Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
fordever kirjoitti: ↑04 Touko 2020 19:24Onko kukaan teettänyt lisä-äänieristystä? Enkä tarkoita nyt alustasuojausta.
Suunnitelmissa on vaimentaa focusta kesälomilla. Takakoppa kokonaisuudessaan sekä kaikki ovet. Fiksuahan se olisi vaimentaa lattiasta kattoon, mutta koitan pärjätä vähemmällä tällä kertaa. Aikamoinen savotta purkaa sisusta atomeiksi.
Samat havainnot itselläkin focuksen rengasmeluista. Aika ronkeli on tien laadun suhteen. Tuli ehkä vähän yllätyksenä, ettei rengasmelu juuri lisääntynyt, kun vaihdoin 17” primacy4:et noihin 19” kumho ps91:iin.
Ihan mielenkiinnosta, onko vaimentaminen tuttua puuhaa ? Sillä vaan ettei tule pettymystä, äänen kulkeutuminen rakenteissa kun on aika monitahoinen homma.
Jännä tuo melu. Ainakin tämä oma on mielestäni todella mukava melultaan ottaen huomioon autoluokan. Onhan Focus muutenkin kehuttu luokassaan hiljaiseksi, kaikkia testejä myöden. Tai no, Titanium ja Vignale ainakin.
Ishvan kirjoitti: ↑04 Touko 2020 22:07
Ihan mielenkiinnosta, onko vaimentaminen tuttua puuhaa ? Sillä vaan ettei tule pettymystä, äänen kulkeutuminen rakenteissa kun on aika monitahoinen homma.
Jännä tuo melu. Ainakin tämä oma on mielestäni todella mukava melultaan ottaen huomioon autoluokan. Onhan Focus muutenkin kehuttu luokassaan hiljaiseksi, kaikkia testejä myöden. Tai no, Titanium ja Vignale ainakin.
Onhan Vignalessa vastamelusysteemi, jolla huijataan korvaa. Kai se jotain vaikuttaa. Onkohan ST-Linen "tiukempi" alusta osasyyllinen rengasmelun parempaan kulkeutumiseen?
Korvakuulolta melua tulee takaa ehkä enemmän kuin edestä. Lieneekö esim. takapenkin alla muuta kuin puhdas pelti. Jarrujen laahaava ääni kuuluu suhteellisen selvästi ja sekin ehkä juuri takaa. Sieltä ne rengasmelut tulevat sitten myös.
Kyllähän tuota voi suhteellisen hiljaiseksikin sanoa, kunhan tienpinta on muuta kuin nastojen raiskaamaa isoista kivistä tehtyä suomiasfalttia.
Ishvan kirjoitti: ↑04 Touko 2020 22:07
Ihan mielenkiinnosta, onko vaimentaminen tuttua puuhaa ? Sillä vaan ettei tule pettymystä, äänen kulkeutuminen rakenteissa kun on aika monitahoinen homma.
Jännä tuo melu. Ainakin tämä oma on mielestäni todella mukava melultaan ottaen huomioon autoluokan. Onhan Focus muutenkin kehuttu luokassaan hiljaiseksi, kaikkia testejä myöden. Tai no, Titanium ja Vignale ainakin.
Onhan Vignalessa vastamelusysteemi, jolla huijataan korvaa. Kai se jotain vaikuttaa. Onkohan ST-Linen "tiukempi" alusta osasyyllinen rengasmelun parempaan kulkeutumiseen?
Korvakuulolta melua tulee takaa ehkä enemmän kuin edestä. Lieneekö esim. takapenkin alla muuta kuin puhdas pelti. Jarrujen laahaava ääni kuuluu suhteellisen selvästi ja sekin ehkä juuri takaa. Sieltä ne rengasmelut tulevat sitten myös.
Kyllähän tuota voi suhteellisen hiljaiseksikin sanoa, kunhan tienpinta on muuta kuin nastojen raiskaamaa isoista kivistä tehtyä suomiasfalttia.
Sama tässä on, takaa kuuluu selvästi "kumina". Saa aika paljon nostaa auton hintaluokkaa ja silti huomata että aika rallatus vaan sisällä keväisillä asfalteilla.
Suunnitelmissa on vaimentaa focusta kesälomilla. Takakoppa kokonaisuudessaan sekä kaikki ovet. Fiksuahan se olisi vaimentaa lattiasta kattoon, mutta koitan pärjätä vähemmällä tällä kertaa. Aikamoinen savotta purkaa sisusta atomeiksi.
Samat havainnot itselläkin focuksen rengasmeluista. Aika ronkeli on tien laadun suhteen. Tuli ehkä vähän yllätyksenä, ettei rengasmelu juuri lisääntynyt, kun vaihdoin 17” primacy4:et noihin 19” kumho ps91:iin.
Ihan mielenkiinnosta, onko vaimentaminen tuttua puuhaa ? Sillä vaan ettei tule pettymystä, äänen kulkeutuminen rakenteissa kun on aika monitahoinen homma.
Jännä tuo melu. Ainakin tämä oma on mielestäni todella mukava melultaan ottaen huomioon autoluokan. Onhan Focus muutenkin kehuttu luokassaan hiljaiseksi, kaikkia testejä myöden. Tai no, Titanium ja Vignale ainakin.
Juu on tuttua puuhaa. Kaksi autoa olen vaimentanut lattiasta kattoon, kun tuli noiden hifivempeleiden kanssa pelattua. Lattiasta kattoon vaimentaessa saa kyllä todella ison hyödyn, mutta ei tällä kontin ja ovien vaimennuksella focuksesta mitään ässä mersua saa aikaiseksi Eli en odota mitään radikaalia muutosta.
Tuota melua tässä tänä aamuna kuulostelin ja kun tuossa st-line HB:ssa en huomaa juurikaan eroa erilaisten tienpintojen välillä ja talvirenkaista kesärenkaisiin ei melulla ole eroa. Sen verran noihin kiinnittää huomioo tarkotuksella, että kesärenkailla semmonen matalampi humahtelu kun oikein tarkkaan kuuntelee. Tuossa talvella ajelin mk4 trend HB:lla ja siinä oli nordmannit talvirenkaana, eikä nekään kuuluneet sisälle häiritsevästi. Mk3.5 Focuksella myös tullut tuossa ajeltua muutamaan otteeseen ja siinä taas on selkeästi joka puolelta kuuluvaa "yleismelua" aika reilusti enemmän ja rengasmelu tienpintojen mukaan vaihtelee aika paljon.
Tuleeko wagonissa rengasmelu enemmän takaa?
Auttaako ovien vaimennus juurikaan tuohon ongelmaan?
Voi olla, että olen pahimmoilleen sen verran kuuroutunut erillaisten soitto- ja ampumaharrastusten takia, että ei kaikki ota korvaan..
@rsk@ kirjoitti: ↑05 Touko 2020 09:00
Tuota melua tässä tänä aamuna kuulostelin ja kun tuossa st-line HB:ssa en huomaa juurikaan eroa erilaisten tienpintojen välillä ja talvirenkaista kesärenkaisiin ei melulla ole eroa. Sen verran noihin kiinnittää huomioo tarkotuksella, että kesärenkailla semmonen matalampi humahtelu kun oikein tarkkaan kuuntelee. Tuossa talvella ajelin mk4 trend HB:lla ja siinä oli nordmannit talvirenkaana, eikä nekään kuuluneet sisälle häiritsevästi. Mk3.5 Focuksella myös tullut tuossa ajeltua muutamaan otteeseen ja siinä taas on selkeästi joka puolelta kuuluvaa "yleismelua" aika reilusti enemmän ja rengasmelu tienpintojen mukaan vaihtelee aika paljon.
Tuleeko wagonissa rengasmelu enemmän takaa?
Auttaako ovien vaimennus juurikaan tuohon ongelmaan?
Voi olla, että olen pahimmoilleen sen verran kuuroutunut erillaisten soitto- ja ampumaharrastusten takia, että ei kaikki ota korvaan..
Kyllä se sieltä takaata tulee. Ovien vaimennuksella on tarkoituksena saada ne räminät pois. Kyllä se vähän meluunkin vaikuttanee, muttei se ole pääasia siellä. Takakopan teen kauttaaltaan 2-3 kerrosta ja kahta eri tyyppistä mattoa.
Itsellä tuli hetki sitten 20tkm täyteen Focuksella. Kokonaisuuteen edelleen todella tyytyväinen. Erityisesti ajaminen on kuin tehty omaan mieltymykseen.
Samoja vaivoja akun latautumisen kanssa on ollut täälläkin ja erityisesti nyt kun ei sattuneesta syystä ole tullut ajettua pidempää matkaa vanhemmille, anoppilaan jne. Työmatka kuitenkin 25km suuntaansa, mutta eipä tuokaan ole riittänyt akun lataamiseen. Tällä hetkellä start-stop kuitenkin taas toimii. Webasto on käynnistynyt aina tarvittaessa. Lisäksi ovien räminöintejä on kerran korjattu liikkeessä. Ongelma kuitenkin jatkuu ja huollossa täytyy tuosta taas muistuttaa.
Äänimaailmasta omat kokemukset ovat myös sellaiset, että asfaltin pinta vaikuttaa suuresti meluun. Mielestäni ääni ei edes hirveästi muuttunut kesä- ja nastarenkaiden välillä (molemmat 18 tuumaisia). Mutta tuo huonolla pinnalla kasvava melu ei mielestäni tule suoraan renkaista, vaan ikään kuin runkoa pitkin kantautuisi ääni voimakkaammin. En tiedä onko tuo edes mitenkään mahdollista. Mutta muista autoista ei melua tule jos niitä ohittelee tai ne ohittava, joten ”ulkokuori” olisi suht hyvin eristetty.
Vakavasti myös pohtinut noita madallusjousia, mutta takuuta en ainakaan ensimmäisen kahden vuoden aikana halua menettää. Sitten taas nuo Fordin ”omat” Eibachit madaltavat st-linea vain sentin, joten on itsessään aika hukkaan heitettyä rahaa. Onko ketään tuota laitattanut, eli paraneeko ajettavuus Eibachin jousilla, joten voisiko tuota vaihtoa perustella edes tuolla? Mitenkä taas te jotka olette laittaneet H&R:n (?) jouset, onko alustasta tullut todella kova ja oletteko mitanneet miten paljon se auto on oikeasti madaltunut? Kun en oikein tiedä onko tuo H&R:n ilmoittama madallus laskettu st-linelle vai ”vakiojousille”?
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Hjesko kirjoitti: ↑05 Touko 2020 18:24. Vakavasti myös pohtinut noita madallusjousia, mutta takuuta en ainakaan ensimmäisen kahden vuoden aikana halua menettää. Sitten taas nuo Fordin ”omat” Eibachit madaltavat st-linea vain sentin, joten on itsessään aika hukkaan heitettyä rahaa. Onko ketään tuota laitattanut, eli paraneeko ajettavuus Eibachin jousilla, joten voisiko tuota vaihtoa perustella edes tuolla? Mitenkä taas te jotka olette laittaneet H&R:n (?) jouset, onko alustasta tullut todella kova ja oletteko mitanneet miten paljon se auto on oikeasti madaltunut? Kun en oikein tiedä onko tuo H&R:n ilmoittama madallus laskettu st-linelle vai ”vakiojousille”?
Täällä H&R:n ST-linen monilinkkialustaan tarkoitettu -40/35 setti alla. Madaltui juuri nuo luvatut 40/35. Alustasta tuli sopivan jämäkkä. Mk4 focuksta en ole eibacheilla ajanut mutta isomman madalluksen myötä alustasta tulee vähän pintakovempi. Makuja on monia ja monen mielestä tää h&r on varmasti jo ajettavuuden pilaamista, mutta itse tykkään kovasti. Ohjaus tarkentui entisestään.
Hjesko kirjoitti: ↑05 Touko 2020 18:24. Vakavasti myös pohtinut noita madallusjousia, mutta takuuta en ainakaan ensimmäisen kahden vuoden aikana halua menettää. Sitten taas nuo Fordin ”omat” Eibachit madaltavat st-linea vain sentin, joten on itsessään aika hukkaan heitettyä rahaa. Onko ketään tuota laitattanut, eli paraneeko ajettavuus Eibachin jousilla, joten voisiko tuota vaihtoa perustella edes tuolla? Mitenkä taas te jotka olette laittaneet H&R:n (?) jouset, onko alustasta tullut todella kova ja oletteko mitanneet miten paljon se auto on oikeasti madaltunut? Kun en oikein tiedä onko tuo H&R:n ilmoittama madallus laskettu st-linelle vai ”vakiojousille”?
Täällä H&R:n ST-linen monilinkkialustaan tarkoitettu -40/35 setti alla. Madaltui juuri nuo luvatut 40/35. Alustasta tuli sopivan jämäkkä. Mk4 focuksta en ole eibacheilla ajanut mutta isomman madalluksen myötä alustasta tulee vähän pintakovempi. Makuja on monia ja monen mielestä tää h&r on varmasti jo ajettavuuden pilaamista, mutta itse tykkään kovasti. Ohjaus tarkentui entisestään.
Mielestäni tässä vakiossakin vaivaa pintakovuus, kuten monessa muussakin autossa. Menisivät jat ottaisivat mallia vaikka MB:ltä, miten tehdään matala, mukava mutta silti "sporttinen..tai no sporttinen" alusta. Tuo edellinen A-sarjalainen oli minusta valovuoden edellä alustan mukavuudessa verrattuna tähän Focukseen. Mersu oli lisäksi matala, todella matala. Taitaa olla segmenttinsä matalin, 104mm maavara. Itse kaipaan matalaa ja mukavaa alustaa. Valitettavasti vain näitä ei ole "tavan" merkeillä tarjolla. Rahalla saa, paljon muutakin.
Kuinka kestävää materiaalia etupenkin takapuoli on? Pitäisi viisivuotias istuttaa takapenkille, ja mietin olisiko syytä kipaista Motonetista joku penkinsuojus samalla reissulla, kun haen autoni torstaina Autokeskukselta (puolen vuoden odotus päättyy, jippii!)
Ihan uteliaisuuttani kyselen mitä olette maksaneet focusen huolloista. Olisi ensimmäinen 15th/1vuosi huolto edestä ja sain aivan järkyttävän hinta-arvion. 380€
jesseson94 kirjoitti: ↑06 Touko 2020 01:36
Ihan uteliaisuuttani kyselen mitä olette maksaneet focusen huolloista. Olisi ensimmäinen 15th/1vuosi huolto edestä ja sain aivan järkyttävän hinta-arvion. 380€
Eipä ole vielä kokemusta Fordista mutta itse olen tottunut aikaisempien merkkien kohdalla aikalailla 300e/1v (pieni huolto) ja 500e/2v (iso huolto).
EDIT: Eikös Fordin sivujen oma hinnasto ilmoita tuon "pikkuhuollon" hinnaksi jotain ~280e ? Ilmeisesti kuiten marmorin hinnasta kyse ?
jesseson94 kirjoitti: ↑06 Touko 2020 01:36
Ihan uteliaisuuttani kyselen mitä olette maksaneet focusen huolloista. Olisi ensimmäinen 15th/1vuosi huolto edestä ja sain aivan järkyttävän hinta-arvion. 380€
154e marmorilla Ylivieskan Rinta-Joupilla, aika suolaisen hinnan olet saanut siihen verrattuna.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
No nyt on 3,5kk odottelu ohitse ja 400km takana. Ensivaikutelma hyvä kaikinpuolin. Ainoa mikä ihmetyttää kun ajelee noin satasta ja lyö lapun lattiaan ns kickdownin niin ei lyö pienempää vaihdetta pykälään millään moodilla? Ja tosiaan ei kierrätä yli 4trpm vaikka varoja olisi. Mukava ajaa on kyllä ja tilaa paljon.
Motorcade kirjoitti: ↑05 Touko 2020 23:45
Kuinka kestävää materiaalia etupenkin takapuoli on? Pitäisi viisivuotias istuttaa takapenkille, ja mietin olisiko syytä kipaista Motonetista joku penkinsuojus samalla reissulla, kun haen autoni torstaina Autokeskukselta (puolen vuoden odotus päättyy, jippii!)
Kyllä kannattaa. Voi yllättävän äkkiä kengät tehdä kulumajälkeä. Ei ole kokemusta noin pienien kuljetuksesta Focuksella, mutta aina kannattaa suojata jos se vaan mahdollista.
jesseson94 kirjoitti: ↑06 Touko 2020 01:36
Ihan uteliaisuuttani kyselen mitä olette maksaneet focusen huolloista. Olisi ensimmäinen 15th/1vuosi huolto edestä ja sain aivan järkyttävän hinta-arvion. 380€
Tämä taitaa olla PP-auton hinta? Mulle väittivät samaa hinnaksi ja vein suosiolla toiseen liikeeseen.
Suosittelen yleisestikin välttämään kyseistä liikettä kaikin keinoin. Paskaa asiakaspalvelua ja täysin hatusta vedetyt hinnat.
Fordin Suomen sivu sanoo noin 270 € 15 tkm huollon hinnaksi 1,5 dieselillä. En tiedä millä moottorilla sulla on, mutta kovalta hinnalta kuulostaa joka tapauksessa 15 tkm välein tehtävälle huollolle. Viimeksi teetin omaan autoon 45 tkm huollon (joka siis on 1,5 dieselillä sama kuin 15 tkm huolto) ja se maksoi 240 €.
Nyt on autoon voimansiirtoyksikön ohjelmisto päivitetty ja loota nollattu. S/S sai jonkin päivityksen ja toimii ainakin vielä. Mittariston ohjelmisto päivitettiin, eikä pitäs herjata takapenkin turvavöistä enää. Samalla vilkkujen merkkiäänet vaimeni, joka meni omaan makuun huonompaan suuntaan. Viimeisin kampanja hoidettiin (vaihdelaatikon kaapeli tms.) ja kirsikkana kakussa sähköinen jarrutehostin, joka päivitettiin kampanjana alkuvuodesta, oli jo saanut uudemman päivityksen (20.4), joka ajettiin sisään.
Ikkunanavauspainikkeet menee takuuvaihtoon heti kun saavat ne huoltoon. Jokohan tämä auto alkais kohta olemaan valmis
Onneksi huolto on hoitanut kaiken tyylillä. Todella isot pisteet sinne.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
jesseson94 kirjoitti: ↑06 Touko 2020 01:36
Ihan uteliaisuuttani kyselen mitä olette maksaneet focusen huolloista. Olisi ensimmäinen 15th/1vuosi huolto edestä ja sain aivan järkyttävän hinta-arvion. 380€
Fixu kirjoitti: ↑06 Touko 2020 19:21
Nyt on autoon voimansiirtoyksikön ohjelmisto päivitetty ja loota nollattu. S/S sai jonkin päivityksen ja toimii ainakin vielä. Mittariston ohjelmisto päivitettiin, eikä pitäs herjata takapenkin turvavöistä enää. Samalla vilkkujen merkkiäänet vaimeni, joka meni omaan makuun huonompaan suuntaan. Viimeisin kampanja hoidettiin (vaihdelaatikon kaapeli tms.) ja kirsikkana kakussa sähköinen jarrutehostin, joka päivitettiin kampanjana alkuvuodesta, oli jo saanut uudemman päivityksen (20.4), joka ajettiin sisään.
Ikkunanavauspainikkeet menee takuuvaihtoon heti kun saavat ne huoltoon. Jokohan tämä auto alkais kohta olemaan valmis
Onneksi huolto on hoitanut kaiken tyylillä. Todella isot pisteet sinne.
Fixu kirjoitti: ↑06 Touko 2020 19:21
Nyt on autoon voimansiirtoyksikön ohjelmisto päivitetty ja loota nollattu. S/S sai jonkin päivityksen ja toimii ainakin vielä. Mittariston ohjelmisto päivitettiin, eikä pitäs herjata takapenkin turvavöistä enää. Samalla vilkkujen merkkiäänet vaimeni, joka meni omaan makuun huonompaan suuntaan. Viimeisin kampanja hoidettiin (vaihdelaatikon kaapeli tms.) ja kirsikkana kakussa sähköinen jarrutehostin, joka päivitettiin kampanjana alkuvuodesta, oli jo saanut uudemman päivityksen (20.4), joka ajettiin sisään.
Ikkunanavauspainikkeet menee takuuvaihtoon heti kun saavat ne huoltoon. Jokohan tämä auto alkais kohta olemaan valmis
Onneksi huolto on hoitanut kaiken tyylillä. Todella isot pisteet sinne.
Milloin auto on valmistettu?
9/18
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Kattoluukku on vain nimensä mukaisesti luukku katossa. Siinä ei näköjään ole mitään tuuletusasentoa tjsp? Tänään ekaa kertaa kokeilin, auton sain lokakuun viimeinen. No en toki luukun takia ostanut vaan halusin vain lasikaton avaruuden takia.
Jaahas, nyt on alkanut pelkääjän puolelta kuulumaan sirinää tai sellasta tiheää nitinää.
Ehkä enemmän takaoven puolelta ja kuuluu enemmän mitä karkeampi tie on.
Juuri pahimmoilleen häiritsevä ääni.
Onkohan lasien listat tms kun ovipaneeleita painelemalla ei muutosta ääneen.