Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kiitos vinkistä. Suostuuko merkkihuolto tekemään vaihteiston öljynvaihtoa, jos pyytää (vaatii) sellaista normaalihuollon yhteydessä? Työnähän se ei ole kovin suuri eli tuskin hirveästi säästää, jos tekisi itse.
Onhan se edullisempaa vaihtaa vaihteistoöljyt kuin koko vaihteisto.
RENNIE kirjoitti:Onko kukaan keksinyt, miten tuota tyhjennystulppaa voisi löysätä menettämättä öljyä? On nimittäin pikkuisen jäykkä vaihteensiirto, kun viimeinen öljynvaihto Fordin öljyille tehtiin huollossa, ja siellä pisti vähän liian tiukalle. Piru, kun tuo Fordin öljy on niin kallista, niin ei oikein raskisi koko hommaa pistää uusiksi! Yksi purkki kun maksaa jo 25 euroa. Noh, jos tekisi niin, että täyttötulppa kiinnitettynä, mutta sitten irrottaa tyhjennystulpan ja äkkiä peukku reikään. Sit tulppa kaverille ja kaveri käy puhdistamassa ja levittämässä tiivistetöhnän siihen. Siinä mie sitten pötköttelen auton alla peukku reiässä. En tiedä onnistuisiko se näin, että kuinkakohan suuri olisi öljynhukka...
Imuvaihtajalla onistuisi ihan siitä täyttötulpan kautta, ei tars kikkailla. Toki vaatii paineilmaa se imuvaihtaja.
Summa summarum eli onko paras talviajoon Fordin merkin alla myyty vaihteistoöljy 1547953?!!! Vuosi sitten vaihdatutin ST200 mondeon vaihteistoöljyt, en tiedä mitä laitettiin, mutta yhtä vaikeaa oli saada kylmänä kakkosvaihde päälle. Lämpimänä ei ongelmaa vaihteissa.
Ford Mondeo -02 Ghia V6 2,5 automaatti
Ford Mondeo ST200 (R.I.P.) & useampi ex-escortti
Volvo V70 2,5T -06
Chevrolet Suburban 6,5 TDI -94 (kesäauto)
Mk5 vm. 2015 1.5 Ecoboost Mondeoon pitäisi vaihtaa vaihteistoöljyt (6 vaihteinen manuaali). Comma ehdottaa määräksi 1.57-1.67L. Internetin syövereistä ei löytynyt ohjetta vaihtoon. Onko kenelläkään kokemusta onko vaihdossa jotain jippoja tai ohjetta vaihtoon?
Kyselin tarjouksia hommasta tehtynä 2010/1.8 Focukseen.
75-200€ eli "pientä" hajontaa. Tämä edullisin on pätevin kaveri näillä seuduilla mitä tiedän 20v kokemuksella , pienempi korjaamo.
Imupumpulla tehtynä. Täytynee teettää homma, ei varmaan pahitteeksi.
En tiedä mikä loota edes tässä on, kyselin vaan tarjouksia
Miten se poikkeaa tämän topicin lootasta?
Jos sattuisikin itse tehdä niin....
-Onko tässä tyhjennysroppua?
-Minkä verran öljyä menee
-Paras öljy lienee Ford WSD-M2C200
Onko kokemuksia Oilpointilla vaihteistoöljyn vaihdosta, mitä öljyä(merkki) laittavat ja ilmeisesti imupumpulla tekevät(saako sillä kaikkea vanhaa öljyä pois..)
Kuules osta omat Fordin vaihteistoöljyt joka sinne kuuluu ei tarvitse arpoa. Öljynmäärä joka imetään määrä varmaan näkyy siinä astiassa tuleeko 2.3 litraa vai vähemmän. Tämä on tärkeä tietää
IB5-vaihteiston oikea öljytaso on seuraava:
IB5 manuaalivaihteisto (5-10 mm tarkistusreiän alareunan alapuolella)
Terve missä mahtaa olla vaihteiston proput kun vertasin ohjekuvaa mutta mun auton laatikossa ei ole kun ainoastaan vissiin täyttö proppu mutta ei tyhjennys pitääkö öljyt vaihtaa imemällä täyttö proppun kautta vai mitenkä🤔
Ei ole tyhjennysproppua laatikossa joten ajetaan öljyt kuumiksi ja imetään pois. Täyttö sitten lopuksi.Monesti kytkinrempassa kun vetari irroitetaan öljyt vaihtuu sillloin joskiin laatikon pohjalle jää vanhaa jonkun verran .
Onko muuten 2 litraa virallinen tilvavuus IB5:lle, kun Alfamer sanoo että 2.3 litraa öljytilavuus? Mulla kävi siis loota irrallaan ja uskosin ettei ole paljoa jääny vanhaa öljyä sisään... Mulla on kyllä kaksi pulloa Fordin-lootaöljyä, mietin vaan riittäneekö. Nooh, tarkastuspropusta toki näkee sen ettei tule ylitäytettyä lootaa.......
Luulisi öljyjä myyvän varaosaliikkeen tietävän mitä minnekkin tulee kun koneiltaa katsovat,jos ei rekisterinumerolla selviä mitä komponenttejä autossa on käytetty niin käynti auton pellin alla varmasti varmistaa myyjälle jotain jos on alansa osaava liike.
Jos varaosamyyjä tms suosittelee vain omaa öljyä niin sillon ei enää arvota muuta.
Ford öljytkin tekee Fordille joku öljyfirma eli varmasti on muutakin merkkiä saatavilla,jos on joku erikoistapaus ettei voi muuta laittaa kun ainoastaan omaa niin sitä sitten.
Mitä uudempi kalusto sitä tarkempi itse olisin varsinkin jos ei ole vielä mitään ongelmaa auton kanssa,ei oel sitten kiva huoltoon viedä jos laitettukkin väärät öljyt.
itsekkin olisi kiva tietä mitä öljyä kohta noihin vanhoihin kulkimiin voi enää laitella kun ei kukaan tietäjistäkään ole enää hengissä eikä koneet tunne vanhoja paljoakaan...
Ensimmäisessä viestissä on kuvattu tyhjennystulppa, se missä jousikiristetty kuula sisällä.
Onko tietoa, minkä kokoinen tiivisterengas siihen sopii? Laatikossa on öljyt sisällä, niin ajattelin tiivistää tulpan "lennossa", jolloin tiivisteliimat eivät käy.
Moi mulla 2003 ka,pitäisi vaihteisto öljy vaihtaa,yritin ehtiä tietoa siinä 1.3i duratec hoituuko vaihteisto öljyn vaihto,tuolla sinun ohjeella.En tiedä onko samanlainen systeemi tos kaakattimes.Kaikki neuvot auttaa.T: eka foordi.
Vanha ketju mutta tuli ajankohtaiseksi. Vein 170tkm ajetun 5-speed focuksen (mk3) öljypisteelle vaihdelaatikon öljynvaihtoon. Laittoivat sinne Fuchs titan sintofluid FE 75W -öljyä. Siinä on Ford luokitus WSS-MC2C200-D2 joka ei ihan täsmää. Ilmeisesti viskositeetiltaan notkeampaa. En ole huomannut mitään eroa vaihteiston toimivuudessa mutta pitäisikö tästä olla huolissaan ja/tai reklamoida?