Taidan päätyä kanssa tuohon "Ohjelmaan". Vähän riippuen hintaerosta halvimpaan. Mutta se olisi helppo perustella itselle: ei jää ainakaan mieltä kaihertamaan, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa astetta parempi, ja toisaalta se kallein vaihtoehto (LongLife?) on selvästi yli mun sietämän budjetin ja tarpeiden.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Touko 2020 10:05Itse valitsin sen tectylin keskimmäisen, eli "ohjelma" nimisen vaihtoehdon.
Siinähän on se jippo, että ohjelma edellyttää tarkastuksia/uusintakäsittelyjä jotka maksavat satasia.
Mutta ei mulla ole aikomustakaan teettää/maksaa niitä.
Se on nyt kertaalleen käsitelty melko laajasti ja saa semmoisena olla paalaukseen asti mikäli minusta riippuu.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käy testaamassa, toivottavasti toimii myös kohdallasi. Tiskillä palvelevat työnjohtajat mukavia eikä vikoja ole selitelty pois tai jätetty yrittämättä. Omalla kohdalla tuntuu että mekaanikot olleet myös tehtävien tasalla, sen tähden vioille myös tehty jotain.
Jos joskus vielä ostan Fordin, niin tiedän missä käyn ensimmäisenä pyytämässä tarjousta.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mietityttää kyllä, ymmärtävätköhän automerkit, kuinka suuri merkitys huollon toiminnalla on ihmisten mielikuviin automerkistä. Itse näkisin, että vaikka autossa olisi jotain vikaa, mutta huolto palvelee asiakasta hyvin ja hoitaa homma, niin asiakas pysyy aika paljon todennäköisemmin samassa merkissä, kuin jos huolto hoitaa hommansa huonosti ja asioista joutuu tappelemaan. Aika suuria summia merkit kuitenkin käyttävät markkinointiin, joka varmaankin on vähemmän vaikuttavaa, kuin panostaminen siihen, että merkkihuolloissa asiat toimisivat hyvin.Fixu kirjoitti: ↑19 Touko 2020 11:54Käy testaamassa, toivottavasti toimii myös kohdallasi. Tiskillä palvelevat työnjohtajat mukavia eikä vikoja ole selitelty pois tai jätetty yrittämättä. Omalla kohdalla tuntuu että mekaanikot olleet myös tehtävien tasalla, sen tähden vioille myös tehty jotain.
Jos joskus vielä ostan Fordin, niin tiedän missä käyn ensimmäisenä pyytämässä tarjousta.
Ford focus 1.5 ecoboost a8 titanium wagon 2019
-
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Liian kallis osa / korjaus, ennemmin odotellaan josko asiakas hyväksyy vian?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Touko 2020 13:04Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ymmärsin, että tällä hetkellä niitä on aika huonosti saatavilla ja Fordilta on jotain yksittäisiä lähetetty pahimmin kärsiville.revote kirjoitti: ↑19 Touko 2020 13:58Liian kallis osa / korjaus, ennemmin odotellaan josko asiakas hyväksyy vian?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Touko 2020 13:04
Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Ford focus 1.5 ecoboost a8 titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siis akunvalvontamodulit ovat viallisia kaikki johonkin 2020 päivämäärään saakka, jonka jälkeen toimivia on alettu tehtaassa asentamaan?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Touko 2020 13:04Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Eikö tästä seuraa kampanja niiden vaihtamiseksi automaattisesti kaikille joilla viallinen on?
Minä ainakin haluan uuden vaikka toistaiseksi virtaongelmia ei olekaan ollut. Onhan akun kunto nyt aika ykkösasia, jos ajatellaan ihan liikkeelle lähtöjä ja erilaisten osin tarpeellistenkin sähköhärpäkkeiden toimintaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näinpä. Eikä Laakkonenkaan varmasti tuota ilmaiseksi tee, laskuttavat siitä maahantuojaa joka taas hoitaa sen tehtaan kanssa (oletan näin). Ja huomiona, etten ole ostanut autoani heiltä.Jon3 kirjoitti: ↑19 Touko 2020 12:32
Mietityttää kyllä, ymmärtävätköhän automerkit, kuinka suuri merkitys huollon toiminnalla on ihmisten mielikuviin automerkistä. Itse näkisin, että vaikka autossa olisi jotain vikaa, mutta huolto palvelee asiakasta hyvin ja hoitaa homma, niin asiakas pysyy aika paljon todennäköisemmin samassa merkissä, kuin jos huolto hoitaa hommansa huonosti ja asioista joutuu tappelemaan. Aika suuria summia merkit kuitenkin käyttävät markkinointiin, joka varmaankin on vähemmän vaikuttavaa, kuin panostaminen siihen, että merkkihuolloissa asiat toimisivat hyvin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pitää muistaa valittaa että akku tyhjenee niin akkuvalvontamoduulia tarjoavat tällöin. Kannattaa kertoa mikä huoltoliike oli niin fiksu jossa omatoimisesti vaihdettiin toi moduli joka sai avun ongelmaan. On vähän vertailupohjaa jos narinaa huoltotiskillä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Liittyikö tämä akunvalvontamoduuli siihen, että näytöllä näkyy "akkua ladataan, vie huoltoon" -virheilmoitus? Vai siihen että S/S ei ylipäätään toimi (eikä näy kyseistä ilmoitusta).revote kirjoitti: ↑19 Touko 2020 13:58Liian kallis osa / korjaus, ennemmin odotellaan josko asiakas hyväksyy vian?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Touko 2020 13:04
Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Kiinnostaisi tietää, onko maaliskuussa valmistuneessa autossani kyseinen moduuli jo päivitetty. Taidankin jättää latailematta akkua nyt, kun Webaakaan ei tarvitse, ja katson mitä jännää pätkäajelu aiheuttaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uskoisin että tehtaalla on alettu jo 2020 malliin laitettu parannettu moduli. Ongelmia on ilmeisesti saada vanhempiin asennettavaksi näitä parannettuja moduleita. Ne piti olla saatavilla huhtikuussa kaikille eli ilmeisesti oli suunnitteilla kamppanja mutta ilmeisesti korona on vaikuttanut osien saatavuuteen..fordever kirjoitti: ↑19 Touko 2020 14:37Siis akunvalvontamodulit ovat viallisia kaikki johonkin 2020 päivämäärään saakka, jonka jälkeen toimivia on alettu tehtaassa asentamaan?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Touko 2020 13:04
Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Eikö tästä seuraa kampanja niiden vaihtamiseksi automaattisesti kaikille joilla viallinen on?
Minä ainakin haluan uuden vaikka toistaiseksi virtaongelmia ei olekaan ollut. Onhan akun kunto nyt aika ykkösasia, jos ajatellaan ihan liikkeelle lähtöjä ja erilaisten osin tarpeellistenkin sähköhärpäkkeiden toimintaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toivottavasti tämä kaikki olisi nyt tuosta kyseisestä moduulista vain kiinni ja saamani moduuli olisi toimiva Jotenkin sitä on tullut skeptiseksi jo. Vaikka huolto on toiminutkin, niin ei sitä ihan jatkuvasti jaksaisi ravata sielläfocst kirjoitti: ↑19 Touko 2020 15:46Uskoisin että tehtaalla on alettu jo 2020 malliin laitettu parannettu moduli. Ongelmia on ilmeisesti saada vanhempiin asennettavaksi näitä parannettuja moduleita. Ne piti olla saatavilla huhtikuussa kaikille eli ilmeisesti oli suunnitteilla kamppanja mutta ilmeisesti korona on vaikuttanut osien saatavuuteen..fordever kirjoitti: ↑19 Touko 2020 14:37
Siis akunvalvontamodulit ovat viallisia kaikki johonkin 2020 päivämäärään saakka, jonka jälkeen toimivia on alettu tehtaassa asentamaan?
Eikö tästä seuraa kampanja niiden vaihtamiseksi automaattisesti kaikille joilla viallinen on?
Minä ainakin haluan uuden vaikka toistaiseksi virtaongelmia ei olekaan ollut. Onhan akun kunto nyt aika ykkösasia, jos ajatellaan ihan liikkeelle lähtöjä ja erilaisten osin tarpeellistenkin sähköhärpäkkeiden toimintaa.

Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Päivitystä edelliseen: tänään soitettiin Fordilta että nyt yrittävät vaihtaa vaihdelaatikkoa.KajO kirjoitti: ↑14 Touko 2020 10:06Eilen olin yhteydessä firman toimariin ja hän oli ollut yhteydessä Fordiin ja sieltä
oli kerrottu tehtaan seisokin vaikuttaneen myös tämän asian ratkaisuun.
Kuulemma insinöörit. Saksassa pähkäilevät ratkaisua ja sitten yrittävät sen
nojalla tehdä erillaisia kokeiluja ilman tulosta. kaapeleita vaihdettu ym. ilman tulosta.
Lähtee kuulemma käyntiin mutta sammuu heti kun vaihteen siirtää D: lle, automaatti kun on.
Toimari lupasi että jos tämän kuun aikana ei ratkaisua löydy niin sitten katsotaan tähän ratkaisua.
Englannnista pitäisi tällä viikolla olla tulossa uusi laatikko joka sitten vaihdetaan autoon
ensi viikolla. Nyt sitten odotetaan josko ongelma ratkeaisi sillä.

Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Houkuttelisiko Fordin hybridi?Ishvan kirjoitti: ↑18 Touko 2020 12:35 Miten luulin, että tuo akku-ongela olisi jotenkin korjaantunut jo aikaisemmin. No...auto ollut kaksi päivää pesun jälkeen tallissa jossa 20c lämmintä. Aamulla ajelin auton ulos ja jätin parkkiin pihaan. No, sattuipa olemaan webastossa vielä ajastus kyseiselle päivälle voimassa, joten ajattelin että annampa auton seisoa hetken pihassa ja tsekata lähteekö webasto käyntiin. No, varmaan arvaatte, ei lähtenut. Syynä alhainen akun jännite. Myöskään start/stop ei toiminut, syynä akun lataaminen. Aika peli tämä Ford. Kaksi päivää lämpimässä tallissa ja akun varaus alle webaston käynnistymisen. Kyllä se vuodenvaihteessa vaihtuu, nimittäin auto. Alkaa riittämään. Tänään lasikattokin taas nitisi ja napsui kuin viimeistä päivää.

Itsellä samat ongelmat, ihan turha viedä huoltoon koska siellä lataavat akun täyteen ja toimii taas muutaman päivän normaalisti kunnes varaus tippunut sen verran ettei toimi enää.
Itse ajattelin lopettaa Fordit tähän ensimmäiseen ja siirtyä toiseen merkkiin. Enkä pelkästään siksi että tuote on paska, vaan siksi että huolto vaikuttaa suorastaan ala-arvoiselta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Fjöördis kirjoitti: ↑19 Touko 2020 17:05Houkuttelisiko Fordin hybridi?Ishvan kirjoitti: ↑18 Touko 2020 12:35 Miten luulin, että tuo akku-ongela olisi jotenkin korjaantunut jo aikaisemmin. No...auto ollut kaksi päivää pesun jälkeen tallissa jossa 20c lämmintä. Aamulla ajelin auton ulos ja jätin parkkiin pihaan. No, sattuipa olemaan webastossa vielä ajastus kyseiselle päivälle voimassa, joten ajattelin että annampa auton seisoa hetken pihassa ja tsekata lähteekö webasto käyntiin. No, varmaan arvaatte, ei lähtenut. Syynä alhainen akun jännite. Myöskään start/stop ei toiminut, syynä akun lataaminen. Aika peli tämä Ford. Kaksi päivää lämpimässä tallissa ja akun varaus alle webaston käynnistymisen. Kyllä se vuodenvaihteessa vaihtuu, nimittäin auto. Alkaa riittämään. Tänään lasikattokin taas nitisi ja napsui kuin viimeistä päivää.![]()
Itsellä samat ongelmat, ihan turha viedä huoltoon koska siellä lataavat akun täyteen ja toimii taas muutaman päivän normaalisti kunnes varaus tippunut sen verran ettei toimi enää.
Itse ajattelin lopettaa Fordit tähän ensimmäiseen ja siirtyä toiseen merkkiin. Enkä pelkästään siksi että tuote on paska, vaan siksi että huolto vaikuttaa suorastaan ala-arvoiselta.
Ei tosiaan mikään hybridi houkuttele vielä noilla kilometreillä mitä sähkö on apuna suhteessa vielä siihen miten pitkät latausajat on saavutettuun kilometrimäärään nähden.
Eikä ainakaan ekana tulis mieleen Foordia ostaa.
-
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sitä vaan tässä itsekseni ihmettelen, että miten se BMS-moduli muka korjaa ylisuuren lepovirran jonka vuoksi akku tyhjenee.focst kirjoitti: ↑19 Touko 2020 15:46 Uskoisin että tehtaalla on alettu jo 2020 malliin laitettu parannettu moduli. Ongelmia on ilmeisesti saada vanhempiin asennettavaksi näitä parannettuja moduleita. Ne piti olla saatavilla huhtikuussa kaikille eli ilmeisesti oli suunnitteilla kamppanja mutta ilmeisesti korona on vaikuttanut osien saatavuuteen..
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ruostesuojauksesta: olenkin jo maininnut täällä, mutta viime syksynä muutaman kk ikäisenä suojautin Finikor Täysturvalla oman auton. Muistaakseni 800 € "uuden auton" (alle 6 kk) 90 € alennuksella. Suojaukseen kuuluu kotelot, ovet ja luukut sekä tietty alusta. Jotenkin ymmärsin aikoinaan, että Focuksessa (jo vanhemmissa) ruostuu oven alareunat. Saumoista puuttuu korikittiä jne... Pelkkä alusta on ehkä vähän suppea siihen nähden mitä auto oikeasti kaipaisi. Takuu 10-12 vuotta edellyttäen Jatkotuva käsittelyä 2-4 vuoden päästä. Tähän tietoon en Jatkoturvaa ota, takuihin en tässä(-kään) kohtaa usko, mutta uskon, että suoja-aine suojaa käsittelyiden osalta varmasti sen 95 %, jos tekijällä ei ole aivan maanantai krapula ollut sitä tehdessään.
Jääköön kunkin omaksi arvioitavaksi se, että kannattaako rahallisesti vai ei. Vähän makuasia, aivan kuin tihennetyt öljynvaihdot ja 1-2 viikon välein peseminen, saati nyt vahauksesta.
Finikorin Täysturva vastannee Tectylin Ohjelmaa(?)
Jääköön kunkin omaksi arvioitavaksi se, että kannattaako rahallisesti vai ei. Vähän makuasia, aivan kuin tihennetyt öljynvaihdot ja 1-2 viikon välein peseminen, saati nyt vahauksesta.
Finikorin Täysturva vastannee Tectylin Ohjelmaa(?)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aamen; se on juuri näin. Näin vanhemmiten auto on minulle pelkkä käyttöesine, kuten pyykinpesukone - kunhan pesee ja linkoaa.
Nuorena miehenä jaksoin hinkata autoja puhtaaksi jatkuvasti sekä muutenkin puunata ja tuunata. Teetin jopa yhteen ooppelin ritsaan ruostesuojauksen paremman hyvityksen toivossa. En saanut. Nyt kun on rapiat 15 uutta autoa tullut ostettu olen oppinut ettei kannata. Kunhan auto on edes hiukan siisti, lommoton ja vailla isompia naarmuja niin hinta katsotaan tasan tarkkaan mallin, kilometrien ja vuosimallin mukaan markkinoilta. Joskus voi saada hiukan ekstraa jos viitsii oikein vängätä kauppahessun kanssa. Ruostesuojauksesta ja pinnoitteista ei ole ketään koskaan ollut pätkääkään kiinnostunut. Niinpä - vahaan auton kerran vuodessa ja pesen kun rouva valittaa tahrivansa vaatteet. Huollot ajallaan ja viat korjataan. Muuten vaan ajan ja käytän surutta minimi käyttökuluilla. Miksi? Auton arvo tippuu joka tapauksessa niin rankasti ettei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään saako seuraava omistaja helmen vai katiskan. Käytän autoa surutta sen 4-5 vuotta ja laitan kiertoon juuri sellaisena kuin se vuosien jälkeen on. Olen tyytyväinen jos näistä Escorteista saa vaihdossa uuteen sen 5 tonnia/kpl kun mittarissa 100 tkm. Mutta kukin tavallaan - tämä on vain yksi tapa.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
-
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Makuasiahan se ruostesuojaus on. Ja varsinkin jos vaihtotahti on 1-2 vuotta niin sillä ei ole mitään merkitystä suuntaan tai toiseen.
Sillä vaihtotahdilla se tonnin kustannuskin hukkuu kohinaan jos vahingossa tulee teetettyä.
Mutta itsellä taas on ollut tapana pitää hyväksi osoittautuneita yksilöitä melko pitkään.
Nytkin perheen kakkosauton eli vaimon 2010 mallin focuksessa alkaa olla sen verran ruostevikaa pohjassa, että vähän jo jännittää viedä leimalle.
Onhan se jo 10v ikäinen mutta uudesta asti ollut ja hyvin pidetty. Vaihtoarvo alkaa olla olematon ja olisi tarkoitus sillä vielä jonkun aikaa pärjätä kunnes voi ostaa kauppakassiksi jonkin töpselistä tankattavan. Mutta en kyllä jaksa alkaa siihen mitään peltitöitä teettämään. Olisi pitänyt ruostesuojata uutena.
Sillä vaihtotahdilla se tonnin kustannuskin hukkuu kohinaan jos vahingossa tulee teetettyä.
Mutta itsellä taas on ollut tapana pitää hyväksi osoittautuneita yksilöitä melko pitkään.
Nytkin perheen kakkosauton eli vaimon 2010 mallin focuksessa alkaa olla sen verran ruostevikaa pohjassa, että vähän jo jännittää viedä leimalle.
Onhan se jo 10v ikäinen mutta uudesta asti ollut ja hyvin pidetty. Vaihtoarvo alkaa olla olematon ja olisi tarkoitus sillä vielä jonkun aikaa pärjätä kunnes voi ostaa kauppakassiksi jonkin töpselistä tankattavan. Mutta en kyllä jaksa alkaa siihen mitään peltitöitä teettämään. Olisi pitänyt ruostesuojata uutena.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä on kuin suoraan minun suustaxflex kirjoitti: ↑19 Touko 2020 22:10
Aamen; se on juuri näin. Näin vanhemmiten auto on minulle pelkkä käyttöesine, kuten pyykinpesukone - kunhan pesee ja linkoaa.
Nuorena miehenä jaksoin hinkata autoja puhtaaksi jatkuvasti sekä muutenkin puunata ja tuunata. Teetin jopa yhteen ooppelin ritsaan ruostesuojauksen paremman hyvityksen toivossa. En saanut. Nyt kun on rapiat 15 uutta autoa tullut ostettu olen oppinut ettei kannata. Kunhan auto on edes hiukan siisti, lommoton ja vailla isompia naarmuja niin hinta katsotaan tasan tarkkaan mallin, kilometrien ja vuosimallin mukaan markkinoilta. Joskus voi saada hiukan ekstraa jos viitsii oikein vängätä kauppahessun kanssa. Ruostesuojauksesta ja pinnoitteista ei ole ketään koskaan ollut pätkääkään kiinnostunut. Niinpä - vahaan auton kerran vuodessa ja pesen kun rouva valittaa tahrivansa vaatteet. Huollot ajallaan ja viat korjataan. Muuten vaan ajan ja käytän surutta minimi käyttökuluilla. Miksi? Auton arvo tippuu joka tapauksessa niin rankasti ettei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään saako seuraava omistaja helmen vai katiskan. Käytän autoa surutta sen 4-5 vuotta ja laitan kiertoon juuri sellaisena kuin se vuosien jälkeen on. Olen tyytyväinen jos näistä Escorteista saa vaihdossa uuteen sen 5 tonnia/kpl kun mittarissa 100 tkm. Mutta kukin tavallaan - tämä on vain yksi tapa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Samaa olen pähkäillyt, että omassa käytössäni ladattavalla hybridillä pitäisi päästä sähköllä 100 km, ennen kuin alkaisi kiinnostaa. Tämä vaatisi noin 20 kWh akun. Lyhyemmällä toimintamatkalla PHEV:n omistaminen on yhtä letkujen vetämistä vailla vastaavaa hyötyä. Tällä hetkellä paras on kai A-sarjan Mersu, jolla pääsee oikeasti 60 km.
https://www.autotalli.com/artikkeli/hie ... gKexfD_BwE
https://www.autotalli.com/artikkeli/hie ... gKexfD_BwE
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pinnoitteen otin omaksi iloksi. En tosiaankaan odota että auton arvo sen parempi olisi myöhemmin. Tykkään että auto on puhdas ja kiiltää. Pinnoite helpottaa ylläpitoa. Olen kai itse vielä siinä vaiheessa että jaksaa puunataxflex kirjoitti: ↑19 Touko 2020 22:10Aamen; se on juuri näin. Näin vanhemmiten auto on minulle pelkkä käyttöesine, kuten pyykinpesukone - kunhan pesee ja linkoaa.
Nuorena miehenä jaksoin hinkata autoja puhtaaksi jatkuvasti sekä muutenkin puunata ja tuunata. Teetin jopa yhteen ooppelin ritsaan ruostesuojauksen paremman hyvityksen toivossa. En saanut. Nyt kun on rapiat 15 uutta autoa tullut ostettu olen oppinut ettei kannata. Kunhan auto on edes hiukan siisti, lommoton ja vailla isompia naarmuja niin hinta katsotaan tasan tarkkaan mallin, kilometrien ja vuosimallin mukaan markkinoilta. Joskus voi saada hiukan ekstraa jos viitsii oikein vängätä kauppahessun kanssa. Ruostesuojauksesta ja pinnoitteista ei ole ketään koskaan ollut pätkääkään kiinnostunut. Niinpä - vahaan auton kerran vuodessa ja pesen kun rouva valittaa tahrivansa vaatteet. Huollot ajallaan ja viat korjataan. Muuten vaan ajan ja käytän surutta minimi käyttökuluilla. Miksi? Auton arvo tippuu joka tapauksessa niin rankasti ettei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään saako seuraava omistaja helmen vai katiskan. Käytän autoa surutta sen 4-5 vuotta ja laitan kiertoon juuri sellaisena kuin se vuosien jälkeen on. Olen tyytyväinen jos näistä Escorteista saa vaihdossa uuteen sen 5 tonnia/kpl kun mittarissa 100 tkm. Mutta kukin tavallaan - tämä on vain yksi tapa.

Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kannattaa nautiskella niistä ajoista - muistan hyvin tunteen kun on omin käsin saanut auton ”American car show”-kuntoon. Sitä kelpaa katsella ja kyllähän sillä ajaminenkin paremmalta tuntuu.

Ei ole oikeaa ja väärää tapaa - kunhan jokainen tekee niin, että on itsensä kanssa sinut ja saa siitä iloa niin hyvin menee.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämän ajatuksen ja pointin ostan itsekin. Puhtaalla autolla on mukava ajaa. Kunhan pesutouhua ei vedetä överiksi ja tehdä siitä elämää suurempaa

Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee