A-sarjalla, jossa oli 19" vanteet. Alusta oli miellyttävä. Samoin omistin aikanaan H&R:n noin 600 euron alustalla varustetun vanhemman BMW:n, alusta ei ollut näin pintakova. Panostaisin alustaan, en tiedä saako näihin jo aktiivista alustaa tms, mutta tekisi paljon ajoneuvon laatuvaikutelmalle. Urheilullinen ei aina tarkoita pintakovaa.
- Alusta on varustettu melko kovilla vaimennusosilla, puslilla jne, sillä tien värinät välittyvät hyvin ohjaamoon. Ongelma varmaan vähäisempi eri rengassetupeilla, mutta toisaalta 17" en pidä itse vielä kovin suurena. No kuten todettua, tämä on kuitenkin alkaen +20k€ auto.
- Manuaalivaihteiston on tehnyt henkilö, joka ei ole koskaan manuaalilla ajanut. Vaihdevälit ovat pitkät, kumiset, keveät, tunnottomat ja vaihteisto hiemankaan nopeammassa vaihdossa kolahtelee. Voimansiirron äänet siis kantautuu kabiiniin. Huolto kertoi, ettei vikaa ole. Tämä siis kierroksista riippumatonta. ST Fiestan mekanismit kiitos tähän normi-Focukseenkin. Se vaihteisto ei kolahdellut ja oli muutoinkin hallittavampi. Mieluisampi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo kartturin puolen kahvan toimimattomuus johtuu akun alhaisesta varauksesta, kuten start/stop toimimattomuuskin.revote kirjoitti: ↑05 Kesä 2020 20:29 Mun totteron vikalista on seuraava:
1. Start & Stop ei toimi
2. Hätäpuhelujärjestelmävika
3. Keskikulutus nousee vaikka moottori sammuksissa
4. Hitaat vaihteen kytkeytymiset suunnanvaihtojen yhteydessä + ajoittainen paukaus
5. Etäkäyttö ei toimi (sovelluksen kautta)
6. Kartturin puolen kahvan avaimeton käyttö ei aina toimi
7. Järjetön kulutus suhteessa valmistajan ilmoittamiin
8. Vaihteisto vaihtaa kuminauhamaisesti, nykäisten
Osa on selkeitä vikoja, osa ei. Vituttaa silti. Listalla on sen verran mittaa että jos ALD ei saa autoa kuntoon niin jotenkin muuten saavat hyvittää.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä kyllä.
Nyt on ekaa kertaa todellinen bensankulutus mitattu tankkaamalla, lukemiksi tuli 9,1. Ajotietokone näytti 10,1. Korkea on kulutus, ajo kun on taajama-ajoa 60-70km/h alueella. Mutta kulutus on niin lähellä valmistajan ilmoittamaa että ei auta kuin purra hammasta.
Nyt on ekaa kertaa todellinen bensankulutus mitattu tankkaamalla, lukemiksi tuli 9,1. Ajotietokone näytti 10,1. Korkea on kulutus, ajo kun on taajama-ajoa 60-70km/h alueella. Mutta kulutus on niin lähellä valmistajan ilmoittamaa että ei auta kuin purra hammasta.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo on kyllä erikoista, että noin iso ero ja varsinkin noin päin vielä...revote kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 14:00 Kyllä kyllä.
Nyt on ekaa kertaa todellinen bensankulutus mitattu tankkaamalla, lukemiksi tuli 9,1. Ajotietokone näytti 10,1. Korkea on kulutus, ajo kun on taajama-ajoa 60-70km/h alueella. Mutta kulutus on niin lähellä valmistajan ilmoittamaa että ei auta kuin purra hammasta.
Yleensä ajotietokone on muutamia desejä optimistinen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
En ihmettele yhtään noita tietokoneen lukemia, tosiaan keskikulutus nousee mulla vaikka moottori on sammuksissa.@rsk@ kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 15:58Tuo on kyllä erikoista, että noin iso ero ja varsinkin noin päin vielä...revote kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 14:00 Kyllä kyllä.
Nyt on ekaa kertaa todellinen bensankulutus mitattu tankkaamalla, lukemiksi tuli 9,1. Ajotietokone näytti 10,1. Korkea on kulutus, ajo kun on taajama-ajoa 60-70km/h alueella. Mutta kulutus on niin lähellä valmistajan ilmoittamaa että ei auta kuin purra hammasta.
Yleensä ajotietokone on muutamia desejä optimistinen.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mullakin muuten tapahtui tuollaista aluksi. Siis ihan uutena.
Enää aikoihin en ole huomannut.
Olisiko kyse ollut jostain systeemien kalibroitumisesta ja säätöarvojen "oppimisesta"
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on nyt mittarissa noin 7700km.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 17:50Mullakin muuten tapahtui tuollaista aluksi. Siis ihan uutena.
Enää aikoihin en ole huomannut.
Olisiko kyse ollut jostain systeemien kalibroitumisesta ja säätöarvojen "oppimisesta"
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee