Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Touko 2020 20:34
focst kirjoitti: 12 Touko 2020 18:57 Autoissa vissiin eroja..mulla muuttu vaan keskinäyttö herjaileen jatkuvasti että järjestelmä suljettu virran säästämiseksi. Muuten on kaikki pelannut weba toimii ja S&S kans eikä hätäpuhelujärjestelmä ole ainakaan vielä herjannut.
Mulla taas loppui tämä herjailu muutaman kerran jälkeen.

Siinäkin mielessä touhu meni huonommaksi, että nyt ei auta enää töpseliresettikään.
Ennen systeemin sai sillä aina tolkkuihinsa viikoksi tai kahdeksi. Nyt ei auta se eikä ulkoinen lataus.
Helmi-maaliskuussa lupailtiin että autoon vaihdetaan akunvalvontamoduli. Äskettän kun sen perään kyselin niin asiasta ei huollossa enään tiedettykään mitään.

Aikookohan ne ihan oikesti tehdä näille jotain vai venkoillaanko tässä vaan takuun loppumista odotellen.
Mulla on kuskinpenkin alaosa/runko ollut tilauksessa syyskuusta lähtien..jos edes sen sais ennen kun takuu loppuu ei ole saapumisilmoitusta tullut. Ja tietysti noi ovet sais hiljentyä verhoilut nitisee, natisee ja resonoi 2kertaa eri ohjeilla korjattu ei apua..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Touko 2020 20:34
focst kirjoitti: 12 Touko 2020 18:57 Autoissa vissiin eroja..mulla muuttu vaan keskinäyttö herjaileen jatkuvasti että järjestelmä suljettu virran säästämiseksi. Muuten on kaikki pelannut weba toimii ja S&S kans eikä hätäpuhelujärjestelmä ole ainakaan vielä herjannut.
Mulla taas loppui tämä herjailu muutaman kerran jälkeen.

Siinäkin mielessä touhu meni huonommaksi, että nyt ei auta enää töpseliresettikään.
Ennen systeemin sai sillä aina tolkkuihinsa viikoksi tai kahdeksi. Nyt ei auta se eikä ulkoinen lataus.
Helmi-maaliskuussa lupailtiin että autoon vaihdetaan akunvalvontamoduli. Äskettän kun sen perään kyselin niin asiasta ei huollossa enään tiedettykään mitään.

Aikookohan ne ihan oikesti tehdä näille jotain vai venkoillaanko tässä vaan takuun loppumista odotellen.
Taisi TCU täälläkin päivittyä.Pystyykö etis-järjestelmässä tarkistamaan tämän?
Minulla auto pysynyt melkolailla järjissään melkein 2viikkoa.Enemmän järjissään kuin aiemmin siis :D Mitä nyt välillä ..edelleen..varoitusäänet tulevat jostain kojelaudan takaa esim.kun sulkee sähköistä takaluukkua.
S/S on toiminut mutta eiköhän tuo kohta ala temppuilla kun muiden kommentteja asiasta lukee :cry:

S/S :tä vielä,turhakehan se on, mutta auto on sillä varusteella myyty >>>tehtaan pitäisi asia laittaa kuntoon.
Sitten nuo muut softamurheet... Haiskahtaa kyllä siltä että tässä on alettu venkoilemaan ja kenties odottamaan takuun loppua.Onko muuten nyt linjalta tulevissa joku uusi virranvalvontamoduli tms.?
Eipä taida olla.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

fordever kirjoitti: 23 Huhti 2020 09:00 SYNC Unavailable
SYNC-päivityspalvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä. Kokeile uudestaan hetken kuluttua.
SYNC-päivityspalvelu on ilmeisesti ollut vähintään huhtikuusta asti rikki, koska mulla ilmoittaa Ford-tili nyt samaa. Ja kun yrittää SYNC-päivityspalvelun kautta VINillä hakea, tulee jatkuvasti "Yritä myöhemmin uudestaan".

Mulle on googlettelunkin jälkeen epäselvää, pitäisikö karttapäivitykset tulle Wi-Fin kautta vai täytyykö aina asentaa USB:ltä vai onko nämä vaihtoehtoisia tapoja. Tehtaalta tuli build 19200, F8-kartoilla, joka ilmeisesti yli puoli vuotta vanha jo.
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Motorcade kirjoitti: 13 Touko 2020 09:09 Mulle on googlettelunkin jälkeen epäselvää, pitäisikö karttapäivitykset tulle Wi-Fin kautta vai täytyykö aina asentaa USB:ltä vai onko nämä vaihtoehtoisia tapoja. Tehtaalta tuli build 19200, F8-kartoilla, joka ilmeisesti yli puoli vuotta vanha jo.
Karttapäivitys lie tehtävä USB-tikulla, on sen verran iso kuitenkin? Varmaksi en tiedä mutta luulisin.

OTA:na tulee vain itse Syncin softa.
2021 Tesla Model 3 LR
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

jarkkoo kirjoitti: 13 Touko 2020 09:12
Motorcade kirjoitti: 13 Touko 2020 09:09 Mulle on googlettelunkin jälkeen epäselvää, pitäisikö karttapäivitykset tulle Wi-Fin kautta vai täytyykö aina asentaa USB:ltä vai onko nämä vaihtoehtoisia tapoja. Tehtaalta tuli build 19200, F8-kartoilla, joka ilmeisesti yli puoli vuotta vanha jo.
Karttapäivitys lie tehtävä USB-tikulla, on sen verran iso kuitenkin? Varmaksi en tiedä mutta luulisin.

OTA:na tulee vain itse Syncin softa.
Sitä vähän just mietinkin, kun kartoissa on gigatolkulla tavaraa. Käyttäjäkokemuksen näkökulmasta olisi kiva, jos saisi edes ilmoituksen "ohjelmistot ajan tasalla", sen sijaan että pyydetään loputtomasti yrittämään "myöhemmin" uudelleen ilman mitään selityksiä.
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tätä ketjua seuraavalla on auto toiminut hyvin. Ja nimenomaa omiin odotuksiin nähden?
Mulla lähtökohtana oli ostaa 35K€ Ford, joten en odottanut Airbus-tason tekniikkaa tai varmatoimisuutta. Varsinkin kun kyseessä on täysin uusi auto. Kaikkien avustimien ajoittaiset erikoisuudet (nopeusrajoitusten karttadata-issue, kaista-avustin, valoautomatiikka, puutteet Ford Passissa ym.) on tässä hintaluokassa mielestäni hyväksyttäviä vaikkakin toiselta valmistajalta voisi saada parempaa laatua.
Varsinkin kiinnostaisi tietää, olenko ainoa, jolla ei ole esiintynyt virranhallinasta johtuvia ongelmia vai onko mun ajoprofiili suoraan Fordin laboratoriosta. Yhtään väheksymättä niitä yksilöitä, joissa joutuu painimaan S/S:n ja Webaston ym. kanssa. Menisi itselläkin kuppi nurin siinä.
Toi A8-laatikko on kyllä hitaudessaan pieni pettymys mutta senkin kanssa pitää vaan elää kun sellaisen tilasin ilman metrinkään koeajoa.
Pakko tosin myöntää Nyt 25 tkm jälkeen, että tästä autosta kokonaisfiilis ei ole niin positiivinen kuin edellisestä MK 3.5:sta oli. Sääli, kun ajettavuus on erinomainen. Ehkä se on toi huono vaihteisto ja tuskaisen hidas Sync...
Mutta useampaa saman hintaluokan vehjettä ajaneena oon edelleen vahvasti sitä mieltä, että tän parempaa kärryä ei samalla rahalla saa kun käytetty ei ole vaihtoehto.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Vootrson kirjoitti: 13 Touko 2020 10:38 Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tätä ketjua seuraavalla on auto toiminut hyvin. Ja nimenomaa omiin odotuksiin nähden?
Mulla lähtökohtana oli ostaa 35K€ Ford, joten en odottanut Airbus-tason tekniikkaa tai varmatoimisuutta. Varsinkin kun kyseessä on täysin uusi auto. Kaikkien avustimien ajoittaiset erikoisuudet (nopeusrajoitusten karttadata-issue, kaista-avustin, valoautomatiikka, puutteet Ford Passissa ym.) on tässä hintaluokassa mielestäni hyväksyttäviä vaikkakin toiselta valmistajalta voisi saada parempaa laatua.
Varsinkin kiinnostaisi tietää, olenko ainoa, jolla ei ole esiintynyt virranhallinasta johtuvia ongelmia vai onko mun ajoprofiili suoraan Fordin laboratoriosta. Yhtään väheksymättä niitä yksilöitä, joissa joutuu painimaan S/S:n ja Webaston ym. kanssa. Menisi itselläkin kuppi nurin siinä.
Toi A8-laatikko on kyllä hitaudessaan pieni pettymys mutta senkin kanssa pitää vaan elää kun sellaisen tilasin ilman metrinkään koeajoa.
Pakko tosin myöntää Nyt 25 tkm jälkeen, että tästä autosta kokonaisfiilis ei ole niin positiivinen kuin edellisestä MK 3.5:sta oli. Sääli, kun ajettavuus on erinomainen. Ehkä se on toi huono vaihteisto ja tuskaisen hidas Sync...
Mutta useampaa saman hintaluokan vehjettä ajaneena oon edelleen vahvasti sitä mieltä, että tän parempaa kärryä ei samalla rahalla saa kun käytetty ei ole vaihtoehto.
Auto on toiminut hyvin (kovat puun koputukset tähän). Manuaalilaatikko, ei webastoa, siinä ehkä pari selitystä. Oikeastaan ainoa "ongelma" on ollut tuo hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus. Syncin kun kytki wifiin ja painoi "päivitys tänne heti nyt"-nappulaa Syncistä niin jotain tapahtui eli kaipa se TCU päivittyi. Lopullista todistetta ei vielä ole.

Karttadata nyt on aina enemmän tai vähemmän vinksallaan ja vanhaa ja jos siihen nojaudutaan vakionopeussäätimessä, niin onhan ihan kuljettajan oma valinta ja vastuu sitten jos sitä käyttää. Oma havainto on se, että esim. taajamamerkkiä ei järjestelmä tunnista eli jos vakionopeussäädin on asetettu tottelemaan nopeusrajoituksia, saattaa useampi taajamaan saapuminen tapahtua selkeällä ylinopeudella.

Start-Stop toimi tänään kun kokeilin eli tänään akku kunnossa. Toinen mahdollisesti akun kuntoa indikoiva juttu on se tuleeko Syncin näytölle Fordin logo vai ei kun ovet avataan ja autoon istutaan. Logo on tullut ja ollut tulematta. Eli akku ei aina aamulla ole ihan terässä, ehkä?

Sync 3.4 käynnistyy nopeasti kun vertaa johonkin 2018 versioon. Ihmettelen kovasti miksi Syncit eivät päivity esim. 3.4:ksi. Olisi kyllä syytä. Ei kai Ford ole matkan varrella tehnyt laitetason muutoksia eli että vanhimpiin MK 4-Focuksiin ei voisikaan vain ohjelmistoa päivittämällä saada uutta Sync-versiota? Ei kai sentään?

Itseäni ärsyttää Fordin tekemät säästöt: Takaovien kahvojen sensorien poisto, takaovien verhoilu kauttaaltaan kovaa muovia ja LED-ajovalojen automaattisen korkeussäädön muuttaminen manuaalisäätöiseksi.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

fordever kirjoitti: 13 Touko 2020 11:17
Vootrson kirjoitti: 13 Touko 2020 10:38 Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tätä ketjua seuraavalla on auto toiminut hyvin. Ja nimenomaa omiin odotuksiin nähden?
Mulla lähtökohtana oli ostaa 35K€ Ford, joten en odottanut Airbus-tason tekniikkaa tai varmatoimisuutta. Varsinkin kun kyseessä on täysin uusi auto. Kaikkien avustimien ajoittaiset erikoisuudet (nopeusrajoitusten karttadata-issue, kaista-avustin, valoautomatiikka, puutteet Ford Passissa ym.) on tässä hintaluokassa mielestäni hyväksyttäviä vaikkakin toiselta valmistajalta voisi saada parempaa laatua.
Varsinkin kiinnostaisi tietää, olenko ainoa, jolla ei ole esiintynyt virranhallinasta johtuvia ongelmia vai onko mun ajoprofiili suoraan Fordin laboratoriosta. Yhtään väheksymättä niitä yksilöitä, joissa joutuu painimaan S/S:n ja Webaston ym. kanssa. Menisi itselläkin kuppi nurin siinä.
Toi A8-laatikko on kyllä hitaudessaan pieni pettymys mutta senkin kanssa pitää vaan elää kun sellaisen tilasin ilman metrinkään koeajoa.
Pakko tosin myöntää Nyt 25 tkm jälkeen, että tästä autosta kokonaisfiilis ei ole niin positiivinen kuin edellisestä MK 3.5:sta oli. Sääli, kun ajettavuus on erinomainen. Ehkä se on toi huono vaihteisto ja tuskaisen hidas Sync...
Mutta useampaa saman hintaluokan vehjettä ajaneena oon edelleen vahvasti sitä mieltä, että tän parempaa kärryä ei samalla rahalla saa kun käytetty ei ole vaihtoehto.
Auto on toiminut hyvin (kovat puun koputukset tähän). Manuaalilaatikko, ei webastoa, siinä ehkä pari selitystä. Oikeastaan ainoa "ongelma" on ollut tuo hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus. Syncin kun kytki wifiin ja painoi "päivitys tänne heti nyt"-nappulaa Syncistä niin jotain tapahtui eli kaipa se TCU päivittyi. Lopullista todistetta ei vielä ole.

Karttadata nyt on aina enemmän tai vähemmän vinksallaan ja vanhaa ja jos siihen nojaudutaan vakionopeussäätimessä, niin onhan ihan kuljettajan oma valinta ja vastuu sitten jos sitä käyttää. Oma havainto on se, että esim. taajamamerkkiä ei järjestelmä tunnista eli jos vakionopeussäädin on asetettu tottelemaan nopeusrajoituksia, saattaa useampi taajamaan saapuminen tapahtua selkeällä ylinopeudella.

Start-Stop toimi tänään kun kokeilin eli tänään akku kunnossa. Toinen mahdollisesti akun kuntoa indikoiva juttu on se tuleeko Syncin näytölle Fordin logo vai ei kun ovet avataan ja autoon istutaan. Logo on tullut ja ollut tulematta. Eli akku ei aina aamulla ole ihan terässä, ehkä?

Sync 3.4 käynnistyy nopeasti kun vertaa johonkin 2018 versioon. Ihmettelen kovasti miksi Syncit eivät päivity esim. 3.4:ksi. Olisi kyllä syytä. Ei kai Ford ole matkan varrella tehnyt laitetason muutoksia eli että vanhimpiin MK 4-Focuksiin ei voisikaan vain ohjelmistoa päivittämällä saada uutta Sync-versiota? Ei kai sentään?

Itseäni ärsyttää Fordin tekemät säästöt: Takaovien kahvojen sensorien poisto, takaovien verhoilu kauttaaltaan kovaa muovia ja LED-ajovalojen automaattisen korkeussäädön muuttaminen manuaalisäätöiseksi.
Vain titanium ja vignale malleissa on pehmeät takaovet, muihin niitä ei saa edes rahalla.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Vootrson kirjoitti: 13 Touko 2020 10:38 Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tätä ketjua seuraavalla on auto toiminut hyvin. Ja nimenomaa omiin odotuksiin nähden?
No täällä on yksi. On jopa ylittänyt odotukset mainion moottorin ja laatikon johdosta. Muutama kampanja tehty, siinä kaikki. Valmistunut 9/2018, sensorit takaovissa ja muutenkin oikein soiva peli. Virranhallinta toimii, niin ja auto on automaatti missä myös webasto päivittäisessä käytössä. Sen verran tyytyväinen olen, että tällä mennään kunnes mittarissa 100 tkm tai 5 vuotta ikää. Sitten vaihtoon ja uusi alle.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

xflex kirjoitti: 13 Touko 2020 12:04 [quote=Vootrson post_id=303900 time=<a href="tel:1589355483">1589355483</a> user_id=32073]
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tätä ketjua seuraavalla on auto toiminut hyvin. Ja nimenomaa omiin odotuksiin nähden?
Mulla on toiminut ihan kohtuu hyvin. Kohta puolitoista vuotta ikää ja ekana talvena tosiaan kerran tai kaksi herjasi hiukkasloukkua, mikä korjaantui päivityksellä. Muutaman kerran on myös satunnaisesti herjannut törmäyksenestoavustimen toimimattomuutta, mikä on saattanut johtua liasta siinä etutunnistimessa. S&S toimii aina kun unohdan sammuttaa sen, ovet tai mikään muu paikka ei mielestäni rämise tai resonoi ja varusteet toimii ihan loogisesti. Mulla ei ole webaa tai mitään muitakaan lämmittimiä. Hätäpuhelujärjestelmän vikaa ei ole myöskään osunut kohdalle. Tapaan tosiaan latailla akkua varmuuden vuoksi kerran kuukaudessa ulkoisella laturilla, kummasti se ottaa virtaa vastaan välillä useita tunteja, vaikka olisin edellisenä päivänä ajanut pidemmän reissun.

MK3.5 Focuksia omistin 2kpl. Ensimmäinen piti hirvittävää kitinää lähes kaikissa nopeuksissa yli 50km/h. Ääni oli erittäin helppo huomata, mutta vaikea paikallistaa ja poistaa. Sitä tutkittiin Fordin merkkihuollossa muutaman kerran, mutta tuloksetta. Jostain rattiakselin nivelestä se kitinä tuli, mutta ei sille mitään saatu tehtyä. Toisessa MK3.5 Focuksessa ei ollut mun omistusaikana yhtä ainutta vikaa tai edes vikailmoitusta.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

Vootrson kirjoitti: 13 Touko 2020 10:38 Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tätä ketjua seuraavalla on auto toiminut hyvin. Ja nimenomaa omiin odotuksiin nähden?
Mulla lähtökohtana oli ostaa 35K€ Ford, joten en odottanut Airbus-tason tekniikkaa tai varmatoimisuutta. Varsinkin kun kyseessä on täysin uusi auto. Kaikkien avustimien ajoittaiset erikoisuudet (nopeusrajoitusten karttadata-issue, kaista-avustin, valoautomatiikka, puutteet Ford Passissa ym.) on tässä hintaluokassa mielestäni hyväksyttäviä vaikkakin toiselta valmistajalta voisi saada parempaa laatua.
Varsinkin kiinnostaisi tietää, olenko ainoa, jolla ei ole esiintynyt virranhallinasta johtuvia ongelmia vai onko mun ajoprofiili suoraan Fordin laboratoriosta. Yhtään väheksymättä niitä yksilöitä, joissa joutuu painimaan S/S:n ja Webaston ym. kanssa. Menisi itselläkin kuppi nurin siinä.
Toi A8-laatikko on kyllä hitaudessaan pieni pettymys mutta senkin kanssa pitää vaan elää kun sellaisen tilasin ilman metrinkään koeajoa.
Pakko tosin myöntää Nyt 25 tkm jälkeen, että tästä autosta kokonaisfiilis ei ole niin positiivinen kuin edellisestä MK 3.5:sta oli. Sääli, kun ajettavuus on erinomainen. Ehkä se on toi huono vaihteisto ja tuskaisen hidas Sync...
Mutta useampaa saman hintaluokan vehjettä ajaneena oon edelleen vahvasti sitä mieltä, että tän parempaa kärryä ei samalla rahalla saa kun käytetty ei ole vaihtoehto.
Täällä ollaan ainakin toistaiseksi oikein tyytyväisiä focus wagon manual 1.5 ecoboost 150hp titanium 2020, rapiat tuhat kilsaa tosin vasta mittarissa mutta mitään virheilmoituksia tai ongelmia ei ole ilmennyt, S/S toiminut aina kun itse olen autolla ajellut (rouva sillä enemmän kurvailee, tosin nyt korona aikana ei juuri ajoa ole ollut).
Mukava auto ajella ja varusteita tuli ruksittua sen mitä koki tarvitsevansa (tech pack, winter pack, handsfree takaluukku, blis kuolleen kulman vahti, tummennetut lasit, peruutuskamera), automaattiloota jäi ruksaamatta osittain hinnan takia ja osittain lievän skeptisyyden takia automaattilootien luotettavuuteen/maineeseen & vaikutukseen jälleenmyyntiin sitten joskus (ajatus ajella samat 5 vuotta tällä kuten edelliselläkin).

BLIS osalta täytyy mainita että siitä oikeasti on hyötyä etenkin kun kaupan vilkkaassa pihassa parkkipaikalta lähtee peruuttamaan, hyvin tuntuu huomaavan ja varoittavan jos sivusta auto lähestyy.

Tässä autossa ei ole webastoa vaan defa lohko&sisätilan lämppäri, omakotitalossa taloautomatiikan takana aikaohjattu pistorasia (voi myös manuaalisesti napsauttaa kytkimestä päälle, ko. katkaisin sijaitsee mukavasti terassin oven pielessä sisällä) eli sen kun muistaa defa kaapelin liittää autoon talvisin niin pirssin lämmitys hoituu OK, ja tuli tosiaan ostettua se ratinlämmitinkin lisävarusteena.

Tehdasvarustettu webasto olisi ollut jopa hieman edukkaampi kuin defan systeemi jonka jälleenmyyjä/maahantuoja asensi mutta itsellä huonoja kokemuksia polttoainetoimista lämmittimistä, pari kertaa olen sellaisella onnistunut auton akun tyhjentämään kaupan pihalle, kyseessä vanhempi diesel rutku ja -25cels pakkanen molemmilla kerroilla, ei vaan akussa enää riittänyt puhti autoa starttaamaan kun noin puolen tunnin kauppareissulta palattiin, kotterossa tuskin oli kovin kummoista akun varaustason vahtia (ford tourneo 1.8 diesel vm.2007)...Siinä sitten apuvirtaa hommaamaan paikan päälle ja kovassa pakkasessa värkätä kaapelien kanssa ym. silloin päätin että en enää webastoa käytä moiseen tarkoitukseen (boosterilla olisi käynyt nopsaan starttaaminen mutta eipä ollut semmosta käytettävissä).

Taloudessa myös toinen ford (tourneo 1.0 ecoboost vm. 2014), siinä on sekä webasto että defa lohkolämmitin, mutta webastoa ei ole tullut käytettyä liekkö enää edes toimisi (ei ole kaukosäädintäkään eli webaston ex-tempore käyttäminen varsin hankalaa paitsi jos ajastinta käyttää säännöllisiin lähtöihin), auto enimmäkseen lämpimässä tallissa joten ei kyllä lohkolämmitintäkään ole käytetty mutta se ei käytön puutteesta tykkää huonoa toisin kuin webasto.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Vootrson kirjoitti: 13 Touko 2020 10:38 Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tätä ketjua seuraavalla on auto toiminut hyvin. Ja nimenomaa omiin odotuksiin nähden?
Ajoltaan oma hb 1.5ecob on ollut loistava talvikelillä jos lunta oikeesti tiellä tai kunnon jääkeli, sekä kesärenkailla kokonaisuutena.
Hätäpuhelin härö oli ja meni päivityksellä.
Virta käy ilmeisesti välillä vähissä parkkitutkien äänistä päätellen, mutta siitä ei muuten ole ollut ongelmaa.

Kaksi häiritsevää tekijää.
Ensinnäkin ajettavuus aivan perseestä 205/60/16 hkpl9 talvirenkailla kun paljas märkä tai kuiva asfaltti.
Vähän parani kun aurausta säätivät aavistuksen, eli pitkinhampain sen kanssa pystyy elämään.
Harmi kun ei tullut ajettua autoa talvirengastuksella, niin olis heti arvannut vähän tukevampaa töppöstä valita alle.
Ja toinen "vika" on tehonpuute mikä on tietysti asennekysymys, mutta se vedon tunteen puute on alkanut häiritsemään.

Eli kokonaisuutena plussalla ollaan reilusti kuitenkin, vaikka pari virhettä tulikin auton valinnassa. 🤷‍♂️
Avatar
janti
Viestit: 465
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja janti »

@rsk@ kirjoitti: 13 Touko 2020 13:05 Ensinnäkin ajettavuus aivan perseestä 205/60/16 hkpl9 talvirenkailla kun paljas märkä tai kuiva asfaltti.
Mitkä paineet? Kannattaisi kokeilla 2,6-2,8 bar. ;)
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Motorcade kirjoitti: 13 Touko 2020 10:15
jarkkoo kirjoitti: 13 Touko 2020 09:12

Karttapäivitys lie tehtävä USB-tikulla, on sen verran iso kuitenkin? Varmaksi en tiedä mutta luulisin.

OTA:na tulee vain itse Syncin softa.
Sitä vähän just mietinkin, kun kartoissa on gigatolkulla tavaraa. Käyttäjäkokemuksen näkökulmasta olisi kiva, jos saisi edes ilmoituksen "ohjelmistot ajan tasalla", sen sijaan että pyydetään loputtomasti yrittämään "myöhemmin" uudelleen ilman mitään selityksiä.
Kyllä mulla sanoo että päivitys ajantasalla..kohta 3vuotta vanhat kartat ja sync kerran päivitetty..ehtii varmaan vaihto ikään toi ennen kun tulee ne uudet kartat noihin vanhempiin..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

janti kirjoitti: 13 Touko 2020 13:48
@rsk@ kirjoitti: 13 Touko 2020 13:05 Ensinnäkin ajettavuus aivan perseestä 205/60/16 hkpl9 talvirenkailla kun paljas märkä tai kuiva asfaltti.
Mitkä paineet? Kannattaisi kokeilla 2,6-2,8 bar. ;)
Ensin oli Mk4 Focukseen Foordin suositus 2.3bar tuolla rengaskoolla ja viimesin on vinin mukaan ladatussa ohjekirjassa 2.6bar. Sitä koitin myös ja 2.8bar on ollut käytössä lähes koko ajan.
Silti esim jos epähuomiossa esim napakammin oven heittää kiinni, niin koko auto heilahtaa sivusuunnassa renkaiden varassa. Tosi vetelät lölleröt...
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

@rsk@ kirjoitti: 13 Touko 2020 13:05 Ensinnäkin ajettavuus aivan perseestä 205/60/16
Laita 215/55-16 ja jotain muuta kuin Nokian...
Avatar
janti
Viestit: 465
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja janti »

@rsk@ kirjoitti: 13 Touko 2020 15:23 Silti esim jos epähuomiossa esim napakammin oven heittää kiinni, niin koko auto heilahtaa sivusuunnassa renkaiden varassa. Tosi vetelät lölleröt...
Kokeile vielä 3 bar. :)
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

janti kirjoitti: 13 Touko 2020 17:18
@rsk@ kirjoitti: 13 Touko 2020 15:23 Silti esim jos epähuomiossa esim napakammin oven heittää kiinni, niin koko auto heilahtaa sivusuunnassa renkaiden varassa. Tosi vetelät lölleröt...
Kokeile vielä 3 bar. :)
Laitan umpikumipyörät.. 😂😁☝️
Avatar
janti
Viestit: 465
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja janti »

@rsk@ kirjoitti: 13 Touko 2020 18:13 Laitan umpikumipyörät.. 😂😁☝️
Kuva
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Taisi tuo jonkin verran 40ke päälle mennä kaikilla tehdashiluilla ja kaksilla 18" rengas/vanneseteillä. Samanmoinen kun muut vastaavat samassa hintaluokassa. Eipä suuria tunteita herätä. Yllättävän hiljainen, moottori/laatikko toimiva paketti. Ajettavuus aikalailla Kymppi. Laatufiilis vähän sitä sun tätä. Penkit hyvät ja nahka mukavan tuntuista. Taidan ensi kierroksella nostaa budjettia taas sen about 15ke ylöspäin. Sillä saa jo sitten vähän fiilistä kapiiniin puolellekin, metalli on metallia ja puu puuta.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Onko tuo edes nahkaa, liekkö jotain kumia noi meidän penkit.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

focst kirjoitti: 13 Touko 2020 14:12
Motorcade kirjoitti: 13 Touko 2020 10:15

Sitä vähän just mietinkin, kun kartoissa on gigatolkulla tavaraa. Käyttäjäkokemuksen näkökulmasta olisi kiva, jos saisi edes ilmoituksen "ohjelmistot ajan tasalla", sen sijaan että pyydetään loputtomasti yrittämään "myöhemmin" uudelleen ilman mitään selityksiä.
Kyllä mulla sanoo että päivitys ajantasalla..kohta 3vuotta vanhat kartat ja sync kerran päivitetty..ehtii varmaan vaihto ikään toi ennen kun tulee ne uudet kartat noihin vanhempiin..
Jep, "Hyviä uutisia: autosi Maps-ohjelmisto on jo ajan tasalla".

Terveisin,
F7 & 3.3
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Fixu kirjoitti: 13 Touko 2020 19:21
focst kirjoitti: 13 Touko 2020 14:12

Kyllä mulla sanoo että päivitys ajantasalla..kohta 3vuotta vanhat kartat ja sync kerran päivitetty..ehtii varmaan vaihto ikään toi ennen kun tulee ne uudet kartat noihin vanhempiin..
Jep, "Hyviä uutisia: autosi Maps-ohjelmisto on jo ajan tasalla".

Terveisin,
F7 & 3.3
Mulla samat versiot..fordin pitäisi palkata reilusti osaavaa porukkaa softa puolelle..töitä niille kyllä olisi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Fixu kirjoitti: 13 Touko 2020 19:21
focst kirjoitti: 13 Touko 2020 14:12

Kyllä mulla sanoo että päivitys ajantasalla..kohta 3vuotta vanhat kartat ja sync kerran päivitetty..ehtii varmaan vaihto ikään toi ennen kun tulee ne uudet kartat noihin vanhempiin..
Jep, "Hyviä uutisia: autosi Maps-ohjelmisto on jo ajan tasalla".

Terveisin,
F7 & 3.3
Ihan mielenkiinnosta kysyn onko Syncissäsi automaattipäivitykset päällä? Ja oletko kokeillut kytkeä Synciä wifiin ja painaa sitä päivitä nyt -näppylää?

Olisiko kartan versio F8 jotenkin sidoksissa Syncin versio 3.4:ään?

Mutta eihän tuota voi ymmärtää miksi kumpaakin ei voisi nostaa napsua ylöspäin, kun kerran todistetusti sellainen yhdistelmä on tuotannossa ja jopa toimii.

Tämä kiinnostaa ihan jatkon kannalta, koska olin ajatellut että kun autossa on kunnon nettiyhteys jonka kautta jo ties mitkä asiat päivittyvät, niin aina on sitten uusimmat softat ja kaikki toimii aina paremmin. Että hieman huolestuttaa kun nyt lukee näitä viestejä joissa näyttää yksi jos toinenkin jumittuneen vanhoihin softiin.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Karttapäivitys on kooltaan useita gigoja, voi olla että sen voi päivittää vain tikulla. Itselläkin yhä F7 -kartat, eikä uusia ole tippunut OTA:na eikä nettisivulta VIN-koodilla yrittämällä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Vastaa Viestiin